Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur geleden, Liquid Li0n zei:

LPG is bv verboden, in Belgie althans, in ondergrondse garages of in de trein naar Engeland (tenzij af fabriek gemonteerd) en heb geen weet dat er de laatste 20 jaar een lpg voertuig is ontploft. 

En wanneer ze ontploffen is het meestal omdat de eigenaar denkt zelf een trekhaak te kunnen installeren. 

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
3 uren geleden, Soundstorm zei:

Maar je moet uiteindelijk wel nog steeds de batterijen transporteren.

Een auto is natuurlijk ook niet het enige wat op een batterij werkt :lolz: 

Geplaatst:

Hier maandag de CLA gaan binnen brengen en straks eens zien voor een EV te bestellen via mijn vrouw haar werk. Volgens de HR dienst daar gaan we dat in Februari hebben. Lijkt mij toch ook optimistisch? 

Geplaatst:
8 minuten geleden, CAS zei:

Hier maandag de CLA gaan binnen brengen en straks eens zien voor een EV te bestellen via mijn vrouw haar werk. Volgens de HR dienst daar gaan we dat in Februari hebben. Lijkt mij toch ook optimistisch? 

Welke EV bedoel je?

Geplaatst:

Uit curieuziteit, bij de verschillende modellen die EV rijders hier hebben, hoeveel range hebben jullie wanneer volledig volgeladen in de huidige omstandigheden (niet WLTP maar gewoon realiteit bij het starten in de ochtend deze week (ong. 20 graden)

Any info shared is appreciated (vb Tesla Y, BMW I40, Mercedes, Kia, ..)

Geplaatst:
27 minuten geleden, Polygoon zei:

Business AM, de nieuwe newsmonkey :D 

dat is altijd de uitvlucht van vele moraalridders die EV goed praten. 

Oooh het is een gazet van de DPG groep, oooh het is dit of dat.

De gewone media wordt uiteindelijk gestuurd door maar enkele prive bedrijven en aandeelhouders. Ik weet niet welke gazet keer op keer nog goed of te vertrouwen is.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

dat is altijd de uitvlucht van vele moraalridders die EV goed praten. 

Oooh het is een gazet van de DPG groep, oooh het is dit of dat.

De gewone media wordt uiteindelijk gestuurd door maar enkele prive bedrijven en aandeelhouders. Ik weet niet welke gazet keer op keer nog goed of te vertrouwen is.

Ik denk dat half België niet klaar is voor verandering (eender welke verandering).
Kranten halen hun inkomsten uit clicks.

Elke krantenkop die een verandering aanvecht of in een slecht daglicht stelt = clicks = inkomsten .

Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat EV's de ultieme oplossing zijn.
Maar heel het concept afschieten omdat een of andere nozem een illusie heeft gemaakt in z'n artikel dat er een EV op een of andere boot in de fik is geschoten, mja dat past voor mij in het rijtje internet wappies met "do your own research".

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
2 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik denk dat half België niet klaar is voor verandering (eender welke verandering).
Kranten halen hun inkomsten uit clicks.

Elke krantenkop die een verandering aanvecht of in een slecht daglicht stelt = clicks = inkomsten .

Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat EV's de ultieme oplossing zijn.
Maar heel het concept afschieten omdat een of andere nozem een illusie heeft gemaakt in z'n artikel dat er een EV op een of andere boot in de fik is geschoten, mja dat past voor mij in het rijtje internet wappies met "do your own research".

goed punt. Ken je ergens een website die bv dit verhaal over die boot factchecked?

Geplaatst:
12 minuten geleden, berengun zei:

Uit curieuziteit, bij de verschillende modellen die EV rijders hier hebben, hoeveel range hebben jullie wanneer volledig volgeladen in de huidige omstandigheden (niet WLTP maar gewoon realiteit bij het starten in de ochtend deze week (ong. 20 graden)

ID4: 400-350km, bijna altijd volgas optrekken, 130cc op snelweg, ik rij ermee zoals ik met mijn diesel reed. - 174 pk versie, 77kwh

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
5 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

goed punt. Ken je ergens een website die bv dit verhaal over die boot factchecked?

Nee. Dit klinkt heel hautain, maar mijn leven is echt beter geworden sinds ik de HLN's van deze wereld uit m'n feed weer.
Ik hou de hoofdpunten van de Tijd wat in 't oog, die rapporteren enkel na factcheck en niet over illusies.

Je mist heel wat actualiteit maar ik moet zeggen dat ik het niet mis.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
9 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

1 minuut geleden, Polygoon zei:

Nee. Dit klinkt heel hautain, maar mijn leven is echt beter geworden sinds ik de HLN's van deze wereld uit m'n feed weer.
Ik hou de hoofdpunten van de Tijd wat in 't oog, die rapporteren enkel na factcheck en niet over illusies.

Je mist heel wat actualiteit maar ik moet zeggen dat ik het niet mis.

Of toch:

Schip met bijna 3.000 auto's aan boord in brand voor Nederlandse kust

KOPIEER LINK

BEWAAR
10SCHENK DIT ARTIKEL
32REAGEER

Schermvullende weergave
9&width=640&u=1690395419000
Het Panamese schip Fremantle Highway staat in brand voor de Nederlandse kust. ©EPA
26 juli 2023 08:28 
Update 26 juli 2023 15:29

Op de Noordzee, ter hoogte van het Nederlandse Waddeneiland Ameland, dreigt een brandend autoschip te kapseizen. Een opvarende is overleden.

27 kilometer voor de kust van het noorden van Nederland staat het Panamese schip Fremantle Highway in brand. De Nederlandse kustwacht kreeg rond middernacht een noodsignaal van de bemanning. Het vaartuig plande 3.000 auto's van de haven van het Duitse Bremerhaven te vervoeren naar Port Said in Egypte.

Aan boord bevinden zich ook enkele elektrische wagens. Aanvankelijk werd beweerd dat de brand vermoedelijk was ontstaan in een elektrische wagen, maar die berichten worden door de kustwacht ontkend. De oorzaak van de brand is nog niet gekend.

De 23 bemanningsleden probeerden tevergeefs de brand te blussen. Toen dat niet lukte, gingen ze over tot een evacuatie. Zeven opvarenden sprongen in het water. Een opvarende overleed. De rest kon worden gered door de Nederlandse kustwacht. Meerdere mensen raakten gewond.

TIP

De hoofdpunten van vandaag, leest u in De Tijd Avond.

Uw dagelijkse round-up van de actualiteit.

IK SCHRIJF ME IN

Elke dag (ma.-vrij.) via e-mail - Uitschrijven in één klik

Woensdagavond brandde het schip nog altijd. Bovendien maakte het slagzij. De Nederlandse kustwacht probeerde te verhinderen dat het schip kapseist, maar houdt rekening met alle scenario's. Een sleepboot slaagde er wel in een kabel te verbinden aan het schip. Daardoor is vermeden dat het afdrijft en de drukke vaarroute naar Duitsland blokkeert.

De kustwacht houdt ook rekening met het risico dat het schip kan zinken. Maar een berging is momenteel niet aan de orde, laat een woordvoerder van de Nederlandse kustwacht weten. 'Daarvoor is een grotere sleepboot nodig en moet men aan boord van de Fremantle Highway klimmen. Dat is te gevaarlijk.' Ook het bluskarwei blijkt een moeilijke bevalling. 'Elektrische auto's zijn sowieso moeilijk te blussen, en te veel bluswater zou het schip overbelasten en doen zinken.'

Om de milieuschade in te perken zet de kustwacht twee oliebestrijdingsvaartuigen in, meldt het Nederlandse maritiem blad Schuttevaer. De Arca, die beschikt over veegarmen om olie op te ruimen, en de Frans Naerebout, die boeien kan leggen rond het schip.

Aan boord bevinden zich ook enkele elektrische wagens. Aanvankelijk werd beweerd dat de brand vermoedelijk was ontstaan in een elektrische wagen, maar die berichten worden door de kustwacht ontkend. De oorzaak van de brand is nog niet gekend.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
25 minuten geleden, berengun zei:

450-470, Polestar 2

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
  • Whut?! 1
Geplaatst:
1 minuut geleden, Daann zei:

450-470, Polestar 2

amaai wth

Geplaatst: (aangepast)
11 minuten geleden, Polygoon zei:

Of toch:

De Tijd behoort tot de Mediafin groep, wat tot Roularta behoort. Die zijn al even erg als DPG media als het op clicks e.d. aankomt.

Maar je hebt wel gelijk. Geen nieuws volgen is een zaligheid. Daarom denk ik ook dat mensen het in het buitenland altijd zoveel beter vinden, omdat ze als toerist geen dagdagelijks nieuws volgen.

aangepast door Liquid Li0n
Geplaatst:
41 minuten geleden, berengun zei:

+- 350 km
Etron 55 - 95kWh - 21" velgen

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Opel Corsa-e 250-275km (17" velgen), geen snelweg kms

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Misschien een lijstje aanvullen in plaats iedereen apart posten? 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
57 minuten geleden, berengun zei:

Mijn iX 40 schommelt momenteel tussen de 420-450.

Maar mijn dagelijks verkeer is niet sneller dan 70km/u.  

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
33 minuten geleden, Daann zei:

450-470, Polestar 2

Daan die niet meer knalt zoals met z'n Audi. :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Skoda Enyaq iv60 80% volgeladen 302-311 km. Nog niet tot 100% opgeladen  

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
1 uur terug, Tommie zei:

Welke EV bedoel je?

Moeten nog kiezen. 

Geplaatst:
1 uur terug, berengun zei:

Hyundi Kona: 450 - 500 km

Hyundai ioniq 5: 400 - 450 km

Toyota bz4x: 300 km

BYD Tang: 400 km

nissan Ariya: 400 - 450 km

• Thanks Friendly 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid