Ga naar inhoud

BMW G29 Z4


Audi S8

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, BMWMB zei:

Ik kies de automatic.

Als ik de prijs zie ... en als ik m'n eigen reacties terug voor de geest haal iedere keer dat ik de Z4 live in de showroom ging besnuffelen bij m'n dealer ... dan ga ik toch eens goed hard met m'n hoofd tegen iets hards moeten lopen eer ik dat (nieuw) in huis haal. :D   Voor dat geld kijk ik toch naar alternatieven die mij op quasi elk vlak heel wat meer kunnen bekoren.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou al content zijn met een Z4 sDrive 30i - madam is ondertussen al niet meer zo heel categoriek.  Het zou haar daily drive worden.

Er staat nu feitelijk 1 auto (een beetje) in de weg.

image.thumb.png.1f84b45029ff25e9c70b55db12ff7249.png

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

68k voor dan maar een 4-cilinder te hebben :silly: 

Mijn passie laat dat onmogelijk toe. Die zescilinder is echt HET item aan die auto die 'm nog te overwegen maakt, voor mij. (En een zescilinder is in een manueel geschakelde roadster van dit kaliber ook een MUST inzake rijplezier, voor mij.)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dan weet dat je een manuele Supra nieuw, met 10 jaar garantie dan nog, goedkoper koopt.

https://nl.toyota.be/modellen/supra/configurator?path=customize/48662ef5-9438-4df4-be91-a9dd2cfefd6a/7d816ad3-d0d9-4792-9773-a607c8a995e8

image.png.38a08b3eb45a4da95c272c7d3998651c.png

image.thumb.png.690e96ada34a0e9cd63a5211b15e2077.png

+ verzekering van 2000 euro

= op de oprit voor kleine 73 000 euro maar dit zonder dealerkorting dus op je oprit dan een Toyota'ke van 70k! Zal vermoedelijk in de doorverkoop minder waard zijn dan een BMW.

Tweedehands onder de 60 000 zie ik. 

En je kan ook altijd voor een manuele M2, M3 of M4 gaan.

Maar je hebt dan wel geen cabrio natuurlijk.

 

Dus om af te ronden zou ik besluiten met te zeggen:

die 3de pedaal, voel je fiscaal

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, gTa zei:

Ja, dat laatste is voor mij wel de voorwaarde. :D

Oei, neen, je was aan het editen @Liquid Li0n! Ik bedoelde dus de (op dit moment) 3e laatste zin. :D

34 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Maar je hebt dan wel geen cabrio natuurlijk.

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

68k voor dan maar een 4-cilinder te hebben :silly: 

Mijn passie laat dat onmogelijk toe. Die zescilinder is echt HET item aan die auto die 'm nog te overwegen maakt, voor mij. (En een zescilinder is in een manueel geschakelde roadster van dit kaliber ook een MUST inzake rijplezier, voor mij.)

tegenwoordig draait men alle geluid vakkundig de keel om.  Of het dan een gecastreerde 6 cylinder of maar een 4 cylinder...   't zou ook een daily zijn, en dan is automaat een must 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, gTa zei:

Oei, neen, je was aan het editen @Liquid Li0n! Ik bedoelde dus de (op dit moment) 3e laatste zin. :D

 

ja, ik zag het ook net...ik kwam er net op, dacht nog even dat rijmpje toevoegen. het is vrijdagmiddag. Dan hoeft de humor niet meer zo scherp te zijn 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

tegenwoordig draait men alle geluid vakkundig de keel om.  Of het dan een gecastreerde 6 cylinder of maar een 4 cylinder...   't zou ook een daily zijn, en dan is automaat een must 

Hmmm, ik denk dat je daar toch stevig de bal mis slaat. 🙂   Loopcultuur komt niet enkel maar naar buiten via luide sound. En een stil werkende zescilinder is en blijft een zescilinder. Ook het extra longvolume en de daarbij horende werkingssouplesse: geen enkele 4-cilinder tipt daar aan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, ex-Mooseman said:

tegenwoordig draait men alle geluid vakkundig de keel om.  Of het dan een gecastreerde 6 cylinder of maar een 4 cylinder...   't zou ook een daily zijn, en dan is automaat een must 

Gaat niet om geluid. Gaat ook om motorkarakter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie hebben waarschijnlijk wel gelijk.  

Maar: het blijft een hersenspinsel van mij, 't gaat er toch nooit van komen.  Ik ga ze nooit daily in zo'n onpraktisch ding krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrouwen moeten een praktische auto ... tot ze geen praktische auto moeten (een Mini ...)

De mijne moest altijd een auto met achterste deuren hebben. Je weet wel, voor de dag dat er addergebroed wordt geworpen.

Toen het zover was had ze een auto zonder achterste deuren, en ondertussen heeft ze een Mazda MX-5. Die heeft zelfs totaal geen achterbank meer.

Tot zover de "logica"

:D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ze heeft een Mini gehad, en ik mocht toch geregeld horen dat dit geen praktische auto was.  Ze doet NOOIT de grote aankopen, ze is nog NOOIT op het containerpark geweest, en de keren dat ze meer dan 1 passagier moet vervoeren, zijn jaarlijks op 1 hand van een timmerman te tellen.

Ja, nu heeft ze af en toe haar zitplaatsen nodig:  als er iets te doen is van het werk, dan mag zij chaufferen, want ze heeft een grote auto.  De collega's (vaak met bedrijfswagen) hebben een kleinere en dat is niet zo comfy om te carpoolen, of er staan kinderstoelen in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blabla, collega’s moeten maar hun plan trekken 🙄.

 

Los van dat: 68k€ leggen voor een prive-auto, ik zou dat niet over mijn hart krijgen denk ik en zou tweedehands shoppen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

ze heeft een Mini gehad, en ik mocht toch geregeld horen dat dit geen praktische auto was.  Ze doet NOOIT de grote aankopen, ze is nog NOOIT op het containerpark geweest, en de keren dat ze meer dan 1 passagier moet vervoeren, zijn jaarlijks op 1 hand van een timmerman te tellen.

Ja, nu heeft ze af en toe haar zitplaatsen nodig:  als er iets te doen is van het werk, dan mag zij chaufferen, want ze heeft een grote auto.  De collega's (vaak met bedrijfswagen) hebben een kleinere en dat is niet zo comfy om te carpoolen, of er staan kinderstoelen in.

Ze heeft dus liever een Tiguan dan een Z4 🥲

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Ugeken zei:

Blabla, collega’s moeten maar hun plan trekken 🙄.

 

Los van dat: 68k€ leggen voor een prive-auto, ik zou dat niet over mijn hart krijgen denk ik en zou tweedehands shoppen.

Van die collega's vind ik dat uiteraard ook.  Bovendien: zij hebben vaak een bedrijfswagen, mét tankkaart en omnium.  Wij rijden met een privé-kar ('gij hebt wel een dikke Mercedes, hé')

 

occasie, occasie: maar ik wil een groene 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geluid wordt wel meer en meer gesmoord, maar dat is snel verholpen. Zelfs als je geen aftermarket spullen wil, dan kan je nog een oem M performance uitlaat steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, -Fred- said:

oem M performance uitlaat steken.

Kan je beter je geld in brand steken.

Op mijn M235i was dat nog wat. Op de M140i die erna kwam was dat geldverspilling.

De tijd dat de M Performance uitlaat een serieus verschil in geluid maakt ligt al even achter ons. OEM -> ze moeten zich aan dezelfde steeds strenger wordende normen houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, -Fred- zei:

Geluid wordt wel meer en meer gesmoord, maar dat is snel verholpen. Zelfs als je geen aftermarket spullen wil, dan kan je nog een oem M performance uitlaat steken.

Dat doet vaak niet zo veel, tot omzeggens niks.

  • Ik heb zo'n "M Performance" einddemper op m'n M140i en dat doet eigenlijk niks. Of toch zeker niet wat je ervan zou verwachten.
  • Voor onze 640i GT heb ik in 't begin overwogen om een M Performance einddemper te steken (die heeft ook mooiere eindtips), maar na veeel rondhoren op video's en fora te lezen heb ik ook begrepen dat énkel maar die einddemper eigenlijk niks verandert, zeker niet voor de inzittenden. (Toch niet op EU spec auto's ... op US spec auto's is het een ander verhaal omdat die daar een veel minder dempende uitlaatlijn krijgen, waardoor de einddemper het meest limiterende is qua geluid, waardoor de swap naar een M Performance demper daar wél een significant verschil oplevert.)
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Kan je beter je geld in brand steken.

Op mijn M235i was dat nog wat. Op de M140i die erna kwam was dat geldverspilling.

De tijd dat de M Performance uitlaat een serieus verschil in geluid maakt ligt al even achter ons. OEM -> ze moeten zich aan dezelfde steeds strenger wordende normen houden.

Ligt aan onze EU spec middendempers. Die dempen véél meer dan de eindpot. Dus eindpot swappen doet omzeggens niks.

Idem bij EU4 en zeker EU5 moto's. Een "open einddemper" steken (zelfs zonder dB-killer) verandert nauwelijks nog iets, 't is de knoert van een middendemper die alles voor z'n rekening neemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Welke middendemper :popcorn:

THE PAIN
OH
THE PAIN

DO I KEEP IT ON
OR DO I REMOVE IT

I CANNOT MAKE UP MY MIND

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid