Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Op het werk Volvo staan met een 470kwh batterij. Loopt met dit weer leeg op een week als die buiten staat. Op zich kan je hem wel volledig afleggen dat de batterijen niet op temperatuur worden gehouden, maar dan duurt de opstart een 2 dagen... Dus rijd nu zoveel mogelijk rond. Lijkt mij ook beste voor zoveel mogelijk uit je batterij te halen. 't Spel heeft uiteraard nog kleine dieselmotor aan boord voor de verwarming :inlove: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Liquid Li0n zei:

de meerderheid is een leasewagen, dus denk niet dat die van iets wakker liggen. Zoals vroeger, tanken en weer doorblazen

Net wel, die moeten daar zuinige cijfers mee halen met die phev's, daar is controle op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Speedhunter zei:

Net wel, die moeten daar zuinige cijfers mee halen met die phev's, daar is controle op. 

Ene bedrijf wel, andere niet.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Speedhunter zei:

Net wel, die moeten daar zuinige cijfers mee halen met die phev's, daar is controle op. 

Eerste wat ik daar van hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Eerste wat ik daar van hoor. 

Bij mijn vader is het simpel: uw tankkaart is goed voor ongeveer 10000 km brandstof per jaar. Daarna is het naft uit eigen zak. De elektriciteit thuis en aan laadpalen wordt altijd betaald door het bedrijf. Zo verplicht je de mensen om maximaal te laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Eerste wat ik daar van hoor. 

Ik hoor nochtans overal dat er gemonitord wordt. Om te vermijden dat er nooit geladen wordt en het meervervruik de lucht in schiet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een verhaal gehoord van iemand die een elektrische KGM (het vroegere SsangYong) gekocht heeft (wat een idee, die hadden toch een goede naam! :rolleyes: :tct:). Blijkbaar heel betaalbaar en 346 km WLTP rijbereik. Ze zijn er mee op weekend geweest en die heeft anderhalve km verder moeten opladen 's nachts. Guess what: de kist was de volgende ochtend niet opgeladen. Nu, dat kan de beste overkomen uiteraard, maar blijkbaar heeft deze wagen geen app waarmee je de laadstatus op afstand kan raadplegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Tommie zei:

Da's miserie. Vriendin van me heeft zo'n elektrische MG, haalt net 200km momenteel.

foto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tommie zei:

Da's miserie. Vriendin van me heeft zo'n elektrische MG, haalt net 200km momenteel.

Welke? MG heeft immers wel een paar elektrische modellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van een lithium batterij weet ik dat je die best niet laat leeglopen om de levensduur te bevorderen.

Hoe zit dat met EV batterijen? Want mijn nieuwe auto staat al 6 maanden stof te verzamelen met een platte batterij 🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze raden aan om een EV batterij die op 0% staat zo snel mogelijk opnieuw op te laden.

Hoe langer op 0%, hoe slechter... Langs de andere kant vermoed ik dat de meeste nieuwe wagens een lange tijd een lege batterij hebben. Alleen weet de eigenaar dit niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Parsifal zei:

Ze raden aan om een EV batterij die op 0% staat zo snel mogelijk opnieuw op te laden.

Hoe langer op 0%, hoe slechter... Langs de andere kant vermoed ik dat de meeste nieuwe wagens een lange tijd een lege batterij hebben. Alleen weet de eigenaar dit niet.

Unk? Ik heb nog nooit een nieuwe auto of step toegekregen met lege batterij. Altijd 50% opgeladen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Mazdastruction zei:

Unk? Ik heb nog nooit een nieuwe auto of step toegekregen met lege batterij. Altijd 50% opgeladen. 

Geen idee... Ik ging er van uit dat EV's met een lege batterij de boot opgingen omwille van de veiligheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Parsifal zei:

Geen idee... Ik ging er van uit dat EV's met een lege batterij de boot opgingen omwille van de veiligheid.

Leeg is juist gevaarlijker dacht ik, te vol ook. Was het niet tussen 10 en 80%?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mazdastruction zei:

Unk? Ik heb nog nooit een nieuwe auto of step toegekregen met lege batterij. Altijd 50% opgeladen. 

BMW's komen aan met +- 15%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, dragonfly said:

Van een lithium batterij weet ik dat je die best niet laat leeglopen om de levensduur te bevorderen.

Hoe zit dat met EV batterijen? Want mijn nieuwe auto staat al 6 maanden stof te verzamelen met een platte batterij 🙄

't Is simpel. Een lithium batterij wordt verondersteld leeg te zijn eens ze aan 3 volt zit. Vol = 4.2V. Trek je je lithium batterij tot onder de 3 volt leeg, dan kan er onherstelbare schade ontstaan en wordt het zelfs soms gevaarlijk om ze terug op te laden. Vandaar dat alle toestellen een BMS aan boord hebben om de stroom af te sluiten zodra die 3V bereikt wordt.

Langs de andere kant verliest zo een batterij amper aan capaciteit als je ze niet gebruikt, tenzij je ze natuurlijk in de vrieskou gaat steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, Tommie said:

BMW's komen aan met +- 15%.

En je mag er vanuit gaan dat je die een jaar aan de kant kan zetten, en als alle verbruikers afgesloten zijn zal daar nog altijd 15% op zitten.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid