Ga naar inhoud

Mobiliteitsbudget ipv salariswagen


ir_fuel

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei walter:

Rekenen ze dan ook alles voor die €500 per maand. Aankoop, verzekering, brandstof, onderhoud en herstellingen. Denk dat er veel vreemd gaan opkijken als ze terug alles zelf betalen.

Sommige mensen denken inderdaad dat ze voor dat bedrag een Audi A4 kunnen kopen en onderhouden :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei zwoemba:

Afgaande op het voorbeeld op de standaard.be:

45000 euro x (6/7) x 40%

Het is volgens mij 20% op het cijfer van de uitkomst. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Tommie:

Het is volgens mij 20% op het cijfer van de uitkomst. ;)

Citaat

- wie over een tankkaart beschikt

mobiliteitsbudget = zoals hierboven + 20%

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En is dat dan de catalogusprijs in of ex BTW?

Anders is het inderdaad wel leuk:

62.500 * (6/7) * 20% = 10.714

10.714 + 20% = 12.856

Bijna 1.000 euro netto per maand erbij.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Carlito:

En is dat dan de catalogusprijs in of ex BTW?

Anders is het inderdaad wel leuk:

62.500 * (6/7) * 20% = 10.714

10.714 + 20% = 12.856

Bijna 1.000 euro netto per maand erbij.

Ik zit op 14.400 euro. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Tommie:

Ik zit op 14.400 euro. :D

Patje steekt u wel in een mini de week ervoor :D

Ik vraag me echt af hoe ze dat bij ons zouden berekenen :lolz:

Ik betaal nog steeds VAA op die GLE, dus eigenlijk zou ik 21.200 moeten hebben :lolz:

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat je er je voordeel uit haalt als je een bedrijfswagen hebt waarmee je toch wat km's maakt in het kader van je job. En het feit dat je je niks moet aantrekken van eventueel onvoorziene kosten geeft toch ook wat gemoedsrust, daar wil ik gerust iets meer voor betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Carlito:

Patje steekt u wel in een mini de week ervoor :D

 

Dit.

Plus dat die demo's 'niks' kosten in onze sector, want ze MOETEN er zijn. Dus 't zou dan dubbele kost zijn voor onze werkgevers.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Tommie:

Dus niet 40% he. Maar 45k * 6/7 * 20% = a. En dan a * 1,20.

Ha ok, makes sense. Spijtig wel :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei J3nkins:

Ik denk niet dat je er je voordeel uit haalt als je een bedrijfswagen hebt waarmee je toch wat km's maakt in het kader van je job. En het feit dat je je niks moet aantrekken van eventueel onvoorziene kosten geeft toch ook wat gemoedsrust, daar wil ik gerust iets meer voor betalen.

Ligt eraan of je dan nog kilometervergoeding mag vragen ook nog :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Tommie:

Dit.

Plus dat die demo's 'niks' kosten in onze sector, want ze MOETEN er zijn. Dus 't zou dan dubbele kost zijn voor onze werkgevers.

Ik rij met vaste platen B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

36000 * (6/7) * 20% = 6171

6171 + 20% = 7405

Per maand is dat 617 EUR... momenteel stook ik 700 EUR per maand aan diesel op, so no thanks :D

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Stancke said:

Ik ga daar niet mee toekomen hoor met 500€ per maand. Regel kan niet slecht zijn voor bepaalde mensen, goeie vriend van mij werkt op 200m van z'n werk en heeft firmawagen om hele dagen op kantoor te zitten :lol: En hebben ook tweede wagen thuis dus in zijn geval...

Is inderdaad ideaal voor mensen die nu een auto krijgen als verdoken loon en hem eigenlijk niet nodig hebben. Ken genoeg verhalen van zoon of dochter die met een bedrijfswagen van de ouders rijdt omdat ze hem niet nodig hebben. Een van mijn beste vrienden rijdt constant met de A3 van zijn ma, doet heel wat kilometers en dan moeten ze maar de helft van de diesel betalen. Zijn moeder rijdt dan 6km per dag de 3e auto en neemt dan de trein naar Brussel. 

39 minutes ago, dragonfly said:

Sommige mensen denken inderdaad dat ze voor dat bedrag een Audi A4 kunnen kopen en onderhouden :lolz: 

Ook waar. Bij ons was er de keuze, contract met auto, of eentje zonder, verschil kwam netto ongeveer uit op wat die mobiliteitsbijdrage nu zou zijn. Onmogelijk om dan een deftige auto te halen die evenwaardig is aan wat je nu hebt als bedrijfswagen. Ik mocht ongeveer 1000 euro waardeverlies hebben op mijn auto per jaar. Dan zou ik break even draaien. Onmogelijk dus met iets recent en aan 40k km per jaar.

3 minutes ago, PJH said:

36000 * (6/7) * 20% = 6171

6171 + 20% = 7405

Per maand is dat 617 EUR... momenteel stook ik 700 EUR per maand aan diesel op, so no thanks :D

:lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Geezer:

Het zou ook wel echt schandalig zijn moest jij zelf een fiets of busticketje moeten kopen van je zuurverdiende centjes.

Ik vind dat mijn werkgever mijn leasebudget beter kan spenderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Carlito:

Ik rij met vaste platen B)

Ik ook. Maar dat neemt niet weg dat die wagens er moeten zijn. Vaste platen, want PHEV, want 0 BIV en 0 rijtaks. Maar Patje zou nog altijd een 530e moeten hebben staan in demo, dus of ik daar nu mee rijd of niet maakt weinig uit.

Hij gaat me alvast geen 14.400 euro netto per jaar extra betalen. :D Anders deed ik 't wel, heb nog een 116d met M Pack staan die bijna niet buitenkomt en me weinig kost!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Tommie:

Ik ook. Maar dat neemt niet weg dat die wagens er moeten zijn. Vaste platen, want PHEV, want 0 BIV en 0 rijtaks. Maar Patje zou nog altijd een 530e moeten hebben staan in demo, dus of ik daar nu mee rijd of niet maakt weinig uit.

Hij gaat me alvast geen 14.400 euro netto per jaar extra betalen. :D Anders deed ik 't wel, heb nog een 116d met M Pack staan die bijna niet buitenkomt en me weinig kost!

Bij ons staan die dingen op Z, want anders is het een okkosjie

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Monterey Jack said:

Is inderdaad ideaal voor mensen die nu een auto krijgen als verdoken loon en hem eigenlijk niet nodig hebben. Ken genoeg verhalen van zoon of dochter die met een bedrijfswagen van de ouders rijdt omdat ze hem niet nodig hebben. Een van mijn beste vrienden rijdt constant met de A3 van zijn ma, doet heel wat kilometers en dan moeten ze maar de helft van de diesel betalen. 

Ok, allemaal mooi, maar wat is dan het doel van die maatregel, behalve "jaloezie"? Die SALARISWAGEN die niet gebruikt wordt om te gaan werken staat ook niet in de file. Dus die weg, meer cash, geen extra auto. Netto resultaat in de spits: NUL (en een hoop taksen en accijnzen missen, want auto's zijn nooit voor 100% aftrekbaar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ir_fuel said:

Ok, allemaal mooi, maar wat is dan het doel van die maatregel, behalve "jaloezie"? Die SALARISWAGEN die niet gebruikt wordt om te gaan werken staat ook niet in de file. Dus die weg, meer cash, geen extra auto. Netto resultaat in de spits: NUL (en een hoop taksen en accijnzen missen, want auto's zijn nooit voor 100% aftrekbaar)

In dat geval geeft dat geen voordeel, er wordt wel vermeden dat men misbruik gaat maken van het systeem. Het geeft de werkgever een andere, fiscaal vriendelijke oplossing naast het geven van een auto. In de gevallen die ik aanhaalde zou de salariswagen ook vervangen worden door een kleinere, recente (benzine)wagen, ben ik bijna zeker van. Daar zit dus toch iets van vooruitgang in. 

Anderzijds, de grote menigte gaat dan gaan shoppen op de 2e handsmarkt, waardoor het wagenpark gaat verouderen, wat dan weer nefast is voor het milieu. 

Jaloezie gaat er altijd blijven, mensen die geen bedrijfswagen hebben waren daarop jaloers, die gaan nu jaloers zijn op het mobiliteitsbudget. Zij gaan blijven denken dat dat een gratis extraatje is, terwijl dat dus fiscaal voordelig 'loon' is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alé, weer een verkapt systeem erbij waarvan we binnen enkele jaren zeggen: 'waarom zit dit zo ingewikkeld in elkaar' en 'waarom jij wel en ik niet'? :fp:

Ipv gewoon een groter deel van van het loon on- of minder belast te maken. Nee?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Monterey Jack said:

In dat geval geeft dat geen voordeel, er wordt wel vermeden dat men misbruik gaat maken van het systeem. 

Hoe kan je misbruik maken van het systeem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid