Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/tesla-recall-over-11-mln-foreign-china-made-cars-chinese-regulator-2023-05-12/

Chinese FUD 

Echt bizar dat dit een dingetje is, en de wereldpers rondgaat.
Moet je kijken wat TIJD van dezelfde bron fabriceert: https://www.tijd.be/ondernemen/auto/tesla-moet-1-1-miljoen-chinese-auto-s-terugroepen/10467406.html

Quote

De auto's hebben een dringende software-update nodig, omdat ze kampen met een euvel aan de versnellingssystemen. Het probleem doet zich voor als een bestuurder probeert af te remmen. Een deeltje van het vermogen wordt daarbij overgebracht naar de batterij van de wagen, zodat de accu kan bijladen.

Omdat de auto mogelijk niet meteen afremt, bestaat een risico op ongevallen. Bestuurders kunnen ten onrechte het gaspedaal indrukken en denken dat het de rem is, zegt de Chinese regelgever.

 🤨🤣

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat is dan een "kwaliteitskrant" zeker?

De enige waar ik een abonnement op heb! 😔 Ook met SABATO altijd aandacht voor de autoliefhebber (en "batterijder"). Hoe klungelig kan je dan het regeneratief remmen omschrijven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat is dan een "kwaliteitskrant" zeker?

Iedere keer dat je zo'n zaken leest in topics waar je in bedreven bent, stel je je toch de vraag hoeveel rommel in andere artikels je dan voor waar aanneemt. 

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Logic zei:

Raar, toen ik de eerste keer in een tesla stapte, zat ik na 10m over de parking rijden bijna door de voorruit met mijn hoofd, omdat ik naar gewoonte gewoon het gaspedaal losliet om wat verder te bollen, om ondertussen te kijken of de baan vrij was. Dat remt zo sterk af, ik heb op 17K km amper mijn rem aangeraakt.

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, tuscani zei:

Raar, toen ik de eerste keer in een tesla stapte, zat ik na 10m over de parking rijden bijna door de voorruit met mijn hoofd, omdat ik naar gewoonte gewoon het gaspedaal losliet om wat verder te bollen, om ondertussen te kijken of de baan vrij was. Dat remt zo sterk af, ik heb op 17K km amper mijn rem aangeraakt.

Dat ook nog, 't nieuws komt van de "Chinese beurswaakhond". 🤔 Ik geloof dat je dit wel kan plaatsen onder economische oorlogsvoering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Mijn vrouw is op zoek naar een nieuwe/tweedehands wagen.
Bij voorkeur een hoger model, met ook wel een aanvaardbare koffer.
Mag/moet full EV zijn.

Nu heb ik hier over de jaren wat pro's en cons gelezen over diverse modellen, echter te lui om alles terug op te zoeken.
Momenteel kijkt ze voornamelijk richting: 

- Audi E-tron 55 (bouwjaar 2021 of 2022)
- Mercedes EQC
- BMW iX3 

Zijn daar specifieke valkuilen of probleemgevallen? (E-tron dacht ik me te herinneren, echter de nieuwere versie VA 2022 misschien niet?)
Effectieve actieradii?
Alternatieven in dezelfde 'klasse', die we zeker dienen te overwegen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Logic zei:

BMW kan best z'n i3'tjes terug beginnen bouwen als ze overal zo gaan beginnen. 

Twas ergens te verwachten natuurlijk.  Geen of minder inkomsten van accijnzen op brandstof en geen biv. 

Tis wel leuk om wat verandering in je wagenpark re krijgen.  Als ze zo verder doen, en benzine goedkoper is  kan ik als volgende wagen misschien wel mijn gedroomde rs6 kopen.  :D

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, tuscani zei:

Twas ergens te verwachten natuurlijk.  Geen of minder inkomsten van accijnzen op brandstof en geen biv. 

Tis wel leuk om wat verandering in je wagenpark re krijgen.  Als ze zo verder doen, en benzine goedkoper is  kan ik als volgende wagen misschien wel mijn gedroomde rs6 kopen.  :D

 

Een collega stond hier vanmorgen met een kever uit 78 voor de deur. En ik die dacht dat een oldtimer (o-plaat) enkel mocht om van evenement naar evenement te rijden... da's mij compleet gepasseerd dat het voor alledaags gebruik ook mag, meer nog, hij mag met zijn oldtimer in elke LEZ?! 🤔

Spijtig dat alle goeie oldtimers die ik wil ook zo duur zijn als EV's tegenwoordig. 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Logic zei:

Een collega stond hier vanmorgen met een kever uit 78 voor de deur. En ik die dacht dat een oldtimer (o-plaat) enkel mocht om van evenement naar evenement te rijden... da's mij compleet gepasseerd dat het voor alledaags gebruik ook mag, meer nog, hij mag met zijn oldtimer in elke LEZ?! 🤔

Spijtig dat alle goeie oldtimers die ik wil ook zo duur zijn als EV's tegenwoordig. 😅

dat is idd de reden dat je tegenwoordig zoveel aftandse wagens met een O plaat ziet rijden. (niet over de kever, maar eerder wat oude mercedes, bmw  modellen of zo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, saabi zei:

volgens mij mag je bijvoorbeeld in Gent niet binnen in de LEZ met een oldtimer.

Gelukkig met mijn 2-takt moto wel nog :D hoe belachelijk is Gent toch...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn E34 van 1990 met O plaat mag nog tot 2025 in alle LEZ's. Dat staat zo op mijn keuringsverslag.

In Antwerpen was het iets van 180 euro voor een jaar in de LEZ binnen te mogen, maar dan moet de oldtimer +40 jaar zijn ipv +30. Maar kan zijn dat dat ook al weer veranderd is

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Mijn E34 van 1990 met O plaat mag nog tot 2025 in alle LEZ's. Dat staat zo op mijn keuringsverslag.

En het keuringsverslag staat boven het arrest van de Raad van State? (Oprecht geen idee hoe dat werkt) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Logic zei:

En het keuringsverslag staat boven het arrest van de Raad van State? (Oprecht geen idee hoe dat werkt) 

geen idee. het is nu niet dat ik vaak in het centrum van Gent of Antwerpen moet zijn. Je hebt winkels buiten die zone of online ook, laat staan met de oldtimer dan nog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Deze morgen gepraat met een dealer van VW-Audi.

Verkoop elektrische wagens voor particulier loopt voor geen meter, was het niet dat bedrijven deze elektrische wagens kopen wegens fiscale redenen verkochten ze niks van elektrische wagens.

Dieselwagens verkopen weer beter dan enige tijd geleden was z'n opmerking.

Hier in de buurt een grote garage met allerlei tweedehands elektrische wagens die maanden blijven staan, huilen met de pet op.

Hij denkt dat biologische brandstof de toekomst is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, zeramed zei:

Deze morgen gepraat met een dealer van VW-Audi.

Verkoop elektrische wagens voor particulier loopt voor geen meter, was het niet dat bedrijven deze elektrische wagens kopen wegens fiscale redenen verkochten ze niks van elektrische wagens.

Dieselwagens verkopen weer beter dan enige tijd geleden was z'n opmerking.

Hier in de buurt een grote garage met allerlei tweedehands elektrische wagens die maanden blijven staan, huilen met de pet op.

Hij denkt dat biologische brandstof de toekomst is.

@Phil Bij jullie ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, Hazen said:

@Phil Bij jullie ook?

Yes, maar onze goedkoopste EV kost ook wel 58k natuurlijk. Particulieren zien we sowieso al niet vaak. Alleen dat van die meer diesels verbaast me wel wat, is misschien wat regiogebonden.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid