Ga naar inhoud

2019 Audi e-Tron


Audi S8

Aanbevolen berichten

49 minutes ago, wooter said:

Ik vind het interessant dat ze beweren dat de productie al gestart is, maar je kan op de website enkel maar reserveren, nog niet bestellen.

Stock- en perswagens.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het interessant dat ze beweren dat de productie al gestart is, maar je kan op de website enkel maar reserveren, nog niet bestellen.
Volgens mijn bronnen zijn ze effectief al gestart ja.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://arstechnica.com/cars/2018/09/the-coolest-tech-in-audis-new-e-tron-electric-suv-is-banned-in-the-us/

 

SAN FRANCISCO—Luxury electric SUVs must be like buses: you wait ages for one and then three show up all at once. That's certainly how it feels right now—first it was the Mercedes-Benz EQC, then last week BMW showed us the iNext, and on Monday night it was the Audi e-tron. This one is going to reach showrooms first—production just started at a carbon-neutral plant in Belgium in the past few weeks, and US deliveries are scheduled to begin in mid-2019.

That's sufficiently far off that Audi is still in the process of homologating the US version for sale, so some of its vital statistics are still TBA. We can't tell you how exactly much power you get for $74,800, although the European version is 300kW (402hp), if that helps. It hasn't undergone EPA testing yet, so there's no official word of how many miles of range the 95kWh lithium-ion battery provides. (Again, if it's helpful, the e-tron earned a 400km range on the very different European WLTP test.)

 

And I'm sad to say the e-tron's coolest feature—those side-view cameras—will require some changes to federal vehicle regulations before we can get them here in the US. That goes for the matrix-beam headlights, too. That's a shame, because this is an electric Audi that was designed with the US in mind. The company expects us to be the biggest market for the e-tron, and it's pitching this one straight into the mainstream. There are no flashy falcon wing doors or a massive panoramic screen like those in the bigger Tesla Model X. Neither are there futuristic design or racetrack credentials as with the Jaguar I-Pace.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.audiusa.com/models/audi-e-tron/2019/reserve/reserve#/configurator

 

https://electrek.co/2018/09/18/audi-e-tron-options-pricing-online-configurator/

 

Standaard

Audilists the standard feature in the base e-tron, which is weirdly named ‘Premium Plus’:

Audi pre sense city & side assist
Matrix design LED headlights
Bang & Olufsen 3D Premium sound system
Heated & ventilated front seats
MMI® Navigation with Virtual Cockpit Plus
Topview camera with virtual 3D

Optiepack

Audi justifies the $7,000 difference between the two packages (before the different wheels) with the following features:

Driver Assistance Package

Head up display

Individual Contour seats with Valcona leather

Massage function for front seats

Air quality package – Ionizer and fragrance

Power door closers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, wooter said:

Ik vind het interessant dat ze beweren dat de productie al gestart is, maar je kan op de website enkel maar reserveren, nog niet bestellen.

Een vriend van me zijn broer werkt al jaren in Vorst. Ik zal het eens vragen ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De band van de E-tron staat al 1.5 jaar klaar, denk dat mits de leveranciers mee kunnen het best wel vlot zal gaan.



Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das normaal bij Audi, gemiddeld model is 4 a 6 maand wachten. Ze hebben ooit de absurde wachttijd van 11 maand gehad voor een A5.

Om maar te zeggen dat dit wel nog meevalt.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat is normaal dat het orderboekje vol is. Nu ook? 

Ik hoorde dat ze er 40000 per jaar willen produceren. Wilt dat dan zeggen dat er al 15000 besteld zijn? Nee, want diegene die vorig jaar al reserveerde moet nog altijd tot 2019 wachten.

Waarheid is natuurlijk dezelfde production hell als Tesla heeft met hun Model 3: 6 maanden aanloop waarbij de band regelmatig moet stilgezet worden om verbeterd te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vol weet ik niet, maar de dealer waar mijn ouders op onderhoud gaan heeft er al 4 verkocht. In mijn ogen is dat veel want zo groot is die dealer niet.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks spectaculairs eigenlijk, die E-tron. Idem voor de I-pace en ECQ...

Ik ben absoluut geen Tesla fanboy... Maar het is toch teleurstellend dat je moet merken dat de gevestigde merken er niet in slagen om een voorsprong uit te bouwen op een model dat momenteel al 6 jaar op de markt is... Hoogstens aansluiting.

Benieuwd wat de ID reeks van VW gaat geven... ik hoop dat ze dan toch met iets beter gaan komen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/18/2018 at 9:35 AM, Lotuzzz said:

Best knap, en inderdaad met de digitale spiegeltjes. 

Digitale zijspiegels toch?

Ik ben geen fan van deze evolutie. Een huidige elektrische zijspiegel is al ontzettend duur om te laten vervangen en dan krijg je straks nog zo'n gimmick er bij met een camera in.

Al die auto bedrijven weten goed genoeg wat ze aan het doen zijn om 1. hun auto's onnodig duurder te  maken 2. zoveel mogelijke elektronische gadgets er in te stoppen zodat 3. als er iets kapot gaat je wel bij een officiële dealer binnen moet om het te laten herstellen met de bijbehorende rekening $$$$$. 

Daar gaan ze gigantisch veel geld op pakken. Doodzonde dit. 

Maar wat ga je er aan doen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Timo said:

Digitale zijspiegels toch?

Ik ben geen fan van deze evolutie. Een huidige elektrische zijspiegel is al ontzettend duur om te laten vervangen en dan krijg je straks nog zo'n gimmick er bij met en camera in.

Al die auto bedrijven weten goed genoeg wat ze aan het doen zijn om 1. hun auto's onnodig duurder te  maken 2. zoveel mogelijke elektronische gadgets er in te stoppen zodat 3. als er iets kapot gaat je wel bij een officiële dealer binnen moet om het te laten herstellen met de bijbehorende rekening $$$$$. 

Daar gaan ze gigantisch veel geld op pakken. Doodzonde dit. 

Maar wat ga je er aan doen? 

Je vergeet dat eens de ontwikkelkost betaald is zo een elektronische gadgets pakken goedkoper in massa te produceren zijn.

Waarom denk je dat een Tesla Model 3 enkel zo een groot tablet heeft? Veel simpeler qua fabricage dan hopen knoppen te voorzien, te verbinden en vanalles aan te laten sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, ir_fuel said:

Je vergeet dat eens de ontwikkelkost betaald is zo een elektronische gadgets pakken goedkoper in massa te produceren zijn.

Maar worden ze dan ook aan redelijke prijzen aangeboden stel dat er straks eentje of twee stuk zijn? Ik denk dat de merken daar echt op gaan inspelen omdat ze daar heel veel geld mee kunnen verdienen. De klant gaat het toch betalen, ze zullen wel moeten. 

Kost voor hun 100 euro of minder en de klant betaalt met plezier 1000-1500 euro. En de winst stijgt weer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

Je vergeet dat eens de ontwikkelkost betaald is zo een elektronische gadgets pakken goedkoper in massa te produceren zijn.

Waarom denk je dat een Tesla Model 3 enkel zo een groot tablet heeft? Veel simpeler qua fabricage dan hopen knoppen te voorzien, te verbinden en vanalles aan te laten sturen.

Zoals de navi systemen van 2k+ bedoel je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Navi systemen van 2K is een pervers effect van het moeten inkopen van je gespecialiseerde automotive technologie. De software van Tesla is daarentegen in house en het scherm is een consumer touch screen dat ze in house zelf in een zelf ontworpen behuizing steken, en weeral: de software stack beheren ze zelf.

Alles wat de auto doet is beheerd door software, en ze beheren ook de hardware. Tesla doet automotive wat Apple doet, en dat maakt het verschil. Dat zie je dus in de modellen van de concurrentie die meer verbruiken en per cm3 minder vermogen hebben.

Het idee van camera's ipv spiegels is goed, maar waarom hangt die camera dan op spiegel-lengte uit de auto? Qua hardware zal het niet zo duur zijn, maar de Audi marge zal er wel voor zorgen dat het systeem duurder zal zijn dan een spiegel, hoewel het eigenlijk simpeler is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Navi kost volgens mij (bij de meeste merken) 2k omdat ze het er kunnen voor vragen.

Bij veel car policies is ingebouwde Navi verplicht, of t is nodig om andere opties te kunnen nemen. 

Mooie business dus.

Niet verwonderlijk dat fabrikanten twijfelachtig staan om navi via smartphone te ondersteunen via carplay of Android auto. Of je moet sowieso de inbouw navi er bij nemen,  of (bij BMW) zelfs jaarlijks te betalen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Timo said:

Maar worden ze dan ook aan redelijke prijzen aangeboden stel dat er straks eentje of twee stuk zijn? Ik denk dat de merken daar echt op gaan inspelen omdat ze daar heel veel geld mee kunnen verdienen. De klant gaat het toch betalen, ze zullen wel moeten. 

Kost voor hun 100 euro of minder en de klant betaalt met plezier 1000-1500 euro. En de winst stijgt weer. 

De waarde van een goed is wat de klant ervoor wil betalen.

Kijk maar naar die "rel" een tijdje geleden over de Franse constructeurs die eoa softwarepakket hadden ingezet om de prijzen van hun wisselstukken te "optimaliseren", aka duurder te maken als de klant het normaal vond dat het stuk meer kostte.

Als ik morgen iets verkoop voor 100 euro, en ik kom tot het besef dat mensen ook betalen als ik 200 vraag en dat een correcte prijs vinden, wie ben ik om dat dan niet te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid