Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden, ir_fuel zei:

In welke "hoger opgeleiden" bubbel leef jij?

niets speciaals. ik spreek in mijn bubbel evengoed over laboranten, ingenieur als onthaalmedewerkers, allen met een salariswagen.  ik ken ook electriciens en loodgieters in loondienst, maar die komen dan quasi altijd met de bestelwagen naar huis. dus hebben ook minder nood aan een eigen wagen.

ik verschiet dus van die amper 11%. (een leerkracht heeft natuurlijk geen salariswagen dat weet ik. en daar zijn er al veel van . :D )

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, tuscani said:

niets speciaals. ik spreek in mijn bubbel evengoed over laboranten, ingenieur als onthaalmedewerkers.  ik ken ook electriciens en loodgieters in loondienst, maar die komen dan quasi altijd met de bestelwagen naar huis. dus hebben ook minder nood aan een eigen wagen.

ik verschiet dus van die amper 11%. (een leerkracht heeft natuurlijk geen salariswagen dat weet ik. en daar zijn er al veel van . :D )

 

 

 

50% van de bevolking werkt (in)direct voor de overheid. Die hebben al sowieso geen bedrijfswagen.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ir_fuel zei:

In welke "hoger opgeleiden" bubbel leef jij?

exact. was ik ook aan het denken, hier in de straat zijn er niet veel met een lease wagen hoor. En ook veel oudere mensen die hun auto gewoon bijhouden om eens naar de familie of de winkel te rijden. voor die 5 a 10 000km op een jaar gaan die niet wisselen.

23 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Klopt. Heel die EV drang  drijft  de prijs voor een wagen op. Slachtoffer : de “gewone” man. 

Hoeveel  van de EV wagens hier op forum zijn privé? Hoeveel op bedrijven ? 

Bovendien, en daar staan weinigen bij stil atm, gaat de ongelijkheid nog veel  meer in de verf gezet worden. Je reistijd hangt rechtstreeks  af van de kost van je auto. 
Maw je “rijkdom”

 

het verschil zit hem in het feit dat: arm of rijk, iedereen betaald hetzelfde aan de tankpomp

Nu gaat het eerder zijn: rijk, dus vermoedelijk thuis of kantoor laden met zonnepanelen. armer dus vermoedelijk verplicht worden afhankelijk te zijn van de laadpaal prijzen  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Liquid Li0n said:

Nu gaat het eerder zijn: rijk, dus vermoedelijk thuis of kantoor laden met zonnepanelen. 

Dat gaat geen 10 jaar meer duren of je gaat eoa meter moeten installeren om taks te betalen op "getankte" elektriciteit, ongeacht de bron.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

50% van de bevolking werkt (in)direct voor de overheid. Die hebben al sowieso geen bedrijfswagen.

Huh? Verre van. Bij ons is een bedrijfswagen standaard en mobiliteitsbudget op vraag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Tjeu said:

Huh? Verre van. Bij ons is een bedrijfswagen standaard en mobiliteitsbudget op vraag. 

Ben jij ambtenaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, tuscani zei:

ik durf (al zal het hier misschien wel nog wat anders liggen door het liefhebbersforum) toch ook de vraag te stellen hoeveel ice wagens nog privé zijn?

quasi iedereen heeft tegenwoordig een salariswagen.

ja de zelfstandigen waren de eersten met een ev, door de taksen en voordelen, maar je ziet dat de grote bedrijven ook de ommekeer aan het maken zijn.

 

Dat zijn er veel maar overschat dat niet ! Er rijden nog redelijk wat privé auto's rond, veel meer dan lease. Of rijden alle gepensioneerden, ambtenaren en arbeiders rond in een lease ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Bovendien, en daar staan weinigen bij stil atm, gaat de ongelijkheid nog veel  meer in de verf gezet worden. Je reistijd hangt rechtstreeks  af van de kost van je auto. 
Maw je “rijkdom”

 

Dat vind ik nu net niet. Ok, budgettair is het middensegment opgeschoven. Maar Hyundai en Kia verkopen van de snelst ladende wagens die je kan hebben en die zitten in de middenklasse. Voor mij was dit net de reden om voor een "goedkope" EV te gaan, ik kon mijn range niet verdubbelen door het dubbel te betalen.

En uiteindelijk is dat van alle tijden wel een beetje geweest dat het topsegment eerst de nieuwste technologie kreeg, ook op motorisch vlak. Dus ja mocht er een stevige technologische doorbraak komen op het vlak van batterijen bijvoorbeeld, dan gaan ze die eerder in een EQS dan in een EQA steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Hoeveel  van de EV wagens hier op forum zijn privé? Hoeveel op bedrijven ? 

Gohja, hoeveel ICE wagens worden er hier op het forum nieuw privé gekocht? Toch ook allemaal op bedrijven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Polygoon zei:

Gohja, hoeveel ICE wagens worden er nieuw privé gekocht? Toch ook allemaal op bedrijven. 

Echt niet. Ik denk dat er merken zijn waar dat aandeel van bedrijven bijna 0 is. Dacia verkoopt goed en die hebben niet een bedrijfsprofiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, josenjef said:

Dat vind ik nu net niet. Ok, budgettair is het middensegment opgeschoven. Maar Hyundai en Kia verkopen van de snelst ladende wagens die je kan hebben en die zitten in de middenklasse. Voor mij was dit net de reden om voor een "goedkope" EV te gaan, ik kon mijn range niet verdubbelen door het dubbel te betalen.

Middenklasse? 50.000 euro is de middenklasse?

Het is net wel zo, want hoe goedkoper uw auto hoe kleiner uw batterij en ook hoe trager uw laadsnelheid. Je verliest dus 2 keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tommie zei:

?

Veel. 

 

Zojuist, josenjef zei:

Echt niet. Ik denk dat er merken zijn waar dat aandeel van bedrijven bijna 0 is. Dacia verkoopt goed en die hebben niet een bedrijfsprofiel.

“Hier op het forum” moest daar nog bij 🙂 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, josenjef said:

Echt niet. Ik denk dat er merken zijn waar dat aandeel van bedrijven bijna 0 is. Dacia verkoopt goed en die hebben niet een bedrijfsprofiel.

De meest verkochte nieuwe auto in Wallonië is de Dacia Sandero.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, josenjef zei:

Dat vind ik nu net niet. Ok, budgettair is het middensegment opgeschoven. Maar Hyundai en Kia verkopen van de snelst ladende wagens die je kan hebben en die zitten in de middenklasse. Voor mij was dit net de reden om voor een "goedkope" EV te gaan, ik kon mijn range niet verdubbelen door het dubbel te betalen.

En uiteindelijk is dat van alle tijden wel een beetje geweest dat het topsegment eerst de nieuwste technologie kreeg, ook op motorisch vlak. Dus ja mocht er een stevige technologische doorbraak komen op het vlak van batterijen bijvoorbeeld, dan gaan ze die eerder in een EQS dan in een EQA steken.

lol man...dat meen je toch niet. Een goedkope EV...ik ken er niet veel die onder de 30 000 euro zitten hoor. En als ik dat zo rond hoor zijn er amper mensen die 30k aan een wagen uitgeven

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ben jij ambtenaar?

Ik ben Vlaamse overheid, zoals je schreef. Staat los van statuut 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allez kom, mijn vrouw mocht een nieuwe lease kiezen. Dat was genre EQA etc....... allemaal wagens met beperkte reikwijdte. (Ja ok je kan dan misschien naar een Koreaan overstappen, maar dat kreeg ik haar niet verkocht :D ) 

Als ik een dikke EQS of Tesla koop kan ik in 1 ruk 500km rijden. 

Reikwijdte bepaalt voor een groot stuk de prijs, daar kan je niet omheen. En dat bedoel ik. Het verschil tussen rijk en arm gaat niet langer, op auto niveau, in status uitgedrukt worden, maar je gaat rechtstreeks geconfronteerd worden met langere reistijden..... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Polygoon zei:

 

“Hier op het forum” moest daar nog bij 🙂 

Euh er zijn er hier toch redelijk veel met (dure) auto's niet op de firma? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben "thuis" een paar auto's.

 

Mijn Oldie: prive

Kind 1: prive

Kind 2: prive

AM: prive

GLE: op bedrijf.

 

5 auto's, 1 op de firma. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ir_fuel zei:

De meest verkochte nieuwe auto in Wallonië is de Dacia Sandero.

De Walen doen wel vaker de Fransen na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Allez kom, mijn vrouw mocht een nieuwe lease kiezen. Dat was genre EQA etc....... allemaal wagens met beperkte reikwijdte. (Ja ok je kan dan misschien naar een Koreaan overstappen, maar dat kreeg ik haar niet verkocht :D ) 

Als ik een dikke EQS of Tesla koop kan ik in 1 ruk 500km rijden. 

Reikwijdte bepaalt voor een groot stuk de prijs, daar kan je niet omheen. En dat bedoel ik. Het verschil tussen rijk en arm gaat niet langer, op auto niveau, in status uitgedrukt worden, maar je gaat rechtstreeks geconfronteerd worden met langere reistijden..... 

Voor het budget van de EQA heb je een IONIC5 die even ver komt dan de Tesla 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, josenjef zei:

Echt niet. Ik denk dat er merken zijn waar dat aandeel van bedrijven bijna 0 is. Dacia verkoopt goed en die hebben niet een bedrijfsprofiel.

Jdn heeft er een stuk of 100 rijden voor de arbeiders naar allerlei werven. 
ze worden langzaam vervangen door hybride toyotas iq’s. 
en ik zie nog redeijk wat daciatjes rondrijden met stickers van bouwfirmas voor hun operatoren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Liquid Li0n zei:

exact. Ik denk dat LPG het goedkoopste is vanal wanneer je geen mogelijkheid hebt om thuis te laden met een EV.

Ik schrok eigenlijk hoeveel het zou kosten met bvba Ugeken zijn Superb @5l/100 km. Denk dat bvba @jan.van.gent met zijn 5 een heel pak goedkoper kan rijden idd. Ik zit aan 18l/100km Maar een equivalent Zor is een UP! of Polo. Zet dat op lpg en je rijd stukken goedkoper. Alleen, grote tank krijg je daar ook niet echt in kwijt, of je hebt geen koffer meer.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, josenjef zei:

Voor het budget van de EQA heb je een IONIC5 die even ver komt dan de Tesla 😉

Alleen staat die ionic5 niet in de lease lijst van mijn madamme. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid