Ga naar inhoud

Vergeten speciallekes door de jaren heen


Timo

Aanbevolen berichten

21 uur geleden zei Dellie:

Defender 90 4.0 V8 50th Anniversary

Speciaal kleurtje en een V8 in de korte Defender, kleine 400 voor de UK markt. 

S630%20DWU%20-%20OSR%20800.jpg

Deze zijn zalig, in het middelbaar bij ons reed er iemand met zo ne V8 met open uitlaat, heerlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mich Ik had mobiel je post geciteerd, blijkbaar zonder succes.

Klopt helemaal ivm die 2.7 krukas, maar er zijn er velen die zeggen "los over de 200 pk" te hebben. Maar ik ben er nog geen tegen gekomen buiten die van Gerrit.

Er zijn nog andere manieren ook om stokers te maken, maar met meer werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een JDM-only: de Eunos Cosmo. Eunos was een sub-merk van Mazda voor de specaliale modellen (de MX5 was in Japan dan ook de Eunos Roadster :D ).
De Cosmo was hét vlaggenschip en was qua technologie ver vooruit op wat de meeste constructeurs in het aanbod hadden: sequentiele turbo's, touchscreens begin jaren 90,... bvb.

Werd uitgerust met 2 wankelmotoren: de 13B bi-rotor, die later ook in de RX7 FD werd geleverd, maar was de enige die ooit af-fabriek de 20B Tri-rotor bi-turbo kreeg. 300 pk, zijdezacht motorkarakter én ongelooflijk zuipen :D
Vorig jaar 2 exemplaren gespot op Daikoku-futo PA tijdens 7's Day, was 1 van de (vele!) wagens die ik hoopte te kunnen zien :inlove:
Mazda-Rotary-103.jpg

Mazda-Rotary-123.jpg

8f2b49s.jpg

original.jpg

original.jpg

original.jpg

 

De meeste werden geleverd met de 13B en veel van de 20B-exemplaren hebben in de loop der jaren gediend als donor-voertuig voor engine swaps van een RX7 FD.... 

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden zei breyton:

Saab 9-3 Viggen

 

saab-9-3-viggen-12.jpg

Dan denk ik ook direct aan de Saab 900 Racer

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, utah said:

Polo G40, helaas enkel in 3 deurs verkrijgbaar

 

IMG_0366.JPG

Zeer knap imo.

Dit is de Coupé volgens mij.

Toen was de Polo in z'n geheel enkel in 2- of 3-deurs verkrijgbaar, en inmiddels enkel in 5-deurs. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, utah said:

Yep. Met de 1800 motor ipv de 1600. Ik geloof ook de opkomst van de Bosch K jetronic?

Facelift was vanaf '80 en de 1800 vanaf '82 als ik me niet vergis. Dus de 1800 was niet Pirelli only.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 22 juli 2017 at 10:46 AM, vince522 said:

130i M Sport (geen idee of deze ook op het vasteland geleverd werden)

bmw_130i_5-door_m_sport_package_uk-spec_

 

On 22 juli 2017 at 2:35 PM, janvkn said:

Is dat niet gewoon een 130i met M pakket? Of is daar nog iets anders speciaal aan?

Inderdaad...

Dan vind ik een 130i zonder M Pack eigenlijk specialer, echt een sleeper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minutes ago, quadrifoglio said:

Nog een JDM-only: de Eunos Cosmo. Eunos was een sub-merk van Mazda voor de specaliale modellen (de MX5 was in Japan dan ook de Eunos Roadster :D ).
De Cosmo was hét vlaggenschip en was qua technologie ver vooruit op wat de meeste constructeurs in het aanbod hadden: sequentiele turbo's, touchscreens begin jaren 90,... bvb.

Werd uitgerust met 2 wankelmotoren: de 13B bi-rotor, die later ook in de RX7 FD werd geleverd, maar was de enige die ooit af-fabriek de 20B Tri-rotor bi-turbo kreeg. 300 pk, zijdezacht motorkarakter én ongelooflijk zuipen :D
Vorig jaar 2 exemplaren gespot op Daikoku-futo PA tijdens 7's Day, was 1 van de (vele!) wagens die ik hoopte te kunnen zien :inlove:
 

De meeste werden geleverd met de 13B en veel van de 20B-exemplaren hebben in de loop der jaren gediend als donor-voertuig voor engine swaps van een RX7 FD.... 

Artikel niet gelezen, maar was de eerste auto met ingebouwde GPS, kan dat?

Vind dat qua dashboard nog steeds best modern eigenlijk (idem voor generatiegenoot Honda NSX bijvoorbeeld), alleen jammer dat de Jappen op dat vlak een beetje zijn blijven stilstaan sindsdien. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, utah said:

Yep. Met de 1800 motor ipv de 1600. Ik geloof ook de opkomst van de Bosch K jetronic?

K-jet ook al op de 1600... is zelfs van het gulzigere type dan de latere versie op de 1800. 

Wanneer een GTI naar 1900 geboord werd of zij die voor een 2.0 conversie gingen, was een ouwe 1600 k-jet een populaire swap

aangepast door Mich
Link naar reactie
Delen op andere sites

lancia--thesis--2002-m-2.jpg

 

3.2 V6, stond vroeger thuis op de oprit. Kostte allicht meer dan een ferrari qua onderhoud en competentie van de desbetreffende garage.

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei Phil:

Artikel niet gelezen, maar was de eerste auto met ingebouwde GPS, kan dat?

Vind dat qua dashboard nog steeds best modern eigenlijk (idem voor generatiegenoot Honda NSX bijvoorbeeld), alleen jammer dat de Jappen op dat vlak een beetje zijn blijven stilstaan sindsdien. :D

Het staat niet met zoveel woorden in het artikel over de navigatie, maar afgaand op hoe ze het beschrijven zal het 1 van de allereerste zijn, ja. :lol:
En over dat stilstaan, daar zit misschien wat waarheid in :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei Titleist:

lancia--thesis--2002-m-2.jpg

 

3.2 V6, stond vroeger thuis op de oprit. Kostte allicht meer dan een ferrari qua onderhoud en competentie van de desbetreffende garage.

Deze week gezien dat hier in de buurt nog een Thesis in stalling staat. Eigenaar heeft al wat bijzondere dingen gehad: vroeger een Panhard 24, sinds meerdere jaren een Reliant Scimitar GTC (cabrio-versie waarvan een 400-tal exemplaren gebouwd zijn),...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ze echt spotgoedkoop vinden maar goed, ik begin er toch voorlopig niet aan. Dan nog liever een thema of kappa, die hadden we ook. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden zei utah:

Wie kent deze nog?

 

IMG_0370.JPG

Van de Golf 5 is ook een pirelli-variant gebouwd, uiteraard niet zo cool als het origineel :D

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid