ir_fuel 51.994 Geplaatst: 7 november 2018 Delen Geplaatst: 7 november 2018 26 minutes ago, Dirk75 said: Een ontbrandingsmotor heeft. ..... Wat een invloed heeft op het rendement. Allemaal goed en wel, die theorie. Wat telt is de praktijk. Elektrische auto bij vriestemperaturen --> minstens 20% meerverbruik aan uwe rekker. Verbrandingsmotor? 5% ofzo. Boeie hoe het zit met "energetische waarde" en "verliezen" en whatnot. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.994 Geplaatst: 7 november 2018 Delen Geplaatst: 7 november 2018 39 minutes ago, stijn82 said: Da's omda gij sowieso al veel verbruikt pak dat er bij veel wagens 0,5 a 1 liter bijkomt in de winter, dan zit ge bij een vrij zuinige wagen (5-6 liter) rap aan de grootteorde waarvan ik spreek. Dat is gelul. Waarom zou een auto die 4 liter gemiddeld verstookt ineens 25% meer gaan verbruiken? Quote Winterbanden helpt ook al niet (tenzij ze op kleinere velgen zitten). Ja gelukkig leggen ze die niet op een elektrische auto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 7 november 2018 Delen Geplaatst: 7 november 2018 12 minutes ago, ir_fuel said: Dat is gelul. Waarom zou een auto die 4 liter gemiddeld verstookt ineens 25% meer gaan verbruiken? Ja gelukkig leggen ze die niet op een elektrische auto. ik spreek toch helemaal niet van 25%. en dat van die winterbanden geldt uiteraard voor beiden. alsof ik dat niet zou weten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.994 Geplaatst: 7 november 2018 Delen Geplaatst: 7 november 2018 2 minutes ago, stijn82 said: ik spreek toch helemaal niet van 25%. Nee, je spreekt van 1 liter meer bij "veel wagens". 1 liter voor een auto die 4 liter verbruikt is 25%. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 7 november 2018 Delen Geplaatst: 7 november 2018 ik spreek van 0.5 a 1 liter. hoeveel liter is het meerverbruik bij jou? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 320 Geplaatst: 7 november 2018 Delen Geplaatst: 7 november 2018 Die van mij gaat van 4,8 naar 5. ik spreek van 0.5 a 1 liter. hoeveel liter is het meerverbruik bij jou? Pak uw rekenmachine ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 7 november 2018 Delen Geplaatst: 7 november 2018 1 uur terug, ir_fuel zei: Allemaal goed en wel, die theorie. Wat telt is de praktijk. Elektrische auto bij vriestemperaturen --> minstens 20% meerverbruik aan uwe rekker. Verbrandingsmotor? 5% ofzo. Boeie hoe het zit met "energetische waarde" en "verliezen" en whatnot. Die 20 % dient niet om te rijden... je kan ook stellen dat ze in de zomer 20% zuiniger zijn. Maar voor de rest heb je gelijk. In de winter zou ik ook geruster zijn om hem ingeplugd achter te laten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.994 Geplaatst: 7 november 2018 Delen Geplaatst: 7 november 2018 4 minutes ago, Dirk75 said: Die 20 % dient niet om te rijden... je kan ook stellen dat ze in de zomer 20% zuiniger zijn. Het gaat over range. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 7 november 2018 Delen Geplaatst: 7 november 2018 23 minutes ago, josenjef said: Pak uw rekenmachine Jaja 4% bij u. Welke motorisatie? Wellicht is het verschil bij diesel kleiner dan bij naft? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 320 Geplaatst: 7 november 2018 Delen Geplaatst: 7 november 2018 Jaja 4% bij u. Welke motorisatie? Wellicht is het verschil bij diesel kleiner dan bij naft?1.6 diesel eco ding. Maar op de 20 jaar dat ik auto rijd nog nooit een auto gehad die een halve liter meer verbruikte in de winter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 7 november 2018 Delen Geplaatst: 7 november 2018 (aangepast) 5 uren geleden, ICM zei: Ik volg Capri. Dus de elektromotor werkt inefficiënter bij koud weer? Verbruikt meer energie voor dezelfde arbeid? Denk het niet. 7 november 2018 aangepast door Dirk75 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.513 Geplaatst: 17 november 2018 Delen Geplaatst: 17 november 2018 On topic: een i3 vraagt wat gewenning om 't max aantal kilometers er uit te halen. Ik denk dat op dit forum maar 2 mensen deftig kunnen oordelen over 't dagelijks rijbereik, zijnde @Stancke en mezelf. Wat haalde jij, Thomas? Ik klokte met een 90A zonder problemen op 200km. Maar dan mag je nooit je rempedaal gebruiken, 't is anders rijden dan een gewone wagen... Voor woon-werk vind ik dat SUPER, maar als je wat verder/langer moet rijden is 't geen held. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexanderr 34.262 Geplaatst: 17 november 2018 Delen Geplaatst: 17 november 2018 Dat zou voor mij meer dan voldoende zijn maar ik word nerveus als ik een actieradius van <150 km zie staan op mijn auto ... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 17 november 2018 Delen Geplaatst: 17 november 2018 12 minuten geleden, Tommie zei: On topic: een i3 vraagt wat gewenning om 't max aantal kilometers er uit te halen. Ik denk dat op dit forum maar 2 mensen deftig kunnen oordelen over 't dagelijks rijbereik, zijnde @Stancke en mezelf. Wat haalde jij, Thomas? Ik klokte met een 90A zonder problemen op 200km. Maar dan mag je nooit je rempedaal gebruiken, 't is anders rijden dan een gewone wagen... Voor woon-werk vind ik dat SUPER, maar als je wat verder/langer moet rijden is 't geen held. Bij welke buitentemperatuur? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.513 Geplaatst: 17 november 2018 Delen Geplaatst: 17 november 2018 Zojuist, Dirk75 zei: Bij welke buitentemperatuur? Alles van lente tot en met herst. M'n max ooit staat op 248km, dus ik zit nog 'safe' met de 200km. Vrieskou +- 175km, da's een domper. Again, vandaar 't woon-werkverkeer advies. Je kan geen leukere wagen vinden om sub 90km/u te pendelen, denk ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 17 november 2018 Delen Geplaatst: 17 november 2018 (aangepast) 44 minuten geleden, Tommie zei: Alles van lente tot en met herst. M'n max ooit staat op 248km, dus ik zit nog 'safe' met de 200km. Vrieskou +- 175km, da's een domper. Again, vandaar 't woon-werkverkeer advies. Je kan geen leukere wagen vinden om sub 90km/u te pendelen, denk ik. Met de 120ah, moet 200km dus haalbaar zijn in de winter. Het gaat toch om de non rex versie? Enkel de prijs nog, als ik hem samenstel kom ik op €50000. Als ik zie wat de tesla 3 voor die prijs levert kwa range. Als particulier is dit best een dure auto. Een tweedehands 240i kost niet zoveel meer op 5 jaar. 17 november 2018 aangepast door Dirk75 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.513 Geplaatst: 17 november 2018 Delen Geplaatst: 17 november 2018 Yes, non-rex. Particulier zou ik hem nu niet nieuw kopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thebiemerke 4.960 Geplaatst: 17 november 2018 Delen Geplaatst: 17 november 2018 1 uur terug, Tommie zei: On topic: een i3 vraagt wat gewenning om 't max aantal kilometers er uit te halen. Ik denk dat op dit forum maar 2 mensen deftig kunnen oordelen over 't dagelijks rijbereik, zijnde @Stancke en mezelf. Wat haalde jij, Thomas? Ik klokte met een 90A zonder problemen op 200km. Maar dan mag je nooit je rempedaal gebruiken, 't is anders rijden dan een gewone wagen... Voor woon-werk vind ik dat SUPER, maar als je wat verder/langer moet rijden is 't geen held. Ik zat tijdens mijn weekje testen altijd vlot aan 200 a 230km met een i3S (geen rex) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 17 november 2018 Delen Geplaatst: 17 november 2018 Ik zat tijdens mijn weekje testen altijd vlot aan 200 a 230km met een i3S (geen rex) [emoji4] Effectieve afstanden gereden tussen laadbeurten of wat de boordcomputer na een laadbeurt van range berekent? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 17 november 2018 Delen Geplaatst: 17 november 2018 als je niet te veel snelweg doet zal die 200 km wel lukken. als je eens een wat langere afstand wil doen dan ga je typisch wel de snelweg op en mag je na +/- 150 km gaan laden. https://www.egear.be/bmw-i3-94ah-test/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 17 november 2018 Delen Geplaatst: 17 november 2018 5 uren geleden, Tommie zei: Yes, non-rex. Particulier zou ik hem nu niet nieuw kopen. Tja, wat kan je aanbevelen? Een demo voertuig? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan 914 Geplaatst: 17 november 2018 Delen Geplaatst: 17 november 2018 4 uren geleden, Dirk75 zei: Tja, wat kan je aanbevelen? Een demo voertuig? "Goedkoop" een 60Ah aanschaffen en ombouwen naar 90? Vorig jaar heb ik van eentje een ombouw gedaan.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 17 november 2018 Delen Geplaatst: 17 november 2018 Afhankelijk van je budget en noden: tweedehands 22kWh of 33kWh model aanschaffen Volkswagen e-Golf 35,8kWh Hyundai Kona 64kWh of Kia e-Niro 64kWh aanschaffen. Zijn ook beschikbaar in 39,2kWh. Wachten op de Model 3 met 75kWh, of de mid- of short range... Wachten op de VW I.D., BMW iX3, BMW i4, ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 18 november 2018 Delen Geplaatst: 18 november 2018 22 uren geleden, Tommie zei: On topic: een i3 vraagt wat gewenning om 't max aantal kilometers er uit te halen. Ik denk dat op dit forum maar 2 mensen deftig kunnen oordelen over 't dagelijks rijbereik, zijnde @Stancke en mezelf. Wat haalde jij, Thomas? Ik klokte met een 90A zonder problemen op 200km. Maar dan mag je nooit je rempedaal gebruiken, 't is anders rijden dan een gewone wagen... Voor woon-werk vind ik dat SUPER, maar als je wat verder/langer moet rijden is 't geen held. Chapeau als jij dat haalde. Ik haal dat nooit, terwijl ik met mijn D3 wel de bedenkelijke eer heb om in de top 5 te staan op spritmonitor. Dus ik ben zeker geen continu "pedal to the metal" malloot Ik kan begrijpen dat je er moet leren mee rijden, dat leer je niet in 1 week, maar zelfs al zou ik het nog leren, hoeveel mensen denk jij dat er gaan leren met die auto rijden. Mijn moeder bvb gaat haar echt niet bezighouden met anders met een auto te rijden, als ze al zou beseffen dat haar rijstijl beter kan ... Wij als autoliefhebbers beseffen dat er ruimte is voor verbetering met sommige auto's. Average Joe heeft daar echt lak aan, en laat ons eerlijk zijn: veel verder dan 170/180 geraak je dan écht niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.500 Geplaatst: 18 november 2018 Delen Geplaatst: 18 november 2018 1 uur terug, Rabbit zei: terwijl ik met mijn D3 wel de bedenkelijke eer heb om in de top 5 te staan op spritmonitor. Net eens gecheckt uit nieuwsgierigheid.... https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/36-1er.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2015&power_s=185&power_e=200&gearing=1&exactmodel=120&sort=1&powerunit=2 edit: https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/36-Peugeot/1281-208.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2013&power_s=68&power_e=68&gearing=1&sort=1&powerunit=2 :') 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.