Ga naar inhoud

Tesla Model 3


Gast wooter

Aanbevolen berichten

18 minuten geleden, STA911 zei:

Ik rij ook nog met die ID4, en dat rijdt zeker meer dan ok. Grootste pluspunt van die kar is de korte draaicirkel, absurd hoe kort en klein die kan draaien.

Ik heb de 204pk versie van de 77kWh batterij. Een achteruitgang tov de SR+ Model 3, maar absoluut ok in dagdagelijks verkeer zonder echt op mijn honger te moeten blijven zitten. Alles is relatief natuurlijk en 't is maar wat je zoekt of wilt.

Interface van een Tesla is 100x beter imo maar die kist is, afgezien van wat plastieken onderdelen in het interieur, zeker te pruimen.

Kameraad heeft die ook, is er ook tevreden over, die heeft wieldoppen 😮 , onlangs zag ik zijn vrouw de borduur afschuren met de 'velgen/wieldoppen' :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Krikkie zei:

Kameraad heeft die ook, is er ook tevreden over, die heeft wieldoppen 😮 , onlangs zag ik zijn vrouw de borduur afschuren met de 'velgen/wieldoppen' :D 

De 3 bedoel je? Die hebben idd schijven. ( net zoals de Y in basis) maar achter de schijven zitten standaard wel nog best mooie 19duims alu velgen.  

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, tuscani zei:

De 3 bedoel je? Die hebben idd schijven. ( net zoals de Y in basis) maar achter de schijven zitten standaard wel nog best mooie 19duims alu velgen.  

 

ID4

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Krikkie zei:

ID4

De basis q4 heeft trommels ipv schijven,  dus basis is tegenwoordig echt basis bij de Duitsers.  :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, tuscani said:

De basis q4 heeft trommels ipv schijven,  dus basis is tegenwoordig echt basis bij de Duitsers.  :D

Trommels zijn enkel inferieur aan schijven als je de boel begint af te beulen, en bij een standaard brave EV met regeneratief remmen heb je net minder zware remmen nodig dan op een gewone auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben een testrit gedaan met de id5. Best wel overtuigd. ALs dit geen goeie auto is, dan is veel geen goeie auto.

Testrit was helaas met de 204pk versie, maar ik vond deze zeker vlot genoeg, zoals @STA911 beschrijft.

Als @Cekedan zegt dat de hernemingen vlot genoeg zijn, dat is wat telt voor mij. Stoplichtsprintjes dient die kist niet voor.

Ook aangenaam verrast van de id5. Ik vond deze knapper in het echt dan een id4 en de kofferruimtewinst met de id4 is zeer beperkt. Dusja een leuke zakelijke auto. Een echte volkswagen, zoals hier terecht boven staat.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/5/2023 om 21:52, STA911 zei:

Grootste pluspunt van die kar is de korte draaicirkel, absurd hoe kort en klein die kan draaien

Zich draaien met behulp van koppeling en sper 🥰

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Op 16/5/2023 om 08:36, tuscani zei:

De basis q4 heeft trommels ipv schijven,  dus basis is tegenwoordig echt basis bij de Duitsers.  :D

 

Mijn Enyaq heeft ook die trommels achteraan. Krijg al direct de opmerking van een Kia medewerker dat dit bij de EV6 niet is 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Speedhunter zei:

Mijn Enyaq heeft ook die trommels achteraan. Krijg al direct de opmerking van een Kia medewerker dat dit bij de EV6 niet is 😛

enyaq, q4 en id4 zijn dan ook onderhuids hetzelfde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Speedhunter said:

Mijn Enyaq heeft ook die trommels achteraan. Krijg al direct de opmerking van een Kia medewerker dat dit bij de EV6 niet is 😛

Vraag hem dan ook eens direct waarom die schijven achteraan op die KIA beter zouden zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, ir_fuel zei:

Vraag hem dan ook eens direct waarom die schijven achteraan op die KIA beter zouden zijn.

Doseren en koeling 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Ceke zei:

Koeling? Die hebben regen op de achteras, dus die remmen doen helemaal niets. (enkel in noodsituaties)

Alsof zo'n beetje regen gaat koelen. En wat dan als het mooi weer is? 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:D

 

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat is op zo een bak compleet irrelevant.

Dat mag jij vinden voor jezelf, maar dat maakt geen verschil met dat het wel zo is en mensen dat als een plus zien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zullen er toch niet veel zijn, de meeste mensen kennen daar helemaal niets van en zijn daar niet mee bezig.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Mooi kan je een Tesla (buiten misschien de S) toch niet noemen 😅

Maar ik begrijp het dat mensen zoiets kopen uit efficiency overwegingen want daar scoort hij gewoon zeer hoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder zijn smaak, maar dit is voor mij mooier dan een id4 . Range is ook vergroot, dus volgens mij gaat dit serieus klop geven aan andere merken. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, tuscani zei:

Ieder zijn smaak, maar dit is voor mij mooier dan een id4 . Range is ook vergroot, dus volgens mij gaat dit serieus klop geven aan andere merken. 

ah, maar 90% van de elektrische wagens vind ik ook niet mooi zenne;)

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schoonzoon gaat de zijne eind sept kunnen bestellen. Benieuwd of hij dan al de FL krijgt.

Ziet er toch net ietsje beter uit met die updates.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, bud wijzer zei:

Schoonzoon gaat de zijne eind sept kunnen bestellen. Benieuwd of hij dan al de FL krijgt.

Ziet er toch net ietsje beter uit met die updates.

Zal wel he. Nu bestellen is leverbaar november.  En volgens mij zijn we nu begin september. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij wil evtl wel voor een stockmodel gaan, omdat zijn autootje nu echt wel op zijn laatste poten loopt.

Maar die extra range van het nieuwe basismodel zou ik toch niet links laten liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voornaamste verschillen zijn de voor mij toch iets sportievere look van buiten. Deurpanelen zijn mooier want zonder de fake houtinleg en je krijgt een ambiente verlichting in de plaats, en geventileerde zetels.  Ook een  scherm achteraan zoals de x en 's. 

Het scherm moet tof zijn,als je het achteraan ook kan gebruiken wanneer je aan het rijden bent. Iemand al ervaring?  Zetelkoeling nog nooit gehad en ook nog niet gemist eigenlijk, door zijn heatprotection-functie.

De ambiente verlichting miste ik wat in het begin, maar eens je dat donker gat gewoon bent.  Mis je eigenlijk geen kerstboom meer,  voor je tijdens het rijden. Je ziet zelfs je stuur niet. 

Enige dat zou mogen toegevoegd worden is een headupdisplay.  En dat is er nog bij .

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, bud wijzer zei:

Hij wil evtl wel voor een stockmodel gaan, omdat zijn autootje nu echt wel op zijn laatste poten loopt.

Maar die extra range van het nieuwe basismodel zou ik toch niet links laten liggen.

Ik zou altijd voor het laatste model gaan, voor de looks. ( bij gelijk welk merk) De grotere range, zal in praktijk maar een paar km´s schelen vermoed ik. Want aan de technologie is eigenlijk niets veranderd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid