ir_fuel 58.279 Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 Een jaar te vroeg. Nu onder Trump is dat geen probleem. Die schaft gewoon alle regels rond veiligheid af, klaar Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 11 hours ago, dragonfly said: Dit project is al even stopgezet https://www.theverge.com/2016/10/28/13453344/comma-ai-self-driving-car-comma-one-kit-canceled ? https://comma.ai https://www.theverge.com/2017/7/7/15933554/george-hotz-hacking-self-driving-cars-comma-ai Quote
jvc 543 Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 Ik snap niet hoe zoiets veiliger is dan een mens als een mens nog de controle moet overnemen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 februari 2018 Geplaatst: 28 februari 2018 Ik snap niet hoe zoiets veiliger is dan een mens als een mens nog de controle moet overnemen.Omdat een mens over het algemeen meer fouten maakt. Zo is rijden op de snelweg poepsimpel maar elke dag knallen ze op mekaar. Quote
jvc 543 Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 9 uren geleden, wooter zei: Omdat een mens over het algemeen meer fouten maakt. Zo is rijden op de snelweg poepsimpel maar elke dag knallen ze op mekaar. Uw vergelijking klopt niet. Van de duizenden auto's die rondrijden op snelwegen zal er inderdaad dagelijks wel een ongeval zijn maar zij spreken over 1 auto die 1 overname per 50.000km nodig heeft. Als je uw vergelijking doortrekt zou dus iedere auto om de 50.000km een ongeval hebben. Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 Nee, om de 50000 km heeft zo een Waymo of Cruise nu even hulp nodig. Geen ongeval, enkel herkennen dat ie het even niet weet. Ongevallen zijn 0, met uitzonderingen van de ongevallen waar auto's bestuurd door mensen op zo een zelfrijdende auto inrijden. Aangezien dit nog altijd in volle ontwikkeling is en je duidelijk ook ziet welke verbeteringen er maandelijks zijn, gaat dit echt niet stoppen bij 50000km. Ik zie echt niet je argument alsof een mens veiliger zou zijn dan een computer. Waarom zou je een taak willen blijven doen die een computer beter kan? Als het leuker is, tot daar aan toe, maar van A naar B pendelen tijdens de spits is niet leuk. Quote
jvc 543 Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 5 minuten geleden, wooter zei: Nee, om de 50000 km heeft zo een Waymo of Cruise nu even hulp nodig. Geen ongeval, enkel herkennen dat ie het even niet weet. Ongevallen zijn 0, met uitzonderingen van de ongevallen waar auto's bestuurd door mensen op zo een zelfrijdende auto inrijden. Aangezien dit nog altijd in volle ontwikkeling is en je duidelijk ook ziet welke verbeteringen er maandelijks zijn, gaat dit echt niet stoppen bij 50000km. Ik zie echt niet je argument alsof een mens veiliger zou zijn dan een computer. Waarom zou je een taak willen blijven doen die een computer beter kan? Als het leuker is, tot daar aan toe, maar van A naar B pendelen tijdens de spits is niet leuk. Ik beweer nergens dat een mens veiliger is dan een zelfrijdende auto. Ik reageerde gewoon op het statement "ongeveer 1x om de 50.000km; lijkt erop dat zelfrijdende auto nu al veiliger is dan mens". Leg me eens uit je hieruit kan stellen dat de huidige zelfrijdende auto veiliger is dan een mens? Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 2 minutes ago, jvc said: Ik beweer nergens dat een mens veiliger is dan een zelfrijdende auto. Ik reageerde gewoon op het statement "ongeveer 1x om de 50.000km; lijkt erop dat zelfrijdende auto nu al veiliger is dan mens". Leg me eens uit je hieruit kan stellen dat de huidige zelfrijdende auto veiliger is dan een mens? Wel, gemiddeld doen mensen 25000km per jaar. Deze auto's kunnen dus al 2 jaar rijden zonder tussenkomst van een persoon, en maken helemaal geen ongevallen. Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 13 minutes ago, wooter said: Wel, gemiddeld doen mensen 25000km per jaar. Deze auto's kunnen dus al 2 jaar rijden zonder tussenkomst van een persoon, en maken helemaal geen ongevallen. Probleem is dat je niet weet wanneer die tussenkomst nodig is. Het is niet dat die tussenkomst nodig is de moment dat je tellertje de 50.000 km overschrijdt hé. Quote
jvc 543 Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 13 minuten geleden, wooter zei: Wel, gemiddeld doen mensen 25000km per jaar. Deze auto's kunnen dus al 2 jaar rijden zonder tussenkomst van een persoon, en maken helemaal geen ongevallen. Akkoord, maar er zijn heel veel mensen die de laatste 50.000km geen ongeval hebben gehad. 1 voorbeeld is voor mij onvoldoende om al conclusies te trekken. Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 Nergens maken die zelfrijdende auto's ongevallen na 50000km. Het enige wat gebeurt is dat met een gemiddelde van 50000km zo een zelfrijdende auto het niet meer weet, stopt en hulp vraagt aan een operator die de auto vanop afstand kan bedienen op basis van de camerabeelden en radar informatie. Dat gaat dus voornamelijk over specifieke manoevers die men nog niet opgelost heeft. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 22 uren geleden, wooter zei: ? https://comma.ai https://www.theverge.com/2017/7/7/15933554/george-hotz-hacking-self-driving-cars-comma-ai Is het bewijs dat je je eigen links niet leest hé Die ombouw is stopgezet en dat is wat werd getoond in je video. Nu gaan ze inderdaad verder als software bedrijf. Quote Looking back, he says their first effort to sell an aftermarket kit was a misguided strategy to control the ecosystem, similar to Apple’s iOS operating system and associated products. Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 Maar je kan zelf je hardware kopen en hun software erop zetten. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 1 minuut geleden, wooter zei: Maar je kan zelf je hardware kopen en hun software erop zetten. Eerst zien Quote
Framfy 559 Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 1 uur terug, jvc zei: Als je uw vergelijking doortrekt zou dus iedere auto om de 50.000km een ongeval hebben. Los van de vraag of dat een correcte vergelijking is, denk je dat een auto gemiddeld minder 'ongevallen' heeft? Mij lijkt dat (zonder cijfers te kennen) niet echt overdreven. Quote
jvc 543 Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 21 minuten geleden, Framfy zei: Los van de vraag of dat een correcte vergelijking is, denk je dat een auto gemiddeld minder 'ongevallen' heeft? Mij lijkt dat (zonder cijfers te kennen) niet echt overdreven. We waren bezig over de veiligheid dus ik bedoelde alleen ongevallen waar menselijke slachtoffers bij zijn, dus geen 'parkeerongevallen' of iets dergelijks natuurlijk. Dan lijkt mij 50.000km weinig maar ik heb ook geen cijfers om dit te staven. Edit: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2579651 Hierin staat dat er in 2013 403 ongevallen per miljard kilometer waren, dus als ik 2,48 miljoen kilometer rijd heb ik 100% kans op een ongeval Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 35 minutes ago, jvc said: We waren bezig over de veiligheid dus ik bedoelde alleen ongevallen waar menselijke slachtoffers bij zijn, dus geen 'parkeerongevallen' of iets dergelijks natuurlijk. Dan lijkt mij 50.000km weinig maar ik heb ook geen cijfers om dit te staven. Maar je vergelijkt ongevallen met menselijke slachtoffers met de keren dat zo een autonome auto het niet weet en een externe chauffeur moet ingrijpen. Dat is niet hetzelfde. Het is niet alsof zo een zelfstandig rijdende auto om de 50000km slachtoffers veroorzaakt. Quote
jvc 543 Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 1 minuut geleden, wooter zei: Maar je vergelijkt ongevallen met menselijke slachtoffers met de keren dat zo een autonome auto het niet weet en een externe chauffeur moet ingrijpen. Dat is niet hetzelfde. Het is niet alsof zo een zelfstandig rijdende auto om de 50000km slachtoffers veroorzaakt. Ik vergelijk ongevallen niet met aantal menselijke ingrepen. Het ging me net om het feit dat in die tweet wordt beweerd dat de veiligheid beter is bij zelfrijdende auto's omdat er maar 1x om de 50000km moet ingegrepen worden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 Dat is ook een kromme vergelijking dan, maar dan ga je gewoon naar de cijfers kijken naar het aantal gewonden en moet je gewoon vaststellen dat dat voor zelfrijdende auto's 0 is op meerdere jaren en meer dan 400000km op 2 jaar tijd. Het rapport waar de tweet naar wijst vermeld overigens enkel de cijfers in Californie waar bedrijven verplicht zijn om zo jaarlijks een rapport te maken, terwijl dat in Arizona niet nodig is en Waymo nog meer kilometers heeft gedaan. Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 Waar ik nog niks over gehoord/gelezen heb. Wat doen die karren in weersomstandigheden zoals vandaag? Sneeuw en ijzel? Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 Ja voila, maar in 2022 gaan we hier wel allemaal met autonome taxi's rondzoefen 't schijnt. Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 hoe gaan die ondergrondse parkings inrijden? of zijn die stuurloze enkel voor taxi en deel-auto's? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.