Ga naar inhoud

Ode aan de uitlaat


binnenmuisarchitekt

Aanbevolen berichten

20 uur geleden zei gTa:

Ik heb er ook zo-eentje (gelijkaardig). Zie avatar (da's de roodgloeiende catalysator).

ne catalysator...wa's da?? :P:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei psycho dad:

ne catalysator...wa's da?? :P:P

Iets dat vlammen tegenhoudt, in mijn geval. :cry:   Hoog tijd voor een non-ECE gekeurde "demper", al eventjes ... maar ik twijfel telkens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/25/2017 at 7:56 PM, Ian said:

E28 :inlove:

bmw-m535i.jpg
 

Ik ben eigenlijk niet te vinden voor de positie van de uitlaat. Zou het zelfs overwegen om er een onzichtbare uitlaat van te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knal in het midden zou ik dan weer niet mooi vinden. Vind het juist cool dat die lekker eigenwijs wat uit het centrum staat. :D Is één van de karaktertrekjes van de E28 (en E12 ook dacht ik). Volledig links zou ook mooi geweest zijn.

Vanmorgen ook nog een F11 gezien met 2 subtiele ronde pijpjes links, zoals het hoort. :inlove:

f11_4.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Jammer genoeg heeft een fokkin' 518d ook die uitlaat, dat is het stomme eraan. (En ook de 520d uiteraard.) Mochten ze dat type uitlaat hebben voorbehouden voor de 6-cilinders (en heel misschien nog de 525d na swap van 6 naar 4): oké.

Eigenlijk vind ik die uitlaat zuiver visueel ook knapper dan de uitlaat van de 535d/i (rond pijpje links en rechts) maar 't is wel nog leuk dat je de krachtigste motorversies aan de uitlaat nog iet of wat kan onderscheiden van de rest.

En nu bij de nieuwe generatie nemen de laagste motorversies ook al die links/rechts uitlaten van de vroegere 535i/d over. :fp:  Dus de knapste uitlaat van allemaal, die die je toont, is gewoon verdwenen. De krachtiger versies (540) krijgen als 'troost' van die gatlelijke trapezoïde uitlaatstukskes erop gevezen, maar geen nood, 't wordt nog erger: als je 'n M Pack neemt dan krijgen alle versies die gatlelijke dingen ook, gratis en voor niks. :fp: 

:cry:

BMW is toch op sommige vlakken echt het goeie spoor compléét bijster. Maar dan verman je je, hef je je kin op ... en zie je 't topic van de "CLA" BMW '1 berlinemossel met FWD :cry: :down:

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei gTa:

Ja. Jammer genoeg heeft een fokkin' 518d ook die uitlaat, dat is het stomme eraan. (En ook de 520d uiteraard.) Mochten ze dat type uitlaat hebben voorbehouden voor de 6-cilinders (en heel misschien nog de 525d na swap van 6 naar 4): oké.

Eigenlijk vind ik die uitlaat zuiver visueel ook knapper dan de uitlaat van de 535d/i (rond pijpje links en rechts) maar 't is wel nog leuk dat je de krachtigste motorversies aan de uitlaat nog iet of wat kan onderscheiden van de rest.

En nu bij de nieuwe generatie nemen de laagste motorversies ook al die links/rechts uitlaten van de vroegere 535i/d over. :fp:  Dus de knapste uitlaat van allemaal, die die je toont, is gewoon verdwenen. De krachtiger versies (540) krijgen als 'troost' van die gatlelijke trapezoïde uitlaatstukskes erop gevezen, maar geen nood, 't wordt nog erger: als je 'n M Pack neemt dan krijgen alle versies die gatlelijke dingen ook, gratis en voor niks. :fp: 

:cry:

BMW is toch op sommige vlakken echt het goeie spoor compléét bijster. Maar dan verman je je, hef je je kin op ... en zie je 't topic van de "CLA" BMW '1 berlinemossel met FWD :cry: :down:

Doordat je daarover begint denk ik terug aan de subtiliteit in de uitlaten van pre-LCI E60 in 535d/545i tegenover de andere motorisaties :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Alexanderr:

Doordat je daarover begint denk ik terug aan de subtiliteit in de uitlaten van pre-LCI E60 in 535d/545i tegenover de andere motorisaties :inlove:

LCI deed toch niks anders aan de uitlaten van de 535d/545i bij de E60, toch? De 535d en de 545i/550i hadden ronde pijpjes in plaats van de licht afgeplatte van de andere zescilinders, idd. Maar afaik zowel bij pre-LCI als bij de LCI. Heerlijk detail wel, enkel een kenner zag het verschil. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei gTa:

Iets dat vlammen tegenhoudt, in mijn geval. :cry:   Hoog tijd voor een non-ECE gekeurde "demper", al eventjes ... maar ik twijfel telkens.

houdt niet alleen vlammen tegen... ook de nodige paardjes.  Na mijn cat-delete merkte ik een opmerkelijke toename vooral in het middengebied van de motor.  Ikzelf heb ook heel lang getwijfeld vooraleer ik overging tot removal + aanschaf nodige goodies ==> heb ik er nog geen seconde spijt van B)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei psycho dad:

houdt niet alleen vlammen tegen... ook de nodige paardjes.  Na mijn cat-delete merkte ik een opmerkelijke toename vooral in het middengebied van de motor.  Ikzelf heb ook heel lang getwijfeld vooraleer ik overging tot removal + aanschaf nodige goodies ==> heb ik er nog geen seconde spijt van B)

Zalig. :D   Maar ik blijf twijfelen. Ze gaan er niet meteen mooier door klinken (nu met Akra+cat klinkt 'ie diep, bassis, soms zelfs romig), wel luider maar luid is 'ie al genoeg. Beetje paardjes extra zit ik niet op te wachten. Juist die vlammen hé ... fack ik wil dat. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Jammer genoeg heeft een fokkin' 518d ook die uitlaat, dat is het stomme eraan. (En ook de 520d uiteraard.) Mochten ze dat type uitlaat hebben voorbehouden voor de 6-cilinders (en heel misschien nog de 525d na swap van 6 naar 4): oké.
Eigenlijk vind ik die uitlaat zuiver visueel ook knapper dan de uitlaat van de 535d/i (rond pijpje links en rechts) maar 't is wel nog leuk dat je de krachtigste motorversies aan de uitlaat nog iet of wat kan onderscheiden van de rest.
En nu bij de nieuwe generatie nemen de laagste motorversies ook al die links/rechts uitlaten van de vroegere 535i/d over. :fp:  Dus de knapste uitlaat van allemaal, die die je toont, is gewoon verdwenen. De krachtiger versies (540) krijgen als 'troost' van die gatlelijke trapezoïde uitlaatstukskes erop gevezen, maar geen nood, 't wordt nog erger: als je 'n M Pack neemt dan krijgen alle versies die gatlelijke dingen ook, gratis en voor niks. :fp: 
:cry:
BMW is toch op sommige vlakken echt het goeie spoor compléét bijster. Maar dan verman je je, hef je je kin op ... en zie je 't topic van de "CLA" BMW '1 berlinemossel met FWD :cry: :down:


Audi heeft blijkbaar de omgekeerde beweging gemaakt. Daar zijn ze nu niet meer vrijgevig op uitlatengebied...

Bij de 3 serieus de f30 kreeg enkel de 335d een uitlaat links en rechts en de andere 6cilinders een dubbele uitlaat aan één kant. Behalve de 328i had dat ook. De andere 4cil maar één pijpje.. nu alles bij bmw dus 2 symmetrische pijpen. Van een koerswijziging gesproken!

Alleszins zijn het wel echte uitlaten wat toch pakken beter is dan wat Mercedes en anderen doen met die fake uitlaten! Ongelooflijk
Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij de 3 serieus de f30 kreeg enkel de 335d een uitlaat links en rechts en de andere 6cilinders een dubbele uitlaat aan één kant. Behalve de 328i had dat ook. De andere 4cil maar één pijpje.. nu alles bij bmw dus 2 symmetrische pijpen.


Is toch pas vanaf 320d (niet op de EDE, wat volgens mij de meest voorkomende versie is)?
Link naar reactie
Delen op andere sites

LCI deed toch niks anders aan de uitlaten van de 535d/545i bij de E60, toch? De 535d en de 545i/550i hadden ronde pijpjes in plaats van de licht afgeplatte van de andere zescilinders, idd. Maar afaik zowel bij pre-LCI als bij de LCI. Heerlijk detail wel, enkel een kenner zag het verschil. :inlove: 
Inderdaad [emoji7][emoji7]ea79d982d0429efb8da9e72345c3f4a4.jpg
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid