tuscani 11.796 Geplaatst: 12 juli 2022 Geplaatst: 12 juli 2022 ah was dat al wettelijk? dacht dat het nog niet mocht in Belgie? Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 12 juli 2022 Geplaatst: 12 juli 2022 8 minuten geleden, Tommie zei: Kan je met een Leaf ook. Zit wel wat verschil op de capaciteit van de batterij. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 12 juli 2022 Geplaatst: 12 juli 2022 21 minuten geleden, Tommie zei: Maar wel kleiner. En de ID.3 vond ik echt een Fisher Price langs binnen... ID.3 koffer is groter dan de EQA ( @Lotuzzz kofferruimte anxiety ). Dat interieur heb je wel volledig gelijk. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 juli 2022 Geplaatst: 12 juli 2022 Wat ik niet snap bij VW (nu ook bij hun elektrische bus) is dat je een optioneel interieur kan krijgen met een WIT STUUR. Serieus man Quote
Tommie 10.466 Geplaatst: 12 juli 2022 Geplaatst: 12 juli 2022 11 minuten geleden, CAS zei: Zit wel wat verschil op de capaciteit van de batterij. Wat kan je niet met 60kWh? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 juli 2022 Geplaatst: 12 juli 2022 1 minute ago, Tommie said: Wat kan je niet met 60kWh? Ik vermoed dat hij toestellen op drijfkracht wil runnen met de accu van zijn pickup 1 Quote
josenjef 436 Geplaatst: 12 juli 2022 Geplaatst: 12 juli 2022 4 minuten geleden, ir_fuel zei: Wat ik niet snap bij VW (nu ook bij hun elektrische bus) is dat je een optioneel interieur kan krijgen met een WIT STUUR. Serieus man je moet echt moeite doen om dat niet in je config te krijgen ... daar zit toch niemand op te wachten! Quote
Ugeken 11.760 Geplaatst: 12 juli 2022 Geplaatst: 12 juli 2022 4 uren geleden, josenjef zei: Ik zie dat als een meeting van hoger management waar ze gaan beslissen over welke 4 merken ze gaan nemen, want dat is het interessantste naar fleetprijzen. Dan staat Audi, BMW en MB al op papier (ah ja daar rijden ze zelf mee en die dealers kennen ze van de golf), misschien zegt die rare van HR dan ook nog Volvo/Polestar. Zegt er daar ook nog ene van ja en het plebs dan. Oh we hebben al MINI mee en VAG, dat volstaat. Dat het sterkste EV aanbod bij Tesla en Hyundai/KIA zit daar denken die zelfs nog niet aan. Ik hoorde onlangs bij een Hyundai-klant dat dit toch aan het veranderen is. Dealer verkocht vooral particulier en merkt dat het aandeel fleet vrij snel groeit + opvallend daarbij is dat er veel ex-Audi/BMW/MB zit. Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 12 juli 2022 Geplaatst: 12 juli 2022 31 minuten geleden, ir_fuel zei: Als je het dan een beetje goed mikt en je werkt op kantoor kan je je ganse huis runnen op kosten van de baas. Elke dag 10kWh overtanken in je thuisbatterij. dat is wat ik hier enkele pagina's terug al zei toen ik dat filmpje toonde over die thuislaad functie van de F150 32 minuten geleden, ir_fuel zei: En hoe koppel je dat aan je woonst? Ford heeft zijn eigen laadpaal die je kan meebestellen en die in 2 richtingen werkt ================== En over die ID3, bij Poppy (deelwagen bedrijf) kan je de Pro S al selecteren. Quote
Tommie 10.466 Geplaatst: 12 juli 2022 Geplaatst: 12 juli 2022 11 minuten geleden, Ugeken zei: Ik hoorde onlangs bij een Hyundai-klant dat dit toch aan het veranderen is. Dealer verkocht vooral particulier en merkt dat het aandeel fleet vrij snel groeit + opvallend daarbij is dat er veel ex-Audi/BMW/MB zit. Quote
Mazdastruction 4.261 Geplaatst: 12 juli 2022 Geplaatst: 12 juli 2022 2 uren geleden, Tommie zei: Nee, daadwerkelijk. Sinds 01/02/2022 ook wettelijk. Unk. Bij 3 verschillende leveranciers gepolst vorige maand en bevestigden alle drie dat dit nog niet wettelijk was? Heb je meer info? 1 Quote
Tommie 10.466 Geplaatst: 12 juli 2022 Geplaatst: 12 juli 2022 2 minuten geleden, Mazdastruction zei: Unk. Bij 3 verschillende leveranciers gepolst vorige maand en bevestigden alle drie dat dit nog niet wettelijk was? Heb je meer info? Is me vorige week bevestigd bij de invoerder. Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 12 juli 2022 Geplaatst: 12 juli 2022 2 uren geleden, Tommie zei: Wat kan je niet met 60kWh? Wel, met die F150 kan ik 2 leafs opladen en dan kan ik er nog mee rijden... Niet direct voor nu, maar zou binnen dit en x jaar sowieso nog een kot willen zetten dat volledig off grid is. Zo een F150 is dan eigenlijk vrij goedkoop tov thuis batterijen zetten. Met dat je dan nog eens zoveel extra hebt, zou dat ding eigenlijk genoeg hebben om bvb overdag op te laden, 's nachts je huis te voorzien en dag erna nog steeds naar de winkel te kunnen. Je hebt dan natuurlijk minder bereik. Maar je hebt al 3 leafs nodig om iets beter te doen. In dat opzicht, lijkt die F150 toch echt wel een prikje. Prijzen hier kunnen natuurlijk helemaal anders liggen. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 12 juli 2022 Geplaatst: 12 juli 2022 2 minuten geleden, CAS zei: Wel, met die F150 kan ik 2 leafs opladen en dan kan ik er nog mee rijden... Niet direct voor nu, maar zou binnen dit en x jaar sowieso nog een kot willen zetten dat volledig off grid is. Zo een F150 is dan eigenlijk vrij goedkoop tov thuis batterijen zetten. Met dat je dan nog eens zoveel extra hebt, zou dat ding eigenlijk genoeg hebben om bvb overdag op te laden, 's nachts je huis te voorzien en dag erna nog steeds naar de winkel te kunnen. Je hebt dan natuurlijk minder bereik. Maar je hebt al 3 leafs nodig om iets beter te doen. In dat opzicht, lijkt die F150 toch echt wel een prikje. Prijzen hier kunnen natuurlijk helemaal anders liggen. https://www.usa-car-import.com/showroom/ford-f150-electric "vrij goedkoop". Kunt ge al wa batterijen van zetten Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 12 juli 2022 Geplaatst: 12 juli 2022 9 minuten geleden, Polygoon zei: https://www.usa-car-import.com/showroom/ford-f150-electric "vrij goedkoop". Kunt ge al wa batterijen van zetten Je toont de duurste versie. Maar, zelfs dan, zet eens 10 van die Tesla powerwalls plus. En voor een 10 a 20k meer, heb je er een nieuwe full size pick op bij. Quote
Tommie 10.466 Geplaatst: 12 juli 2022 Geplaatst: 12 juli 2022 19 minuten geleden, CAS zei: Wel, met die F150 kan ik 2 leafs opladen en dan kan ik er nog mee rijden... Je moet er ook 4 betalen. Mnee, ik zie 't succesverhaal niet. Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 12 juli 2022 Geplaatst: 12 juli 2022 2 minuten geleden, Tommie zei: Je moet er ook 4 betalen. Mnee, ik zie 't succesverhaal niet. De vanaf prijs, klaar voor afhaling zit in de VS op een 45k dollar. Een Leaf voor 11k? Ik denk het niet. Nu, je zit dan wel met een batterij die net niet 2x zo groot is ipv met de grotere batterij. Die kost iets meer. Pas op, ik ben een Leaf dan e. Maar een remorque ga je er niet mee trekken. Ieder zijn goesting, die F150 is gewoon een koopje als je dat totaal pakket bekijkt en al zeker vergeleken met andere EV's. Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 13 juli 2022 Geplaatst: 13 juli 2022 Ik ben ook meer voorstander van de F150, met de grotere batterij dan. Die versie die je toont is de top versie. Dat is niet nodig, al is het 150 000 excl btw Configureer eens een Model X Plaid, dan zit je aan meer dan die prijs en kan je niet reversed laden. en heb je kleinere koffer. Quote
Ugeken 11.760 Geplaatst: 13 juli 2022 Geplaatst: 13 juli 2022 20 uren geleden, Tommie zei: Hij sprak over de evolutie die hij ziet in de samenstelling van zijn eigen clienteel… Quote
Tommie 10.466 Geplaatst: 13 juli 2022 Geplaatst: 13 juli 2022 2 minuten geleden, Ugeken zei: Hij sprak over de evolutie die hij ziet in de samenstelling van zijn eigen clienteel… Uiteraard, ik wil 'em ook niet noodzakelijk tegenspreken. Maar het lijkt me betrekkelijk vroeg om dat soort conclusies te trekken. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 13 juli 2022 Geplaatst: 13 juli 2022 3 uren geleden, Tommie zei: Uiteraard, ik wil 'em ook niet noodzakelijk tegenspreken. Maar het lijkt me betrekkelijk vroeg om dat soort conclusies te trekken. 415 monthly, ik denk niet dat ze dat voorheen draaiden tbh. Dit zijn ook inschrijvingen veronderstel ik? Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 13 juli 2022 Geplaatst: 13 juli 2022 5 uren geleden, Liquid Li0n zei: Ik ben ook meer voorstander van de F150, met de grotere batterij dan. Die versie die je toont is de top versie. Dat is niet nodig, al is het 150 000 excl btw Configureer eens een Model X Plaid, dan zit je aan meer dan die prijs en kan je niet reversed laden. en heb je kleinere koffer. Of configureer eens een full size pick up in dat optie niveau... Denk niet dat je de instap modellen hier gaat zien, maar 45k voor 110kwh en dan nog eens een full size pick up er bij die al eerder tot de "1ton" zit dan de "1/2de ton". Dat spel kost eigenlijk amper meer dan de gewone variant en er zit zoveel in. Dan die koffer nog eens vanvoor... Rijbereik dat dik in orde is. Ale, Leaf is 35k en 60kwh, pakt 15k voor de f150 te importeren en je zit aan 50k voor 110kwh. Vergelijk nu eens een Nissan Micra met een Nissan Titan in aankoop... Die F150 is gewoon een koopje. Zal wel met rede zijn dat die dit jaar al volledig uitverkocht is. 1 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 13 juli 2022 Geplaatst: 13 juli 2022 4 minuten geleden, CAS zei: Of configureer eens een full size pick up in dat optie niveau... Denk niet dat je de instap modellen hier gaat zien, maar 45k voor 110kwh en dan nog eens een full size pick up er bij die al eerder tot de "1ton" zit dan de "1/2de ton". Dat spel kost eigenlijk amper meer dan de gewone variant en er zit zoveel in. Dan die koffer nog eens vanvoor... Rijbereik dat dik in orde is. Ale, Leaf is 35k en 60kwh, pakt 15k voor de f150 te importeren en je zit aan 50k voor 110kwh. Vergelijk nu eens een Nissan Micra met een Nissan Titan in aankoop... Die F150 is gewoon een koopje. Zal wel met rede zijn dat die dit jaar al volledig uitverkocht is. Batterij inhoud zegt weinig als die dan 110kWh/100km doet natuurlijk Weet je z'n verbuirk? Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 13 juli 2022 Geplaatst: 13 juli 2022 1 minuut geleden, Polygoon zei: Batterij inhoud zegt weinig als die dan 110kWh/100km doet natuurlijk Weet je z'n verbuirk? Ga je er mee gaan rijden als je hem als thuis batterij gebruikt? Tesla is 13,5kwh en 11000euro? Die F150 krijg je er gewoon gratis bij e. Kunt m trouwens instellen dat je heel de dag kan werken maar dat die wel stopt wanneer je bvb op 150km rijbereik zit. Dat die meer zal verbruiken dan een Leaf lijkt mij logisch. Maar dat doet ook totaal niet ter zake. Quote
Tommie 10.466 Geplaatst: 13 juli 2022 Geplaatst: 13 juli 2022 1 uur terug, Polygoon zei: 415 monthly, ik denk niet dat ze dat voorheen draaiden tbh. Dit zijn ook inschrijvingen veronderstel ik? Uiteraard, je kan geen verkopen meten natuurlijk. Enkel inschrijvingen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.