Ian 511 Geplaatst: 26 september 2017 Delen Geplaatst: 26 september 2017 Heb jij een E28 M535i? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
binnenmuisarchitekt 13.081 Geplaatst: 26 september 2017 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2017 18 minutes ago, Ian said: Heb jij een E28 M535i? jawohl ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ian 511 Geplaatst: 26 september 2017 Delen Geplaatst: 26 september 2017 jawohl ! *jelly* Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
binnenmuisarchitekt 13.081 Geplaatst: 26 september 2017 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2017 ééntje van petrolicious onlangs Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dane 1.812 Geplaatst: 26 september 2017 Delen Geplaatst: 26 september 2017 Vanaf 21:30 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
psycho dad 14 Geplaatst: 26 september 2017 Delen Geplaatst: 26 september 2017 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.108 Geplaatst: 26 september 2017 Delen Geplaatst: 26 september 2017 Ik heb er ook zo-eentje (gelijkaardig). Zie avatar (da's de roodgloeiende catalysator). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
binnenmuisarchitekt 13.081 Geplaatst: 27 september 2017 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2017 termignoni buizen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
psycho dad 14 Geplaatst: 27 september 2017 Delen Geplaatst: 27 september 2017 20 uur geleden zei gTa: Ik heb er ook zo-eentje (gelijkaardig). Zie avatar (da's de roodgloeiende catalysator). ne catalysator...wa's da?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
psycho dad 14 Geplaatst: 27 september 2017 Delen Geplaatst: 27 september 2017 @binnenmuisarchitekt, hier ook nog een geel/zwarte nrplaat (en neen, ben geen Hollander) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.108 Geplaatst: 27 september 2017 Delen Geplaatst: 27 september 2017 28 minuten geleden zei psycho dad: ne catalysator...wa's da?? Iets dat vlammen tegenhoudt, in mijn geval. Hoog tijd voor een non-ECE gekeurde "demper", al eventjes ... maar ik twijfel telkens. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simoni 5.594 Geplaatst: 27 september 2017 Delen Geplaatst: 27 september 2017 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soundstorm 2.420 Geplaatst: 28 september 2017 Delen Geplaatst: 28 september 2017 On 9/25/2017 at 7:56 PM, Ian said: E28 Ik ben eigenlijk niet te vinden voor de positie van de uitlaat. Zou het zelfs overwegen om er een onzichtbare uitlaat van te maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
binnenmuisarchitekt 13.081 Geplaatst: 28 september 2017 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2017 mor allez! al hadden ze hem idd gewoon beter links gemonteerd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soundstorm 2.420 Geplaatst: 28 september 2017 Delen Geplaatst: 28 september 2017 Of knal in het midden. Met het M-pakket is het wel mooier omdat je de pot zelf al minder goed ziet hangen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ian 511 Geplaatst: 28 september 2017 Delen Geplaatst: 28 september 2017 Knal in het midden zou ik dan weer niet mooi vinden. Vind het juist cool dat die lekker eigenwijs wat uit het centrum staat. Is één van de karaktertrekjes van de E28 (en E12 ook dacht ik). Volledig links zou ook mooi geweest zijn.Vanmorgen ook nog een F11 gezien met 2 subtiele ronde pijpjes links, zoals het hoort. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.108 Geplaatst: 28 september 2017 Delen Geplaatst: 28 september 2017 Ja. Jammer genoeg heeft een fokkin' 518d ook die uitlaat, dat is het stomme eraan. (En ook de 520d uiteraard.) Mochten ze dat type uitlaat hebben voorbehouden voor de 6-cilinders (en heel misschien nog de 525d na swap van 6 naar 4): oké. Eigenlijk vind ik die uitlaat zuiver visueel ook knapper dan de uitlaat van de 535d/i (rond pijpje links en rechts) maar 't is wel nog leuk dat je de krachtigste motorversies aan de uitlaat nog iet of wat kan onderscheiden van de rest. En nu bij de nieuwe generatie nemen de laagste motorversies ook al die links/rechts uitlaten van de vroegere 535i/d over. Dus de knapste uitlaat van allemaal, die die je toont, is gewoon verdwenen. De krachtiger versies (540) krijgen als 'troost' van die gatlelijke trapezoïde uitlaatstukskes erop gevezen, maar geen nood, 't wordt nog erger: als je 'n M Pack neemt dan krijgen alle versies die gatlelijke dingen ook, gratis en voor niks. BMW is toch op sommige vlakken echt het goeie spoor compléét bijster. Maar dan verman je je, hef je je kin op ... en zie je 't topic van de "CLA" BMW '1 berlinemossel met FWD 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.211 Geplaatst: 28 september 2017 Delen Geplaatst: 28 september 2017 Vind ik ook. Bij een F20 bijvoorbeeld ook, echt veel mooier met 2 links dan die aan de weerszijden. Mazda is op z'n stappen teruggekeerd wat dat betreft: 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexanderr 34.253 Geplaatst: 28 september 2017 Delen Geplaatst: 28 september 2017 6 uur geleden zei gTa: Ja. Jammer genoeg heeft een fokkin' 518d ook die uitlaat, dat is het stomme eraan. (En ook de 520d uiteraard.) Mochten ze dat type uitlaat hebben voorbehouden voor de 6-cilinders (en heel misschien nog de 525d na swap van 6 naar 4): oké. Eigenlijk vind ik die uitlaat zuiver visueel ook knapper dan de uitlaat van de 535d/i (rond pijpje links en rechts) maar 't is wel nog leuk dat je de krachtigste motorversies aan de uitlaat nog iet of wat kan onderscheiden van de rest. En nu bij de nieuwe generatie nemen de laagste motorversies ook al die links/rechts uitlaten van de vroegere 535i/d over. Dus de knapste uitlaat van allemaal, die die je toont, is gewoon verdwenen. De krachtiger versies (540) krijgen als 'troost' van die gatlelijke trapezoïde uitlaatstukskes erop gevezen, maar geen nood, 't wordt nog erger: als je 'n M Pack neemt dan krijgen alle versies die gatlelijke dingen ook, gratis en voor niks. BMW is toch op sommige vlakken echt het goeie spoor compléét bijster. Maar dan verman je je, hef je je kin op ... en zie je 't topic van de "CLA" BMW '1 berlinemossel met FWD Doordat je daarover begint denk ik terug aan de subtiliteit in de uitlaten van pre-LCI E60 in 535d/545i tegenover de andere motorisaties Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.108 Geplaatst: 28 september 2017 Delen Geplaatst: 28 september 2017 5 minuten geleden zei Alexanderr: Doordat je daarover begint denk ik terug aan de subtiliteit in de uitlaten van pre-LCI E60 in 535d/545i tegenover de andere motorisaties LCI deed toch niks anders aan de uitlaten van de 535d/545i bij de E60, toch? De 535d en de 545i/550i hadden ronde pijpjes in plaats van de licht afgeplatte van de andere zescilinders, idd. Maar afaik zowel bij pre-LCI als bij de LCI. Heerlijk detail wel, enkel een kenner zag het verschil. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
psycho dad 14 Geplaatst: 28 september 2017 Delen Geplaatst: 28 september 2017 23 uur geleden zei gTa: Iets dat vlammen tegenhoudt, in mijn geval. Hoog tijd voor een non-ECE gekeurde "demper", al eventjes ... maar ik twijfel telkens. houdt niet alleen vlammen tegen... ook de nodige paardjes. Na mijn cat-delete merkte ik een opmerkelijke toename vooral in het middengebied van de motor. Ikzelf heb ook heel lang getwijfeld vooraleer ik overging tot removal + aanschaf nodige goodies ==> heb ik er nog geen seconde spijt van 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.108 Geplaatst: 28 september 2017 Delen Geplaatst: 28 september 2017 1 uur geleden zei psycho dad: houdt niet alleen vlammen tegen... ook de nodige paardjes. Na mijn cat-delete merkte ik een opmerkelijke toename vooral in het middengebied van de motor. Ikzelf heb ook heel lang getwijfeld vooraleer ik overging tot removal + aanschaf nodige goodies ==> heb ik er nog geen seconde spijt van Zalig. Maar ik blijf twijfelen. Ze gaan er niet meteen mooier door klinken (nu met Akra+cat klinkt 'ie diep, bassis, soms zelfs romig), wel luider maar luid is 'ie al genoeg. Beetje paardjes extra zit ik niet op te wachten. Juist die vlammen hé ... fack ik wil dat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 28 september 2017 Delen Geplaatst: 28 september 2017 Ja. Jammer genoeg heeft een fokkin' 518d ook die uitlaat, dat is het stomme eraan. (En ook de 520d uiteraard.) Mochten ze dat type uitlaat hebben voorbehouden voor de 6-cilinders (en heel misschien nog de 525d na swap van 6 naar 4): oké. Eigenlijk vind ik die uitlaat zuiver visueel ook knapper dan de uitlaat van de 535d/i (rond pijpje links en rechts) maar 't is wel nog leuk dat je de krachtigste motorversies aan de uitlaat nog iet of wat kan onderscheiden van de rest. En nu bij de nieuwe generatie nemen de laagste motorversies ook al die links/rechts uitlaten van de vroegere 535i/d over. Dus de knapste uitlaat van allemaal, die die je toont, is gewoon verdwenen. De krachtiger versies (540) krijgen als 'troost' van die gatlelijke trapezoïde uitlaatstukskes erop gevezen, maar geen nood, 't wordt nog erger: als je 'n M Pack neemt dan krijgen alle versies die gatlelijke dingen ook, gratis en voor niks. BMW is toch op sommige vlakken echt het goeie spoor compléét bijster. Maar dan verman je je, hef je je kin op ... en zie je 't topic van de "CLA" BMW '1 berlinemossel met FWD Audi heeft blijkbaar de omgekeerde beweging gemaakt. Daar zijn ze nu niet meer vrijgevig op uitlatengebied...Bij de 3 serieus de f30 kreeg enkel de 335d een uitlaat links en rechts en de andere 6cilinders een dubbele uitlaat aan één kant. Behalve de 328i had dat ook. De andere 4cil maar één pijpje.. nu alles bij bmw dus 2 symmetrische pijpen. Van een koerswijziging gesproken! Alleszins zijn het wel echte uitlaten wat toch pakken beter is dan wat Mercedes en anderen doen met die fake uitlaten! Ongelooflijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jenkins 1.993 Geplaatst: 29 september 2017 Delen Geplaatst: 29 september 2017 Bij de 3 serieus de f30 kreeg enkel de 335d een uitlaat links en rechts en de andere 6cilinders een dubbele uitlaat aan één kant. Behalve de 328i had dat ook. De andere 4cil maar één pijpje.. nu alles bij bmw dus 2 symmetrische pijpen. Is toch pas vanaf 320d (niet op de EDE, wat volgens mij de meest voorkomende versie is)? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davy_ 1.514 Geplaatst: 29 september 2017 Delen Geplaatst: 29 september 2017 LCI deed toch niks anders aan de uitlaten van de 535d/545i bij de E60, toch? De 535d en de 545i/550i hadden ronde pijpjes in plaats van de licht afgeplatte van de andere zescilinders, idd. Maar afaik zowel bij pre-LCI als bij de LCI. Heerlijk detail wel, enkel een kenner zag het verschil. Inderdaad [emoji7][emoji7] 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.