Ga naar inhoud

Ode aan de uitlaat


binnenmuisarchitekt

Aanbevolen berichten

On 15/12/2017 at 7:39 PM, gTa said:

Ik vind dat nog altijd niet erg, ik vind het gewoon jammer dat het onderscheid verdwijnt tussen de motorisaties, of nog meer: dat je nu met de krachtiger versies echt gatlelijke uitlaten krijgt (die trapezoïde ondingen). Eigenlijk is dubbel rond links erg 'klassiek' en zeer typisch BMW. Nu is dat er zelfs al niet meer (bij de '5).

Van mij mochten de 518d en de 520d gerust een mooie uitlaat hebben, zolang er maar een onderscheid bleef met krachtiger motorisaties.

Wat een geneuzel in de marge allemaal 

De Mx40i heeft 1 dikke pijp links en rechts, de M's 2 kleinere pijpen links en rechts, al de rest is irrelevant

^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sharkwerks [emoji7] Moest ik een GT3 hebben, ‘t zou er direct onder komen. Best klinkende uitlaten voor de Porsche GT3 imo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22 december 2017 om 08:04, PJH zei:

vet

Altijd allesbehalve mooi gevonden op een Exige 4-cilinder. Dat geluid trekt toch echt op niets. Geef mij dan maar een 2-bular 8X24. Veel minder schel en subtieler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, korneeldebruyn said:

Sharkwerks emoji7.png Moest ik een GT3 hebben, ‘t zou er direct onder komen. Best klinkende uitlaten voor de Porsche GT3 imo

....Hmmm...Europipe was toch wel ferm luid wat daar vanonder kwam, én nog mooi klinkend ook. Heb destijds de clique gemaakt voor een 996RS als passagier in eentje met Europipe eronder. Ni normaal.

Paar maand later had ik zelf eentje, met Manthey uitlaat eronder. Ook ni slecht maar qua sound was de Europipe toch overtuigender

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 22-12-2017 om 13:35, toere zei:
Op 22-12-2017 om 08:04, PJH zei:
Akra met kleppen, maar kost we lveel geld.

7k zeker?

@toere wij zijn Akra dealer, wil altijd eens horen voor een leuke forummer korting ;) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-9-2017 om 18:29, PJH zei:

Morgan-3-Wheeler-15.jpg

we hebben er destijds eentje vervangen, afgebroken: wtf was me dat een pokherrie

vroeg de garage: "breng je de M3W naar hier?"

errr, no way, @PJH is het vervangstuk gaan ophalen en samen gemonteerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, PJH zei:

Ik had hem met plezier, via de Ardennen, naar Albert gereden :D

Wel met oordoppen

NEE

echt, was onmenselijk luid, erger dan waterboarding :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 01/01/2018 at 6:51 PM, Jokke_vlo said:

Nee er was imo nog een betere..... einddempers gemaakt in Wilrijk, in titanium , Europipe.

Die zijn volgens mij gestopt aan de 997 mk1 GT3.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 01/01/2018 at 6:12 PM, korneeldebruyn said:

Sharkwerks emoji7.png Moest ik een GT3 hebben, ‘t zou er direct onder komen. Best klinkende uitlaten voor de Porsche GT3 imo

Worden natuurlijk zwaar gehyped op Amerikaanse fora. Denk niet dat je dat wil laten overvliegen naar Europa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/12/2017 om 07:36, toere zei:

Als mijn moto verkocht is wil ik een andere uitlaat steken op mijn geel kot.

1: M-performance
2: Akrapovic


Welke klinkt het mooist volgens jullie? Prijs M-performance iets goedkoper ook dacht ik.

Heb al regelmatig een MPE op M3 gehoord, enorm luid. Maar wel mooiere sound dan akra vind ik persoonlijk.

 

En enkel een downpipe van akrapovic? 

Luid is die standaard al genoeg, maar ik denk dat een sportcat het geluid iets zwaarder/dieper gaat laten klinken. Wel een stuk luider ook. En toename gasrepons is toch ook wel opvallend!

 

Heb net voor de M2 een akra downpipe (icm met Mperformance uitlaat )gekocht bij P. Smets. Niet goedkoop, maar ik  blijf wel mijn garantie behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Via een AMG forum kennis genomen van een exhaust valve controller...  Dat is een elektronisch bakske dat ge aansluit op uw kabelboom van de uitlaatkleppen regelaar waardoor die altijd open staan. 

Standaard op de C63 gaan de uitlaatkleppen tijdens een cold start effe helemaal open maar sluiten ze na een paar seconden.  In modus Sport+ en Race gaan ze tijdens het rijden meer open maar nog niet helemaal.  Ze gaan enkel volledig open van zodra je de motor voldoende belast (+4k rpm).  Met zo een bakje er tussen te steken, forceer je de uitlaatkleppen zodat ze steeds open staan.  Resultaat is ook bij kalm rijden meer sound en beleving.

De controller komt ook met een afstandsbediening zodat je manueel de kleppen kunt open zetten, sluiten of de unit uitschakelen zodat de kleppen regeling opnieuw zoals standaard af fabriek werkt.  Installatie was op 15 min gedaan (via de koffer) en 100% plug and play.

Ben zelf zeer tevreden van het resultaat...  nu kan ik ook aan lage snelheid (sub 4k rpm) ten volle genieten van de AMG 'burble'.

Hier een gsm filmpje dat ik op vraag van een ander forum snel gemaakt heb.  Omwille van de koude motor blijf ik onder de 3000 rpm.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid