Ga naar inhoud

BMW G01 X3


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Thanks, maar dat is de (sterk door marketing gestuwde) officiële communicatie. Is vrijelijk te raadplegen op press.bmwgroup.com.
Ik ben specifiek op zoek naar werkelijke, eerlijke gebruikerservaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎28‎/‎05‎/‎2020 om 13:42, gTa zei:

En dat doet wat, exact, bij 't rijden? Zijn er extra modi, dan? Levert dat extra prestaties, of eerder verbruiksbesparing (reëel, niet theoretisch...), of?
Andere voor- of nadelen?

hangt er vanaf

ISG tussen de motor en boite (zoals bij bijna alle 6-cil MB), en die extra 22pk/250 Nm voel je ZEKER - vooral bij acceleratie uit stilstand / hyper smooth start-stop / coasting met uitgeschakelde motor

is compleet riemloos ook, dus a/c, oliepomp ed worden elektrisch aangedreven - minder parasitaire verliezen / meer efficiëntie

op andere motoren (huidige gen 4-pitters) heb je de BSG, gaat via een riem en voel je bitter weinig van imho maar zal ongetwijfeld iets efficiënter werken

welk systeem BMW gebruikt weet ik niet, ik vind niet direct iets terug

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Wij hebben in onze X3 zo'n wireless charging voor smartphones. 
Maar dat werkt meer niet dan wel. Noch met mijn iPhone, noch met de Samsung van mijn vrouw. 
Eerst brandt dat lampje blauw en na enkele minuten wordt het oranje en stopt het met laden. 

Iemand die weet hoe dat komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Maxime S zei:

Wij hebben in onze X3 zo'n wireless charging voor smartphones. 
Maar dat werkt meer niet dan wel. Noch met mijn iPhone, noch met de Samsung van mijn vrouw. 
Eerst brandt dat lampje blauw en na enkele minuten wordt het oranje en stopt het met laden. 

Iemand die weet hoe dat komt?

Strange, werkt hier perfect (Iphone)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, msxx zei:

Strange, werkt hier perfect (Iphone)

:blink:

Gij moest al aan 't rijden zijn, gij!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Maxime S zei:

Wij hebben in onze X3 zo'n wireless charging voor smartphones. 
Maar dat werkt meer niet dan wel. Noch met mijn iPhone, noch met de Samsung van mijn vrouw. 
Eerst brandt dat lampje blauw en na enkele minuten wordt het oranje en stopt het met laden. 

Iemand die weet hoe dat komt?

Positie van de telefoon of een te dik hoesje? Ik heb verschillende auto's gereden met die wireless charging functie en nooit problemen gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Ritsuke zei:

Positie van de telefoon of een te dik hoesje? Ik heb verschillende auto's gereden met die wireless charging functie en nooit problemen gehad.

Hmm vreemd. Hoesje heb ik nochtans al eens afgedaan en had toen hetzelfde probleem. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dingen stoppen met laden als het te warm wordt. De warmte kan van de telefoon zelf komen, of van het vak waarin die ligt te laden (bijvoorbeeld als de auto in de zon heeft gestaan). Misschien in de handleiding eens kijken wat die oranje LED nog kan betekenen.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de audi soms ook. Ik heb eens gezocht wanneer. En het viel mij op als hij bv andersom lag. Dus sindsdien leg ik hem steeds op dezelfde manier. Volgens mij dus een beetje door de positie van contactpunten van de gsm en het contactpunt in het laadvlak. Dat vak is groter voor alle maten van gsm in te kunnen en als hij dan wat verschuift....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Tommie zei:

Of als hij volgeladen is...

Zit er dan een sensor in de kofferbodem die registreert wanneer die vol valiezen zit, ofzo? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, gTa zei:

Zit er dan een sensor in de kofferbodem die registreert wanneer die vol valiezen zit, ofzo? :D

Je begrijpt het verkeerd.

Tommie wilt zeggen dat de wagen zijn eigen batterij via de gsm oplaad.

"amaai mijn bmw kan ver rijden op batterij, maar mijn gsm is verdorie tegenwoordig snel leeg"

 

  • Grappig 1
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 30/7/2020 om 09:11, Maxime S zei:

Wij hebben in onze X3 zo'n wireless charging voor smartphones. 
Maar dat werkt meer niet dan wel. Noch met mijn iPhone, noch met de Samsung van mijn vrouw. 
Eerst brandt dat lampje blauw en na enkele minuten wordt het oranje en stopt het met laden. 

Iemand die weet hoe dat komt?

Als in mijn x3 kocht had ik net hetzelfde.

ze hebben dan de volledige unit vervangen .

gebruik het echt maar zeer zelden aangezien mijn hoes er niet geschikt voor is .

Dus ik vrees dat het en nieuwe moet worden 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, CARFREAK zei:

Als in mijn x3 kocht had ik net hetzelfde.

ze hebben dan de volledige unit vervangen .

gebruik het echt maar zeer zelden aangezien mijn hoes er niet geschikt voor is .

Dus ik vrees dat het en nieuwe moet worden 😅

ok, dus wrs een defect stuk dan.

thanks! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
9 minuten geleden, msxx zei:

Dat lijkt me eerder een G02

Een G02 LCI zelfs, het gaat vooral om het interieur dat hetzelfde is als bij een X3 en serieus vernieuwd blijkbaar.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, krikke zei:

Een G02 LCI zelfs, het gaat vooral om het interieur dat hetzelfde is als bij een X3 en serieus vernieuwd blijkbaar.

Logisch, de componenten van de nieuwe 3 reeks moesten hun weg gaan vinden naar de andere modellen natuurlijk :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, msxx said:

Logisch, de componenten van de nieuwe 3 reeks moesten hun weg gaan vinden naar de andere modellen natuurlijk :) 

Gebeurt toch zelden dat hele middenconsoles veranderen bij een LCI... Vreemde zet imho, zo'n mix van nieuwe en minder nieuwe stijl.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/3/2021 om 18:27, Phil zei:

Gebeurt toch zelden dat hele middenconsoles veranderen bij een LCI... Vreemde zet imho, zo'n mix van nieuwe en minder nieuwe stijl.

Ik vind het een pluspunt, op voorwaarde dat dje nieuwe midden console hoger staat. Ik vind dat gevoelsmatig een van de grootste gebreken aan x3. daar waar de pook bij mijn f31 binnen handbereik ligt, vind ik die van een X3 wat meer nr beneden zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Rabbit zei:

Ik vind het een pluspunt, op voorwaarde dat dje nieuwe midden console hoger staat. Ik vind dat gevoelsmatig een van de grootste gebreken aan x3. daar waar de pook bij mijn f31 binnen handbereik ligt, vind ik die van een X3 wat meer nr beneden zitten

200% akkoord. Ik ben fan van deze generatie X3 (al begint de snoet nu toch wel wat gedateerd te zien, zo'n kleine nieren zeg! :D ) maar 't enige wat ik minder vind in 't interieur is inderdaad die lage middenconsole.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid