Ga naar inhoud

BMW G01 X3


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Rabbit zei:

Alleen die achterlichten ... was er weer eentje “ Mitarbeiter des Monats “ en mocht ie eens los gaan op die achterlichten ?! 🤔

Plus, dat scherm lijkt me niet gebogen vd idrive. Direct een verouderd ding bij aankoop ? (waarmee ik niet wel impliceren dat een gebogen scherm per se een nieuwere versie hoeft te zijn sua software) 

OS8 is pas vanaf de iX/i4 en latere modellen he, is nooit aangekondigd geweest voor de X3/4 LCI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind 't ook een knappe facelift. Ik vreesde voor monsterlijk (lelijke) nieren zoals op de '4 ... maar 't valt wreed goed mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Tommie zei:

xLine uitvoering standaard trouwens vanaf nu. M Pack optioneel.

Overal, of enkel D?

Ben de markt aan 't volgen voor een xDrive20d G01 voor kennissen ... al die basismodellekes da's toch triestig idd, xLine lijkt echt een must.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En wederom: onderzijde dashboard niet mee in bekledingskleur = breuk met de (nochtans perfect gealinieerde deurpanelen) = GGGGRRRRRRRRRR !!!

Visueel is dat zó slordig!

image.thumb.png.934e5860ddb44e47aedad9f1764f849b.png

Stuk in rood kader moet mee...

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze heeft blijkbaar nog steeds 360 pk in M40i ipv 382 ps in de US of 372 pk in bv. de M440i.

De LCI s dan ook 0.1 sec trager naar de 100 km/h, waarschijnlijk door extra gewicht.

Voor de rest wel een goede verfrissing en de neus valt mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Tommie zei:

Moeten nochtans veel mensen niet hebben. Ik vind 't zelf ook véél mooier als 't wel is, maar is niet echt veel vraag naar.

Gek. Nu, mensen zijn doorgaans lemmingen, (zeker) ook qua smaak. Als 't niet aangeboden wordt of het kost extra is het "ney da mottek ni".

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gTa zei:

Gek. Nu, mensen zijn doorgaans lemmingen, (zeker) ook qua smaak. Als 't niet aangeboden wordt of het kost extra is het "ney da mottek ni".

Kort door de bocht vrees ik. Ik heb genoeg voorbeelden van beide mogelijkheden in de showroom staan, de overgrote meerderheid neigt naar 'niet'.

'Oei, da kleur is wel hiejel oanweezig in da interieur, how jom'.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En op de '1 ook, zag ik?

Veur maa nen iejen (THE obi WAN keenohwabi) mee achterwielondraaivink astemballieft!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Tommie zei:

Kort door de bocht vrees ik. Ik heb genoeg voorbeelden van beide mogelijkheden in de showroom staan, de overgrote meerderheid neigt naar 'niet'.

'Oei, da kleur is wel hiejel oanweezig in da interieur, how jom'.

Genoeg voorbeelden van beide ... hoe kan dat? Op de X3 kan het enkel maar icm met dat beige interieur, al de rest van de bekledingskleuren krijgt altijd een zwart dashboard.
Bij de '3 moet je diep in de buidel tasten door dubbel Individual leer te bestellen, dus daar zit de prijs in de weg. Dan is "oei, nogal aanwezig" gratuit.
En bij de '5 e.a. is er toch nooit keuze tussen het ene of het andere?

Ik wijt het echt zuiver aan productiekost-berekening.

't Is niet dat BMW 't niet aanbiedt, hé, ook zonder onder de Individual vlag te duiken, b.v. de '4:

P90424610_highRes.jpg.e36bac1632d1005459afac2728b958c2.jpg

Zo hoort het. De interieurlijnen lopen daarop perfect door. Dat dashboard dan zwart laten is gewoon effenaf erneffens, if you ask me.

Ik blijf erbij: mensen zijn lemmingen, ook qua smaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je begrijpt me fout. Ik begin NOOIT over prijsverschillen, dat maakt in feite weinig uit. In deze prijsklasse - en mijn regio alvast - koopt een klant wat hij graag ziet, zelden dat wat goedkoper is.

Dus ik laat mogelijkheden (cross model) in de showroom zien. Prijsverschil komt pas ter sprake bij de uiteindelijke offerte. Maar puur op basis wat ze zien, kiezen ze 't 'soberder'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wou ik ook niet beweren, ik zoek gewoon naar de pertinentie van de reden waarom men dat niét zou kiezen. "Ik vind dat minder mooi" kan m.i. niet kloppen want dan zou BMW (mocht de klant effectief zo denken) dat in alle reeksen consequent doortrekken - quod non.

En dat "ik vind dat niet mooi" ... ik moet daar vaak mee lachen. Ik stel zelf vaak vast (bij véél klanten/kennissen/vrienden waarvoor ik auto's naar hier haal) dat daar een beetje over praten en wat onderbouwen met foto's en uitleg, héél erg vaak toelaat om hen van hun veilige meninkje (dat zeer vaak overeen stemt met dat van iedereen) weg te halen. Mensen hebben vaak een klein duwtje nodig om eens iets te dúrven.
Extraverte, stijlvolle mevrouw die een '4 cabrio wil ... "maar een zwarte met zwart leder hoor, ge moet niet afkomen met al uw kleuren daar, ik ben daar ni aan" ... uiteindelijk haar in een wit metallic gekregen met tartufo interieur ... iedere keer als ik haar zie kan ze niet laten van wel 5 keer te zeggen hoe content dat ze is dat ik wat doorgeduwd heb en dat ze nu iets heeft dat véél meer karakter uitstraalt en whatnot.
Nu die X3 voor de ouders van een collega: "het moet wel ne zwarte zijn, met dat chroom (xLine they mean) en binnenin makkelijk van onderhoud" ... heeft 2 keer 2 uur door foto's bladeren gevergd en veel babbelen en tonen, eer ze door hadden dat zwart/zwart eigenlijk helemaal niet hun gewenste combo was. Zijn helemaal overtuigd van contrast int/ext, binnenin oyster (of hoe heet het), zelfs liefst met oyster interieurhemel voor hen (tegen mijn voorzichtig advies in). En na heel wat aarzelen gaf meneer uiteindelijk toe dat hij compleet zot staat van dat Sonnenstein (maar die zijn zga niet te vinden).
Heb zo nog tientallen voorbeelden. En even veel voorbeelden van mensen die fix weten wat ze willen ook, meestal meer liefhebbers, en niet zelden komt zwart/zwart of "veilig" qua kleurencombo daar nooit naar boven.
(Maar mijn ervaringen zullen peanuts zijn tegenover die van jou, plus jij kan je in jouw job natuurlijk ook niet alles veroorloven, je hebt regels te volgen, enz.)

 

Vooral: 't ging me om de keuze van BMW, bij de X3/X4. Ze geven dat (gewone) bruine interieur in de '4 wél een bicolor dashboard (zie laatste foto hierboven), ze doen het ook in de X3/X4 als je dat faux leder in 't beige neemt ... ze doen het in de '5 en hoger ... ze doen het bij de '3 (als je diep in de buidel tast via Individual) ... waarom dan niet bij de X3? Ik snap het niet. "De klant vindt die kleur dan te aanwezig" is voor mij geen valabel antwoord op die vraag, da's naast de kwestie. Of is de X3-klant plots een compleet ander profiel dan de klant van de '3/'5/'7/X5/X7/...?

Snap je? Er lijkt mij maar één optie mogelijk: BMW kiest er gewoon voor obv financiële of productiegerelateerde redenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, ir_fuel zei:

Zijn dat niet de achterlichten die hier op eoa 2 coupé spyshot waren verschenen?

 

Klopt

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, gTa said:

Bij de '3 moet je diep in de buidel tasten door dubbel Individual leer te bestellen, dus daar zit de prijs in de weg.

Als je de onderkant in dezelfde kleur wilt moet je geen dubbel individual leder bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid