gTa 24.103 Geplaatst: 27 april 2020 Delen Geplaatst: 27 april 2020 Goed gezien van BMW: als je 'm helemaal leeg rijdt en hij valt niet meer te bewegen, kan je 'm zo gaan opheffen met een heftruck, de vorkgeleiders zijn al geïnstalleerd (ook zijdelings). 1 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jenkins 1.993 Geplaatst: 27 april 2020 Delen Geplaatst: 27 april 2020 Hopelijk optioneel weg te laten. Want da’s toch maar mottig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thebiemerke 4.945 Geplaatst: 14 mei 2020 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2020 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.667 Geplaatst: 14 mei 2020 Delen Geplaatst: 14 mei 2020 Zal toch ook geen verkoopsucces worden denk ik, net zoals de EQC. Etron doet 't precies wel OK. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ritsuke 5.335 Geplaatst: 15 mei 2020 Delen Geplaatst: 15 mei 2020 Op 14/5/2020 om 16:19, William Blake zei: Zal toch ook geen verkoopsucces worden denk ik, net zoals de EQC. Etron doet 't precies wel OK. Waar komt die gedachte vandaan? De X3 ligt niet slecht in de markt en als EV zal hij wel z'n doelpubliek hebben... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.667 Geplaatst: 15 mei 2020 Delen Geplaatst: 15 mei 2020 omdat die als EV ook geen potten breekt hé, althans is mijn gevoel EQC durf ik gerust een flop te noemen, en de GLC is een mega succes geweest (en nog steeds eigenlijk) oké de EQC heeft een wezenlijk anders design maar is ook best knap en een normale X3 met M-pack in hybride is knapper, fiscaal gelijk (sort of) en kan wellicht pak verder dan 300-350 km bollen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.103 Geplaatst: 15 mei 2020 Delen Geplaatst: 15 mei 2020 Ik heb wel hetzelfde gevoel, eigenlijk. (Maar da's veel minder op feiten / actuals gebaseerd dan bij the Wile E Bloke.) EQC is echt een extreem zeldzaam ding, denk dat ik er nog maar 1 of 2 in 't wild gezien heb ... (ik rijd nu ook geen 10.000en km per jaar tijdens typische spitsuren). Neem de fiscale extrastimulans weg voor (vooral) EV's en 't wordt nog érger, vrees ik. Zit er toch ook aan te komen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.545 Geplaatst: 15 mei 2020 Delen Geplaatst: 15 mei 2020 On 5/14/2020 at 4:19 PM, William Blake said: Zal toch ook geen verkoopsucces worden denk ik, net zoals de EQC. Etron doet 't precies wel OK. Ik weet het niet, er is wel vraag naar maar de X3 is natuurlijk al een tijdje op de markt dus het nieuwe van het model is eraf. Hij wordt in China gebouwd dus volgens mij gokken ze voornamelijk op de lokale markt. De i4 gaat volgens mij een groter succes worden omdat die zal kunnen meevaren op het succes van de tegen dan compleet nieuwe 4 Gran Coupé, en dan snap ik ook het hele 'BMWi integreren in het normale modelgamma'-verhaal al veel beter. De e-tron is dan ook gewoon een sportief ogend model, zie maar naar die van Rami bv., daar kan je echt wat van maken. 3 hours ago, William Blake said: oké de EQC heeft een wezenlijk anders design maar is ook best knap en een normale X3 met M-pack in hybride is knapper, fiscaal gelijk (sort of) en kan wellicht pak verder dan 300-350 km bollen Vind de EQC een beetje lomp en karakterloos ogen en ze hebben wat overdreven met het typische zachte lijnen design van Benz. Niet lelijk maar ook niet wauw. Fiscaal gezien en rekening houdende met onze infrastructuur is de X3 PHEV idd de meer logische keuze momenteel. En nu je de laagste van beide CO2-cijfers mag kiezen zeker... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.667 Geplaatst: 16 mei 2020 Delen Geplaatst: 16 mei 2020 17 uren geleden, gTa zei: Ik heb wel hetzelfde gevoel, eigenlijk. (Maar da's veel minder op feiten / actuals gebaseerd dan bij the Wile E Bloke.) EQC is echt een extreem zeldzaam ding, denk dat ik er nog maar 1 of 2 in 't wild gezien heb ... (ik rijd nu ook geen 10.000en km per jaar tijdens typische spitsuren). Neem de fiscale extrastimulans weg voor (vooral) EV's en 't wordt nog érger, vrees ik. Zit er toch ook aan te komen? heel veel klanten die voor een EQC komen kijken gaan buiten met een GLE PHEV 17 uren geleden, Phil zei: De e-tron is dan ook gewoon een sportief ogend model, zie maar naar die van Rami bv., daar kan je echt wat van maken. Geslaagd model idd, zeker nu in Coupé en met die 'sportievere' versie heb je een foto van die van Rami? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.545 Geplaatst: 16 mei 2020 Delen Geplaatst: 16 mei 2020 4 hours ago, William Blake said: heb je een foto van die van Rami? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.498 Geplaatst: 18 mei 2020 Delen Geplaatst: 18 mei 2020 Had zaterdag wel volk binnen voor een X3 30e en die hadden een offerte voor een E-Tron bij. Dat ding wordt ook met MASSAAAAAAAL veel korting verkocht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.667 Geplaatst: 18 mei 2020 Delen Geplaatst: 18 mei 2020 1 uur terug, Tommie zei: Had zaterdag wel volk binnen voor een X3 30e en die hadden een offerte voor een E-Tron bij. Dat ding wordt ook met MASSAAAAAAAL veel korting verkocht. inderdaad en bij lancering was er 'no discount' policy op EV's denk dat enkel Porsche dit kan permitteren, maar al de rest - nope EQC van 't zelfde: korting uit den boze - nu begint het toch te komen begrijpelijk, 't moet omzet genereren, fabriek moet draaien en 't is goed voor de CAFE doelstellingen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.973 Geplaatst: 18 mei 2020 Delen Geplaatst: 18 mei 2020 2 minutes ago, William Blake said: inderdaad en bij lancering was er 'no discount' policy op EV's denk dat enkel Porsche dit kan permitteren, maar al de rest - nope EQC van 't zelfde: korting uit den boze - nu begint het toch te komen begrijpelijk, 't moet omzet genereren, fabriek moet draaien en 't is goed voor de CAFE doelstellingen Grappig toch. Ze hollen allemaal Tesla achterna. Eindelijk het juk van de kortingen afwerpen! EV = catalogusprijs dokken (en als het effe kan zelfs niet meer via de gewone verkoper), tot ze ineens beseffen dat ze ze aan de straatstenen niet kwijt geraken en dan wordt de wet van vraag en aanbod weer wakker, en kan Tesla blijven verkopen zonder korting en kan de "marchand de tapis" weer aan het werk in het traditionele dealernetwerk ... Die EQC was van dag 1 gedoemd te mislukken. Is echt een excuus-EV van Mercedes. Je ziet van ver dat niemand zin had om er iets deftig van te maken. 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.159 Geplaatst: 19 mei 2020 Delen Geplaatst: 19 mei 2020 wanneer is er een facelift voorzien? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.498 Geplaatst: 20 mei 2020 Delen Geplaatst: 20 mei 2020 Bestaat nog maar 2,5 jaar ey. Dus zeker nog een jaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.545 Geplaatst: 21 mei 2020 Delen Geplaatst: 21 mei 2020 On 5/18/2020 at 2:20 PM, ir_fuel said: Grappig toch. Ze hollen allemaal Tesla achterna. Eindelijk het juk van de kortingen afwerpen! EV = catalogusprijs dokken (en als het effe kan zelfs niet meer via de gewone verkoper), tot ze ineens beseffen dat ze ze aan de straatstenen niet kwijt geraken en dan wordt de wet van vraag en aanbod weer wakker, en kan Tesla blijven verkopen zonder korting en kan de "marchand de tapis" weer aan het werk in het traditionele dealernetwerk ... Bij Tesla verlagen ze gewoon de catalogusprijs. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.710 Geplaatst: 21 mei 2020 Delen Geplaatst: 21 mei 2020 9 minuten geleden, Phil zei: Bij Tesla verlagen ze gewoon de catalogusprijs. Ik vind dat gewoon een veel transparanter systeem. Maar goed, het stoort me dan anderzijds dat je meestal met een is 13 in dozijn auto rond rijdt omdat er maar 5 kleuren zijn en 2 velgen 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
krikke 104 Geplaatst: 27 mei 2020 Delen Geplaatst: 27 mei 2020 Vanaf juli introductie van het mild hybride systeem, is dat enkel voor de diesels of ook voor de M40i? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.669 Geplaatst: 27 mei 2020 Delen Geplaatst: 27 mei 2020 inderdaad en bij lancering was er 'no discount' policy op EV's denk dat enkel Porsche dit kan permitteren, maar al de rest - nope EQC van 't zelfde: korting uit den boze - nu begint het toch te komen begrijpelijk, 't moet omzet genereren, fabriek moet draaien en 't is goed voor de CAFE doelstellingenDe oorzaak is dat er te weinig snellaadpunten zijn voor deze auto’s. Dat is iets dat Tesla wel heeft begrepen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.669 Geplaatst: 27 mei 2020 Delen Geplaatst: 27 mei 2020 Bij Tesla verlagen ze gewoon de catalogusprijs.Van de modellen die al heel wat jaren op de markt waren. De prijs van de batterijen was ondertussen ook fel gedaald. Wel verkopen ze nog steeds zonder korting... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Goesting 261 Geplaatst: 27 mei 2020 Delen Geplaatst: 27 mei 2020 5 uren geleden, krikke zei: Vanaf juli introductie van het mild hybride systeem, is dat enkel voor de diesels of ook voor de M40i? Enkel bij de 20d. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.498 Geplaatst: 28 mei 2020 Delen Geplaatst: 28 mei 2020 9 uren geleden, Goesting zei: Enkel bij de 20d. Fout. 48V bij 18d, 20d, 30d en M40d. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Goesting 261 Geplaatst: 28 mei 2020 Delen Geplaatst: 28 mei 2020 Ok dan, ik dacht dat de huidige prijslijst daar al op aangepast was. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.103 Geplaatst: 28 mei 2020 Delen Geplaatst: 28 mei 2020 3 uren geleden, Tommie zei: Fout. 48V bij 18d, 20d, 30d en M40d. En dat doet wat, exact, bij 't rijden? Zijn er extra modi, dan? Levert dat extra prestaties, of eerder verbruiksbesparing (reëel, niet theoretisch...), of? Andere voor- of nadelen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
krikke 104 Geplaatst: 28 mei 2020 Delen Geplaatst: 28 mei 2020 53 minuten geleden, gTa zei: En dat doet wat, exact, bij 't rijden? Zijn er extra modi, dan? Levert dat extra prestaties, of eerder verbruiksbesparing (reëel, niet theoretisch...), of? Andere voor- of nadelen? https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1724375 De volledige 11pk steun, sneller oppikken en minder verbruik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.