Ga naar inhoud

2019 Audi e-Tron


Audi S8

Aanbevolen berichten

16 minutes ago, Jokke_vlo said:

Weet je nu nog niet dat die kerel altijd met hetzelfde komt. Alles wat niet Tesla is, is minderwaardig, waarna je pagina vol spam komt over dat merk.

Nee, ik wil enkel de verwachtingen correct stellen. 400km met deze auto is even realistisch als +500km met een Model X. Het is allebei van de pot gerukt.

16 minutes ago, Jokke_vlo said:

Post gerust verder over de Audi, allemaal interessant om volgen.  Mooie auto ! 

Heb je al bekeken waar je gaat snacken tijdens het laden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Joske said:

9,6kW lader aan 230V?

Gemiddeld huis is 40A aan 230V is 9,2kW.
Dus wie kan dat thuis opladen?

 

Dat zal 40A x 240V enkelfase zijn, dat is 9,6kW. Dan mag je wel niks anders aan stroom verbruiken thuis.

Doorgaans is het 4,8kW aan 240V enkelfase (20A x 240V = 4800W). Als je meer ziet, dan is het vaak 32A x 240V = 77kW. Dan heb je nog 8A over voor de rest van je huis, maar moet je al opletten dat de oven en fornuis niet aan staan, of geluk hebben dat je auto op een andere fase dan de oven en het fornuis werken. 

Op driefase kan je al wat meer doen. 20A x (3 x 240V) = 14,4kW.

Hoe lang het duurt om te laden is eenvoudig: 95kWh / 4,8kW = 19,79 uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, wooter said:

Doorgaans is het 4,8kW aan 240V enkelfase (20A x 240V = 4800W). Als je meer ziet, dan is het vaak 32A x 240V = 77kW. Dan heb je nog 8A over voor de rest van je huis, maar moet je al opletten dat de oven en fornuis niet aan staan, of geluk hebben dat je auto op een andere fase dan de oven en het fornuis werken. 

Nogal moeilijk om je auto en je fornuis op verschillende fase te zetten als je maar 1 fase hebt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, William Blake said:

@wooter hoe komt het dat deze auto met 15kwh grotere batterij dezelfde WLTP-range heeft dan de EQC? wat is hier het opgegeven verbruik?

Ik heb nog geen opgegeven verbruik gezien. Ik weet van de EQC niet de Cw, dus ik vermoed dat het berekende Cw-coefficient van de E-tron hoger is en dus meer impact heeft in de WLTP berekeningen. Cw wordt in de WLTP berekeningen gebruikt als een coefficient omdat ze dat niet kunnen meten op een rollenbank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, jan.van.gent said:

Nogal moeilijk om je auto en je fornuis op verschillende fase te zetten als je maar 1 fase hebt...

Misschien dat je een driefase-aansluiting hebt maar geen driefase bedrading naar de garage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, wooter zei:

 

Doorgaans is het 4,8kW aan 240V enkelfase (20A x 240V = 4800W). Als je meer ziet, dan is het vaak 32A x 240V = 77kW. Dan heb je nog 8A over voor de rest van je huis, maar moet je al opletten dat de oven en fornuis niet aan staan, of geluk hebben dat je auto op een andere fase dan de oven en het fornuis werken. 

 

moet bij mij dus perfect lukken? aangezien ik 2 tellerkasten heb. eentje privé en eentje voor de winkel. fornuis oven en andere zaken staan niet op de winkel natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we een SUV met ongunstige CW waarde maken en de spiegels vervangen door een duur camera systeem om toch een iets minder slechte CW waarde te bekomen.

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, stijn82 said:

Laten we een SUV met ongunstige CW waarde maken en de spiegels vervangen door een duur camera systeem om toch een iets minder slechte CW waarde te bekomen.

Beetje zoals Falcon doors op een monovolume plakken om de passagiers makkelijk laten uit te stappen in smalle plaatsen.

Hoe de chauffeur er dan ook nog uit moet? Ach ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die FWD's zijn een oplossing voor een probleem dat opgelost werd met Summon.

Maar ze zijn wel knap, en het maakt het instappen op de achterste rij echt wel gemakkelijk. Je kan gewoon rechtstaand in de auto gaan staan, en dan op de achterste bank gaan zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, stijn82 zei:

Laten we een SUV met ongunstige CW waarde maken en de spiegels vervangen door een duur camera systeem om toch een iets minder slechte CW waarde te bekomen.

20j geleden hadden proto's van allerhande merken al een camerasysteem als achteruitkijkspiegel.  knap dat audi nu de stap zet om ze echt ook aan te bieden. want dat zal wel een optie zijn van ettelijke €.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid