Ga naar inhoud

2019 Audi e-Tron


Audi S8

Aanbevolen berichten

Range is voldoende of je koopt voorlopig nog geen e-hok? Looks komen dan in het spel en eerlijk wie gaat zo'n X verkiezen boven een e-tron? Al mag er wel een knappere velg onder. Prijs lijkt ook goed te zitten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig hoe range de grote drempel is voor een Tesla - geen 500km kunnen op een acculading, ho maar - , maar als het Audi of Jaguar is het plots het interieur is dat telt, wat absoluut niet veel anders is dan de andere benzine-modellen in het aanbod. Waarom zou je dan elektrisch kopen?

Ook grappig dat Jaguar altijd een slechte kwaliteit had, tot ze een EV uit brachten en plots iedereen de gebreken met de mantel der tesla-haat bedekten.

Wat zin heeft het nu om een model in 2019 in de markt te zetten wat al in 2014 achter zou lopen.

Gelukkig dat er nog genoeg merkenblindheid is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/24/2018 at 10:07 PM, Bouncing Bullet said:

Bwa. Ja, het is ongelooflijk wat Tesla heeft gepresteerd. Die hebben vanuit het niets een vol-elektrische auto op de markt gebracht met een technologie die überhaupt nog niet rijp was en is. Ze hebben aangetoond dat de consument zijn gebruiksprofiel kan aanpassen, als het marketingverhaal en de algemene context ertoe past. Iets wat Apple geen windeieren heeft gelegd

Wat voor een compleet kromme vergelijking is dit?

de smartphone januari 2007:

LD0000481847.jpg

 

een paar maand later:

original-iphone-first-gen-review-1-640x6

 

 

Wat dat te maken heeft met goeie marketing mag je mij eens uitleggen. Het was gewoon een product dat 20 keer beter was dan alles wat op dat moment bestond, of welk "gebruiksprofiel" moest aangepast worden? Dat de gebruiker moest wennen aan iets dat 20 keer gebruiksvriendelijker is?

On 9/24/2018 at 10:07 PM, Bouncing Bullet said:

. Ze hebben wereldwijd netwerk van dealers en laadpalen uitgebouwd, iets wat een gevestigde waarde binnen de automotive nooit zou kunnen gedaan hebben. Tesla heeft in ieder geval de lat hoog gelegd. Prijskaartje in 2017: een extra schuld van $7 billion, grofweg 6 miljard euro bovenop de bestaande schuld . https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-burns-cash/?utm_source=ifttt . Ter vergelijking Mercedes draaide vorig jaar een net profit van 11 miljard.

Toch ook interessant dat je zegt dat een put graven van 7 miljard enkel kan door een startup, maar dat een gevestigd merk dat 11 miljard netto winst heeft gedraaid die 7 miljard niet zou kunnen uitgeven in zo een avontuur? Ze kunnen het al van hun winst betalen + als ze extra cash zoeken zal een investeerder makkelijker kiezen voor de gevestigde waarde dan voor een nieuwe speler die zijn eerste dollar nog moet verdienen.

 

On 9/24/2018 at 10:07 PM, Bouncing Bullet said:

Bovendien, de meeste studies hebben altijd gezegd dat batterijen  pas rond 2020 op een niveau komen, waarbij ze voor de normale OEM interessant worden: op het vlak van durability, laad- en ontlaadvermogen, degradation en energie-inhoud en dat alles over 10 jaar en 300k km. 

Ik geloof nooit dat we binnen minder dan 18 maanden ineens een revolutie in batterij-tech gaan zien. Dat blijven gewoon Li-iOn of Li-god-weet-welke-samenstelling batterijen, waarbij eventuele winsten in procenten gaan uitgedrukt worden ipv in veelvouden. Niks dat ineens de wereld op zijn kop gaat zetten. Zelfs al vindt men binnen 6 maand weer een revolutie uit, dat duurt jaren eer dat kan geproduceerd worden in grote hoeveelheden aan een competitieve prijs.

On 9/24/2018 at 10:07 PM, Bouncing Bullet said:

Als je daarnaast een Tesla begint uit elkaar te trekken, dan begin je de manco's te ontdekken.

Het zou interessant zijn moest je voorbeelden kunnen geven. Want op dit moment heeft @wooter wel links naar artikels over firma's die Tesla's uit mekaar gevezen hebben zonder daar rare dingen te vinden, en moeten we je enkel geloven op je woord.

On 9/24/2018 at 10:07 PM, Bouncing Bullet said:

Zo'n auto moet wereldwijd zowel in de Death Valley als in Zweden volledig operationeel zijn en alle wetgevingen vervullen.

Er rijden geen Tesla's in Los Angeles in de zomer, en in Noorwegen in de winter?

En wat die wetgevingen betreft: dieselgate.

On 9/24/2018 at 10:07 PM, Bouncing Bullet said:

Daarnaast kunnen de meeste OEMs niet op enorme staatssteunen "credits" rekenen voor de ontwikkeling van zo'n auto, "want ze zwemmen toch in de miljardenwinsten".

Die credits zijn voor de consument, niet voor de fabrikant. En die gelden zowel voor Tesla als voor Mercedes of Audi moesten ze een volledig elektrische wagen lanceren. Er is geen enkel land dat steun geeft aan zijn inwoners als ze een Tesla kopen, wel als ze een elektrische auto kopen. Of dat nu een Leaf is of een Model X.

On 9/24/2018 at 10:07 PM, Bouncing Bullet said:

Leg de jaarrapporten en betrouwbaarheidsstudies naast elkaar en maak je eigen conclusies.  Als je dan nog altijd vindt dat de rest zwak bezig is, hoop ik dat je niet in de profit zit. 

Dat Tesla minder betrouwbaar is dan een auto van een massa-constructeur lijkt me ergens ook nog wel logisch, gezien het verschil in schaal/ervaring. Denk wel dat ze al van ver komen eigenlijk (als je vergelijkt met 4j geleden bv. Een Model S van het eerste bouwjaar wil je echt niet hebben). Langs de andere kant geven ze garantie die je enkel bij KIA vindt qua traditionele constructeurs.

 

Ik ben hier precies voor @wooter zijne winkel aan het babbelen, maar met wat er bv beslist wordt in Scandinavië rond het bannen van auto's op fossiele brandstoffen (en er zullen er nog wel volgen) heb ik er een beetje het gevoel bij van een firma die filmrolletjes produceert die wat staat te lachen met inferieure kwaliteit van digitale camera's. En voor je het weet sta je daar met je rolletjes en geraak je ze aan de straatstenen niet meer kwijt. Ik denk dat de mensen in de raden van bestuur vooral wakker liggen van aandeelhouders, dividenden en kwartaalcijfers, en daarom niet er compleet voor wil gaan, want dat gaat te veel hakken in het netto resultaat op de korte termijn, en dan willen de aandeelhouders je kop.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, wooter zei:

Deze zal geen 400km halen:

  • Jaguar I-Pace volgens WLTP haalt 470km
  • Audi e-Tron quattro heeft een vergelijkbare luchtweerstand als de I-Pace
  • I-Pace haalt ~300km in reele testen
  • Met een vergelijkbare luchtweerstand maar mindere range op WLTP is dus de verwachting dat de e-tron minder range effectief heeft dan de I-Pace.

En met dat regenereren waarover hij spreekt in dat filmpje? Hoeveel helpt zoiets in range?

 

14 uren geleden, wooter zei:

Grappig hoe range de grote drempel is voor een Tesla - geen 500km kunnen op een acculading, ho maar - , maar als het Audi of Jaguar is het plots het interieur is dat telt, wat absoluut niet veel anders is dan de andere benzine-modellen in het aanbod. Waarom zou je dan elektrisch kopen?

Ook grappig dat Jaguar altijd een slechte kwaliteit had, tot ze een EV uit brachten en plots iedereen de gebreken met de mantel der tesla-haat bedekten.

Wat zin heeft het nu om een model in 2019 in de markt te zetten wat al in 2014 achter zou lopen.

Gelukkig dat er nog genoeg merkenblindheid is.

 

Net zoals jij tegenwoordig merkenblind bent voor tesla en al de rest prehistorisch is..

Neemt niet weg dat als ik ooit zou moeten overstappen op de nadelen van EV (kan goed zijn voor mijn volgende firmawagen binnen een 3-tal jaar) en constant moet zoeken achter een stekker, ik liever in zo’n E-tron zit dan in een model X qua looks. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, kefkie said:

En met dat regenereren waarover hij spreekt in dat filmpje? Hoeveel helpt zoiets in range?

Dat hangt van de weg af he. Als je boven op de berg vertrekt met 80% kan je beneden komen met 90% :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik getest en gaat enkel als je braaf elke bocht zit te remmen. Als je als een beunhaas van bocht tot bocht vliegt, ben je wel % kwijt. Je laad wat bij tijdens je remfase maar je ziet die elektriciteit zo door je uitlaten vliegen ( eens iets anders dan diesel) als je weer aanzet naar de volgende bocht. :D

En het is hier een autoforum, dus vliegen doen we verdekke 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat Tesla minder betrouwbaar is dan een auto van een massa-constructeur lijkt me ergens ook nog wel logisch, gezien het verschil in schaal/ervaring. Denk wel dat ze al van ver komen eigenlijk (als je vergelijkt met 4j geleden bv. Een Model S van het eerste bouwjaar wil je echt niet hebben). Langs de andere kant geven ze garantie die je enkel bij KIA vindt qua traditionele constructeurs.
 
Ik ben hier precies voor [mention=42]wooter[/mention] zijne winkel aan het babbelen, maar met wat er bv beslist wordt in Scandinavië rond het bannen van auto's op fossiele brandstoffen (en er zullen er nog wel volgen) heb ik er een beetje het gevoel bij van een firma die filmrolletjes produceert die wat staat te lachen met inferieure kwaliteit van digitale camera's. En voor je het weet sta je daar met je rolletjes en geraak je ze aan de straatstenen niet meer kwijt. Ik denk dat de mensen in de raden van bestuur vooral wakker liggen van aandeelhouders, dividenden en kwartaalcijfers, en daarom niet er compleet voor wil gaan, want dat gaat te veel hakken in het netto resultaat op de korte termijn, en dan willen de aandeelhouders je kop.
Tesla besteld?
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, tuscani zei:

Heb ik getest en gaat enkel als je braaf elke bocht zit te remmen. Als je als een beunhaas van bocht tot bocht vliegt, ben je wel % kwijt. Je laad wat bij tijdens je remfase maar je ziet die elektriciteit zo door je uitlaten vliegen ( eens iets anders dan diesel) als je weer aanzet naar de volgende bocht. :D

En het is hier een autoforum, dus vliegen doen we verdekke 

Je mag Plug-in niet vergelijken met Full Electric

Dit is een Plugin met 30km range op papier

IMG-20180718-WA0005.thumb.jpg.d6ce44db8ed09f248174b46e4cc3a853.jpg

Zonder bij te laden aan de stekker, toch 105km op elektriciteit kunnen rijden. 

Maar niet vergeten dat er op plug-in altijd een extra motor kan ingeschakeld worden, waardoor je kan regenereren zonder dat er voordien elektriciteit is verbruikt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat is ook boerenbedrog eh, net zoals Toyota en Lexus die beweren dat ze "zelf ladende hybrides" hebben. Zelf ladend, omdat je benzinemotor van zijn vermogen een deel gebruikt voor aandrijving van de wielen en een deel voor aandrijving van de generator.

Vergelijk het met een fiets met een klassieke dynamo... Als die dynamo op je band zit moet je meer kracht zetten op de pedalen om even hard te kunnen fietsen als wanneer die dynamo niet op je band zit.

Dus in plaats van elektriciteit van een laadpaal te krijgen, ga je elektriciteit genereren uit het aandrijven van een benzine- of diesel motor die op zijn beurt een generator aandrijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, ir_fuel said:

Dat hangt van de weg af he. Als je boven op de berg vertrekt met 80% kan je beneden komen met 90% :D 

Op een kort stuk afdaling in Oostenrijk heb ik eens 4kWh kunnen laden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/9/2018 om 17:26, Mazdastruction zei:

Spiegels zijn al eventjes niet meer gewoon. 

Blind spot monitoring, pinker, elektrisch verstellen, 360° camera, verwarmd,...

Spiegel afgereden? Alles kapot? € 1050

+ btw
+ plaatsing

:closed:

Je moet eens een spiegel van een vrachtwagen af rijden ...

Denk wel dat dit nog positieve evolutie is, toch op vlak van vrachtwagens, daar is je spiegel een blinde hoek op zich. Bij wagens lijkt het mij meer een gadget. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuws gaat de ronde dat de Audi e-tron quattro snelladen van 150kW zou ondersteunen tot de batterij 80% vol is en dan pas terug lopen, in tegenstelling tot Tesla waar het vermogen begint af te bouwen vanaf 60%:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermogen van e-tron en Taycan ligt ook wel een pakje hoger dan de instap model S/X. Hebben ze die cijfers ook voor de P versies? Of vergelijk je een auto op fossiele brandstoffen ook op die manier als er 130 kW verschil op zit?

 

Model 3 heeft hier weinig mee te maken, andere klasse wagen. Om het in je eigen woorden te formuleren: Je vergelijkt toch ook geen X3 met X5 als het over verbruik gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... Maar is het normaal dat een X5 dubbel zoveel zou verbruiken als een 3 reeks?

Vermogen van de instap model S en X is gelijklopend aan de e-tron hoor. Cijfers voor de P versies zijn ook bekend, en dat scheelt niet veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, wooter zei:

... Maar is het normaal dat een X5 dubbel zoveel zou verbruiken als een 3 reeks?

Vermogen van de instap model S en X is gelijklopend aan de e-tron hoor. Cijfers voor de P versies zijn ook bekend, en dat scheelt niet veel.

Een X5 verbruikt in realiteit een pak meer dan een 3 reeks ja, vooral als die eerste 130kW meer vermogen heeft. Bij mijn weten is dat 176 pk, jij noemt dat gelijk? Allé, we zijn weer op het punt aangekomen dat het niet past in uwe Tesla-bril.

Ik geef het op, fijne zondag nog.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan waar zijn voor benzinemotoren, waarbij een performante benzinemotor volgens een verbruikstest nog altijd meer verbruikt dan een zuinige benzinemotor. Maar zo werken elektromotoren niet. Er zit tussen het gewone model van een Tesla elektromotor en het Performance model van een Tesla elektromotor vrij weinig verschil op de verbruikswaarden. 

De Model S 100D doet bijvoorbeeld 335 mijlen volgens EPA, en de P100D doet 315 mijlen volgens EPA. De 0-60mph zakt van 4,1s naar 2,5s. De 75D en 100D hebben namelijk 2 identieke elektromotoren voor en achter die tezamen 311kW vermogen produceren, de P100D heeft achteraan een krachtigere elektromotor zodat de combinatie 568kW kan leveren.

Of wil je het vergelijken op SUV niveau? Tesla Model X 100D 295mi vs P100D 289mi met dezelfde elektromotoren als in de Model S.

Jouw punt is dat een grote SUV met krachtigere motor meer hoort te verbruiken. Voor grootte heb je zeker gelijk, maar niet qua kracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je tests of eigenaars ervaringen leest van die X75d is er toch geen enkele die dat verbruik haalt? 20,8kwh/100km. In werkelijkheid (als ik een Tesla forum mag geloven eerder 25-28). 

De Taycan ligt nog op de tekentafel en echte gegevens van de E-tron zijn ook nog niet te vinden. 

 

Dat de I-pace en Merc geen hoogvliegers zijn ivg met de Tesla is geen staatsgeheim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn EPA cijfers. In praktijk verbruikt de I-Pace iets meer dan de Model X hoewel die laatste groter en ruimer is. I-Pace is 260-300.

 

Van de e-tron zijn idd nog geen praktijkgegevens, dus daarom vergelijking op EPA rating.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... Maar is het normaal dat een X5 dubbel zoveel zou verbruiken als een 3 reeks?
Vermogen van de instap model S en X is gelijklopend aan de e-tron hoor. Cijfers voor de P versies zijn ook bekend, en dat scheelt niet veel.

Dan hebben de instap Tesla S/X ook een belabberd resultaat?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/13/2018 at 10:31 AM, Davy_ said:
On 10/12/2018 at 9:32 PM, ir_fuel said:
Dat Tesla minder betrouwbaar is dan een auto van een massa-constructeur lijkt me ergens ook nog wel logisch, gezien het verschil in schaal/ervaring. Denk wel dat ze al van ver komen eigenlijk (als je vergelijkt met 4j geleden bv. Een Model S van het eerste bouwjaar wil je echt niet hebben). Langs de andere kant geven ze garantie die je enkel bij KIA vindt qua traditionele constructeurs.
 
Ik ben hier precies voor [mention=42]wooter[/mention] zijne winkel aan het babbelen, maar met wat er bv beslist wordt in Scandinavië rond het bannen van auto's op fossiele brandstoffen (en er zullen er nog wel volgen) heb ik er een beetje het gevoel bij van een firma die filmrolletjes produceert die wat staat te lachen met inferieure kwaliteit van digitale camera's. En voor je het weet sta je daar met je rolletjes en geraak je ze aan de straatstenen niet meer kwijt. Ik denk dat de mensen in de raden van bestuur vooral wakker liggen van aandeelhouders, dividenden en kwartaalcijfers, en daarom niet er compleet voor wil gaan, want dat gaat te veel hakken in het netto resultaat op de korte termijn, en dan willen de aandeelhouders je kop.

Tesla besteld?

Ik kijk naar wat de toekomst brengt. En net zoals ze 10 jaar geleden ons de 99g CO2 diesels door de strot geramd hebben met subsidies zijn ze dat nu aan het doen met elektrische auto's, maar dan op veel grotere schaal.

Word ik daar vrolijk van? Nee. Is het de realiteit? Ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, tsmetjen zei:


Dan hebben de instap Tesla S/X ook een belabberd resultaat?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

De X niet, die heeft een derde zitrij ziet u. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, CAS zei:

De X niet, die heeft een derde zitrij ziet u. 

En het is een SUV die eruit ziet als een busje. Dus ook geen nijd van SUV haters

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid