Ga naar inhoud

Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC


Gast wooter

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden, wooter zei:

Ik mag het hopen, een Model X is qua ruimte vergelijkbaar met een R-klasse. De EQC heeft een kofferruimte die kleiner is dan die van de I-Pace en dat is al een "mini SUV" die qua binnenruimte vergeleken wordt met de Tesla Model 3. Voor 75K heb je vermoedelijk een performance versie van de Model 3...

altijd dat gemekker over kofferruimte/binnenruimte... een auto is wel wat meer dan dat

het is groot genoeg, genre GLC/X3/Q5 en dat is een populair segment momenteel

BMW en Audi hun antwoord op de EQC zal er niet ver naast zitten

alsof elke klant een auto kiest op basis van een specsheet

als klanten hem mooi vinden, hij goed rijdt, de koffer groot genoeg vinden en geen punt maken van elke 300 km laden, niks aan de hand toch?

 

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, William Blake zei:

altijd dat gemekker over kofferruimte/binnenruimte... een auto is wel wat meer dan dat

het is groot genoeg, genre GLC/X3/Q5 en dat is een populair segment momenteel

BMW en Audi hun antwoord op de EQC zal er niet ver naast zitten

alsof elke klant een auto kiest op basis van een specsheet

als klanten hem mooi vinden, hij goed rijdt, de koffer groot genoeg vinden en geen punt maken van elke 300 km laden, niks aan de hand toch?

 

Groot genoeg is nog een understatement. Er zijn weinig mensen die een grotere auto zouden willen. Laat staan nodig hebben.

En daarnaast (heeft niets met jou te maken)

Eerst was het voor wooter: de hele wereld versus Tesla, want Tesla is de toekomst.

Komen er gelijkgezinde producten dan zou je een pro-wooter verwachten, maar het blijft anti-wooter wat de klok slaat. Wat een gezeur.

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, msxx zei:

Groot genoeg is nog een understatement. Er zijn weinig mensen die een grotere auto zouden willen. Laat staan nodig hebben.

En daarnaast (heeft niets met jou te maken)

Eerst was het voor wooter: de hele wereld versus Tesla, want Tesla is de toekomst.

Komen er gelijkgezinde producten dan zou je een pro-wooter verwachten, maar het blijft anti-wooter wat de klok slaat. Wat een gezeur.

Een trend die wij zien is dat mensen zelfs verkleinen... Maar niet willen inboeten aan luxe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat je tegen je prospecten echt niet zegt dat ze 300-350km op een acculading zullen kunnen rijden.

WLTP van de Jaguar I-Pace is 21,2kWh/100km, maar praktijk is 26,5kWh/100km.

WLTP van deze EQC zou 22,2kWh/100km zijn, wat hoger is dan het I-Pace normverbruik.

Als ik voor het gemak het reële verbruik van de I-Pace pak, en 5kWh marge pak in het battery pack van 80kWh in zo een EQC, zit je aan 283km range, en heb je dat ding van 100% tot 0% leeg gereden en sta je best terug aan een laadpaal.

De Noord-Amerikaanse media spreekt ook over 200 mijlen, wat vermoedelijk de EPA rating is die accurater is dan WLTP en NEDC, en dan zit je aan 322km. Nu, die EPA rating is ook optimistisch voor de I-Pace hoor; 50km minder range dan wat EPA zegt is in lijn met de realiteit.

Ga je dat ding van 90% naar 10% rijden want je wil de batterij beschermen en toch ook niet absoluut helemaal leeg rijden, zit je aan een praktische range van 226km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, msxx said:

Groot genoeg is nog een understatement. Er zijn weinig mensen die een grotere auto zouden willen. Laat staan nodig hebben.

Dit is geen kleine auto. Hij is hoger en langer dan de I-Pace. Dit is een grote auto met een kleine koffer.

7 minutes ago, msxx said:

En daarnaast (heeft niets met jou te maken)

Eerst was het voor wooter: de hele wereld versus Tesla, want Tesla is de toekomst.

Komen er gelijkgezinde producten dan zou je een pro-wooter verwachten, maar het blijft anti-wooter wat de klok slaat. Wat een gezeur.

Er is niets gelijkgezind aan dit product. Hier had 100kWh aan batterij moeten inzitten, of aanzienlijk minder verbruiken. En een AC lader die 17kW aankan, en een DC lader van 150kW. Beetje de specs van de Audi e-tron Quattro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, wooter zei:

Dit is geen kleine auto. Hij is hoger en langer dan de I-Pace. Dit is een grote auto met een kleine koffer.

500 liter koffer is geen kleine koffer.

Al eens in je M2 gekeken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, William Blake zei:

altijd dat gemekker over kofferruimte/binnenruimte... een auto is wel wat meer dan dat

het is groot genoeg, genre GLC/X3/Q5 en dat is een populair segment momenteel

BMW en Audi hun antwoord op de EQC zal er niet ver naast zitten

alsof elke klant een auto kiest op basis van een specsheet

als klanten hem mooi vinden, hij goed rijdt, de koffer groot genoeg vinden en geen punt maken van elke 300 km laden, niks aan de hand toch?

 

Danke, wat een gezeik inderdaad. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, msxx said:

500 liter koffer is geen kleine koffer.

Al eens in je M2 gekeken?

BMW 2 coupe 390l

BMW X3 550l lxbxh 4716mmx1897mmx1676mm

Audi Q5 550l 4663mmx1893mmx1659mm

MB EQC 400l 4760mmx1880mmx1620mm

Dat lijkt me echt wel de langste van de 3 te zijn, en een beetje lager dan de concurrentie.

Maar wel 150l kleinere koffer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het vooral grappig dat alle excuses die goed waren om een Tesla als onbruikbaar af te stempelen, nu plots wel goed zijn voor een Mercedes.

Straks gaan we nog horen hoe Jokke dit ding gaat kopen omdat het probleemloos zijn woonwerkverkeer kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, wooter zei:

Ik vind het vooral grappig dat alle excuses die goed waren om een Tesla als onbruikbaar af te stempelen, nu plots wel goed zijn voor een Mercedes.

Straks gaan we nog horen hoe Jokke dit ding gaat kopen omdat het probleemloos zijn woonwerkverkeer kan doen.

Of hoe alles wat jij koopt het beste is ? Apple, Tesla... 

ik heb weinig ervaring met range anxiety, maar ik zou gerust 100km autonomie en een kleinere koffer erbij nemen als hij er uit ziet als die Benz van hierboven tov een Model X. Na al die tijd imo nog steeds een gedrocht die je enkel met de ratio kunt kopen.

de model s getuigt tenminste nog van smaak... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, wooter zei:

Echt wel heel vreemd hoe deze SUV van formaat Q5/X3 wordt vergeleken met een auto van formaat groter dan een X5/Q7.

Met welke moeten ze hem dan vergelijken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, wooter said:

Ik vind het vooral grappig dat alle excuses die goed waren om een Tesla als onbruikbaar af te stempelen, nu plots wel goed zijn voor een Mercedes.

Straks gaan we nog horen hoe Jokke dit ding gaat kopen omdat het probleemloos zijn woonwerkverkeer kan doen.

Je moet begrijpen, het is de ster die het hem doet. 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Dirk75 zei:

Met welke moeten ze hem dan vergelijken? 

met een  Q5/X3?

snap de vergelijking met de tesla X trouwens ook niet. het kleinste kind ziet dat de X een klasse hoger speelt qua ruimte.

Er is ook niets mis mee trouwens met deze klasse, want je ziet een X3/Q5 zijn nog altijd meer rijden  dan de X5/Q7. Dus mogen ze gerust in dat segment elektrisch gaan promoten. Moest er al een Q5 of consoort in "deftige" hybride of zelfs elektrisch bestaan hebben. ik zou hem zeker gaan testen zijn.

Maar ik heb schrik dat mercedes nu zijn eigen wat voor het blok zet, door een middenklasse te gaan promoten in de hogere klasse? 

De audi etron bv zal niet zo heel veel duurder worden dacht ik, maar is wel groter en zal wel een snellere laadtijd hebben. denk dat deze eerder een concurrent zal worden van de X dan de merc. (deze zal eerder met de elektrische X3 gaan spelen, en dan is het te hopen dat bmw niet serieus onder zijn prijs gaat gaan).

Het is een nieuwe categorie en ik heb de indruk dat sommige merken zelf nog niet goed weten hoe of wat ze moeten maken uitbrengen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik dacht dat we in dit topic enkel elektrische wagens vergeleken.

Nu iedereen kiest vrij, een kleinere auto dat leuker rijdt of een grotere met meer ruimte en comfort. Ook deze mag je vergelijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Dirk75 zei:

Klopt, maar de meesten zien dit als badge buyers...  Een hype,...

Dat denk ik niet. Tesla is een hype momenteel. Mercedes is heritage. Een badge buyer is iets anders.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

STOCKHOLM — Mercedes-Benz will increase production of its EQC full-electric vehicle only gradually next year to ensure warranty costs for the crossover do not spike.

The brand’s head of production and supply chain management, Markus Schaefer, said his main concern was monitoring the expensive, 80-kilowatt hour lithium ion battery, rather than ramping up assembly in the two vehicle plants in Bremen, Germany, and Beijing, China.

“We want to be sure we deliver Mercedes quality from day one in all aspects, and we have to watch the warranty side for customers as well,” Schaefer told reporters on the sidelines of the vehicle’s official debut in Sweden on Wednesday. “We don’t want customers ending up at the mechanic later.”

“Slowing down the ramp-up is a tool to make sure we do it right, to address all the unknowns that an electric car brings,” he said.

Currently, no problems have arisen at the battery-pack plant in Kamenz, Germany, Schaefer said, and all component manufacturers were carefully vetted.

Nevertheless, the possibility remained that building cars with a new technology at a scale Mercedes has never before attempted could prove trickier than expected. Schaefer prefers to prepare for possible problems with the battery.

“This is the heart of the electric vehicle, which is very much in charge of safety and performance of the vehicle as well as long life and costs,” he said.

When asked what concerned him most, Schaefer replied: “It’s the supply chain behind the doors of Kamenz. There are hundreds of components that have to come together from various new suppliers, Tier 2 and Tier 3, which are in the background, and we have to see their performance.”

Starting early next year, the EQC will be built in the northern German port city of Bremen on the same line as the equivalent combustion-engine model, the GLC, and nine other Mercedes models.

Schaefer said he expects no problems to arise in the EQC assembly once the batteries are shipped to Bremen and Mercedes’ Chinese joint venture plant in Beijing.

The two plants are well-versed in handling the complex assembly of dozens of models and derivatives using combustion engines, he said.

“I’m not worried about the production plants in Bremen and Beijing,” Schaefer said. “I know their capability, and they have proven they can ramp up in lightning speed.”

Daimler has more experience with electric cars than many other automakers. It manufactured the battery packs and their requisite cells for the previous-generation Smart ForTwo Electric Drive in Kamenz before closing down production of the cells at the end of 2015.

In March the following year, Daimler decided to invest 500 million euros (about $580 million) to build a second plant in Kamenz. Here it will manufacture the more complex battery packs for EVs such as the EQC, in addition to the site’s current production of smaller and simpler packs for 48-volt mild hybrids and plug-in hybrids.

Production of the Mercedes EQC will begin early next year in Germany, then in China later in the first half. The first deliveries are expected by the middle of next year.

Ik kan deze houding alleen maar toejuichen.

Ik zie hier niets over tesla staan?

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, het blijkt dat alle autobouwers die nu met EV's uitkomen - voornamelijk modellen die geschat zijn op 20000 stuks per jaar - een opstartfase van 9 maanden tellen. De Hyundai Kona is in de zomer van 2017 aangekondigd, en leveringen zijn pas recent begonnen en men zal tegen eind dit jaar de 6000 geleverde stuks niet halen. De Jaguar I-Pace productie is recent gestart en voor augustus kwam men aan nauwelijks 160 geleverde auto's.

Mijn punt is dat men tot nu toe Tesla verweet geen autobouwer te zijn omdat ze de productie van hun Model 3 maar niet op orde leken te krijgen en men claimde dat de concurrentie met hun EV's als doorgewinterde autobouwers niet dergelijke problemen zouden kennen. Het blijkt dat EV's bouwen gewoon voor iedereen moeilijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat doet dit in een Mercedes topic? 

Mercedes wilt het gewoon onmiddellijk goed doen, ze kennen ondertussen de problematiek. 

Moest iedereen zijn hart komen luchten, omdat "zijn  merk" in de hoek wordt geduwd... 

Ik zie veel te veel topics over elektrische modellen die gestart worden met veel info en foto's, en daarna letterlijk afgebroken worden. Omdat een bepaald merk beter is.

Al dan niet door dezelfde persoon.

En rationeel gezien is merk x beter. PUNT

Je moet bijna een idioot zijn, om een ander merk te overwegen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid