Ga naar inhoud

Dashcam


GTX

Aanbevolen berichten

De meesten zullen er wel al van gehoord hebben of toch al zeker de talrijke Youtube-filmpjes gezien hebben.

Nu vraag ik me af wat prijs/kwaliteit de beste dashcams zijn, ingebouwd of via de sigarettenaansteker etc.

 

Iemand meer info hierover of misschien zelfs al gebruikservaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik er nu mijn galaxy s3 voor.

Enigste nadeel is dat ik zo vaak van voertuig wissel en dan telkens die houder moet meezeulen. En dat de gsm altijd aan de lader moet hangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik er nu mijn galaxy s3 voor.

Enigste nadeel is dat ik zo vaak van voertuig wissel en dan telkens die houder moet meezeulen. En dat de gsm altijd aan de lader moet hangen

 

Ik rij meestal met dezelfde maar mijne GSM moet ook altijd aan de lader hangen dus is het kiezen tussen GPS en GSM. Tenzij ik nog zo een universeel ding er tussen hang maar dat komt niet just.

Ik merk nu al dat mijne GSM niet genoeg oplaadt als ik hem voor het 1 of andere gebruik. Kheb dat es getest, hele tijd muziek laten spelen zonder lader :-32%

Met lader: -5%.

 

Kga es zien als ik nog eens in de Makro ben wat ze daar hebben en of dat iets deftig is.

De videocamera in mijne GSM is ook niet van superkwaliteit.

Maar tis wel iets handig voor als er discussie is bij een ongeval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar tis wel iets handig voor als er discussie is bij een ongeval.

 

Zeker? Ik dacht dat dergelijke beelden in de meeste gevallen weinig of niks bijbrengen aan je zaak.

 

In overduidelijke gevallen waar er enkel een vermoeden is of waar 't woord tegen woord is, b.v. gij staat als 2e aan de lichten en die voor je rijdt achteruit pardoes op je (dus zichtbare achteruitrijlichten op video), dan wel natuurlijk. Maar da's geen 1 op de 1.000 ongevallen lijkt me...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens dit artikel wel ;) Of het klopt weet ik niet maar ik had het toch ook al gehoord van een lector ;)

 

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20121213_00401457

 

Tgohja, de kans dat je het echt gaat nodig hebben is klein. Maar stel dat je het eens nodig hebt, dan is die 100 euro goed besteedt. Moest mijn vader het 15 jaar geleden gehad hebben, het had veel verschil uitgemaakt.

Better safe than sorry hé ;) Ik denk dat die 100 euro dan zeer goed besteedt is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je veel km doet, is de kans wel groter.

Ik gebruik die sowieso altijd bij sneeuw. Je weet nooit wie op welke wijze op je af komt te schuiven, en met hoeveel en wie eerst, enz....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, ik doe ook veel kilometers. Als ge eens streepkes zou zetten van "Dju, nu hebbek chance gehad!". Amai, dat doet u wel es nadenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(artikel gelezen) Awel ja, die situaties bedoelde ik, dan is het wel handig dat je op beeld hebt staan dat je stilstond en je voorligger achteruitgereden is tegen je. 'k zou wel 'es willen weten hoe de bewijswaarde van opnames daarvan zich verhoudt tegenover een verklaring van een getuige of tegenover het woord van een beëdigd politie-ambtenaar, ofzo.

 

Een GoPro zie ik me niet snel gebruiken voor zoiets, immers dat moet je continu zelf aan zetten en zo. Lijkt me handig om een dashcam te hebben die zonder enige tussenkomst inschakelt, filmt, opslaat en uitschakelt, en de volgende keer vanzelf overschrijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een GoPro zie ik me niet snel gebruiken voor zoiets, immers dat moet je continu zelf aan zetten en zo. Lijkt me handig om een dashcam te hebben die zonder enige tussenkomst inschakelt, filmt, opslaat en uitschakelt, en de volgende keer vanzelf overschrijft.

 

Uiteraard leent een GoPro zich daar geen 100% toe, ik heb hem ook niet enkel voor zulk gebruik gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila, ik heb de mijne :)

http://tinypic.com/r/2qc3yv7/6

 

Hier gekocht, dinsdag besteld en deze ochtend had ik hem. Super service ;)

http://www.dashcams.be/nl/info/

 

 

Welke heb je gekocht?

 

Laat zeker je bevindingen eens weten, ik zou ook zoiets willen, maar wil er niet teveel geld aan geven.

Ik moet teveel denken "als ik nu niet had opzij gegaan / had geremd / ..." en al 2 keer een onozelaar tegen mij gekregen, waar hij een verhaal in zijn voordeel uitkraamt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Wat met het ontbreken van een scherm en dergelijke camcorders proberen juist te zetten.

Ze hebben WLAN/Wifi, maar wat gebruik je als display als je geen smartphone hebt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Hoe zit het hiermee, ben ook op zoek naar een compacte dashcam die toch deftige beeldkwaliteit heeft (als in: nummerplaten duidelijk leesbaar).

Kom gewoon teveel situaties tegen, linksplakken, middenvaksrijders, afsnijden, van rijbak afwijken en ben het kotsbeu.

Tips, advies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het hiermee, ben ook op zoek naar een compacte dashcam die toch deftige beeldkwaliteit heeft (als in: nummerplaten duidelijk leesbaar).

Kom gewoon teveel situaties tegen, linksplakken, middenvaksrijders, afsnijden, van rijbak afwijken en ben het kotsbeu.

Tips, advies?

 

Gebruik momenteel een oude smartphone met een app hiervoor. Werkt ok, maar perfect is het niet.

Overweeg toch ook om eens een fatsoenlijke te kopen.

Groepsaankoopje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik momenteel een oude smartphone met een app hiervoor. Werkt ok, maar perfect is het niet.

Overweeg toch ook om eens een fatsoenlijke te kopen.

Groepsaankoopje?

Hmmm, heb voorlopig de Mini 0806 X44 op het oog. Eens kijken van prijzen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het hiermee, ben ook op zoek naar een compacte dashcam die toch deftige beeldkwaliteit heeft (als in: nummerplaten duidelijk leesbaar).

Kom gewoon teveel situaties tegen, linksplakken, middenvaksrijders, afsnijden, van rijbak afwijken en ben het kotsbeu.

Tips, advies?

 

Die situaties gaan nog altijd voorkomen hoor, met of zonder dashcam ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik momenteel een oude smartphone met een app hiervoor. Werkt ok, maar perfect is het niet.

Overweeg toch ook om eens een fatsoenlijke te kopen.

Groepsaankoopje?

Ben ook wel geïnteresseerd in een groepsaankoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid