Ga naar inhoud

BMW G29 Z4


Audi S8

Aanbevolen berichten

Toch wel. Zou dus best kunnen.
Misanoblauw, zwarte kap, M-sportuitvoering. Redelijk fel kleurtje, vind ik (maar ik kies dan ook steevast zwarte auto’s)

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, gTa zei:

Ja, maar wie neemt zo'n Z4 in complete basisversie? Neem dat met wat leuke opties én een motor die nog wat vermogen heeft ... en je kijkt op 50 à 55k aan. Dan is de sprong naar een Porsche 718 niet zo groot meer, imo. (Toegegeven: ook daar wil je wel nog wat opties en dan slaat die Porsche-prijsetiketten Dymo pas dubbel en dik toe...)

In 't Salon koop je een quasi full option sDrive20iA voor 49k btwi. Is niet compleet van de pot gerukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Tommie zei:

In 't Salon koop je een quasi full option sDrive20iA voor 49k btwi. Is niet compleet van de pot gerukt.

Jamananemiereeeeeeej :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Toch wel. Zou dus best kunnen.
Misanoblauw, zwarte kap, M-sportuitvoering. Redelijk fel kleurtje, vind ik (maar ik kies dan ook steevast zwarte auto’s)

Redelijk fel blauw ja, was daardoor dat hij mij zo opviel. En zwarte kap yep. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/3/2020 om 09:15, Tommie zei:

Z4 verkoopt in België extreem goed. Maar 't is een stervend segment. Maar vraag eens aan @Alexanderr hoeveel Boxsters hij dit jaar verkocht heeft? 't Zal ook tegenvallen hoor.

Dan zullen ze toch niet verkocht worden in Oost of West-Vlaanderen... ofwel zijn het garagequeens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/1/2020 at 2:12 PM, Gordon Gekko said:

Mag er toch wel zijn in deze klassieke spec. Velgen hebben ook mooie diepte...

spacer.png

spacer.png

spacer.png

 

 

Damn, ik verschiet wel een beetje van deze. In zo'n config zowaar te pruimen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Update Z4 (geen idee LCI of enkel M40i die nu met manuele bak komt).

Wel benieuwd naar de manuele ... mogelijks een auto waarmee ik wél eens ga rijden bij de dealer (eeuwen geleden dat ik DAT deed ifv eigen interesse).

 

Ik supercontent dat die std bruingrijze accenten van de M40i weg zijn, bovendien verwonderd dat de matgroene kleur net als alle andere metallic kleuren plots std zijn (gratis), etc. En ik vind de rode remklauwen ook een duidelijke verbetering tov de std lichtblauwe.

Wat blijkt: maken deel uit van een pakketje van 6k EUR :D :fp:

afbeelding.thumb.png.43c5ded931b9713cefd9df07b4e46ae4.png

Maar bon, het kán wel. Blij met extra keuze, iig!

 

Edit: strike that! Manuele bak komt énkel met dat pakket van 6k. 🤯

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gTa wat had je anders verwacht 😀. Ze leveren “hét” ultieme driverspakket. Dat mag toch wel iets kosten zeker… 

Ophanging is ook anders? Ik merk meer negatief camber op? Of zijn dat gedachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het BMW is: neen, dergelijke fratsen waren idd te verwachten.

Vind ik dat normaal? Neen. Een manuele boite kost een pak minder dan een automatische. Gewoon als gratis optie zou al een winst voor BMW zijn geweest. (Zoals Porsche het ook doet op de GT-modellen waar de manuele boite een no cost option is.)

 

Als je op foto's meer negatief camber kan zién, dan moet het dermate veel zijn dat ofwel de initiële auto/afstelling dermate fucked up was, ofwel dat er zoveel negatief camber op staat dat je dat voor de doorsnee klant niet wil voor gebruik op openbare weg. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn gewoon niet consequent in de prijsvoering. Je kan wel degelijk de z4 40i configureren met manuele bak, maar kost 5k extra tov basisprijs... Beetje onnozel als je ziet dat ze bij een z4 20i 2,5k minder aanrekenen tov een automaat

edit: impulse pakket zit er automatisch op 🙃

aangepast door -Fred-
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maakte gisteren ook die fout. Impulse Pack afgevinkt en gedacht, aha, nu zijn we er. Maar die voegt dan automatisch terug de ZF-automaat toe.

 

Effe snel berekend: de Impulse Pack kost hier 6.100 EUR en daarin zit inbegrepen:

  • manuele bak - niet als aparte optie te krijgen
  • Frozen Deep Green - kost als aparte optie 2.995 EUR
  • de uitgebreide Shadow Line - kost als aparte optie 560 EUR
  • rode remklauwen - kosten als aparte optie 360 EUR
  • velgen 800M - kosten als aparte optie 1.225 EUR
  • interieurbekleding - niet als aparte optie te krijgen, leder is std op de M40i (div.kleuren)
  • zwarte spiegelkappen - niet als aparte optie te krijgen maar er wordt wel vermeld dat dat 115 EUR kost

Dan kost de v.bak eigenlijk 745 EUR. Dat is aanvaardbaar ... maar mogelijks stijgt het theoretisch verbruik en dus de CO²-uitstoot daarmee ook, waardoor de auto duurder wordt inzake BIV en rijtax.

Maar:
- de zwarte spiegels vind ik geen meerwaarde (maar ook geen vloek) en daar zou ik niks voor dokken (ook niet bijbestellen mocht het een gratis keuze zijn)
- de matte kleur zou ik ook niet nemen, waardoor met een gewone metallic-lak van 980 EUR toe kom
   + als je op de Impulse een gewone glanzende lak neemt, gaat er niks van de prijs af (je betaalt de lak van 980 EUR dus ook @ 2.995 EUR)
- de zwarte afwerking zou ik vermoedelijk ook niet nemen op de config die me tot nu toe 't meeste lag
- de 800M velgen en de rode remklauwen zou ik sowieso kiezen, maar de velgen dan in combinatie met de non-zwarte afwerking in cerium, waardoor ze 410 EUR goedkoper zijn

Dan maakt dat voor mij de manuele bak effectief 3.945 EUR kost.
Of, mocht ik toch de zwarte afwerking en bicolor-zwarte velgen nemen, nog 2.975 EUR.

 

Veel simpeler om een "gratis optie" aan te bieden, denk ik dan.
Maar daarmee verdient BMW minder, da's evident. Dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

afbeelding.thumb.png.8bc7ae7ed87717c39e5b4b99cf3319ee.png

Blauw kader: raar dat dat vermeld wordt, want er wordt geen 715 EUR bovenop de 6.100 EUR aangerekend en je kan dat interieur op geen enkele andere wijze verkrijgen.

Geel kader: "0 EUR" my ass.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet persee met je haar in de wind wil zitten, dan zou ik nog altijd de supra boven de z4 verkiezen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een verschil ontdekt: de bicolor-met-zwarte 800M zijn vooraan 19" en achteraan 20" ... daar waar de bicolor-met-cerium 800M (en alle andere velgen die je op de M40i kan krijgen) voor & achter 19" zijn.

Nu ik dat zo bekijk op de Configurator: dat doet wel wat met de visuele stance achteraan.

Is 't dat dat je misschien ook deed denken aan meer camber oid, @-Fred-?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, -Fred- zei:

Als je niet persee met je haar in de wind wil zitten, dan zou ik nog altijd de supra boven de z4 verkiezen. 

voor @gTa is dat sowieso al moeilijk

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

voor @gTa is dat sowieso al moeilijk

Ik heb nog altijd wenkbrauwen, cabron!

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, gTa zei:

Nog een verschil ontdekt: de bicolor-met-zwarte 800M zijn vooraan 19" en achteraan 20" ... daar waar de bicolor-met-cerium 800M (en alle andere velgen die je op de M40i kan krijgen) voor & achter 19" zijn.

Nu ik dat zo bekijk op de Configurator: dat doet wel wat met de visuele stance achteraan.

Is 't dat dat je misschien ook deed denken aan meer camber oid, @-Fred-?

Idd. Maar staat niks over beschreven

Link naar reactie
Delen op andere sites

En inderdaad:

  • met ZF automatic: co²-uitstoot op 19" is 179-181 gram
  • met manuele bak: co²-uitstoot op 19/20" is 195-197 gram

Naar tax in Vlaanderen betekent dat:

  • voor de automatic:
    afbeelding.png.8845acd328f10e60a5075f9bd22d6b7c.png
  • voor de manuele:
    afbeelding.png.cbf71346898435e5de8cc1035d4f354c.png

De BIV is dus nog eens 1.400 EUR hoger ook voor de manuele.

 

 

Toch een kostelijke manuele bak (0 euro my ass) ....... waarbij 't grootste deel van de meerkost in het verdienmodel van BMW zit, as could be expected.

Het zal me benieuwen:
- de Z4 is sowieso al geen succes (zacht uitgedrukt)
- het is in zijn (tanende) segment sowieso niet de meest dynamische, noch de meest tot de verbeelding sprekende
- mooi uitgerust kost een manuele Z4 M40i mooi voorbij de 80.000 EUR
- voor dat geld heb je ook al een Boxster, die toch de referentie is in dat segment én die TCO-gewijs de interessantere zal zijn
(maar dan moet je wel vrede nemen met een flat four ... objectief zeker een OK motor, subjectief is een ander verhaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid