Redfive 242 Geplaatst: 20 december 2023 Geplaatst: 20 december 2023 Een 'boete' om te lang te blijven kleven nemen de meesten er mss wel bij. Andere denkpiste: eens de batterij vol is, een meldingske dat je een kwartier tijd hebt om de auto te verplaatsen. Nadien wordt de batterij terug ontladen.. Hoe langer je er staat hoe minder batterij er over blijft. Er zullen op die manier wel palen vrijkomen.. 2 1 2 Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 20 december 2023 Geplaatst: 20 december 2023 1 uur geleden, Polygoon zei: Zolang het meerendeel leaserijders zijn. (Excl. bedrijfsleiders) zijn extra kosten geen avance. Niemand kijkt ernaar, net zoals niemand kijkt naar de prijs van het tankstation. Niet niemand! Maar, ik kreeg daar dus nooit de prijs van wanneer ik een ticket af drukte. Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 20 december 2023 Geplaatst: 20 december 2023 3 uren geleden, Redfive zei: Een 'boete' om te lang te blijven kleven nemen de meesten er mss wel bij. Andere denkpiste: eens de batterij vol is, een meldingske dat je een kwartier tijd hebt om de auto te verplaatsen. Nadien wordt de batterij terug ontladen.. Hoe langer je er staat hoe minder batterij er over blijft. Er zullen op die manier wel palen vrijkomen.. hahaha deze vind ik geweldig. dit zouden ze op 1 april moeten doen ofzo Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 21 december 2023 Geplaatst: 21 december 2023 15 hours ago, Polygoon said: Ik heb nooit de link liefhebber en auto wassen gesnapt. Mijn eigen auto’s waren ook gewoon vuil Mijn i4 heeft 16.000km en is 1 keer gewassen Quote
Naish 9.568 Geplaatst: 21 december 2023 Geplaatst: 21 december 2023 16 uren geleden, DDke zei: Dit idd. Dan moet je terug in je auto kruipen om te zien wat het gaat kosten... Ik doe enkel thuis en heel af en toe superchargers. Maar bij die superchargers zie ik wel in mijn auto wat die kosten. Ja dat is inderdaad ook niet handig... Bij superchargers zie je meestal wel de prijs op het display, maar al die andere palen hebben meestal niets van displays. Dus moet je naar je auto... Alternatief is een app waarmee je unieke code van de paal kan scannen en de info dan krijgt. Maar blijft wel probleem zoals fuel zegt dat je moet naar de paal gaan en dan scannen of koppelen om te zien. Niet zoals nu dat er langs de snelweg prijzen staan voor de verschillende brandstoffen en in FR zelfs wat de volgende gaan kosten en je dus kan verder of vroeger tanken. 16 uren geleden, Liquid Li0n zei: Heb je dan geen websites, zoals bv carbu.com voor brandstofprijs per regio, maar dan voor laadstations. Chargemap heeft de prijzen dacht ik, maar ik stel me de vraag hoe up to date deze zijn. 16 uren geleden, ir_fuel zei: Dat los je dan op door progressief stijgende kosten in functie van laadtijd, ongeacht het gevraagde vermogen. Beetje zoals mijn oplossing voor superchargers, maar dan overal... Alleen misschien bij superchargers per 10 min of zo telkens duurder maken waar bij trage palen het dan per uur is of zo. 15 uren geleden, Redfive zei: Een 'boete' om te lang te blijven kleven nemen de meesten er mss wel bij. Andere denkpiste: eens de batterij vol is, een meldingske dat je een kwartier tijd hebt om de auto te verplaatsen. Nadien wordt de batterij terug ontladen.. Hoe langer je er staat hoe minder batterij er over blijft. Er zullen op die manier wel palen vrijkomen.. Geniaal 1 Quote
Ugeken 11.755 Geplaatst: 21 december 2023 Geplaatst: 21 december 2023 https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231221_93311505 Quote
Naish 9.568 Geplaatst: 21 december 2023 Geplaatst: 21 december 2023 Dat is om de oorlog te winnen. Ze rijden ermee naar het front en iedereen loopt ervan weg Quote
Soundstorm 2.639 Geplaatst: 21 december 2023 Geplaatst: 21 december 2023 57 minuten geleden, Ugeken zei: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231221_93311505 Dat is een 'elektrisch skateboard', waar ze een een Lada Vesta bovenop hebben gezet. En dan grote glasvezel panelen (die dan nog gemakkelijk verwijderbaar zijn), om de constructie te verbergen. Voldoet waarschijnlijk wel aan de contractuele specificaties, en ze kunnen lekker cashen. Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 22 december 2023 Geplaatst: 22 december 2023 Op 20/12/2023 om 16:53, ir_fuel zei: Het is dus effectief zo dat het blind vertrouwen is momenteel. Ik moest zondag ook een paar minuten bijladen. Bij daar aan een random 150kW charger in een Luiks industrieterrein terecht gekomen. Ik heb in de verste verte geen idee van wat die laadsessie me gekost heeft. Als je BMW charging gebruikt, in je Mybmw app zie je de prijs. Anders kan je chargemap gebruiken om de prijzen te zien. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 22 december 2023 Geplaatst: 22 december 2023 1 hour ago, Asserti said: Als je BMW charging gebruikt, in je Mybmw app zie je de prijs. Is dat zo? 1 Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 22 december 2023 Geplaatst: 22 december 2023 Die vind ik ook niet terug op de mybmw app als laadpunt Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 22 december 2023 Geplaatst: 22 december 2023 Op 20/12/2023 om 18:13, Redfive zei: Een 'boete' om te lang te blijven kleven nemen de meesten er mss wel bij. Andere denkpiste: eens de batterij vol is, een meldingske dat je een kwartier tijd hebt om de auto te verplaatsen. Nadien wordt de batterij terug ontladen.. Hoe langer je er staat hoe minder batterij er over blijft. Er zullen op die manier wel palen vrijkomen.. Hangt van je injectietarief af natuurlijk Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 27 december 2023 Geplaatst: 27 december 2023 Met m'n eerste "verdere" trip met de EQA twijfel ik wat, wat te doen: ABRP premium nemen kan op Carplay neemt actuele situatie in acht etc. 50 euro per jaar Navigatie optie van MB nemen native duur ABRP gratis blijven gebruiken geen carplay veel "manueel" werk als je een ander laadpunt neemt Ik heb enkel met de gratis versie van ABRP ervaring. Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 27 december 2023 Geplaatst: 27 december 2023 gewoon met de bankkaart en klaar...aaah wacht, tis EV Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 27 december 2023 Geplaatst: 27 december 2023 3 minuten geleden, Liquid Li0n zei: gewoon met de bankkaart en klaar...aaah wacht, tis EV Misschien volgende keer de post even lezen als je de grapjas wilt uithangen. Het gaat hier niet over laadkaarten. Krijg jij overigens een melding als er iets gepost wordt over EV's dat je er zo snel mogelijk moet bij zijn om commentaar op te geven? 2 1 1 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 27 december 2023 Geplaatst: 27 december 2023 ik zou gewoon de gratis versie blijven gebruiken? voor die eenmalige trip... je hebt een gps van de wagen en de versie van abrp, wat heb je nog meer nodig. als er bv een wagen op de laadplaats staat, zonder te laden, klopt de realtime ook al niet meer. Ik hoop dat je wagen zelf toch ook aangeeft wanneer hij moet laden en hij iets voorstelt op je route of in de buurt? Dat doen ice wagens al voor tankstations, dus het zou raar zijn mocht een ev dat niet doen. die abrp is enkel goed om op voorhand eens te kijken wat die app zou voorstellen en voor de rest laat je de wagen zijn werk doen. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 27 december 2023 Geplaatst: 27 december 2023 5 minuten geleden, tuscani zei: Ik hoop dat je wagen zelf toch ook aangeeft wanneer hij moet laden en hij iets voorstelt op je route of in de buurt? Die houdt volgens mij geen rekening met snelladers etc. Er zit heel veel in optie bij MB qua navigatie met laadpalen (zie ook optie 2 van de originele post ). Quote
Joske 922 Geplaatst: 27 december 2023 Geplaatst: 27 december 2023 Bij VW kunt ge instellen dat die laders >50kW voorstelt in de VW navigatie. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 27 december 2023 Geplaatst: 27 december 2023 6 minuten geleden, Polygoon zei: Die houdt volgens mij geen rekening met snelladers etc. Er zit heel veel in optie bij MB qua navigatie met laadpalen (zie ook optie 2 van de originele post ). Wat bedoel je met je eerste zin? hij geeft enkel de trage laders aan, wil je zeggen? Ja daar ben je niet veel mee dan. bij mij is het omgekeerd, ik krijg geen trage te zien. enkel tesla en wat (niet allemaal, maar bepaalde merken) snelladers. Quote
thor 217 Geplaatst: 27 december 2023 Geplaatst: 27 december 2023 1 minuut geleden, tuscani zei: Wat bedoel je met je eerste zin? hij geeft enkel de trage laders aan, wil je zeggen? Ja daar ben je niet veel mee dan. bij mij is het omgekeerd, ik krijg geen trage te zien. enkel tesla en wat (niet allemaal, maar bepaalde merken) snelladers. Bij Tesla kan je toch kiezen tussen trage, gemiddelde en snelle laders. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 27 december 2023 Geplaatst: 27 december 2023 3 minuten geleden, tuscani zei: Wat bedoel je met je eerste zin? Als mijn batterij bijna leeg is, gaat hij mij de dichtsbijzijnde laadpalen voorstellen. Net zoals ie dat zou doen met tankstations. Maar dat kan dus evengoed een 11kW lader zijn. Tenzij, again , ik die optie neem in de MB "app store". Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 27 december 2023 Geplaatst: 27 december 2023 1 minuut geleden, thor zei: Bij Tesla kan je toch kiezen tussen trage, gemiddelde en snelle laders. ja de trage zijn destination laders op de parking van een of ander restaurant, en de gemiddelde of snelle zijn hun eigen sc (van 125kW tot .... ) of een paar andere merken (ik dacht ionity, denk niet dat hij fastned op mijn gps zet) gewone allego laders verschijnen niet. (kheb al eens een foto genomen met de neus voor een lader en hij wou mij 8km verder naar een restaurant sturen) Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 27 december 2023 Geplaatst: 27 december 2023 Ik moet al heel zelden laden onderweg, maar als ik moet laden kies ik altijd voor snelladers. Mij zal je dus nooit op een parking zien staan aan een 11kW-lader. Enkel als ik ergens overnacht bij een lange trip, en ik kan laden aan het hotel, dan doe ik dat wel. Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 27 december 2023 Geplaatst: 27 december 2023 1 uur terug, Polygoon zei: Misschien volgende keer de post even lezen als je de grapjas wilt uithangen. Het gaat hier niet over laadkaarten. Krijg jij overigens een melding als er iets gepost wordt over EV's dat je er zo snel mogelijk moet bij zijn om commentaar op te geven? weet ik wel. maar als je met een diesel zou rijden, zou je al die apps noch smartphone nodig moeten hebben. Wat dus een extra voordeel is van brandstofwagens. Maar vanaf april zal het veranderen binnen de EU. Amai, alle geluk krijg ik geen meldingen...zou helemaal niet goed komen dan: 2 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 27 december 2023 Geplaatst: 27 december 2023 Brandstofwagens blijven gemakkelijker op lange afstanden, dus daar is geen discussie over. Ik verwacht wel dat we een enorme evolutie nog gaan krijgen in batterijen waardoor de actieradius groter zal worden, en het laden sneller zal kunnen, maar de snelheid van tanken zal het nooit halen. Zoals ik al eerder zei, draai die knop maar om, want er is geen weg meer terug. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.