Ga naar inhoud

Mobiliteitsbudget ipv salariswagen


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Ons eerst pesten om het wagenpark te vergroenen en nu iedereen terug zelf een oude 2de hands laten kopen omdat ze hun firmawagen ingeleverd hebben :fp: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, dragonfly said:

Ons eerst pesten om het wagenpark te vergroenen en nu iedereen terug zelf een oude 2de hands laten kopen omdat ze hun firmawagen ingeleverd hebben :fp: 

Nee joh. Die kopen allemaal (naar keuze):

- bakfiets

- abonnement op trein/tram/bus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel keer ik werknemers al horen zeggen heb dat ze die firmawagen niet moeten hebben en er zelf wel één zouden kopen als ze daarvoor 500euro/maand kregen.

Dat is ook het volk die niet beseft wat een auto kost aan de werkgever. Is in hun ogen gratis hé.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schitterend, laat iedereen maar een goedkoop tweedehandsje kopen en bij de garage achter de hoek gaan, dat is goed voor mijn omzet.

Volgend jaar kunnen we dan lezen hoe de verkoop van nieuwe wagens op zijn gat zit en de regering allerlei zaken als btw, taksen,... misloopt.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Frekkel said:

Schitterend, laat iedereen maar een goedkoop tweedehandsje kopen en bij de garage achter de hoek gaan, dat is goed voor mijn omzet.

Volgend jaar kunnen we dan lezen hoe de verkoop van nieuwe wagens op zijn gat zit en de regering allerlei zaken als btw, taksen,... misloopt.

En dat de CO2 uitstoot van het wagenpark verhoogt ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ir_fuel:

En dat de CO2 uitstoot van het wagenpark verhoogt ....

Als dat gebeurt halen ze natuurlijk wel meer taksen op. Ik ga er vanuit dat wie nu met de mazoutstoof van het werk rijdt ofwel een benzinewagentje koopt ofwel een klein dieseltje, daarom wel nog met dpf e.d. maar bvb een 1.6 ipv een 2.0.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Frekkel:

Schitterend, laat iedereen maar een goedkoop tweedehandsje kopen en bij de garage achter de hoek gaan, dat is goed voor mijn omzet.

Volgend jaar kunnen we dan lezen hoe de verkoop van nieuwe wagens op zijn gat zit en de regering allerlei zaken als btw, taksen,... misloopt.

Koop u al maar 10 VW Golf'kes 1600tdi als stock, denk wel dat het gaat aanslaan, mensen en cash geld waar weinig of geen belasting op gehoffen wordt is iets vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom kan ik nu nog niet kiezen voor de combo auto-fiets-lijn abonnement?

Zoals afgelopen week met het goede weer sta ik langer in de file dan ik er over zou doen met de fiets. Ik geraak ook perfect van thuis met de bus op kantoor zonder dat dit extra tijd kost, Maar ik word nu nog steeds gedwongen die betaalde leasekrel op te geven en alles zelf te financieren, waar het anders ideaal zou zijn om voor een kleinere firmawagen te opteren aangevuld met leasefiets en een lijnabonnement.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei dragonfly:

Hoeveel keer ik werknemers al horen zeggen heb dat ze die firmawagen niet moeten hebben en er zelf wel één zouden kopen als ze daarvoor 500euro/maand kregen.

Dat is ook het volk die niet beseft wat een auto kost aan de werkgever. Is in hun ogen gratis hé.

Rekenen ze dan ook alles voor die €500 per maand. Aankoop, verzekering, brandstof, onderhoud en herstellingen. Denk dat er veel vreemd gaan opkijken als ze terug alles zelf betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga daar niet mee toekomen hoor met 500€ per maand. Regel kan niet slecht zijn voor bepaalde mensen, goeie vriend van mij werkt op 200m van z'n werk en heeft firmawagen om hele dagen op kantoor te zitten :lol: En hebben ook tweede wagen thuis dus in zijn geval...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het even voor mezelf uitreken (320d @ 45k) is dat wel best veel geld imo. Op jaarbasis €15 400, maandelijks zo'n €1285...

Kan je al iets mee doen, maar of ik het aan een trein/bus abonnement zou hangen is iets anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook weer de wereld op zijn kop he.

In veel gevallen is een bedrijfsauto een manier om extra loon te geven die niet/minder belast wordt.
Waarom rijden er zo veel rond, niet omdat dat nodig is maar omdat de 'achterpoortje' massaal wordt gebruikt. 

Nu zouden ze dan terug gewoon geld gaan geven, ook onbelast. Je kan makkelijk op een goedkopere manier op je werk geraken (trein/bus/fiets) dan met een lease auto. Dus waarom zoveel geld onbelast laten geven?

Curieus hoe ze dat gaan doen zonder dat dat massaal gebruikt wordt om premies uit te betalen zonder belastingen te hoeven betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Riskitalltowin:

En waarom kan ik nu nog niet kiezen voor de combo auto-fiets-lijn abonnement?

Zoals afgelopen week met het goede weer sta ik langer in de file dan ik er over zou doen met de fiets. Ik geraak ook perfect van thuis met de bus op kantoor zonder dat dit extra tijd kost, Maar ik word nu nog steeds gedwongen die betaalde leasekrel op te geven en alles zelf te financieren, waar het anders ideaal zou zijn om voor een kleinere firmawagen te opteren aangevuld met leasefiets en een lijnabonnement.

Het zou ook wel echt schandalig zijn moest jij zelf een fiets of busticketje moeten kopen van je zuurverdiende centjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei ir_fuel:

Nee joh. Die kopen allemaal (naar keuze):

- bakfiets

- abonnement op trein/tram/bus

het zou een mooi evenwicht creëren in wat er nu meestal op zit. (noemt bewust geen namen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei zwoemba:

Als ik het even voor mezelf uitreken (320d @ 45k) is dat wel best veel geld imo. Op jaarbasis €15 400, maandelijks zo'n €1285...

Kan je al iets mee doen, maar of ik het aan een trein/bus abonnement zou hangen is iets anders.

Hoe kom je aan die berekening? :D Of tel je je bruto VAA daar bij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Tommie:

Hoe kom je aan die berekening? :D Of tel je je bruto VAA daar bij?

Afgaande op het voorbeeld op de standaard.be:

45000 euro x (6/7) x 40%

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Jupke:

Ook weer de wereld op zijn kop he.

In veel gevallen is een bedrijfsauto een manier om extra loon te geven die niet/minder belast wordt.
Waarom rijden er zo veel rond, niet omdat dat nodig is maar omdat de 'achterpoortje' massaal wordt gebruikt. 

Nu zouden ze dan terug gewoon geld gaan geven, ook onbelast. Je kan makkelijk op een goedkopere manier op je werk geraken (trein/bus/fiets) dan met een lease auto. Dus waarom zoveel geld onbelast laten geven?

Curieus hoe ze dat gaan doen zonder dat dat massaal gebruikt wordt om premies uit te betalen zonder belastingen te hoeven betalen.

Als je hier mensen mee uit hun auto krijgt is het toch een goed idee. En beter direct en duidelijk belastingen verminderen dan via zo een omslachtige omweg. 

In combinatie met het plan Peeters dat teleworking promoot zie ik hier echt wel een vooruitgang in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid