Ga naar inhoud

Tesla Model 3


Gast wooter

Aanbevolen berichten

En dit in vergelijking met Tesla die om de paar weken een update uitrollen op het gehele bestaande wagenpark.

Het verschil zou er ook in zitten dat se autopilot van Tesla minder snel uitvalt en soepeler zijn baanvak aanhoud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wootzr, durf jij eerlijk te aeggen dat die autopilot op punt staat?

ik heb de laatste 2 dagen misschien 30 km autopilot gereden en toch 3-4 keer een reactie gehad van de wagen waarvan ik dacht dat het toch niet dat was.. waarvan 1 keer een vrij harde rem op de snelweg zonder de minste reden, en 1 keer een snok aan het stuur idem. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei DDke:

Wootzr, durf jij eerlijk te aeggen dat die autopilot op punt staat?

ik heb de laatste 2 dagen misschien 30 km autopilot gereden en toch 3-4 keer een reactie gehad van de wagen waarvan ik dacht dat het toch niet dat was.. waarvan 1 keer een vrij harde rem op de snelweg zonder de minste reden, en 1 keer een snok aan het stuur idem. 

Welke software versie? Sinds de laatste update (2017.28 c528869) die ik heb gehad vind ik de autopilot enorm verbeterd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, iceblue said:

Welke software versie? Sinds de laatste update (2017.28 c528869) die ik heb gehad vind ik de autopilot enorm verbeterd. 

Geen idee... demo-wagen van Tesla, dus neem wel aan dat die up-to-date is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei DDke:

Wootzr, durf jij eerlijk te aeggen dat die autopilot op punt staat?

ik heb de laatste 2 dagen misschien 30 km autopilot gereden en toch 3-4 keer een reactie gehad van de wagen waarvan ik dacht dat het toch niet dat was.. waarvan 1 keer een vrij harde rem op de snelweg zonder de minste reden, en 1 keer een snok aan het stuur idem. 

Ligt niet aan de autopilot, is teken dat je niet intensief genoeg mailtjes aan het beantwoorden was

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht hier echt nog altijd op film materiaal waar Wouter minstens 5min zijn stuur niet vasthoud in middelmatig tot druk verkeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden zei Maverick:

Ik wacht hier echt nog altijd op film materiaal waar Wouter minstens 5min zijn stuur niet vasthoud in middelmatig tot druk verkeer.

Met de zwaantjesbrommer ging het vlotter geloof ik. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is doenbaar lange afstanden met een Tesla. Ben hier in Valencia 2 Hollanders tegengekomen met een Tesla. 


Zolang je maar tijd genoeg neemt, gaat alles hé [emoji1].
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarmee dat ik het al veel schreef. Een klik in je kopje maken volgens mij. Een aanpassing dat wel, maar volgens mij daarom niet slechter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarmee dat ik het al veel schreef. Een klik in je kopje maken volgens mij. Een aanpassing dat wel, maar volgens mij daarom niet slechter


VEEL Langer rijden en niet kiezen waar je stopt of hoeveel je stopt. Kan je me zeggen wat daar niet slechter aan is ? Ik probeer me in te leven (echt)
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei tuscani:

Het is doenbaar lange afstanden met een Tesla. Ben hier in Valencia 2 Hollanders tegengekomen met een Tesla. 

Heb die twee hier ook gezien 14 dagen geleden.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanpassen of niet, ik zou er ook niet kunnen met leven. Wij zijn 2 weken terug vertrokken naar Italië (+/- 1400km) en ben vrijdag nacht rond 2 uur vertrokken om vervolgens een 700km te rijden zonder stoppen en dit aan snelheden van 130 a 160km/uur. In de ochtend dan gestopt om snel iets te eten en te drinken. (+/-20min) Vervolgens terug te vertrekken en de laatste 700km af te rijden met 2 kleine stops waardoor we daar rond 17uur zijn aangekomen.

Ik zie echt niet hoe ik me hier zou kunnen in aanpassen, fysiek en mentaal zou ik dat ook niet aankunnen om ineens een uur of langer te moeten wachten om dan terug te vertrekken.

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Maverick:

Aanpassen of niet, ik zou er ook niet kunnen met leven. Wij zijn 2 weken terug vertrokken naar Italië (+/- 1400km) en ben vrijdag nacht rond 2 uur vertrokken om vervolgens een 700km te rijden zonder stoppen en dit aan snelheden van 130 a 160km/uur. In de ochtend dan gestopt om snel iets te eten en te drinken. (+/-20min) Vervolgens terug te vertrekken en de laatste 700km af te rijden met 2 kleine stops waardoor we daar rond 17uur zijn aangekomen.

Ik zie echt niet hoe ik me hier zou kunnen in aanpassen, fysiek en mentaal zou ik dat ook niet aankunnen om ineens een uur of langer te moeten wachten om dan terug te vertrekken.

 

 

 

In twee dagen zoals de meeste andere mensen doen?

Jouw schema en ritme klinkt overigens volledig gelijk het mijne :D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met inzittenden met een kleine blaas is 700km in 1 keer een utopie. Ik vond het met de X niet veel aanpassen omdat mijn motorfiets en mijn benzineauto’s het na 300-350-400km ook voor gezien hielden. Ja 5 minuten tanken is sneller dan 20 minuten laden, maar de snelheid is er toch uit en in de Tesla vond ik het relaxer. Het went dus snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wootzr, durf jij eerlijk te aeggen dat die autopilot op punt staat?
ik heb de laatste 2 dagen misschien 30 km autopilot gereden en toch 3-4 keer een reactie gehad van de wagen waarvan ik dacht dat het toch niet dat was.. waarvan 1 keer een vrij harde rem op de snelweg zonder de minste reden, en 1 keer een snok aan het stuur idem. 

Op de snelweg staat dat op punt. Op gewone wegen kan ie niet om met rotondes en asverschuivingen zijn ook spannend. Ook kent ie verkeersdrempels niet maar als je voorligger netjes afremt is dat geen probleem.

Op de snelweg kan je naar mijn ervaringen buiten wegenwerken dus lekker facebooken. Op gewone wegen is het een rijhulp maar moet je je kop er wel bijhouden.

Maar het is een technologie die evolueert naargelang de versies, en in beta hebben ze al hele stukken autonoom afgereden. Komt wel goed.
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Jokke_vlo:

 


VEEL Langer rijden en niet kiezen waar je stopt of hoeveel je stopt. Kan je me zeggen wat daar niet slechter aan is ? Ik probeer me in te leven (echt)

 

Jokke niet iedereen rijd regelmatig grote afstanden. Het is toch niet dat je een auto koopt met een range van +800km omdat je dat maar 1x per jaar nodig hebt? Je koopt toch ook geen verhuiswagen als auto omdat je af en toe eens iets moet verhuizen? Ik weet dat dit voor iedereen anders is en iedereen moet dit voor zichzelf uitmaken. Als je wekelijks of maandelijks verre verplaatsingen moet doen en je wilt zo weinig mogelijk tijdverlies dan kies je best niet voor een EV. Als je slechts sporadisch een verre verplaatsing maakt en je wilt niet stoppen om te laden kan je nog kiezen om een ander voertuig te huren die wel +800km aan 1 stuk kan rijden. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik kan mij misschien 3 ritten voor de geest halen afgelopen jaar waar ik zou moeten bijladen hebben onderweg.

Heen en terug van vakantie en een dag dat we terugkwamen van de Eiffel en ik de dochter aan zee moest oppikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was me ineens aan het afvragen of ik dan nog met de campingcar naar het zuiden kon rijden, even gegoogled:

https://www.autobahn.eu/568/gevoelige-klap-voor-tesla-model-x-kampioen-caravan-trekken/

"Uit een test met een prachtige aluminium kogel van een caravan bleek dat de Model X het gevaarte van 1100 kilo in 5,5 seconden naar de honderd trok. Om een indruk te geven hoe ontzettend snel dat is: de legendarische BMW M5 E39 was slechts een halve seconde sneller naar de honderd. Zonder sleepkeuken."

"Ook was de Tesla in staat om - toegegeven - met een ietwat geriatrische kruissnelheid van 80 tot 90 kilometer per uur 70 procent van zijn actieradius te behouden. Van de dikke vierhonderd kilometer die de Model X er normaliter uitperst, blijven er ongeveer driehonderd staan"

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden zei Jupke:

kruissnelheid van 80 tot 90 kilometer per uur

 

:lol:

Ik stel mij toch heel veel vragen bij die autopilot hoor. Het blijft een computer met sensoren. Software met bugs en hardware die kan kapot gaan. Ik heb nog nooit een geautomatiseerd systeem gezien zonder foutjes. Waarom zou ik mij dan door een computer laten rijden? 

Bv:

http://blog.caranddriver.com/researchers-find-a-malicious-way-to-meddle-with-autonomous-cars/

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat misleiden van camera’s... daarom ook dat er meerdere camera’s gebruikt worden, net zoals je met twee ogen ook veel beter diepte kan inschatten dan met 1 oog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei wooter:

Ja een mens daarentegen, daar gaat nooit iets aan kapot :rolleyes:.

Het is niet omdat jij uw Z4M eens geplooid hebt dat iedereen plots beter af is door een computer te laten rijden hé :D

Ik geloof er niet in, autopilot. Op autostrades voor 95% van de mensen en in de VS met 'blokkenpatroon' steden, tot daar aan toe. Maar in bv een stad als Brugge? Ik zie dat niet gebeuren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid