Ga naar inhoud

Dieselgate


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Gast wooter

https://www.ad.nl/auto/familieruzie-in-de-volkswagen-groep-audi-en-porsche-rollebollend-over-straat~ae86ceee/

Verklaart waarom Porsche plots alle diesels van het aanbod haalde.

Quote

Familieruzie in de Volkswagen Groep: Audi en Porsche rollebollend over straat

Het schandaal rond de sjoemelsoftware heeft geleid tot hoogoplopende ruzie tussen twee Duitse topmerken: Audi en Porsche. Ze behoren allebei tot de Volkswagen Groep.

Porsche-topman Oliver Blume heeft zijn collega Audi-topman  Rupert Stadler een rekening gestuurd vanwege gemanipuleerde dieselmotoren die Audi aan Porsche heeft geleverd. Stadler heeft die rekening echter nooit betaald, onthult de krant Süddeutsche Zeitung.

De Duitse verkeersautoriteit Kraftfahrt-Bundesamt heeft vorig jaar juli een terugroepactie voor 22.000 Porsches Cayenne geëist. Deze auto's waren voorzien van Audi-dieselmotoren waarin met de software was gesjoemeld, met als doel betere resultaten tijdens uitlaatgast-tests. Porsche-topman Blume was boos en stuurde zijn collega van Audi prompt een rekening van meer dan 200 miljoen euro, vanwege de geleden schade. Bovendien kondigde hij daarbij aan dat het bedrag misschien nog wel veel hoger zou worden.

Audi-topman Stadler weigerde te betalen en daarop besloot Porsche maandenlang de rekeningen van Audi voor andere motoren en onderdelen niet meer te betalen. Uiteindelijk heeft de directie van de Volkswagen Groep ingegrepen en partij voor Audi gekozen: Porsche moest de achterstallige rekeningen alsnog betalen. Vervolgens besloot Porsche alle diesel-modellen van de markt te halen.

Audi-topman Stadler zit inmiddels al enkele weken in voorarrest. De Duitse justitie verdenkt hem ervan ook na het bekend worden van het dieselschandaal nog gewoon door te zijn gegaan met het verkopen van gemanipuleerde auto's. In een afgeluisterd telefoongesprek zou Stadler bovendien overwegen hebben een medewerker met verlof te sturen die van de sjoemelsoftware op de hoogte was.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan je ook zeggen van batterijen.
Die diesel heeft hun toch maar heel aardige verkoopcijfers opgebracht en met deze winst zijn er toch heel veel extra modellen gemaakt.

  • Vind ik leuk 1
  • Boos 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/7/2018 om 17:59, teus_ zei:

geen erg, diesel in een auto van Porsche is heiligschennis. 

c8e81ee7-7a2f-4b4c-9082-07e48c979155.jpg

porsche-cayenne-s-diesel-2015-(3)_0.jpg

pana-010.jpg

 

Belachelijk goeie auto's, die twee laatste, net door hun (diesel) krachtbron.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het inderdaad eerder een verarming van het aanbod dat Porsche geen diesels meer gaat aanbieden. Zeker voor zo'n bakbeesten als een Cayenne of Panamera lijkt me dat nog steeds de te prefereren krachtbron, al zeker voor veelrijders.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, Alexis said:

Ik vind het inderdaad eerder een verarming van het aanbod dat Porsche geen diesels meer gaat aanbieden. Zeker voor zo'n bakbeesten als een Cayenne of Panamera lijkt me dat nog steeds de te prefereren krachtbron, al zeker voor veelrijders.. 

Een deftige geblazen benzine doet dat minstens even goed en klinkt tenminste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/7/2018 om 22:59, gTa zei:

c8e81ee7-7a2f-4b4c-9082-07e48c979155.jpg

porsche-cayenne-s-diesel-2015-(3)_0.jpg

pana-010.jpg

 

Belachelijk goeie auto's, die twee laatste, net door hun (diesel) krachtbron.

post-107-0-87250800-1460560775_thumb.jpg

stond eens voor mijn deur. vond het een toffe combo. :D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verbruikt nog meer in volume. En het extra gewicht.

Bwa, valt op zich nog mee. Als je echt hele dagen je kofferruimte nodig hebt dan begrijp ik het ergens. Maar een ringtank bespaard ook veel plaats. Reservewiel (of thuiskomertje) steek je dan in een hoes en leg je in de anders lege koffer. Soms is een onderbouw ook mogelijk, dan verlies je niets van ruimte. Mijn volgende daily wil ik sowieso terug op gas. Rij nu diesel en da's altijd huilen aan de pomp met de huidige prijzen (en minder rijplezier/beleving).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75
1 minuut geleden, Ian zei:


Bwa, valt op zich nog mee. Als je echt hele dagen je kofferruimte nodig hebt dan begrijp ik het ergens. Maar een ringtank bespaard ook veel plaats. Reservewiel (of thuiskomertje) steek je dan in een hoes en leg je in de anders lege koffer. Soms is een onderbouw ook mogelijk, dan verlies je niets van ruimte. Mijn volgende daily wil ik sowieso terug op gas. Rij nu diesel en da's altijd huilen aan de pomp met de huidige prijzen (en minder rijplezier/beleving).

In een bash topic mag je je al eens laten gaan.

Nee, lpg is voor velen een goede keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een bash topic mag je je al eens laten gaan.

Nee, lpg is voor velen een goede keuze.

LPG heeft een slecht imago omdat velen zich nog de miserie van zelfbouw installaties uit de jaren stillekes herinneren. Of 1x een slechte auto gehad hebben omdat zij of de vorige eigenaar ook op onderhoud bespaarde. En ik snap ook nog steeds niet waarom je voor LPG een toeslag moet betalen, en voor CNG niet (integendeel, je moet zelfs niets van taksen betalen tot 2020 op CNG), en waarom LPG enkel in bemande stations getankt mag worden en CNG onbemand... Nuja, die LPG toeslag heb je snel terugverdiend, en dat tanken binnen de kantooruren wordt ook een gewoonte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75

Door de vele politieke kleuren, is belgie kwa autobelasting het noorden kwijt.

Ik heb mijn auto sinds 2012 en sindsdien is biv 3 maal aangepast. Gelukkig heb ik nog mijn oude verkeersbelasting...

Ik heb zelf €2500 biv betaald, daarna was het €300 en nu ongeveer €500.  En dan zeggen ze dat diesel zwaarder belast wordt... om te gieren.

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minutes ago, Ian said:

Bwa, valt op zich nog mee. Als je echt hele dagen je kofferruimte nodig hebt dan begrijp ik het ergens. Maar een ringtank bespaard ook veel plaats. Reservewiel (of thuiskomertje) steek je dan in een hoes en leg je in de anders lege koffer. Soms is een onderbouw ook mogelijk, dan verlies je niets van ruimte. Mijn volgende daily wil ik sowieso terug op gas. Rij nu diesel en da's altijd huilen aan de pomp met de huidige prijzen (en minder rijplezier/beleving).

@Tommie gevraagd aan kassa 4. 

31 minutes ago, Dirk75 said:

Door de vele politieke kleuren, is belgie kwa autobelasting het noorden kwijt.

Ik heb mijn auto sinds 2012 en sindsdien is biv 3 maal aangepast. Gelukkig heb ik nog mijn oude verkeersbelasting...

Ik heb zelf €2500 biv betaald, daarna was het €300 en nu ongeveer €500.  En dan zeggen ze dat diesel zwaarder belast wordt... om te gieren.

Diesel wordt momenteel zwaarder belast in rijtaks. BIV is een ander verhaal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75
32 minuten geleden, Alexis zei:

@Tommie gevraagd aan kassa 4. 

Diesel wordt momenteel zwaarder belast in rijtaks. BIV is een ander verhaal. 

In mijn geval €100 verschil per jaar , maar ik val nog onder de oude regelgeving tot 2021.

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
On 7/11/2018 at 12:00 PM, RRD said:

En verbruikt 2x zo veel.

100K aan een auto geven en zagen over het verbruik.

Koop dan een auto van 60K. Kan je voor 40K tanken. Daar geraak je al ergens mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

100K aan een auto geven en zagen over het verbruik.
Koop dan een auto van 60K. Kan je voor 40K tanken. Daar geraak je al ergens mee.
Wat een onzin. En anders is het als het over bedragen van optie's/ VAA of inschrijvingen van dure karren gaat "het is niet omdat je zo'n bedragen uitgeeft dat je dat wil/ kan/ moet betalen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je ook gaan klagen over het feit dat ze in zo een auto geen 2 liter diesel aanbieden. Is nog zuiniger en dan kan je in alle rust van je luxe en opties genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid