Ga naar inhoud

wat aangeven bij de privacycommissie


fcapri

Aanbevolen berichten

58 minuten geleden zei willytoyota de grote:

beste ford capri

luister ik vind het gewoon  grellig anderwoord (verschrikkelijk) de laatste trend van al die camerakes en da krijg je niet uit mijne kop , maar ik ga proberen op een autominded manier uit leggen wat ik bedoel

ge kunt ni buiten komen of je staat in beeld , nu kun je zeggen als je niks misdoet is dat toch geen probleem wel voor mij wel , ik heb niet veel rechten maar mijn recht om een bekke anoniem door het leven te gaan wil ik wel behouden .das 1

2)  ik vind het eerlijk gezegt raar dat je u madam begeleid  naar haar werk ondanks er gps en wat nog allemaal bestaat , MAAR  als jij vind dat je dit moet doen is dat u GOED recht en heeft niemand daar zaken mee maar toch is het raar :P

het geen wat je verteld over de agressie naar haar toe , ik denk te menen gelezen dat je nogal een grote zware auto hebt wel had die de pas afgesneden en efkes late n stoppen je had het kunnen uit praten

3 je schrijft ook dat je de wet precies nogal kent over de twee over tredingen zo lees ik het in ieder geval ,weet je das zo van ik weet alles beter en pas op of ik loop naar meneer polis

komt nogal kinderachtig over sorry .

4 als je morgen ne gek tegen komt , en dees is ni voor u te beledigen of stoer te doen maar der zitten hier zo verschillende auto minded vrienden , en je hebt daar een probleem mee wel als die verstan dhebben gekregen met de jaren  zou best kunnen na efkes roepen en bedaren dat die mensen zeggen  och weet je wat sop is de kool niet waar even goei vrienden en we zwijgen der over .

Maar als jij dan gaat verkondigen  jaja ik heb u op mijn camerake kan zijn dat die zijn potteke ni overkookt maar ontploft , niet iedereen heeft schrik van een blauw streep begrijp je

alvast een fijn verderzetteing van het verlengde weekend

grts

Wt

1) allemaal geen probleem dat gij der zo over denkt. de camera zit permanent in de auto, daar kijk ik niet naar om,ik bekijk ook de beelden later niet op mijn pc. die worden gewoonweg overschreven. als mijn camera u ooit gefilmd heeft, is dat allang verdwenen. dus wat is het probleem? die camera zit er enkel als er een ongeluk gebeurd, dat ik bewijsmateriaal heb. bij mijn camera begint die te wissen als de kaart vol is, bij mijn vrouw haar camera overschrijft die telkens het laatste file van 5min. er is maar 1 bestand en het wordt elke 5min gewist. enkel als je op het 'safe' knopje drukt (bv bij ongeluk) houdt die dat bestand bij.

2) ik een zware grote auto? ik rijd met een golf 2 uit 1988 die de volle 920kg weegt en origineel 55pk had (nu zullen er ongeveer nog een 40tal van in leven zijn), mijn vrouw rijd met een mini cooper. ik ga echt geen mensen klemrijden voor zoiets onnozel (had die mijn vrouw haar deur open gedaan, dan lag die in de beek te bloeden). hij beging 2 overtredingen en ik wil hem gerust de wegcode aframmelen waar die in de fout gaat. ik heb niet liever dat die ook de wetten kent en zo een ongeluk voorkomt. vorige week is één van mijn collegas op 25jarige leeftijd overleden toen die op een fietssnelweg is aangereden door een auto. dat komt hard aan hoor :unsure:

3) ik ken de wet wat fietsers mogen en moeten doen. ik doe meer kilometers met de fiets dan met mijn auto (ik fiets ongeveer 10-12 000km/jaar), daarom ken ik de wetten. ik ben die kerel achterna gereden en heb door mijn ruit gezegd dat die hoorde te stoppen, want de auto pinker stond al een tijdje op. als die dan begint te brullen dat hij voorrang had omdat hij rechtdoor gaat.<_<. ik heb hem dan nogmaals gezegd dat die wel een overtreding begaat door rechts in te halen, er was geen fietspad en dan mag het niet. hij wou echt niet luisteren. toen ik teken deed om eens te stoppen, weigerde die ook en bleef roepen en tieren over zijn voorrang. op die moment stopt de discussie bij mij, ik draai mij om en rijd weg.

naar de politie lopen? echt niet. maar moest diene het in zijne kop krijgen om klacht in te dienen tegen mij, dan weet die ook alvast dat er beelden zijn genomen (privacy wet: ik moet hem namelijk laten weten dat ik de beelden op de pc ga zetten => ik ben verantwoordelijke van de verwerking). ook hier weet ik wat ik moet en niet mag doen. ik bel enkel de politie als ik aangereden word en de aanrijder vlucht, of als ze proberen mijn deur te openen of ruit in te slaan. krijg ik morgen bezoek van de blauwe vrienden, mogen die ff naar een filmpje kijken op mijn pc. en daar eindigd het dan voor mij. dan mogen die blauwe vrienden aan de andere persoon eens gaan uitleggen voor zijn eigen veiligheid.

al die onzin van filmpjes op facebook gooien, daar ben ik ook niet voor

aangepast door fcapri
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

De Vlaamse regering heeft het vernieuwde rijexamen goedgekeurd. Kandidaat-chauffeurs mogen vanaf 1 juni 2017 minder theoretische fouten maken en moeten extra manoeuvres aanleren.

Kandidaat-bestuurders zullen ook moeten kunnen aantonen dat ze zelfstandig beslissingen kunnen nemen in het verkeer. Een van de opdrachten zal zijn om een bestemming te bereiken met behulp van de GPS.

Ik vond dat zo dom maar nu begrijp ik het beter. Sorry voor de off-topic opmerking :ninja: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn vrouw heeft nooit een examen moeten doen in belgie. chinees rijbewijs binnen leveren en belgisch rijbewijs gekregen. 

aangepast door fcapri
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei fcapri:

mijn vrouw heeft nooit een examen moeten doen in belgie. chinees rijbewijs binnen leveren en belgisch rijbewijs gekregen. 

Zo rijden er helaas veel rond in Belgiê, vooral afrikanen en je ziet meteen dat ze nooit deftig leren rijden hebben :( 

Maar voor Weyts telt alleen snelheid, de rest is geen gevaar op de weg :fp: 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

daarom dat ik haar voortdurend laat bijleren. en regelmatig dus ook eens laat rijden zodat ik opmerkingen kan geven. zo leek het mij ook eens intressant om te volgen zonder dat ik er naast zit. k moest toch naar de winkel

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Andy, zou je haar eens geen paar rijlessen van een echte rijschool cadeau doen?
Misschien zal ze beter luisteren naar een professional?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat hier nu al een foto van de vrouw of zijn we nog steeds bezig met zelf politie te spelen en andere de levieten te lezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei fcapri:

niet zelf politie spelen, mezelf veilig stellen voor als de politie komt ;-)

en anderen de levieten lezen... tja, als die de verkeersregels niet kent, en zo ongelukken veroorzaakt, wil ik die wel daarop wijzen.
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/mercedes/DSCN9991.JPG

Nieuwsgierig naar de commentaar van de zweed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei ex-Mooseman:

Andy, zou je haar eens geen paar rijlessen van een echte rijschool cadeau doen?
Misschien zal ze beter luisteren naar een professional?

Dit.

 

En voor de rest, 2x verhaal gaan halen bij iemand die toch niet wil luisteren zal elke rechter ook als verkeersagressie zien  

 

En @willytoyota de grote, heb jij nergens een camera hangen om mensen te controleren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze haar Chinees rijbewijs gewoon omgewisseld heeft voor een Belgisch snap ik de situatie al iets meer maar dan zou ik ipv overbezorgd achter haar te rijden of ze de weg wel kent haar gewoon, zoals hierboven al aangehaald, naar de rijschool sturen.

Laat die deftig leren rijden (en dan bedoel ik gewoon Belgische verkeerswetgeving) bij een professional ipv nu zo wat aan te modderen met een tipje hier en een tipje daar.

Ongezien dat je hier gewoon zo moogt rondrijden :o . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ze in china kan rijden, zal ze hier ook wel kunnen rijden. het is ginds nog veel hectischer.

maar ik zou ze gewoon een gps geven en desnoods de dag ervoor met 1 wagen en haar achter het stuur laten rijden rijden hebben.

 

ivm met diene fietser, ik zou uitgestapt hebben en zijn zeemvel in zijn gat gestampt hebben. (ik geef toe ik ben minder verdraagzamer geworden met ouder (ouder en ouder) te worden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei tuscani:

als ze in china kan rijden, zal ze hier ook wel kunnen rijden. het is ginds nog veel hectischer.

maar ik zou ze gewoon een gps geven en desnoods de dag ervoor met 1 wagen en haar achter het stuur laten rijden rijden hebben.

 

ivm met diene fietser, ik zou uitgestapt hebben en zijn zeemvel in zijn gat gestampt hebben. (ik geef toe ik ben minder verdraagzamer geworden met ouder (ouder en ouder) te worden.

 

 

Duidelijk niet he ... Lees het topic eens :fp:. Ze kent haar voorrangsregels geeneens ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, tuscani said:
als ze in china kan rijden, zal ze hier ook wel kunnen rijden. het is ginds nog veel hectischer.
maar ik zou ze gewoon een gps geven en desnoods de dag ervoor met 1 wagen en haar achter het stuur laten rijden rijden hebben.
 
ivm met diene fietser, ik zou uitgestapt hebben en zijn zeemvel in zijn gat gestampt hebben. (ik geef toe ik ben minder verdraagzamer geworden met ouder (ouder en ouder) te worden.
 
 

 


:D

Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om een Chinees zomaar zijn rijbewijs hier te geven. Wat ze daar uitsteken is gewoon gek, zonder regels rondknallen, geen voorang verlenen,...

Zelf in een accident gezeten daar. Zat in een taxi en voor ons wil een suv dwars parkeren. Wijkt wat uit naar links om rechts in te parkeren, met pinkers aan, taxi knalt er gewoon rechts naast en was dan nog verbaasd dat die Suv tegen hem reed. Effe uitstappen, schade bekijken en gewoon doorrijden..

Of de bus die gewoon begint in te draaien op een viervaksbaan. Want de tegenliggers zullen wel stoppen of uitwijken :lolz:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei willytoyota de grote:

beste ford capri

luister ik vind het gewoon  grellig anderwoord (verschrikkelijk) de laatste trend van al die camerakes en da krijg je niet uit mijne kop , maar ik ga proberen op een autominded manier uit leggen wat ik bedoel

ge kunt ni buiten komen of je staat in beeld , nu kun je zeggen als je niks misdoet is dat toch geen probleem wel voor mij wel , ik heb niet veel rechten maar mijn recht om een bekke anoniem door het leven te gaan wil ik wel behouden .das 1

2)  ik vind het eerlijk gezegt raar dat je u madam begeleid  naar haar werk ondanks er gps en wat nog allemaal bestaat , MAAR  als jij vind dat je dit moet doen is dat u GOED recht en heeft niemand daar zaken mee maar toch is het raar :P

het geen wat je verteld over de agressie naar haar toe , ik denk te menen gelezen dat je nogal een grote zware auto hebt wel had die de pas afgesneden en efkes late n stoppen je had het kunnen uit praten

3 je schrijft ook dat je de wet precies nogal kent over de twee over tredingen zo lees ik het in ieder geval ,weet je das zo van ik weet alles beter en pas op of ik loop naar meneer polis

komt nogal kinderachtig over sorry .

4 als je morgen ne gek tegen komt , en dees is ni voor u te beledigen of stoer te doen maar der zitten hier zo verschillende auto minded vrienden , en je hebt daar een probleem mee wel als die verstan dhebben gekregen met de jaren  zou best kunnen na efkes roepen en bedaren dat die mensen zeggen  och weet je wat sop is de kool niet waar even goei vrienden en we zwijgen der over .

Maar als jij dan gaat verkondigen  jaja ik heb u op mijn camerake kan zijn dat die zijn potteke ni overkookt maar ontploft , niet iedereen heeft schrik van een blauw streep begrijp je

alvast een fijn verderzetteing van het verlengde weekend

grts

Wt

Ik vind u ne speciale kerel, maar hier volg ik je. Al die moraalridders die het nodig vinden om alles te filmen en dan op facebook enzo te smijten.

Ik heb een grote schrik om zo eens ergens op HLN of Facebook te verschijnen als 'AGRESSIEVE ZOT MET ZIJN BMW', omdat je een paar kilometer per uur te hard rijdt en een linksplakker rechts voorbij gaat.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry RRD maar ik vind het ook echt niet fijn als je langs rechts inhaalt :(

Hang dan toch zoals iedereen braaf op 50cm van de bumper, netjes links aansluitend op de witte lijn. Een flashke erbij tolereren we eventueel ook nog wel.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Avantus:

Sorry RRD maar ik vind het ook echt niet fijn als je langs rechts inhaalt :(

Hang dan toch zoals iedereen braaf op 50cm van de bumper, netjes links aansluitend op de witte lijn. Een flashke erbij tolereren we eventueel ook nog wel.

50cm? Kan nog een auto tussen jong!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is steeds de grote misvatting.... er zijn enkele gefrustreerde clowns die hun filmpje (hoe dom kan je zijn) eerst op FB zetten. Natuurlijk gaat dat viraal en kicken ze op de aandacht.

Maar er zijn er nog zo veel meer die gewoon filmen zoals fcapri, en ze nooit op FB zetten. Die worden mee over dezelfde kam gesleurd.

 

Een dashcam heeft zijn nut, maar eigenlijk zou een beeld van een dashcam alleen maar geldig mogen zijn als je een zwarte doos hebt die ook alles van jezelf registreert en waarvan je verplicht bent om die gegevens mee te sturen + de beelden van de vorige 5 minuten erbij. Er zouden er velen een toontje lager zingen.

Ik zou er niet om malen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Avantus:

Sorry RRD maar ik vind het ook echt niet fijn als je langs rechts inhaalt :(

Hang dan toch zoals iedereen braaf op 50cm van de bumper, netjes links aansluitend op de witte lijn. Een flashke erbij tolereren we eventueel ook nog wel.

In Duitsland moet je wel rechts inhalen:

bumperkleven bij >100kmh = 350 euro, 2 punten en rijbewijs direct afgeven

Rechts inhalen op de autostrade = 100 euro en 1 punt

;)

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerder deze week van Borgerhout tot Ranst netjes 120 km/h gereden. Rechts zoals het hoorde - spitsstrook was open. Zeker 12 voertuigen dus rechts ingehaald. Sorry, maar voor dat gespuis ga ik dus wel niet helemaal naar links hoor. Bij die 12 voertuigen waren er dus ook nog vrachtwagens en bussen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo hoort het. Ik doe het ook zeer consequent, ondertussen. Wel op een veilige manier, dus niet aan 150 langs eentje die op 't middenvak plakt aan 110 per uur.

Het valt me trouwens op dat het percentage mensen dat zich daardoor laat inspireren om toch rechts te gaan zitten, stijgt. 't Is nog niet vet, maar vroeger was dat geen 1 op 10. Gisteren b.v. toch zo heel wat bestuurders op het idee kunnen brengen dat rechts ook nog plaats is. Was wel rustig op baan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Gerelateerde inhoud

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid