Ga naar inhoud

Vergeten speciallekes door de jaren heen


Timo

Aanbevolen berichten

Nee, bij Flodder was dat eigenlijk de BX Sport, de voorloper van de GTI. De 4TC is een homologatiemodel voor de groep B rally en was de ultieme versie met om en bij de 200 PK, zeer zeldzaam.



In Reims in t automuseum staat er eentje stof te verzamelen :drool:
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit topic doet vooral denken aan het pre-internettijdperk, toen ze op school rondliepen van 'die auto weegt maar 600 kg jong!' Of 'in 2 sec naar 100, nie te doen' of 'Mn pa z'n beejemwee rijdt 300, gemakkelijk!' :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mondeo ST220

Passat W8

Visa GTI

Edit: merde, gelinkte foto's staan er niet bij... <_<

aangepast door 3000
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, quadrifoglio said:

@gl3nn en andere Japan-gangers kunnen bevestigen dat foto's uit Japan er automatisch "anders" en beter uitzien :inlove::D

 

ah, ja. Japanners zijn dan ook zot van verlichting. soms kan het subtieler zijn. nachtelijke luchtfotos van Berlijn tonen nog vrij duidelijk het verschil tussen oost-berlijn en west-berlijn, omdat west-europa en het oostblok verschillende types lampen gebruikten

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/germany/10003467/Berlin-satellite-image-reveals-stark-east-west-divisions.html

Chris-Hadfield-ber_2540064b.jpg

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Ice_Ken:

waarom ze dat uitlaatje zoals een diesel naar beneden plooiden is wel raar op die BX...

Nog ééntje uit de vw stal:

Golf 3 VR6 syncro, integenstelling tot de gewone fwd vr6 was dit de 2,9liter vr6 uit de corrado die hierin te vinden was in combinatie met de syncro 4wielaandrijving. Ook enkel in 4 deurs verkrijgbaar.

640x350m

 

mis die ketel nog iedere dag :( 

Golf VR6 @ polderrit november 2010 Dennis Noten 3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn oude VW 411 L van 1968 Automatic met 3 versnellingen. 

Had origineel een 1700 boxer van Porsche. 

Was goed vinnig en levensgevaarlijk in de bochten zonder 100 kilo patatten van voor in de koffer :D 

 

 

4111.jpg

4112.jpg

4113.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ooit zo eentje aan een tankstation langs de Italiaanse snelweg tegen gekomen als begeleidingsvoertuig bij iets zwaar gecamoufleerd, met 'prova'-platen op. Dat ding bleek later de F40 te zijn.


Was een fantastische machine he!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij de meest spraakmakende en iconische kar uit mijn jeugd. Ging als een speer vooruit en maakte een hemels geluid. 

Stonk ook zo verschrikkelijk goed naar naft. Ik zou uren blijven staan om te genieten van de smell of napalm. 

Stond zelfs op het lijstje boven een Porsche.

 

IMG_0368.JPG

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei C_X:

Ik herinner me nog dat we zaten te stoeffen met het aantal vitessen van nen auto :D

Dat heb ik toch nooit gedaan zun. We hadden de kwartetspellen als referentie, en daar zaten geen vitessen bij, wel CC, aantal cylinders, max toeren, max V, vermogen en gewicht. Ik heb zo nog zeker een spel liggen van de jaren 70, Ford tegen Opel.Niet de meest spectaculaire competitie :).

aangepast door Le Capri Mauve
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid