Ga naar inhoud

BMW M140i vs VW Golf GTI PP 245 pk.


Beta

Aanbevolen berichten

11 minutes ago, ICM said:

Het verschil in de UK is maar de moeite bij specifieke modellen in het hogere segment.

Een 318d bvb loont de moeite niet.

Een Mxxxi is al het "hogere" segment hiervoor trouwens.

Hangt vooral af van hoeveel korting de BE dealer geeft. 20% korting is al de moeite, maar ik denk niet dat je op elke BMW 20% krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dik jaar geleden was dat toch niet het geval. Ik heb zelf voor de keuze gestaan (en mijn M235i kwam uit de UK). Ja er was nog een prijsverschil in het voordeel van de UK, maar dat was niet van de grootte-orde om het nog te doen. Ik heb toen bij [mention=65]Tommie[/mention] gekocht.
Ik las 30 procent in een ander topic...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/10/2018 om 11:10, Beta zei:

Als je gewoon luid wil, volstaat de gewone hifi in BMW's al.

Wil je het verschil tussen HK in BMW en goeie hifi van andere merken kennen? Ga dan bv eens luisteren naar een HK in de Alfa Giulia. Of naar de Canton in een Octavia RS. Die laatste is trouwens prijs/kwaliteit een heel goeie wagen. Meer dan de merkbaar duurdere Golf GTI.

Anyway, die goeie hifiststemen in Alfa en Skoda vallen wel wat tegen. Vooral in de Alfa, aangezien je er daar 1400 euro voor betaalt.

 

 

Canton bij Skoda valt tegen🤨? Dan moet je echt al heel veel gewoon zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canton bij Skoda valt tegen[emoji2955]? Dan moet je echt al heel veel gewoon zijn...
Ik vind HK veel getrouwer overkomen. De Canton klinkt ruimtelijker, en dat is minder mijn ding. De beste instelling is met alles op de bestuurder gericht. De sound naar iedereen gericht, is sowieso een dikke tegenvaller. De bas moest ik overigens quasi compleet opendraaien, waar ik die bij HK vlak kan laten staan.
Voor wat het maar kost is Canton niet slecht, maar er bestaat veel beter gerief.
Link naar reactie
Delen op andere sites

😲 dat kan ik moeilijk volgen... mogelijks nog een verschil tussen de Octavia en de Superb. Canton kan inderdaad heel ‘ruimtelijk’ ingesteld worden als je dat wil, maar daarnaast zijn er ook mogelijkheden genoeg om dat niet te moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

anders moet je dat topic hier op AM nog eens nieuw leven in blazen, de pond staat nog steeds gunstig dankzij de huiselijke ruzie in het EU huishouden en de (v)echtscheiding die volgend jaar volgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

anders moet je dat topic hier op AM nog eens nieuw leven in blazen, de pond staat nog steeds gunstig dankzij de huiselijke ruzie in het EU huishouden en de (v)echtscheiding die volgend jaar volgt.
Ik heb net een offerte gekregen van BMW Park Lane. Tax free, dus nog 21 procent btw erbij, veronderstel ik. Nog iets? Met de btw erbij toch best een aantrekkelijk aanbod hoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

anders moet je dat topic hier op AM nog eens nieuw leven in blazen, de pond staat nog steeds gunstig dankzij de huiselijke ruzie in het EU huishouden en de (v)echtscheiding die volgend jaar volgt.

En na de brexit 10% invoerrechten betalen? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik vraag me echt af wat jij ermee uitzet. Sta je veel in de file ofzo?

Om te gaan werken wel ja maar zelfs bij lange ritten op cc krijg ik dat niet onder de 10L.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Beta zei:
17 minuten geleden, Liquid Li0n zei:
anders moet je dat topic hier op AM nog eens nieuw leven in blazen, de pond staat nog steeds gunstig dankzij de huiselijke ruzie in het EU huishouden en de (v)echtscheiding die volgend jaar volgt.

Ik heb net een offerte gekregen van BMW Park Lane. Tax free, dus nog 21 procent btw erbij, veronderstel ik. Nog iets? Met de btw erbij toch best een aantrekkelijk aanbod hoor.

en dan kan je vermoedelijk nog wat extra korting afpitsen zoals je in belgie doet. En dan moet je weten dat die engelse versies al dikker zijn uitgerust dan de duitse, nederlandse of belgische adhv hun configurators

Link naar reactie
Delen op andere sites

En how about 125i? Toch ook een respectabel aantal pk's en Nm's. Zie je nooit rijden eigenlijk...
I know, maar hij is vrij onaantrekkelijk geprijsd. 5000 euro meer dan een 120i met dezelfde opties én amper een paar duizend euro goedkoper dan een gelijk uitgeruste M140i.
5000 euro meer dan de 120i voor amper 40 pk extra, is er toch wat over.
Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, 3000 zei:

En how about 125i? Toch ook een respectabel aantal pk's en Nm's. Zie je nooit rijden eigenlijk...

En vooral: geen zescilinder. 

Ik zou naar een jonge occasie kijken, aanbod genoeg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En vooral: geen zescilinder. 
Ik zou naar een jonge occasie kijken, aanbod genoeg. 
Een zescilinder is geen vereiste, maar dat is natuurlijk veel leuker.
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Beta zei:

Nope. En ik weet ervan, maar moest ik al honderd procent zeker zijn, had ik wel besteld.
Feit is dat het om een privé-aankoop gaat. Dus alle andere kosten moeten ook gewoon zelf betaald worden. Ik kan dat allemaal niet inbrengen.
Vereisten waren aanvankelijk een tweeliter viercilinder op benzine met 200+ pk. Een M140i is eigenlijk al een categorie hoger. De moeite waard, maar over de jaren heen merkbaar duurder dan een Golf GTI bv.

Ja want op de zaak kost dat geen geld natuurlijk

4 uren geleden, dragonfly zei:

Om te gaan werken wel ja maar zelfs bij lange ritten op cc krijg ik dat niet onder de 10L.

Idem, de mijne zit op 12,2 gemiddeld

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, J3nkins zei:

En vooral: geen zescilinder. 

Ik zou naar een jonge occasie kijken, aanbod genoeg. 

Lijkt me inderdaad het beste, zoek één met nog 1-2 jaar garantie en dan ben je op je gemak

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, brjefs said:

Ja want op de zaak kost dat geen geld natuurlijk

Idem, de mijne zit op 12,2 gemiddeld

"de jouwe" is geen B58.

Is toch nog een serieus verschil. Mijn vorige zat op 12.6 gemiddeld. Nu is dat 2 liter minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem, de mijne zit op 12,2 gemiddeld
Kan je geen kosten op de zaak zetten, waardoor niet alles rechtstreeks uit eigen zak komt misschien? Kosten inbrengen? Dat kan ik niet hoor. Biv, taks en benzine komen zuiver van mijn netto-inkomen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet dit weer :fp: 
Koop maar snel die Golf [emoji3]
Ik ben niet diegene die klaagt. Ik stel gewoon duidelijk.
Een oude 330e is trouwens nog rationeler dan een GTI.
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Beta zei:
12 uren geleden, brjefs zei:
Idem, de mijne zit op 12,2 gemiddeld

Kan je geen kosten op de zaak zetten, waardoor niet alles rechtstreeks uit eigen zak komt misschien? Kosten inbrengen? Dat kan ik niet hoor. Biv, taks en benzine komen zuiver van mijn netto-inkomen.

Heb ik ook gedaan, 3 jaar lang. Veel liever een leuke auto volgooien met een smile, dan een auto die je beu bent. Gewoon doen. Lang genoeg zitten wikken en wegen :D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja binnen 10 jaar zitten we allemaal in een emotieloze cross-over die geen geluid meer maakt en over nog eens 5 jaar waar je je voeten en zelfs je armen niet meer hoeft te gebruiken. En de baas je al verplicht te werken onderweg.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

12 hours ago, Beta said:
12 hours ago, brjefs said:
Idem, de mijne zit op 12,2 gemiddeld

Kan je geen kosten op de zaak zetten, waardoor niet alles rechtstreeks uit eigen zak komt misschien? Kosten inbrengen? Dat kan ik niet hoor. Biv, taks en benzine komen zuiver van mijn netto-inkomen.

*Trekt de wenkbrauwen op*

Ah ja, VAA betaal je niet privé, het niet-aftrekbare deel betaal je niet privé en het aftrekbare deel krijg je cadeau van de staat?

 

12 hours ago, dragonfly said:

Niet dit weer :fp: 

Koop maar snel die Golf :D

Dit.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Beta zei:
12 uren geleden, brjefs zei:
Idem, de mijne zit op 12,2 gemiddeld

Kan je geen kosten op de zaak zetten, waardoor niet alles rechtstreeks uit eigen zak komt misschien? Kosten inbrengen? Dat kan ik niet hoor. Biv, taks en benzine komen zuiver van mijn netto-inkomen.

En dat is gratis geld dat zomaar uit de lucht komt gevallen of wat? Nog altijd niet veel van je pluimen van op AF verloren blijkbaar.

Dat terzijde, mijn auto is gewoon privé ingeschreven, moest dat je gerust stellen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid