PJH 21.062 Geplaatst: 31 januari 2013 Geplaatst: 31 januari 2013 ben ik dan echt de enige die vind dat die spyvideosounds op niks trekken :s precies alsof die aan 4500rpm aan het schakelen is. Quote
Speedhunter 4.890 Geplaatst: 31 januari 2013 Geplaatst: 31 januari 2013 ben ik dan echt de enige die vind dat die spyvideosounds op niks trekken :s precies alsof die aan 4500rpm aan het schakelen is. Nope heb ook hetzelfde gevoel. Quote
Andy 153 Geplaatst: 31 januari 2013 Geplaatst: 31 januari 2013 Iemand een idee wat die box is tss. het luchtinlaat systeem. Evt. extra intercooler, vloeistof gekoeld? 1 Quote
Gast Geplaatst: 31 januari 2013 Geplaatst: 31 januari 2013 de M5 heeft iets wat erop lijkt, geen idee wat het is Quote
Thebiemerke 5.389 Geplaatst: 31 januari 2013 Auteur Geplaatst: 31 januari 2013 de M5 heeft iets wat erop lijkt, geen idee wat het is These are the Air/Water Heat exchangers, cooling the compressed air coming from FROM the turbos on it's way to the cylinders. Quote
Andy 153 Geplaatst: 1 februari 2013 Geplaatst: 1 februari 2013 Dus toch een luchtintercooler vloeistof gekoeld. Nu nog de vraag, welk koelciruit ze hiervoor gebruiken? Vloeistof koelcircuit van het blok zullen ze hier niet voor gebruiken denk ik. Hiermee krijg je de gecomprimeerde lucht niet gekoeld tot 50° denk ik. Quote
Ice_Ken 6.595 Geplaatst: 1 februari 2013 Geplaatst: 1 februari 2013 is toch compleet logisch zoals bij elk ander turbosysteem. Quote
Andy 153 Geplaatst: 1 februari 2013 Geplaatst: 1 februari 2013 is toch compleet logisch zoals bij elk ander turbosysteem. Een normaal turbo systeem koelt de gecomprimeerde lucht door een rijwind intercooler. Hier gaat het echt over de vloeistof gekoelde intercooler die de gecomprimeerde lucht koelt. Bij mijn 335i zit de intercooler vlak voor de radiator en koelt de gecomprimeerde lucht door de rijwind. Bij de huidige M blokken gebruiken ze blijkbaar weer een nieuw systeem met vloeistof gekoelde intercoolers. Quote
Ice_Ken 6.595 Geplaatst: 1 februari 2013 Geplaatst: 1 februari 2013 Een normaal turbo systeem koelt de gecomprimeerde lucht door een rijwind intercooler. Hier gaat het echt over de vloeistof gekoelde intercooler die de gecomprimeerde lucht koelt. Bij mijn 335i zit de intercooler vlak voor de radiator en koelt de gecomprimeerde lucht door de rijwind. Bij de huidige M blokken gebruiken ze blijkbaar weer een nieuw systeem met vloeistof gekoelde intercoolers. Een normaal turbo systeem koelt de gecomprimeerde lucht door een rijwind intercooler. Hier gaat het echt over de vloeistof gekoelde intercooler die de gecomprimeerde lucht koelt. Bij mijn 335i zit de intercooler vlak voor de radiator en koelt de gecomprimeerde lucht door de rijwind. Bij de huidige M blokken gebruiken ze blijkbaar weer een nieuw systeem met vloeistof gekoelde intercoolers. so what dat dat met lucht/vloeistof gekoeld word, principe is hetzelfde. Maakt niet uit of dat air/air is of water/air, spel koelt lucht... 1 Quote
Andy 153 Geplaatst: 1 februari 2013 Geplaatst: 1 februari 2013 so what dat dat met lucht/vloeistof gekoeld word, principe is hetzelfde. Maakt niet uit of dat air/air is of water/air, spel koelt lucht... Principe is zeker hetzelfde, daar was ikzelf ook al uit. Kan jij me dan vertellen welk vloeistof circuit ze hiervoor gebruiken om de intercoolers te koelen? Quote
Andy 153 Geplaatst: 1 februari 2013 Geplaatst: 1 februari 2013 Heb een schets gevonden, het is dus duidelijk. Gewoon motorkoelcircuit. Quote
Carlito 6.325 Geplaatst: 2 februari 2013 Geplaatst: 2 februari 2013 Heb een schets gevonden, het is dus duidelijk. Gewoon motorkoelcircuit. Is niet hetzelfde circuit hoor. Anders zou de inlaatlucht niet echt veel kouder worden, aangezien de turbo's hier ook watergekoeld zijn. 3 radiatoren zorgen voor de koeling van dat circuit (intercoolers en motorstuurdoos). 1 grote en 2 kleintjes. De circulatie zijn 2 elektrische waterpompen die daarvoor zorgen Quote
Andy 153 Geplaatst: 4 februari 2013 Geplaatst: 4 februari 2013 Is niet hetzelfde circuit hoor. Anders zou de inlaatlucht niet echt veel kouder worden, aangezien de turbo's hier ook watergekoeld zijn. 3 radiatoren zorgen voor de koeling van dat circuit (intercoolers en motorstuurdoos). 1 grote en 2 kleintjes. De circulatie zijn 2 elektrische waterpompen die daarvoor zorgen Je hebt 100% gelijk, had nog enkele schetsen over het hoofd gezien. Dit is de regeleenheid. Dat spel heeft immers 6 radiators en 2 laadlucht koelers. En de 2 pompen : Quote
Ice_Ken 6.595 Geplaatst: 4 februari 2013 Geplaatst: 4 februari 2013 en dan vraagt men zich af waarom nieuwe auto's een veel beperktere levensduur zullen hebben dan oude beestjes met poepsimpele techniek. Quote
Carlito 6.325 Geplaatst: 5 februari 2013 Geplaatst: 5 februari 2013 en dan vraagt men zich af waarom nieuwe auto's een veel beperktere levensduur zullen hebben dan oude beestjes met poepsimpele techniek. Inderdaad. Dat is dan ook onzin. Alleen gaat het rijdend houden iets duurder zijn, maar in principe gaan ze even lang mee, zoniet langer Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 Dit wordt zo een machine ! Hopelijk loopt de prijs en de CO 2 uitstoot niet uit de spuigaten. Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 Beetje spijtig van de uitlaten, lijken wel Audi S uitlaten.. Bij een M zijn die normaal mooi recht "afgeslepen". Maar ja, wie houdt dan ook zijn uitlaat standaard Quote
ir_fuel 58.419 Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 so what dat dat met lucht/vloeistof gekoeld word, principe is hetzelfde. Maakt niet uit of dat air/air is of water/air, spel koelt lucht... so what? Hoeveel auto's ken jij met dit systeem? Quote
Speedhunter 4.890 Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 Beetje spijtig van de uitlaten, lijken wel Audi S uitlaten.. Bij een M zijn die normaal mooi recht "afgeslepen". Maar ja, wie houdt dan ook zijn uitlaat standaard Die uitlaten waren het eerste dat mij opviel, vind ze knapper dan de andere M uitlaten. Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 Ik had de opmerking voorheen al gegeven (denk op het AF) omtrent de uitlaten. Ik vind ze recht ook veel mooier, doch zou dat geen punt zijn dat mij tegenhoudt deze wagen aan te schaffen. BTW ; een akrapovic heeft ook schuin gezaagde end-tips. Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 Die uitlaten waren het eerste dat mij opviel, vind ze knapper dan de andere M uitlaten. Te braaf imo. Ik had de opmerking voorheen al gegeven (denk op het AF) omtrent de uitlaten. Ik vind ze recht ook veel mooier, doch zou dat geen punt zijn dat mij tegenhoudt deze wagen aan te schaffen. BTW ; een akrapovic heeft ook schuin gezaagde end-tips. True, mijn Supersprint heeft ook schuine end-tips: Maar omdat de randen van de tips niet zo "dik" zijn, is dat veel knapper. Zo'n dikke randen zijn meer stylish, maar minder agressief. Quote
Jochen 6.089 Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 3.3L V6 met 3 turbo's, ik ben echt eens benieuwd naar de sound. Welke sound? 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.