Ga naar inhoud

BMW M140i vs VW Golf GTI PP 245 pk.


Beta

Aanbevolen berichten

Alsof in België 100 dagen per jaar sneeuw ligt [emoji33]
1 van de kaatste kansen om een 6-cylinder hothatch te kopen met RWD....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alsof in België 100 dagen per jaar sneeuw ligt [emoji33]
1 van de kaatste kansen om een 6-cylinder hothatch te kopen met RWD....
Sneeuw is de minste van mijn zorgen. Winterbanden hebben sowieso superveel grip in dergelijke omstandigheden. Plus, je rijdt trager en geconcentreerder.
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Beta zei:
16 uren geleden, Capitol zei:
Alsof in België 100 dagen per jaar sneeuw ligt emoji33.png
1 van de kaatste kansen om een 6-cylinder hothatch te kopen met RWD....

Sneeuw is de minste van mijn zorgen. Winterbanden hebben sowieso superveel grip in dergelijke omstandigheden. Plus, je rijdt trager en geconcentreerder.

Laat hem dan in Comfort staan als het regent :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nuttig/serieus advies staat hier, zelfs aangepast aan jouw (rijders)profiel. Je moet 't alleen willen lezen. Anderzijds: het meeste serieuze advies dat ik hier zag verschijnen, trek je in twijfel (rechtstreeks of onrechtstreeks) of leg je naast je neer (expliciet of door nadien dezelfde wedervraag/reactie te posten). Je oogst dus wat je zaait. Veel plezier op 1addicts.

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nuttig/serieus advies staat hier, zelfs aangepast aan jouw (rijders)profiel. Je moet 't alleen willen lezen. Anderzijds: het meeste serieuze advies dat ik hier zag verschijnen, trek je in twijfel (rechtstreeks of onrechtstreeks) of leg je naast je neer (expliciet of door nadien dezelfde wedervraag/reactie te posten). Je oogst dus wat je zaait. Veel plezier op 1addicts.

Oh, ik lees alles, maar ik reageer alleen niet op alles.

Rijd wat trager en koop rwd, is niet echt advies.

Ik ga ermee akkoord dat rwd ongetwijfeld leuker is, maar met al die natte dagen hier in België... Dan moet je maar 1 keer op het verkeerde moment onachtzaam zijn om je leuk speelgoed te vernietigen. Dat komt zelden tot nooit voor, maar 1 keer is teveel. Dat vind ik een stevig argument, al geloof ik graag dat ik in 90 procent van de tijd ook zelf liever met rwd op weg zou zijn. Echter, ik ben geen piloot, heb geen circuitervaring, heb nooit serieus gedrift.

Voorts, ik ken mijn 120d. Zelfs met Michelin Primacy's is de grip meestal ver zoek als het serieus regent en ik een rondpunt neem. Dat is op zich wel leuk, maar het gaat dan om lage snelheden.

Herinner je je nog dat filmpje uit Top Gear waarin Clarkson de GTI tegen de M135i test in natte omstandigheden en hij de BMW compleet verliest aan 170 km/h? Ik was de eerste om dan te roepen: jamaar, die BMW stond in Sport+! Dat is duidelijk te zien in een dashboardshot. Maar toch... Nogmaals, ik ben geneigd om voor die 1000 euro meer (zoveel kost die Xdrive) het zekere voor het onzekere te nemen.

Maar ik wil gerust meerijden met iemand die mij de grip van een gewone M140i in natte omstandigheden demonstreert. Woorden zijn maar woorden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Beta zei:

Oh, ik lees alles, maar ik reageer alleen niet op alles.
Rijd wat trager en koop rwd, is niet echt advies.
Ik ga ermee akkoord dat rwd ongetwijfeld leuker is, maar met al die natte dagen hier in België... Dan moet je maar 1 keer op het verkeerde moment onachtzaam zijn om je leuk speelgoed te vernietigen. Dat komt zelden tot nooit voor, maar 1 keer is teveel. Dat vind ik een stevig argument, al geloof ik graag dat ik in 90 procent van de tijd ook zelf liever met rwd op weg zou zijn. Echter, ik ben geen piloot, heb geen circuitervaring, heb nooit serieus gedrift.
Voorts, ik ken mijn 120d. Zelfs met Michelin Premacy's is de grip meestal ver zoek als het serieus regent en ik een rondpunt neem. Dat is op zich wel leuk, maar het gaat dan om lage snelheden.
Herinner je je nog dat filmpje uit Top Gear waarin Clarkson de GTI tegen de M135i test in natte omstandigheden en hij de BMW compleet verliest aan 170 km/h? Ik was de eerste om dan te roepen: jamaar, die BMW stond in Sport+! Dat is duidelijk te zien in een dashboardshot. Maar toch... Nogmaals, ik ben geneigd om voor die 1000 euro meer (zoveel kost die Xdrive) het zekere voor het onzekere te nemen.
Maar ik wil gerust meerijden met iemand die mij de grip van een gewone M140i in natte omstandigheden demonstreert. Woorden zijn maar woorden.

Je vindt het logisch om met zo een auto met Michelin Premacy's te rijden? Dat zijn comfortbanden... zelfs ik leg die niet. Als je geen sportbanden legt dan ben je beter af met een wagen met minder vermogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Beta zei:

Zelfs met Michelin Premacy's is de grip meestal ver zoek als het serieus regent en ik een rondpunt neem. Dat is op zich wel leuk, maar het gaat dan om lage snelheden.

Zelfs met Primacy? De HP kan wat moeilijk zijn in de regen, maar de Primacy 3 is al veel betrouwbaarder en het zou me verbazen als ge verrast wordt door de Primacy 4 . Die pakt bijna altijd. Ik vind het belangrijker om naar banden te kijken dan naar 4wd voor veiligheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vindt het logisch om met zo een auto met Michelin Premacy's te rijden? Dat zijn comfortbanden... zelfs ik leg die niet. Als je geen sportbanden legt dan ben je beter af met een wagen met minder vermogen.
Dat Pilot Sports veel beter zijn, heb ik gemerkt met de M140xi in Bornem. En ik had dat ook al gelezen en gehoord op YouTube.
Nu ja, comfort... Een m140xi met Pilot Sport rijdt zelfs met adaptieve ophanging in Sport comfortabeler dan mijn wagen. Ietsje harder, maar nog steeds comfortabeler. Op de achteras stuitert de mijne bij oneffenheden alle kanten op.
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Beta said:

Oh, ik lees alles, maar ik reageer alleen niet op alles.
Rijd wat trager en koop rwd, is niet echt advies.

Waarom is dat geen advies?

10 minutes ago, Beta said:

Ik ga ermee akkoord dat rwd ongetwijfeld leuker is, maar met al die natte dagen hier in België... Dan moet je maar 1 keer op het verkeerde moment onachtzaam zijn om je leuk speelgoed te vernietigen. Dat komt zelden tot nooit voor, maar 1 keer is teveel. Dat vind ik een stevig argument, al geloof ik graag dat ik in 90 procent van de tijd ook zelf liever met rwd op weg zou zijn. Echter, ik ben geen piloot, heb geen circuitervaring, heb nooit serieus gedrift.

Wat een hoop bullshit. Het staat hier ook al 10 keer maar je wilt het niet lezen. Het is geen 1st gen Lotus Exige of een 996 GT2.

Ik wil morgen met de mijne, met alle elektronica aan, in de gietende regen op gelijk welk ogenblik de boel gewoon planken. Straffe piloot/idioot die die auto op dat moment in de gracht legt, of het moet op een manier zijn dat je het met een fwd ook kan (veel te snel naar een bocht rijden en dan insturen en ondersturend de kant in bv).

10 minutes ago, Beta said:

Voorts, ik ken mijn 120d. Zelfs met Michelin Premacy's is de grip meestal ver zoek als het serieus regent en ik een rondpunt neem. Dat is op zich wel leuk, maar het gaat dan om lage snelheden.

ZELFS :lolz:

10 minutes ago, Beta said:

Herinner je je nog dat filmpje uit Top Gear waarin Clarkson de GTI tegen de M135i test in natte omstandigheden en hij de BMW compleet verliest aan 170 km/h? Ik was de eerste om dan te roepen: jamaar, die BMW stond in Sport+! Dat is duidelijk te zien in een dashboardshot. Maar toch... Nogmaals, ik ben geneigd om voor die 1000 euro meer (zoveel kost die Xdrive) het zekere voor het onzekere te nemen.

Het staat hier ook al 10 keer, maar wat baten kaars en bril. 4WD GEEFT GEEN EXTRA GRIP AAN EEN AUTO. Je  kan er alleen harder mee optrekken rechtdoor. Je kan er NIET mee harder door de bocht, je kan er NIET harder mee remmen. Dat heeft op gebied van veiligheid NUL meerwaarde.

10 minutes ago, Beta said:

Maar ik wil gerust meerijden met iemand die mij de grip van een gewone M140i in natte omstandigheden demonstreert. Woorden zijn maar woorden.

Woorden zijn blijkbaar geen woorden.

 

 

Wat een kansloos topic is dit geworden. Ga dan maar terug naar de "wijzen" van AF/1Addicts.

 

 

ffs ....

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ir_fuel, hoe kan awd in bochten niet meer grip hebben dan rwd? Dat klopt simpelweg niet. Ik merkte het zelfs met de M140xi die ik testte op droog wegdek in een ruime bocht. Aan volgas uiteraard, want het was tenslotte een testrit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, ir_fuel said:

 

Het staat hier ook al 10 keer, maar wat baten kaars en bril. 4WD GEEFT GEEN EXTRA GRIP AAN EEN AUTO. Je  kan er alleen harder mee optrekken rechtdoor. Je kan er NIET mee harder door de bocht, je kan er NIET harder mee remmen. Dat heeft op gebied van veiligheid NUL meerwaarde.

 

Dit.

Geen idee waarom mensen 4x4 veiliger vinden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ir_fuel zei:

Topic closed.

@gTa, gij moogt het van hier overnemen. 

 

tumblr_nm4cm8vgNY1tq4of6o1_500.gif

 

Bedankt dat je "moogt" en niet "moet" schrijft. ❤️

Duosprong.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus omdat mijn leefwereld niet die van jullie is en (vooral?) omdat ik durf in te gaan tegen jullie mening, is de discussie afgelopen?
Kijk, overtuig mij gerust. Ik ben kritisch en heb altijd al de neiging gehad advocaat van de duivel te spelen.
Ik denk niet dat ik onrespectvol reageer. Jullie ook niet, maar sommige anderen hier wel.
Whatever. Slotje graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat mensen is de reden dat de volgende 1-serie fwd zal worden :( 

Idioten die niet kunnen rijden willen fwd of xdrive :noparty: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid