Ga naar inhoud

Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC


Gast wooter

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, Phil zei:

De i8 heeft precies ook veel last van de Roadster.

Waar staan trouwens de BMW's die in de VS zelf geproduceerd worden?

die staan in dat artikel vermeld onder 'light trucks' en daarvan is de verkoop met 36% gestegen tov augustus vorig jaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

die staan in dat artikel vermeld onder 'light trucks' en daarvan is de verkoop met 36% gestegen tov augustus vorig jaar

Daarom dat ik Audi en Mercedes zeg. BMW heeft circa 600 auto’s meer verkocht. Je weet zelf hoeveel modellen ze hebben vs de 3 modellen die Tesla heeft, waarvan 2 ervan +80K kosten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het grootste deel van het koperspubliek deze wagen eigenlijk vooral zal kopen omdat het een 'Mercedes' is, en dat het die mensen nu eens echt niet zal uitmaken of deze wagen dan wel een frunk heeft of niet, laat staan dat deze mensen zelfs weten wat een frunk is. Idem voor de range en batterijcapaciteit.

Moest er een frunk zijn zou deze bovendien slecht bereikbaar zijn door de hoge rechte voorkant.

aangepast door Stabilo Boss
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Stabilo Boss said:

Ik denk dat het grootste deel van het koperspubliek deze wagen eigenlijk vooral zal kopen omdat het een 'Mercedes' is, en dat het die mensen nu eens echt niet zal uitmaken of deze wagen dan wel een frunk heeft of niet, laat staan dat deze mensen zelfs weten wat een frunk is. Idem voor de range en batterijcapaciteit.

Moest er een frunk zijn zou deze bovendien slecht bereikbaar zijn door de hoge rechte voorkant.

Je omschrijft dus wel degelijk opa :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben toch verrast dat ze hier maar een 80kwh batterij in voorzien. Dat de topsnelheid op 180 ligt. Dat hij bovendien nog trager is dan een model x. Al bij al toch een heel flauwe prestatie van Mercedes, vind je niet ?

Ik had minstens dezelfde prestaties verwacht [emoji848]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n posts van u, waar je elke andere EV afbreekt, bewijzen dat je niet pro EV bent zoals je zelf laat uitschijnen maar een pure tesla fanboy bent.

Geen frunk, dat is direct dé  reden om geen EQC te kopen :fp: 

Wat maakt het uit dat een EQC gebaseerd is op een gewone auto? Ik zit veel liever in dit interieur:

mercedes_eqc_08.jpg?w=1024&h=683

 

Dan in een saai interieur met 1 plank.

interior_04.jpg

 

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk je dat het daaraan ligt?

Wel, laat het me dan zo stellen:

Zou jij deze auto bestellen, ervan uitgaande

  • dat je met wat leuke opties naar 90K zit te kijken? Een dik aangeklede GLC 43 zit nu aan 75K
  • maximum snelheid van 180 km/u
  • maximum laadsnelheid 100kW, er zijn in Europa nog maar 20 locaties met dergelijke laders waarvan geen enkele in België, met tarieven rond 2x wat elektriciteit je thuis kost
  • een realistische range van 280km van 100% naar 0%?
  • levering begin 2020
  • binnenruimte en bagageruimte van een GLC

Ik vraag het je maar want een concurrent levert je voor 95K een auto met meer binnenruimte en bagageruimte, een range van 340km, in België alleen al 10 locaties waar je 8 of meer 120kW snelladers kan vinden en gratis of goedkoper dan thuis kan laden, een topsnelheid van 225 km/u  en leverbaar sinds 2012. En er zit nog een dashboard achter het stuur!

Ik ben helemaal niet tegen concurrentie, maar deze is nauwelijks een concurrent te noemen als je je oogkleppen af doet. Dan ben je volgens mij beter af om te wachten op de Audi e-tron Quattro.

Deze Audi e-tron Quattro is overigens net afgelopen week in productie gegaan en wordt binnenkort voorgesteld. De enige reden dat Mercedes hun EQC nu voorstelde, net een week voor BMW met hun iNext gaat leuren, is omdat beide merken het in de media niet willen laten duidelijk worden dat ze elk een jaar tot 2 jaar achter lopen op Audi.

Alle Europese merken hopen verder dat jij gewoon jouw automotive equivalent van een Nokia 6110 wil behouden om marktaandeel en omzet niet te verliezen aan de Tesla Model 3 die in 2019 in Europa op de weg zal zijn, een auto die in het begin tussen de 50 en 70K gaat kosten, een range van 450km, het supercharger netwerk en binnenruimte zoals die van een I-Pace. Geen van de Europese concurrentie is daar op voorbereid, en met +90K SUV's ga je er niet geraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn punt is, dat met bovenstaande specificaties je echt dom moet zijn om zo een EQC te bestellen.

Bijgevolg gaan Mercedes kopers gewoon hun diesels en benzines blijven kopen, en de EQC zal qua aantallen geen hit zijn. Tuurlijk zal de volledige productie wel verkocht worden, want reken op 15K per jaar aan productie, tussen de GLC's en GLE's op de band door.

En daarom is deze EV zo slecht, omdat het geen aanvaardbaar alternatief geeft tegen hun bestaand aanbod, en we bij een status quo blijven. En aan techniek ligt het niet, want een concurrent had al betere specificaties dan dit in 2012...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid