Ga naar inhoud

Vergeten speciallekes door de jaren heen


Timo

Aanbevolen berichten

De Mitsubishi Colt Turbo: Artikel

Mitsubishi-Col-Turbo-004.jpg

 

Hier heeft nog een L op gehangen. Ik vind er amper info over terug.

Mitsubishi Space Wagon 4x4. aparte transfertbak ofzo. Gewoon via een druk op de knop de achterwielen inschakelen :-D

Space_Wagon_D00W_4wd_front.jpg

2bac318s-960.jpg

Waar het klokje zit, zat zelfs zo'n "bolletje/waterpas" waarop je hellingsgraden kon aflezen. Mind the button on the stick!

Nog een vreemd geval dit, zeker voor Mitsubishi: De Lancer Turbo EX2000. Daar vond google dan wel iets

De link naar de brochure is zalig! 

423.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minutes ago, Phil said:

 

Inderdaad...

Dan vind ik een 130i zonder M Pack eigenlijk specialer, echt een sleeper.

Aha, ik vond er niet veel specifiek over terug behalve wat UK reviews over dit specifieke model vadaar de assumptie dat er misschien toch technische verschillen zijn die verder gaan dan M pack extra's. 

Hoe rijdt dat eigenlijk zo'n 130i?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, utah said:

Het lelijke eendje van VW niet vergeten:

 

IMG_0371.JPG

 

de kalender is wel de max... heb ik op 1 van m'n GTI's nog gehad, alsook zijn interieur :) ... diene kalender was duur man toen... 35.000 bef herinner ik me nog

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje in dezelfde sfeer als de eunos van een paar p terug, maar iets minder exclusief en wel bij ons leverbaar geweest, en toch ook pareltjes in de geschiedenis van het merk:

Xedos (in stilte verdwenen submerk van Mazda, zoals Lexus een submerk van Toyota was). Xedos 9 als grootste broer, 6 als kleintje. MAar de 9 vond ik het leukst.

MAZDAXedos9-929_5.jpg

 

Dezelfde geest nog steeds: Mitsubishi Sigma.

MITSUBISHISigma-961_2.jpg

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, utah said:

Country. Al eens aangegeven door @Bompa. Standaard 1800 CC motor. Syncro aandrijving dacht ik. 

98 pk dancht ik ipv 90 ... ofwel electronische sturing op de carbu, ofwel een digifant systeem.... can't remember.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Polle Petrol said:

@Mich Ik had mobiel je post geciteerd, blijkbaar zonder succes.

Klopt helemaal ivm die 2.7 krukas, maar er zijn er velen die zeggen "los over de 200 pk" te hebben. Maar ik ben er nog geen tegen gekomen buiten die van Gerrit.

Er zijn nog andere manieren ook om stokers te maken, maar met meer werk.

thanks man.... merci ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een absoluut pareltje in die tijd vond ik de Audi 100 CD 5E. Die had alles wat men wou; luxe alom (CD), 5-cil (echte head-turner voor de kenners, door de sound, zelfs nu zou ik hem er nog uithalen, zelfs tussen andere 5-cilinders), ruimte, comfort, een stance die respect afdwong (en die kopsteunen achteraan gaven een extra tint "luxe" want standaard had je dat nergens), knusheid met het fluwelen interieur, ...

mario-cd5e03.jpg

 

Audi_100_5e.JPG

Het hoefijzer op zich is ook zoiets typisch :)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze week gezien dat hier in de buurt nog een Thesis in stalling staat. Eigenaar heeft al wat bijzondere dingen gehad: vroeger een Panhard 24, sinds meerdere jaren een Reliant Scimitar GTC (cabrio-versie waarvan een 400-tal exemplaren gebouwd zijn),...

Twee straten van ons rijdt er nog zo een rond.
In Italië zie je ze nog tamelijk vaak.
Achterlichten hebben een tweede leven gekregen op de Aeromax. Zo zijn bij Lancia nog een stukje van hun stock kwijt geraakt
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Bompa:

 

Dezelfde geest nog steeds: Mitsubishi Sigma.

MITSUBISHISigma-961_2.jpg

Ooit nog eentje zien staan bij Garage Daghmaal (?) in Westrem. Gezaagd aan de oren van mijn vader om dat te kopen, maar hij wou niet. :-)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eind jaren 80, jaren 90 waren toch zo wat de hoogdagen voor de automobiel? Of is dat een valse indruk? Zalig spul heb ik hier al zien staan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Polle Petrol:

Eind jaren 80, jaren 90 waren toch zo wat de hoogdagen voor de automobiel? Of is dat een valse indruk? Zalig spul heb ik hier al zien staan!

Jaren '60 waren volgens mij eerder hoogdagen. Alles kon. Hoe groter hoe beter. Doe maar eens zot. Jaren 70 oliecrisis, dus impact een paar jaar later op de markt, en jaren 80 de plastificiering van de onderdelen :D

Maar het huidige aanbod vind ik idd saai. Neem nu een BX. Of een Sierra 1st gen, in die periode. Een Scorpio. Wat was dat man.

Een bar8. Een Rover 3500. Ik kan maar blijven opnoemen. Allemaal speciaal in hun soort.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Polle Petrol said:

Eind jaren 80, jaren 90 waren toch zo wat de hoogdagen voor de automobiel? Of is dat een valse indruk? Zalig spul heb ik hier al zien staan!

Technieken waren toen nog "anders" tussen constructeurs, visies ook meer uitgesproken, tradities en merkgebonden zaken werd niet van afgeweken tegen beter weten in.

Motoren waren bruter, minder geraffineerd, er zat temperament in een auto zonder dat de ruwe kantjes door elektonica werden afgevijld.

Een Porsche 911 turbo (930 of 965) was een ventenauto, letterlijk...en zeker in de regen. Of een BMW 745i met 3 trapsautomaat: van versnelling overgaan op 't nat en dat smeet zijn gat.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Mich:

...iets V8-achtig :D

Zo had ik het nog nooit bekeken, maar inderdaad :)

Daarmee dat ik het zo vet vond! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Bompa:

Jaren '60 waren volgens mij eerder hoogdagen. Alles kon. Hoe groter hoe beter. Doe maar eens zot. Jaren 70 oliecrisis, dus impact een paar jaar later op de markt, en jaren 80 de plastificiering van de onderdelen :D

Maar het huidige aanbod vind ik idd saai.

 

Mijn interesse gaat niet zo ver terug, of gaat gij gewoon al te lang mee? :blink:

3 minuten geleden zei Mich:

Technieken waren toen nog "anders" tussen constructeurs, visies ook meer uitgesproken, tradities en merkgebonden zaken werd niet van afgeweken tegen beter weten in.

Motoren waren bruter, minder geraffineerd, er zat temperament in een auto zonder dat de ruwe kantjes door elektonica werden afgevijld.

Een Porsche 911 turbo (930 of 965) was een ventenauto, letterlijk...en zeker in de regen. Of een BMW 745i met 3 trapsautomaat: van versnelling overgaan op 't nat en dat smeet zijn gat.

Om 1 of andere reden spreekt mij dat meer aan. Weinig of geen auto's die je vandaag nieuw kan kopen, doen mij nog iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid