Le Capri Mauve 910 Geplaatst: 4 januari Delen Geplaatst: 4 januari 1 uur terug, tuscani zei: Was het niet zo, dat Chinese wagens al als verkocht staan ook al staan ze nog nog gewoon als stock op de parking van de fabriek. (om zo de cijfers kunstmatig omhoog te duwen) Dat heb ik nog gehoord, vooral verschuiven van verkoop naar eind van jaar ervoor. en het zou me niet verbazen dat dat in China ook gebeurt. Maar ik zou daar de reden voor de hoge verkoopscijfers niet in gaan zoeken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hazen 3.312 Geplaatst: 4 januari Delen Geplaatst: 4 januari 1 uur geleden, tuscani zei: Was het niet zo, dat Chinese wagens al als verkocht staan ook al staan ze nog nog gewoon als stock op de parking van de fabriek. (om zo de cijfers kunstmatig omhoog te duwen) Zoals bij BMW dus eigenlijk zodat dealers hun targets halen? 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.158 Geplaatst: 4 januari Delen Geplaatst: 4 januari 2 hours ago, Speedhunter said: Range is toch ook mijn puntje van kritiek zeker in de winter en nee die 150 km meer die ik met een grotere batterij zou kunnen doen gaan het verschil niet maken. Op dat vlak moet je toch serieus inboeten ten opzichte van ice/phev. En wanneer heb je daar dan last van? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.158 Geplaatst: 4 januari Delen Geplaatst: 4 januari 12 hours ago, Le Capri Mauve said: BYD verkoopt meer dan Tesla maar is als bedrijf maar 10% van Tesla waard? https://www.barrons.com/articles/byd-bigger-tesla-after-record-quarterly-sales-297e464e Omdat Tesla destijds is opblazen op basis van "misschien in de toekomst ....". Is niet anders dan al die andere tech bedrijven die miljarden waard zijn voor ze zelfs 1 dollar winst gemaakt hebben. Dat wil allemaal niks zeggen. Trouwens, de cijfers van BYD, wie zegt dat die kloppen? Het zijn Chinezen. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.232 Geplaatst: 4 januari Delen Geplaatst: 4 januari 36 minuten geleden, ir_fuel zei: En wanneer heb je daar dan last van? Bij mijn denkbeeldige reis naar het zuiden van frankrijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
-Fred- 569 Geplaatst: 10 januari Delen Geplaatst: 10 januari Met mijn phev merk ik duidelijk minder vermogen met het koude weer, is dat bij de ev's ook merkbaar? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.158 Geplaatst: 10 januari Delen Geplaatst: 10 januari Bij de mijne niet iig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.232 Geplaatst: 10 januari Delen Geplaatst: 10 januari Neen, dat merk ik niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kefkie 2.220 Geplaatst: 11 januari Delen Geplaatst: 11 januari 15 uren geleden, -Fred- zei: Met mijn phev merk ik duidelijk minder vermogen met het koude weer, is dat bij de ev's ook merkbaar? vermogen niet, wel minder range. Van 80km naar 50km. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.356 Geplaatst: 11 januari Delen Geplaatst: 11 januari 15 uren geleden, -Fred- zei: Met mijn phev merk ik duidelijk minder vermogen met het koude weer, is dat bij de ev's ook merkbaar? Hier wordt ook nog vol vermogen gezoemt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.528 Geplaatst: 11 januari Delen Geplaatst: 11 januari 15 uren geleden, -Fred- zei: Met mijn phev merk ik duidelijk minder vermogen met het koude weer, is dat bij de ev's ook merkbaar? Ik heb ook die indruk. Ik voegde gisteren in op de E40 en elke km/h boven de 110 leek eeuwen te duren. Bij 127 stopte het ook, terwijl hij normaal 148 doet in elektrische modus. De terugweg ging naar mijn gevoel beter, vermoedelijk was de batterij dan warm ofzo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 8.001 Geplaatst: 11 januari Delen Geplaatst: 11 januari Op 28/12/2023 om 13:27, ir_fuel zei: Heb net eens getest in Waze. Dat is waardeloos. Heb hier net alle EV features aan gezet en een rit van 700km gepland. Die geeft me gewoon een rit van 700km zonder stops. Je kan ook nergens het rijbereik van je auto in stellen, dus ik zie ook niet in hoe dat zou moeten werken. Waze is dus geen alternatief. Ja die ABRP zal inderdaad rekening houden met je type auto en je kan ook wat je gemiddeld verbruik ingeven en optimalisatie doen van laden. Maar als je die op carplay zet, dan weet die toch niet dat je auto op dat moment maar 40% batterij meer heeft omdat je meer verbruikt dan verwacht. Dus ja om te plannen is dat goed, gebruik ik bvb ook om eens te kijken hoe we de skireis aanpakken dit jaar... Tip die ik daar kan geven is eens vertrekken met 100% en eens met 70% of zo, dan krijg je meer zicht op de mogelijke plaatsen om te laden. Op 2/1/2024 om 15:04, kefkie zei: Deze snap ik niet goed? Waarom zou een hybride niet aan een paal mogen hangen? Afgelopen weekend zijn wij snel over en weer gereden naar plopsaland en heb ik mijn auto daar ook aan een paal gehangen, die parkeerplaatsen zijn dicht bij de in- en uitgang en na een dag daar rond te hangen is die ook volgeladen. Alleen gaf de bmw-navi 14 palen aan, waarvan 7 vrije. Tot we daar aankwamen en er eigenlijk maar 1 vrije plaats was want de 6 overige palen waren kapot. Omdat die niet NOODZAKELIJK moeten laden en altijd op benzine verder kunnen. Voor een EV is dat soms cruciaal. Maar nogmaals, er zouden verschillende type palen moeten zijn. Bepaalde locaties zijn crucialer dan andere. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
-Fred- 569 Geplaatst: 11 januari Delen Geplaatst: 11 januari (aangepast) 43 minuten geleden, PJH zei: Ik heb ook die indruk. Ik voegde gisteren in op de E40 en elke km/h boven de 110 leek eeuwen te duren. Bij 127 stopte het ook, terwijl hij normaal 148 doet in elektrische modus. De terugweg ging naar mijn gevoel beter, vermoedelijk was de batterij dan warm ofzo. Dat dus... Normaal rij ik altijd de snelweg op elektrisch om dan, eens op snelheid, de motor in te schakelen, maar daar geraak ik nu zelfs niet. Bij 100 ofzo stopt het. Gewoon stadsverkeer merk ik geen verschil, tis vooral hogere snelheden 11 januari aangepast door -Fred- Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 603 Geplaatst: 11 januari Delen Geplaatst: 11 januari Men wil meer range, daarvoor mag het geen koud weer zijn. We krijgen global warming = geeft veel range MAAR iemand met een EV wil nét global warming vermijden... ge moet wel weten wat ge wilt he seg... 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.528 Geplaatst: 11 januari Delen Geplaatst: 11 januari 3 minuten geleden, Liquid Li0n zei: ge moet wel weten wat ge wilt he seg... Carrera GT 1 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.194 Geplaatst: 11 januari Delen Geplaatst: 11 januari Lexus LFA! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.539 Geplaatst: 11 januari Delen Geplaatst: 11 januari 2 uren geleden, Polygoon zei: Hier wordt ook nog vol vermogen gezoemt. gezoemd 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
-Fred- 569 Geplaatst: 11 januari Delen Geplaatst: 11 januari 32 minuten geleden, Tommie zei: gezoemd Gelukkig is jouw naam met een T geschreven 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 603 Geplaatst: 12 januari Delen Geplaatst: 12 januari DIK 80 PROCENT VAN NIEUWE AUTO'S IN DUITSLAND HEEFT VERBRANDINGSMOTOR https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/dik-80-procent-van-nieuwe-autos-in-duitsland-heeft-verbrandingsmotor/ en ook in Belgie Appetijt voor elektrische wagen neemt af: ruim vier op tien Belgen willen er geen https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240111_94982690 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fred 1.142 Geplaatst: 12 januari Delen Geplaatst: 12 januari Statistiekjes en enquetes. Ik bespaar me de tijd om er zelfs nog maar op te klikken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.528 Geplaatst: 12 januari Delen Geplaatst: 12 januari https://www.reuters.com/business/autos-transportation/hertz-sell-about-20000-evs-us-fleet-2024-01-11/ weg met die rommel 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.356 Geplaatst: 12 januari Delen Geplaatst: 12 januari 4 minuten geleden, PJH zei: https://www.reuters.com/business/autos-transportation/hertz-sell-about-20000-evs-us-fleet-2024-01-11/ weg met die rommel Maar niet om de reden dat je denkt Quote citing higher expenses related to collision and damage for EVs Mensen kunnen er niet mee rijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 603 Geplaatst: 12 januari Delen Geplaatst: 12 januari https://topgear.nl/autonieuws/solid-state-mercedes-onnodig/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.053 Geplaatst: 12 januari Delen Geplaatst: 12 januari Op 11/1/2024 om 10:16, Naish zei: Omdat die niet NOODZAKELIJK moeten laden en altijd op benzine verder kunnen. Voor een EV is dat soms cruciaal. Maar nogmaals, er zouden verschillende type palen moeten zijn. Bepaalde locaties zijn crucialer dan andere. Er staat hier een Fastned dichtbij, en als ik daar voorbij kom kijk ik altijd eens. Staat bijna continue een wagen of 3, dus toch redelijk bezet. Maar wat mij vooral opvalt, ..... daar staan regelmatig hybrides tussen? 1 wist niet dat dat kon, maar vooral 2, dat moet toch veel duurder zijn dan een gewone laadpaal of dan even benzine/diesel te tanken? edith even zitten opzoeken, vooral mercedes dus, en dat was me al opgevallen, blijft nog steeds de vraag waarom? Quote Welke plug-in hybrides kunnen snelladen bij Fastned? Hoewel de meeste plug-in hybrides niet kunnen snelladen, kunnen deze plug-in hybrides wel snelladen bij Fastned: Mercedes GLE 300 e & 350 de (max. laadsnelheid 60 kW) Mercedes-Benz S-Klasse 580 e (max. laadsnelheid 60 kW) Mercedes-Benz C-Klasse 300 e (max. laadsnelheid 55 kW) Mitsubishi Outlander PHEV (max.laadsnelheid 22 kW) Polestar 1 (max. laadsnelheid 50 kW) Land Rover / Range Rover (max. laadsnelheid 32 kW) Jaguar F-Pace P400e (max. laadsnelheid 32 kW) Mercedes-Benz A 250 e (max. laadsnelheid 24 kW) Mercedes-Benz B 250 e (max. laadsnelheid 24 kW) Mercedes-Benz CLA 250 e (max. laadsnelheid 24 kW) Mercedes-Benz GLA 250 e (max. laadsnelheid 24 kW) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 603 Geplaatst: 12 januari Delen Geplaatst: 12 januari 22 minuten geleden, tuscani zei: Er staat hier een Fastned dichtbij, en als ik daar voorbij kom kijk ik altijd eens. Staat bijna continue een wagen of 3, dus toch redelijk bezet. Maar wat mij vooral opvalt, ..... daar staan regelmatig hybrides tussen? 1 wist niet dat dat kon, maar vooral 2, dat moet toch veel duurder zijn dan een gewone laadpaal of dan even benzine/diesel te tanken? edith even zitten opzoeken, vooral mercedes dus, en dat was me al opgevallen, blijft nog steeds de vraag waarom? de meerderheid is een leasewagen, dus denk niet dat die van iets wakker liggen. Zoals vroeger, tanken en weer doorblazen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.