Ga naar inhoud

Autonoom rijdende auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

29 minuten geleden, wooter zei:


Als autonoom rijden 10 keer zo goedkoop gaat zijn als een auto bezitten, maar je mag je ook laten gaan op café of restaurant, ga jij ook autonoom rijden.

 

1 uur terug, ir_fuel zei:

Goedkopere tarieven :lolz:

Man maths gewijs zeker. "Het kost nog altijd minder van ons te betalen dan van uw eigen auto te hebben" goedkopere tarieven gok ik. Je denkt toch niet dat Uber (dat nog altijd geen geld verdient) zijn prijzen gaat naar beneden trekken?

En eens iedereen daar zit, afhankelijk van de autonome auto van Uber, zullen we nog wat gaan morrelen aan "surge pricing". "Ah je wil naar huis van je werk om 17:30? Demand is high! Prijs maal 5".

 

En aangezien het hier gaat over auto's die nog niet bestaan zal het contract ook wel vol zitten met if's en but's.

Tot je, zoals @ir_fuel zegt, afhankelijk wordt van die dienst en ze dan ineens hun prijspolitiek veranderen.
Ik ga er niet vanuit dat dit een monopolie gaat zijn zoals het huidige OV maar toch, 100% autonoom rijden zie ik ook niet gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot je, zoals [mention=127]ir_fuel[/mention] zegt, afhankelijk wordt van die dienst en ze dan ineens hun prijspolitiek veranderen.
Ik ga er niet vanuit dat dit een monopolie gaat zijn zoals het huidige OV maar toch, 100% autonoom rijden zie ik ook niet gebeuren.

Heeft Uber dan recent hun prijspolitiek veranderd om niet meer concurrentieel te zijn?

Er zullen meerdere van deze diensten zijn, naast het openbaar vervoer. De overheid kan proberen zo een diensten te reglementeren zoals nu bij taxi’s maar iedereen is het eens dat het probleem bij Ubers van deze wereld niet zit bij het business model van gebruiken van een app om een taxi op te roepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, wooter zei:


Heeft Uber dan recent hun prijspolitiek veranderd om niet meer concurrentieel te zijn?

Er zullen meerdere van deze diensten zijn, naast het openbaar vervoer. De overheid kan proberen zo een diensten te reglementeren zoals nu bij taxi’s maar iedereen is het eens dat het probleem bij Ubers van deze wereld niet zit bij het business model van gebruiken van een app om een taxi op te roepen.
 

1.: wat heeft hun huidige prijspolitiek te maken met de threats van een toekomstige, hypothetische stelling?

2.: ik veronderstel inderdaad dat er geen monopolie gaat zijn, zoals hierboven ook gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar die dreiging waarover je spreekt slaat nergens op. Concurrentie zal er altijd zijn, en dat zorgt er nu voor dat auto’s een prijs hebben, en dat later autonome taxidiensten ook een prijs hebben. Het is niet omdat er een Apple in de markt is met smartphones van 1000 euro dat er geen smartphones zijn van andere merken aan 200 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, waar spreken we over... een technologische vooruitgang afschieten omwille van een hypothetische stelling?! “Nee ik denk dat ik met mijn auto ga blijven rijden want ik heb schrik dat zo een diensten hun prijspolitiek gaan veranderen”.

De verwachting is dat je tegen 2025 uit noodzaak met je eigen auto gaat blijven rijden want dat zal duurder zijn dan je auto achter te laten bij een opkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, wooter said:

Heeft Uber dan recent hun prijspolitiek veranderd om niet meer concurrentieel te zijn?

In bepaalde Amerikaanse steden is de surge pricing van Uber op bepaalde momenten even duur als een gewone taxi pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit verdorie een kerel naast met de vingers aan de joystick...

Nee, is niet meer indrukwekkend. GM met Cruise en Waymo zitten al veel verder

Ik voorzie dat we binnen 5 jaar ons afvragen waarom het hier nog niet kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

https://thelastdriverlicenseholder.com/2018/01/14/has-mercedes-just-given-up/

Way heeft 7,2 miljoen kilometer aan autonoom rijdende auto's al afgelegd, Uber 3,2 miljoen kilometer. De Duitsers? Niks. Mercedes presenteerde op CES een "concept" die op afstand werd bediend door een kerel met letterlijk een afstandsbediening van een miniatuurauto op afstandsbediening, terwijl heel Las Vegas werd rondgereden in autonoom rijdende auto's van Navya, Aptiva, Lyft en Torc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, wooter zei:

Mercedes presenteerde op CES een "concept" die op afstand werd bediend door een kerel met letterlijk een afstandsbediening van een miniatuurauto op afstandsbediening, terwijl heel Las Vegas werd rondgereden in autonoom rijdende auto's van Navya, Aptiva, Lyft en Torc.

hahaha :P Ik heb wel vertrouwen in autonoom rijden. Is duidelijk geen kwestie van "of" maar van "wanneer"... Ik vind het een positieve evolutie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, wooter said:

Typisch verhaal van de grote logge machine die niet kan innoveren.

Een vriend van me zei het me nog onlangs (werkt in SF). Grote bedrijven innoveren niet, die kunnen niet innoveren want je loopt constant tegen een muur van bureaucratie en politiek. Grote bedrijven kopen innovatie op. Die wachten met hun berg cash tot er iets interessants komt bovendrijven dat ze kunnen overnemen. En eens de overname rond stopt de innovatie ook want dan zitten ze in dezelfde molen.

Hoe dat natuurlijk zit als hetgeen dat qua innovatie gebeurt je core business is of gaat worden, tja ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, Patrickstar said:

hahaha :P Ik heb wel vertrouwen in autonoom rijden. Is duidelijk geen kwestie van "of" maar van "wanneer"... Ik vind het een positieve evolutie.

Autonoom rijden gaat er komen, maar het blijft bij Mercedes tot concepten waar alles gefaket wordt.

En ik zie Mercedes niet in staat om zo even een Waymo over te nemen. Uber misschien? Of een kleinere speler?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16.1.2018 om 10:19, wooter zei:

En ik zie Mercedes niet in staat om zo even een Waymo over te nemen. Uber misschien?

Mm, ik heb ze even gegoogeld- tussen Waymo en Uber is er blijkbaar een rechtszaak. Dat even terzijde, maar vond het wel een interessant geval :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

https://www.theverge.com/2018/1/31/16956902/california-dmv-self-driving-car-disengagement-2017

Waymo (vroeger genaamd 'Google') deed in de staat Californië 352545 mijlen in 2017 en moest maar 63 keer tussenkomen. GM deed 131676 mijlen en moest 105 keren tussenkomen. En dat zijn nog niet de totale aantallen, want Waymo heeft hun testterrein uitgebreid naar Phoenix en daar moeten ze niet dergelijke statistieken rapporteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid