Ga naar inhoud

Vergeten speciallekes door de jaren heen


Timo

Aanbevolen berichten

51 minuten geleden zei utah:

Voor mij de meest spraakmakende en iconische kar uit mijn jeugd. Ging als een speer vooruit en maakte een hemels geluid. 

Stonk ook zo verschrikkelijk goed naar naft. Ik zou uren blijven staan om te genieten van de smell of napalm. 

Stond zelfs op het lijstje boven een Porsche.

 

IMG_0368.JPG

 

26 minuten geleden zei Gastje:

Manta 300

IMG_0044.JPG

 

14 minuten geleden zei Gastje:

Nog iets exclusiever en 27 stuks van gebouwd , de manta TE

 

 

IMG_0045.JPG

Boyz :inlove:

De TE2800 is trouwens geen Opel, maar een op en top Belgisch product uit de Kempen.

Bedrijf dat de strafste Manta A bouwde. Opel was daardoor op hun pik getrapt en gaf geen erkenning aan TransEurop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei TCT:

 

 

Boyz :inlove:

De TE2800 is trouwens geen Opel, maar een op en top Belgisch product uit de Kempen.

Bedrijf dat de strafste Manta A bouwde. Opel was daardoor op hun pik getrapt en gaf geen erkenning aan TransEurop.

Idd . Zelfs opel logoloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei TCT:

 

 

Boyz :inlove:

De TE2800 is trouwens geen Opel, maar een op en top Belgisch product uit de Kempen.

 

Meer info plz?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit in het buitenland dus geen zin om foto's te linken ofzo, maar ik nomineer alvast de Citroen Xantia Activa en Mitsubishi Galant VR4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, Brunault said:


Fiat ritmo 105 Tc was een mooie auto

Deze week nog met eentje mogen mee rijden. De snuit is wel speciaal maar dat rijdt wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog zo'n rariteit over die manta TE is dat die al enkele jaren beschikt over een fia paspoort om aan historic rallywedstrijden deel te nemen. Vroeger kon men zelfs met deze wagen aan geen internationale wedstrijden deelnemen enkel nationaal onder de gr5 klasse. Er zijn er veel te weinig gebouwd om in die tijd een internationale homologatie te bekomen . Wat een westvlaamse lange arm allemaal niet bereiken kan .:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En er is één TE2800 die al jaar en dag rally rijdt. Respect om dat met zulke zeldzaamheid te doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongeveer 5 jaar geleden een Belgische geelzwarte TE2800 kunnen kopen voor 14k. Niet gedaan omdat dat toch veel geld was voor een Manta... Nu spreken ze over een waarde van 50-75k...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Gastje:

Ik kan geen respect opbrengen aan valsspelers.

Vertel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei TCT:

Ongeveer 5 jaar geleden een Belgische geelzwarte TE2800 kunnen kopen voor 14k. Niet gedaan omdat dat toch veel geld was voor een Manta... Nu spreken ze over een waarde van 50-75k...

Idd, gemiste kans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei TCT:

Vertel...

Daar valt nie veel aan te vertellen hoor lees nog eens mijn bovenstaande post daar staat alles al in. Die persoon reed trouwens niet met die wagen om hem in ere te houden hoor , enkel om  historic rally's te kunnen winnen met een wagen die eigenlijk nooit geen fia paspoort mocht bezitten.

aangepast door Gastje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Lotuzzz:

Ik zit in het buitenland dus geen zin om foto's te linken ofzo, maar ik nomineer alvast de Citroen Xantia Activa en Mitsubishi Galant VR4.

Zal ik dat even doen, want die Xantia Activia V6 was inderdaad een echt specialleke

Citroen-Xantia-Activa-(1).jpg

In de moose test van een zweeds automagazine, haalde die de hoogste snelheid die hoger licht dan sommige erg snelle sportwagens :)

Citroën Xantia Activa V6 -99 85
Porsche 996 GT2 -04 82
Porsche 997 Carrera 4S -08 82
Porsche 997 GT3 RS -08 82
Porsche 997 GT2 -08 81,5
Porsche 997 Carrera S -08 81
Porsche 997 Carrera S Cabr -05 81
Audi R8 4,2 FSI -08 80
Chevrolet Corvette C6 -05 80
Opel Omega 2,2 (sportchassi)-00 80
Nissan 350Z -04 79
Porsche Boxster S -08 79
BMW Z4 sDrive35i -10 78
Ford Focus RS -10 78
Porsche 997 Turbo Cabriolet -08 78
Porsche Cayman -08 78
BMW 330xd Coupé -07 77,5
Audi S8 -06 77
BMW M3 Coupé -07 77
BMW M3 Sedan -08 77

http://oppositelock.kinja.com/moose-tests-ranked-1681602389

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citroën activia
Dat is yoghurt met citroen[emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid