Ga naar inhoud

Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Je bent dan wel lekker exclusief met zo’n EQC. Wat mij nog het meest verbaast: in de persberichten wordt deze wagen als mijlpaal voor mercedes bestempeld want het is zogezegd hun eerste volledig elektrische wagen. En euh, de elektrische B klasse dan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De elektrische B klasse reed eigenlijk nog goed! Gek genoeg had men ook daar weer vergeten er een redelijke on board charger in te steken (gelimiteerd op 10kW) en kon je er niet me aan een DC snellader gaan staan. In het beste geval moest je dus een uur laden om 40km range te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dik aangeklede GLC43 gaat wel ruim boven de 75.000, de offerte die ik enkele maanden terug laten maken heb was 86.000 na korting. En dat was geen full option.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

weegt dat spel 2420 kg 😲

Yup, dat spel is dus te groot, te log en te zwaar en een veel te kleine batterij, Mercedes onwaardig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, thor said:

Yup, dat spel is dus te groot, te log en te zwaar en een veel te kleine batterij, Mercedes onwaardig.

Gemiste kans dus ☹️

Zo jammer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zijn prijs vind ik die specs wel mee vallen tbh.

Bovendien is nog niks gezegd over het rijden, sturen, afwerking, look-and-feel, etc.. en dat voor veel mensen iets belangrijker ;)

Ik kan alleszins getuigen dat er veel interesse naar is

e-suv-vergleich.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, wooter zei:

Dat is ook een sheet van de hond z’n kloten.

Wat is er mis mee?

1 uur terug, wooter zei:

MBUX infotainment beter als Tesla+Google? :)

Beter of niet, het is wel minimaal op niveau van de concurrentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar dat ze bij de ipace 4,6kW en bij de EQC 7,4 kW vermelden. Volgens mij zijn t beide monofase 32A onboard laders.

In DE mag je bij 3fase, 1 fase slechts voor 20A 'scheef' belasten blijkbaar. Dus ik vermoed dat er daarom bij de ipace 4,6kW staat, maar dat zou dan ook voor de EQC moeten gelden.

aangepast door Race7
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, William Blake said:

Wat is er mis mee?

Ze kiezen de 75D versie; er is ook nog een 100D versie. Goed, die kost dan wel 23K meer. Die kan dan ook tot 120kW laden. 75D piekt aan 100kW. De superchargers kunnen maximaal 120kW geven. Jaguar I-Pace claimt 100kW als maximum maar mensen zien maximum 85kW. Ik ben dus heel curieus of je op zo een EQC ooit 110kW gaat zien.

Infotainment MBUX beter dan Tesla?

Level 2 MB autopilot is goedkoper dan Tesla level 2 autopilot, maar ook niet zo goed.

Leuke poging voor een fansite, maar op specs krijgt dat ding op z'n kloten.

3 hours ago, William Blake said:

Beter of niet, het is wel minimaal op niveau van de concurrentie.

Concurrentie zonder Tesla.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, wooter zei:

Ze kiezen de 75D versie; er is ook nog een 100D versie. Goed, die kost dan wel 23K meer. Die kan dan ook tot 120kW laden. 75D piekt aan 100kW. De superchargers kunnen maximaal 120kW geven. Jaguar I-Pace claimt 100kW als maximum maar mensen zien maximum 85kW. Ik ben dus heel curieus of je op zo een EQC ooit 110kW gaat zien.

Infotainment MBUX beter dan Tesla?

Level 2 MB autopilot is goedkoper dan Tesla level 2 autopilot, maar ook niet zo goed.

Leuke poging voor een fansite, maar op specs krijgt dat ding op z'n kloten.

Concurrentie zonder Tesla.

Iedereen vergeet hier precies de prijs bij het vergelijken van 'specs'.

Model X is wel groter en ruimer dan een EQC dus tot daar de 'exacte' vergelijking, akkoord, maar start hoe dan ook vanaf 96.550 BTWi (volgens Belgische site).

Met een range 417 km NEDC.

EQC geeft 450 KM NEDC op voor +/- 70.000 BTWi.

Dat is 26k MEER in de basis. Jouw 100D is zelfs +/- 45k duurder. Ik vind dat veel geld.

De P100D zelfs 158.450 BTWi. 😳

Oké, Tesla staat verder qua netwerk/batterijtech/AP, mag ook wel voor die prijs.. bovendien zal de concurrentie wel bijbenen wees gerust.

Dus ik vind de vergelijking zo slecht nog niet.

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Model X is een klasse groter dan deze EQC.

EQC is 5 zitplaatsen en kleine koffer. Model X is 7 en grote koffer.

Range van de EQC is onrealistisch. Verbruik is meer dan de I-Pace en I-Pace heeft groter verbruik dan de Model X. En daar weten we van dat een Model S 75D meer echte range heeft dan de 90kWh I-Pace.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Model S 75D is 25K meer in de basis maar de enige opties zijn kleuren, pano dak, velgen en AP. Standaard is dat ding al loaded, om een prijsverschil met de Model 3 te maken.

Je juicht letterlijk met een kale EQC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de basis ECQ zal niet 'kaal' zijn, integendeel!

bovendien zal de afwerking en rijgevoel zeker MB-waardig zijn ;)

je zal maar weinig opties kunnen nemen, AMG line, wat velgen, duurder leder, en paar upgrade packs en dat is 't

enfin we zien wel, afgeladen vol zal een EQC nog makkelijk 10-15k goedkoper zijn dan een basis Tesla Model X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag het hopen, een Model X is qua ruimte vergelijkbaar met een R-klasse. De EQC heeft een kofferruimte die kleiner is dan die van de I-Pace en dat is al een "mini SUV" die qua binnenruimte vergeleken wordt met de Tesla Model 3. Voor 75K heb je vermoedelijk een performance versie van de Model 3...

En dan nog, als je begin 2018 kon leveren dan had je nog iets, maar het ziet ernaar uit dat deze EQC pas leverbaar gaat zijn wanneer de Model 3 al 6 maanden beschikbaar is in Europa.

Het zijn 2 heel andere auto's, maar je gaat volgens mij enkel maar "mensen die een mercedes willen" lokken, en dan vraag ik me ook af of iemand die een GLC 45 kan betalen, 15K extra gaat geven voor dezelfde prestaties en 250km range. Dan moet je al echt verlekkerd zijn op de fiscale voordelen en echt niet verder dan 100km van je werk wonen. En ik vraag me dan af wat voor budget je dan hebt als je ernaast nog een echte auto hebt die je voor langere afstanden kan inzetten, en de EQC de 'kleine' auto van het gezin is. Zelfstandige thuiszorgverpleegsters waarvan manlief met een firma-E-Klasse rijdt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zoals gezegd: leveringen zullen voor lange tijd de verkopen niet kunnen volgen. Ik voorspel dat ze pas in 2020 20K zullen kunnen leveren, en daarmee al niet toekomen. Maar in tussentijd verkoopt Tesla wel 20K per maand aan Model 3's...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid