Polygoon 15.035 Geplaatst: 15 december 2020 Geplaatst: 15 december 2020 2 minuten geleden, Tommie zei: Dat kunt gij zeker wel vriend! Good to know, dan 1 Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 15 december 2020 Geplaatst: 15 december 2020 5 uren geleden, Monterey Jack zei: Gooien jullie daar die tracker in? @Tommie Even helemaal aan het freaken toen bleek dat de Arval app een kilometerstand aangaf die gelijkaardig was aan de echte. Online dan lezen dat ze soms trackers plaatsen. Intussen wel begrepen dat ik geen tracker heb, ofwel een zeer slechte, aangezien de app al 25% meer kilometers aangeeft dan wat ik werkelijk reed Zal dus een of andere automatische benadering zijn op basis van contractafstand en tijd. Wij doen dat niet zelf, Arval heeft daar een externe leverancier voor. Heb 't dit jaar wel niet meegemaakt. Vorig jaar wel een paar... Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 15 december 2020 Geplaatst: 15 december 2020 51 minuten geleden, Tommie zei: Ja en nee. Je hoeft helemaal die REX niet te gebruiken he. Gewoon als 'back up' indacht voor een echt lange rit, of 'vergeten' op te laden. Was dat niet juist een zwak punt aan de i3 die rex? Dacht dat eens ergens gelezen te hebben... Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 15 december 2020 Geplaatst: 15 december 2020 1 uur terug, Tommie zei: Wij doen dat niet zelf, Arval heeft daar een externe leverancier voor. Heb 't dit jaar wel niet meegemaakt. Vorig jaar wel een paar... Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 15 december 2020 Geplaatst: 15 december 2020 4 uren geleden, Krikkie zei: Was dat niet juist een zwak punt aan de i3 die rex? Dacht dat eens ergens gelezen te hebben... Is gewoon een scootermotor die als generator dienst doet. Quote
tato 1.906 Geplaatst: 15 december 2020 Geplaatst: 15 december 2020 Qua NVH een ramp als de REx draait. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 16 april Geplaatst: 16 april Hier is zowaar een topic van! Merci @Phil Heren i3-rijders @Rabbit @Parsifal @Fr79 en anderen... zeker zij met i3s of i3 sportpack, en dus 175/195 setup qua banden: welke banden rijden (reden) jullie? Vooraan heb je nog een beetje keuze, maar de 195/50R20 achteraan heeft ocharme 3 types (A-merk). Al de rest lijkt categorie Linglong of nog erger (als dat al mogelijk is), genre Tracmax, Rotalla, Tomason, Lanvigator, ... brrrr. Bij mij liggen er DOT23 Ecopia's op achteraan, vooraan nagelnieuwe Michelin e-Primacy's. Heeft iemand weet van bandentests op i3s? Thanks! Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 16 april Geplaatst: 16 april Fwiw, ik lees hier en daar wel dat die Dunlop All Season 2 wel een valabele optie is (bestaat in 175 front en 195 rear), voornamelijk inzake wet grip zou die toch wat beter en vooral geleidelijker zijn (minder snappy loslaten, vnl. bij lift off overstuur). Maar ik lees ook dat sommigen al eens 215/45R20 durven leggen. Daarin is een pak meer keuze... Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 16 april Geplaatst: 16 april Ah en nog eens @Rabbit taggen, jij maakte ergens in jouw thread gewag van een ongebruikte ruimte achterin de i3 (waar de REX plaats vond). Heb effe moeten zoeken maar hier https://wokeby.de/en/product-category/bmw-i3-and-i3s/ vermoed ik zo'n ding gevonden te hebben waarover je sprak. Denk ik? Zelf als nuttig ervaren? Ze maken ook een frunk sealing lid ... wat me deed leren dat de frunk dus effectief niet waterdicht is: daar opgeborgen kabels worden geregeld wat (spatwater)nat en/of vuil. Good to know! Quote
Fr79 506 Geplaatst: 16 april Geplaatst: 16 april Hier voor- en achteraan de Ecopia's beiden nieuw bij aankoop (oktober '24) en sindsdien minder dan 10k km gereden (is een kerktorenwagentje hier ). Niet echt fan van, maar mixed set-ups en afwijkingen van de bandenmaten wordt afgeraden; Quote
Fr79 506 Geplaatst: 16 april Geplaatst: 16 april Als er ooit gewisseld moet worden ga ik ook voor de Dunlop All Season 2 gaan. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 16 april Geplaatst: 16 april 1 uur terug, Fr79 zei: Als er ooit gewisseld moet worden ga ik ook voor de Dunlop All Season 2 gaan. Is op vandaag ook m'n aanvoelen. Edit: oh die zijn zó recent!! Had ik niet door! Dat is hooguit 2 maanden dat die beschikbaar zijn... blijkbaar nog zo goed als geen deftige tests. Quote
Rabbit 3.131 Geplaatst: 17 april Geplaatst: 17 april Op 16/4/2026 om 22:27, gTa zei: Ah en nog eens @Rabbit taggen, jij maakte ergens in jouw thread gewag van een ongebruikte ruimte achterin de i3 (waar de REX plaats vond). Heb effe moeten zoeken maar hier https://wokeby.de/en/product-category/bmw-i3-and-i3s/ vermoed ik zo'n ding gevonden te hebben waarover je sprak. Denk ik? Zelf als nuttig ervaren? Ze maken ook een frunk sealing lid ... wat me deed leren dat de frunk dus effectief niet waterdicht is: daar opgeborgen kabels worden geregeld wat (spatwater)nat en/of vuil. Good to know! Ik heb t nooit over mijn hart gekregen om zoiets te kopen maar idd, dat is t hem. Ik denk dat dat altijd wel handig is gezien de al geringe kofferruimte. En de iets minder handige frunk 1 Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 18 april Geplaatst: 18 april Newbie-question. Ik ben nogal een toegewijde (en betalende) Spritmonitor-gebruiker. Daar zit alles in, ook niet-brandstofkosten. 'k Vind het erg handig. > Is er een manier om in de i3 of in de MyBMW-app de laadbeurten op te vragen? Als ik de i3 b.v. dagelijks (of frequent) thuis in het gewone stopcontact steek om bij te laden en mijn dametje neemt 's morgens de i3 mee ... dan zal die nooit eraan denken om de laadbeurt-gegevens (aantal kWh b.v.) te registreren. Kennen jullie manieren om de laadbeurten op te roepen? Wordt dat automatisch ergens opgeslagen, of niet? Kan je dat bekomen door b.v. altijd met een laadpas te laden, of nog op andere manieren? Thanks! Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 18 april Geplaatst: 18 april 12 minuten geleden, gTa zei: Newbie-question. Ik ben nogal een toegewijde (en betalende) Spritmonitor-gebruiker. Daar zit alles in, ook niet-brandstofkosten. 'k Vind het erg handig. > Is er een manier om in de i3 of in de MyBMW-app de laadbeurten op te vragen? Als ik de i3 b.v. dagelijks (of frequent) thuis in het gewone stopcontact steek om bij te laden en mijn dametje neemt 's morgens de i3 mee ... dan zal die nooit eraan denken om de laadbeurt-gegevens (aantal kWh b.v.) te registreren. Kennen jullie manieren om de laadbeurten op te roepen? Wordt dat automatisch ergens opgeslagen, of niet? Kan je dat bekomen door b.v. altijd met een laadpas te laden, of nog op andere manieren? Thanks! In MyBMW kan je de laadgeschiedenis exporteren. Deed dad vroeger voor de 330e en zie dat het nu ook nog kan voor de i4. 2 Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 18 april Geplaatst: 18 april Ook een trouwe Spritmonitor-gebruiker alhier, al gebruik ik de gratis versie. Alle ‘onze’ auto’s zitten er in, sinds mijn Volvo, met uitzondering van de Mini (wegens nooit mee begonnen, omdat mijn vrouw toen wel nog kon tanken). Laadbeurten: Ik doe dat voor de iX1 en de 320e. Een keer om de zoveel maanden exporteer ik alle laadsessies vanuit de app, en dan krijg je een.csv-bestandje per maand. Het bestand dat uit de app komt is niet compatibel met de Spritmonitor-app om direct te importeren. (Of ik heb het nog niet gevonden). Ik heb een .xls met een paar omzettingsformulekes in, als een soort template gemaakt. Daar plak ik het BMW-bestand in, en bewaar daarna als .csv, en dat kan dan wel geïmporteerd worden. 1 1 1 Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 18 april Geplaatst: 18 april Op 29/8/2017 om 00:59, gTa zei: Los daarvan: geslaagde facelift. Het eindresultaat blijft voor mij helaas nog altijd hondslelijk. ik vind het wel leuk om te zien dat BMW het nog altijd gedaan krijgt. Design op de markt brengen dat voor veel mensen in het begin te vooruitstrevend is om te aanvaarden. Maar geef het wat tijd en men gaat overstag. Het aantal BMW i modellen op het forum groeit. Meerdere i3’s, een iX met heel wat positief commentaar. Leuk om te zien Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 18 april Geplaatst: 18 april De eerste 1-reeks werd ook verketterd, ‘hangbuikvarken’ noemde men mijn autootje, nu zegt men dat niet meer van mijn auto. De E85 was ook geen allemansvriend, en nu krijg ik daar keiveel complimenten mee. 1 Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 18 april Geplaatst: 18 april 1 uur terug, Monterey Jack zei: In MyBMW kan je de laadgeschiedenis exporteren. Deed dad vroeger voor de 330e en zie dat het nu ook nog kan voor de i4. Wauw Sorry @Asserti en alle andere Quote
Parsifal 4.572 Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei Op 17/9/2019 om 18:55, gTa zei: Dat rijdt best OK en daarmee is ook alles gezegd, imo. Lelijk, duur, verlieslatend, #fail in het imagoboosten van BMW. Bye. @gTa... heel dit topic is wel heerlijk om door te lezen nu je er zelf eentje hebt 9 Quote
Logic 538 Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei Op een dag gaat dat ook zo zijn met elektrisch rijden. Hoe vaak er 20j geleden geleuterd werd over laufkultur, … tot de EV opkwam. Nu wordt er voornamelijk gesproken over actieradius. We gaan ‘t allemaal nog zien evolueren zoals we BMW’s lelijk vinden totdat ze mooi worden. 1 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei 57 minutes ago, Logic said: Op een dag gaat dat ook zo zijn met elektrisch rijden. Hoe vaak er 20j geleden geleuterd werd over laufkultur, … tot de EV opkwam. Sorry, maar dit argument gaat niet op. Als constructeurs hun 6+ cilinder modellen allemaal uitfaseren en je uiteindelijk nog de keuze hebt tussen een drukgevoede 4-cilinder (als je geluk hebt) of een EV dan was er sowieso al geen "laufkultur" meer te bespeuren. Dat gaat niet over "we zitten vast in onze gewoontes" maar over "er is geen keuze meer en dan doet een EV het beter dan wat we tot nu toe hadden". Wordt iemand echt blij van een C AMG met een 4-cilinder turbo in? Dat heeft nul karakter en dat klinkt als stront. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.