Ga naar inhoud

BMW M140i vs VW Golf GTI PP 245 pk.


Beta

Aanbevolen berichten

Zojuist, Beta zei:

Wil ik ook wel eens voelen. Haha.
Het enige sper dat ik al testte, was dat elektronisch gestuurde uit de GTI. Het helpt idd wel, but then again: ook die testrit gebeurde bij mooi weer... En op openbare wegen die ik totaal niet kende...

't Zal dan toch als passagier zijn na wat ik hier al allemaal gelezen heb :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die koten zijn inderdaad erg prijzig. RS3 klinkt wel heerlijk.
Rijdt ook fantastisch, maar totaal niet te vergelijken met een M140i. En dan bedoel ik niet negatief naar de BMW toe.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Zal dan toch als passagier zijn na wat ik hier al allemaal gelezen heb [emoji3] 
Haha.
Op zich geen probleem mee. Ik zou mijn M140i ook niet meteen in handen duwen van iemand die enkel een 120d of minder gewoon is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een topic over de twijfel om een M140i te kopen terwijl je zelf aangeeft dat je bang bent dat dat te weinig grip heeft en je toegeeft dat hij te duur is.

Dan moet je gewoon iets anders kopen, want je gaat niet gelukkig worden van die auto.

Een M135i/M140i is de allereerste en meteen ook allerlaatste RWD hothatch met drieliter zescilinder. Dan is het toch niet meer dan normaal dat dat een ietwat uitdagendere auto is om mee te rijden? Ik heb de mijne gekocht omdat het een onopvallende auto is die echt wel hard gaat binnen zijn klasse, een goeie sound heeft en vooral omdat hij vrij scherp te rijden valt en vlot doch zeer doseerbaar dwars te zetten valt. Om mee te rijden dus, om me te amuseren. 

 

 

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een topic over de twijfel om een M140i te kopen terwijl je zelf aangeeft dat je bang bent dat dat te weinig grip heeft en je toegeeft dat hij te duur is.
Dan moet je gewoon iets anders kopen, want je gaat niet gelukkig worden van die auto.
Een M135i/M140i is de allereerste en meteen ook allerlaatste RWD hothatch met drieliter zescilinder. Dan is het toch niet meer dan normaal dat dat een ietwat uitdagendere auto is om mee te rijden? Ik heb de mijne gekocht omdat het een onopvallende auto is die echt wel hard gaat binnen zijn klasse, een goeie sound heeft en vooral omdat hij vrij scherp te rijden valt en vlot doch zeer doseerbaar dwars te zetten valt. Om mee te rijden dus, om me te amuseren. 
 
 
Hij is wel ronduit verslavend. Die motor alleen al... En die wegligging die nog zoveel beter is dan die van mijn E87...
De eerste hatch met 6L en rwd is hij niet hoor. Denk: E87 130i. Wax-it had er vroeger zoeentje. Die ongeblazen zescilinder had ook een erg mooie klank.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Te duur is een M140i niet. Boven het vooropgestelde budget wel. Het is wel een koopje voor wat het is. En rekening houdend met herverkoopwaarde, zal hij uiteindelijk als object niet echt duurder uitkomen dan een nieuwe GTI, waar niet veel korting op wordt gegeven.
Het verschil zit in de running costs. Reken maandelijks 100 euro meer dan voor een GTI. Met 1200 euro per jaar doe je natuurlijk ook veel andere dingen. Dus het gaat hier om prioriteiten. Het emotionele zegt: you live only once and this might be the last chance to get a car like this at a reasonable price. Het rationele zegt dan weer: ja, maar het blijft een vervoermiddel.
Maar momenteel weegt het emotionele wel weer iets meer door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, brjefs zei:

 

Een M135i/M140i is de allereerste en meteen ook allerlaatste RWD hothatch met drieliter zescilinder. 

 

Metro 6R4 :D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Beta zei:

 Het emotionele zegt: you live only once and this might be the last chance to get a car like this at a reasonable price. Het rationele zegt dan weer: ja, maar het blijft een vervoermiddel.
Maar momenteel weegt het emotionele wel weer iets meer door.

Nu snap ik waarom je hem in de UK zou willen halen, dat is je emotionele kant.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu snap ik waarom je hem in de UK zou willen halen, dat is je emotionele kant.


Wat bedoel je daarmee? Betaal jij liefst zoveel mogelijk dan?
Maar ik heb een offerte binnen, en het scheelt idd heel weinig. Toch maar niet de moeite dan. UK-versies zijn standaard wel beter uitgerust. En voor geïnteresseerden: nu bestellen, is levering in april 2019.
Volledigheidshalve: ik heb wel een heel goed aanbod van een een Belgische dealer vergeleken met het eerste aanbod dat men mij deed vanuit Londen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, Lotuzzz said:

Nu snap ik waarom je hem in de UK zou willen halen, dat is je emotionele kant.

Ik begrijp dat.

Allez, begreep :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Beta zei:

 


Wat bedoel je daarmee? Betaal jij liefst zoveel mogelijk dan?
Maar ik heb een offerte binnen, en het scheelt idd heel weinig. Toch maar niet de moeite dan. UK-versies zijn standaard wel beter uitgerust. En voor geïnteresseerden: nu bestellen, is levering in april 2019.
Volledigheidshalve: ik heb wel een heel goed aanbod van een een Belgische dealer vergeleken met het eerste aanbod dat men mij deed vanuit Londen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

 

Nee omdat je emotionele kant blijkbaar Engels praat. Tongue in cheek 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, William Blake zei:

die speelsheid is net wat zo leuk is, maar ik denk dat jij meer een quattro of 4matic moet hebben

Dit, als het om zekerheid gaat. De nieuwe systemen zijn ook proactief en niet meer reactief, dus het verschil is duidelijk kleiner geworden. 

En voor de rest gewoon yolo en een 140i halen. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/17/2018 at 9:48 PM, brjefs said:

Een topic over de twijfel om een M140i te kopen terwijl je zelf aangeeft dat je bang bent dat dat te weinig grip heeft en je toegeeft dat hij te duur is.

Dan moet je gewoon iets anders kopen, want je gaat niet gelukkig worden van die auto.

Een M135i/M140i is de allereerste en meteen ook allerlaatste RWD hothatch met drieliter zescilinder. Dan is het toch niet meer dan normaal dat dat een ietwat uitdagendere auto is om mee te rijden? Ik heb de mijne gekocht omdat het een onopvallende auto is die echt wel hard gaat binnen zijn klasse, een goeie sound heeft en vooral omdat hij vrij scherp te rijden valt en vlot doch zeer doseerbaar dwars te zetten valt. Om mee te rijden dus, om me te amuseren. 

 

 

wow @brjefs. Zalig. Gaat lekker he met dat sper?!

  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/17/2018 at 8:21 PM, Beta said:

Jejogt.
De duurste optie. En dat voor een wagen die mogelijks nooit op circuit zal komen. Overkill?

De mijne heeft ook nog geen meter circuit gezien, en zal geen circuit zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

wow @brjefs. Zalig. Gaat lekker he met dat sper?!

Inderdaad, zoals je ziet is het zonder sper volledig oncontroleerbaar op een natte ondergrond!

EN KUNNEN WE NU STOPPEN MET ZAGEN OVER EEN SPER??????
Mijn Alpina heeft er wel een, dat compenseert :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging hem om wat er in de topictitel staat, om twee compleet verschillende wagens.
Ieder heeft zijn mening te kennen gegeven. Wat moet ik daar nog aan toevoegen in dit topic? Eens de wagen besteld/gekocht is, post ik dat wel in het topic van mijn huidige wagen op het autoforum. En wanneer hij in mijn bezit is, volgt er een topic. Dat volstaat, nee?
Ben ik een twijfelaar? Ja, maar dat is niet het onderwerp van dit topic.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pak anders de mijne over, dan kan ik eens iets anders gaan halen. :D

Ik vind het sterk dat je zo lang twijfelt. Mij lijkt het vrij eenvoudig. De M140i staat qua prestaties en als rijderswagen een volle klasse hoger. Als je de meerprijs kan leggen zonder jezelf pijn te doen, zie ik niet in waarom je het zou laten. Als je gewoon iets zoekt dat een beetje leuker/specialer aanvoelt dan een doordeweeke leasekar zit je met de GTI ook al goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geheel on-topic: van deze twee verkies ik de BMW, al is het maar omdat de GTI te duur is en er koopjes te doen vallen op de M140i. Maar ik neig wel nog steeds naar Xdrive omdat het een daily betreft. Ik weet dat ik daarmee inboet op speelsheid, maar ik vind dat systeem helemaal niet zo erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid