Ga naar inhoud

Formula E


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

19 minutes ago, gTa said:

maw 't zit ook tjokvol kunstgreepjes om het spannend te houden

long lap + boost ... of bandenmanagement ... of fuel flow ... of battery power management ... of ... of ...

Gewoon rechttoe rechtaan racen, graag. Voluit.

Klopt deels, anderzijds ligt het gewoon al dichter bij elkaar. Ik denk dat er dit jaar al bijna elke race een andere winnaar was, de leidersplaats in het klassement wisselt constant, die 10 rijders die nog kans maakten op de titel, ... Dat is er niet alleen door die kunstgreepjes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, gTa zei:

maw 't zit ook tjokvol kunstgreepjes om het spannend te houden

long lap + boost ... of bandenmanagement ... of fuel flow ... of battery power management ... of ... of ...

Gewoon rechttoe rechtaan racen, graag. Voluit.

De kunstgreepjes mogen er van mij ook uit. Of is het dat wat het klassement zo 'spannend' maakt? Op zich zijn de races wel entertainend omdat er vrij veel gebeurt on track. Beetje motogp gewijs zonder er te kunnen aan tippen. Maar boeiender dan een doorsnee F1 race. Al staan F1 en motogp wel mijlen verder op vlak van verslaggeving e.d. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit jaar is er bij mijn weten nog maar 1 echt saaie GP geweest. Misschien 2, maar meer niet.

Maar goed, zelfs als't saai is gaat het tenminste nog vooruit. Dat kan hier niet gezegd worden... :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minutes ago, Maxime S said:

Dit jaar is er bij mijn weten nog maar 1 echt saaie GP geweest. Misschien 2, maar meer niet.

Je bedoelt dat Hamilton en Verstappen het tegen mekaar opnemen.

Ja, als je van X seizoen van absoluut niks komt dan is dat ineens het Walhalla natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

maw 't zit ook tjokvol kunstgreepjes om het spannend te houden

long lap + boost ... of bandenmanagement ... of fuel flow ... of battery power management ... of ... of ...

Gewoon rechttoe rechtaan racen, graag. Voluit.

Dat bestaat enkel in sprint races van 20 minuten. Alles wat langer is daar ga je altijd iets moeten managen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, ir_fuel zei:

Je bedoelt dat Hamilton en Verstappen het tegen mekaar opnemen.

Ja, als je van X seizoen van absoluut niks komt dan is dat ineens het Walhalla natuurlijk.

Dan moet het Formula E het absolute walhalla zijn voor veel autosport liefhebbers want

- WEC: al jaren dominantie van Toyota in LMP1 
- WRC: al jaren dominantie van Ogier
- Belcar: ondermaats deelnemersveld met amper niveau
- DTM: amper twee merken die het tegen elkaar opnemen en Audi die 3/4e wint (tot vorig jaar)
- ...

Let op ik ontken niet dat de afgelopen jaren niet de boeiendste waren in F1.
Maar niet elke race was zo dramatisch als je voorstelt. 

Langs de andere kant is het een beetje eigen aan de autosport denk ik: in elke tak heb je wel altijd eens een periode van 1 merk / team / piloot die er gedurende een tijd met kop en schouders bovenuit steekt. 

Hoe dan ook boeit het me nog altijd meer dan een stelletje geluidloze mariokarts, met 'afgedankte' piloten (ik wik mijn woorden), die door kunstgreepjes sensationele races rijden. Ze hebben nog net geen bananenschillen om het extra spannend te maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Maxime S said:

Dan moet het Formula E het absolute walhalla zijn voor veel autosport liefhebbers want

- WEC: al jaren dominantie van Toyota in LMP1 
- WRC: al jaren dominantie van Ogier
- Belcar: ondermaats deelnemersveld met amper niveau
- DTM: amper twee merken die het tegen elkaar opnemen en Audi die 3/4e wint (tot vorig jaar)
- ...

Nee, het absolute Walhalla is de V8 Supercars series, maargoed :D 

 

Voor de rest klopt het wel, alleen moeten de oogkleppen van "DAT ZIJN ELEKTRISCHE BOTSAUTO'S" afgezet worden.

En die kunstgrepen waarover sprake heb je in alle takken van de autosport, alleen zijn ze daar mechanisch en niet elektronisch, dus dan "mag dat".

Er wordt gewoon veel harder gevochten in de FE dan in de F1, en dat heeft met 4 dingen te maken:

- gelijk materiaal

- minder aero

- banden met minder grip

- auto's die niet uit mekaar vallen als je er naar kijkt 

 

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

Nee, het absolute Walhalla is de V8 Supercars series, maargoed :D 

 

Voor de rest klopt het wel, alleen moeten de oogkleppen van "DAT ZIJN ELEKTRISCHE BOTSAUTO'S" afgezet worden.

En die kunstgrepen waarover sprake heb je in alle takken van de autosport, alleen zijn ze daar mechanisch en niet elektronisch, dus dan "mag dat".

Er wordt gewoon veel harder gevochten in de FE dan in de F1, en dat heeft met 4 dingen te maken:

- gelijk materiaal

- minder aero

- banden met minder grip

- auto's die niet uit mekaar vallen als je er naar kijkt 

Je wordt ook niet bestraft als je 'per ongeluk' een tegenstander een duwtje geeft :D Beetje zoals de toerwagens 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/7/2021 om 10:01, ir_fuel zei:

Nee, het absolute Walhalla is de V8 Supercars series, maargoed :D 

 

Voor de rest klopt het wel, alleen moeten de oogkleppen van "DAT ZIJN ELEKTRISCHE BOTSAUTO'S" afgezet worden.

En die kunstgrepen waarover sprake heb je in alle takken van de autosport, alleen zijn ze daar mechanisch en niet elektronisch, dus dan "mag dat".

Er wordt gewoon veel harder gevochten in de FE dan in de F1, en dat heeft met 4 dingen te maken:

- gelijk materiaal

- minder aero

- banden met minder grip

- auto's die niet uit mekaar vallen als je er naar kijkt 

 

 

 

Ik kijk enkel nog Supercars, NLS en de bekendere GT3 endurance races. Bij al de rest ben ik jaren geleden al afgehaakt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Mercedes EQ dubbel kampioen met De Vries. Vandoorne p3 in de race. Toffe race weer, bij de start wel opgeschrikt door een stevige klapper van Evans en Mortara 

Beide blijkbaar ook de eerste wereldkampioen, want vorige jaren was het geen officieel FIA kampioenschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Na Audi en BMW dit jaar, stopt Mercedes er na volgend jaar ook mee :o 

Mja... Te weinig kans op dominantie? Of bieden die auto's te weinig binding met het 'merkgezicht'? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minutes ago, Lotuzzz said:

Mja... Te weinig kans op dominantie? Of bieden die auto's te weinig binding met het 'merkgezicht'? 

Ik vermoed budgetbeperking voor Motorsport en dan voorkeur bij F1. Met de budgetlimiet daar en de return die je daar nog krijgt lijkt me dat long-term ook de betere oplossing. Formule E gaat niet snel hetzelfde publiek bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ze zijn er weer aan begonnen.

Stoffel direct op Pole, met De Vries op 3. En dan tijdens de race het verkloten door de Attack Mode te missen :fp: Wel 1-2 voor Mercedes EQ

Nieuw format voor kwalificaties:

 

Race:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt deze tak eigenlijk wel serieus genomen en zal hij ooit serieus genomen worden?

Ze zijn nu al 6-7 jaar bezig… en niemand die dit serieus neemt zoals men F1 of WRC serieus neemt. 

Nochtans zien we EV’s als de toekomst…

Is geen kritiek, eerder een vraag die ik me stel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Wordt deze tak eigenlijk wel serieus genomen en zal hij ooit serieus genomen worden?

Ze zijn nu al 6-7 jaar bezig… en niemand die dit serieus neemt zoals men F1 of WRC serieus neemt. 

Nochtans zien we EV’s als de toekomst…

Is geen kritiek, eerder een vraag die ik me stel. 

Imo: nee. De grote merken trekken ook weg (BMW en Audi zijn al weg, Mercedes na dit seizoen) en je ziet dat velen toch ook weer op de kar van de nieuwe prototypes voor Le Mans 2023 gesprongen zijn. 

 

Nu ja, mij niet gelaten, want ik heb de races altijd wat knullig gevonden. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/1/2022 om 23:18, korneeldebruyn zei:

Imo: nee. De grote merken trekken ook weg (BMW en Audi zijn al weg, Mercedes na dit seizoen) en je ziet dat velen toch ook weer op de kar van de nieuwe prototypes voor Le Mans 2023 gesprongen zijn. 

 

Nu ja, mij niet gelaten, want ik heb de races altijd wat knullig gevonden. 

Ik ben één keer gaan kijken in Monaco. Had de indruk dat ik naar een koers met telegeleide autootjes zat te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
On 1/28/2022 at 11:18 PM, korneeldebruyn said:

Imo: nee. De grote merken trekken ook weg (BMW en Audi zijn al weg, Mercedes na dit seizoen) en je ziet dat velen toch ook weer op de kar van de nieuwe prototypes voor Le Mans 2023 gesprongen zijn. 

Het is dan ook geen constructeurskampioenschap eigenlijk. Daarvoor is er veel te veel "spec". Het is niet zoals in de F1 dat je door alle registers open te trekken je puur op engineering veel voordeel kan halen.

Maar om dan langs de andere kant een LMDh te gaan "maken" voor Le Mans (wat uiteindelijk ook een spec proto is met weinig vrijheid) dat snap ik dan ook weer niet. Ontwikkel dan een full LMH auto, zoals Peugeot en Toyota.

On 1/28/2022 at 11:18 PM, korneeldebruyn said:

Nu ja, mij niet gelaten, want ik heb de races altijd wat knullig gevonden. 

Er wordt harder geknokt dan in de F1. Ik vind de races leuker om te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/2/2022 om 19:33, ir_fuel zei:

Het is dan ook geen constructeurskampioenschap eigenlijk. Daarvoor is er veel te veel "spec". Het is niet zoals in de F1 dat je door alle registers open te trekken je puur op engineering veel voordeel kan halen.

Maar om dan langs de andere kant een LMDh te gaan "maken" voor Le Mans (wat uiteindelijk ook een spec proto is met weinig vrijheid) dat snap ik dan ook weer niet. Ontwikkel dan een full LMH auto, zoals Peugeot en Toyota.

 

Men kiest wellicht voor LMDh omdat die goedkoper is dan LMH ... ?
Ze zullen toch in dezelfde klasse rijden met een BOP?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid