Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ga maar eens zoeken op mobile. De niet-zwarte interieurs zijn niet dikgezaaid.

Deed ik al eens. Heb me al enkele keren bezig gehouden om een statistiekje op te maken daarover, zelfs, op basis van turven. :D  Inclusief taartdiagrammetje. (Meerdere keren exterieurkleuren, maar 1 keer interieurkleur.)  Nu zou je 't al sneller kunnen doen, want mobile.de biedt enkele interieurkleuren als selectecriterium aan.

Er is een reden waarom Porsche zo veel verschillende interieurkleuren blijft aanbieden: ze verkopen. Niet de helft, neen, maar voldoende om het te blijven doen. Een deel van de exclusiviteit van auto's zit 'm in de personaliseerbaarheid. Dus ze moeten ook. En het blijft verkopen.

Hoe hoger het segment, hoe minder afgetekend de voorsprong van zwart is als interieurkleur. Bij Rolls' en Bentleys b.v. neemt zwart geen kwart van de gekozen interieurkleuren voor z'n rekening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtige wagen toch :inlove: 

En top dat ze blijven RWD aanbieden, bij een vermogen van 450pk. Kunnen ze bij BMW nog iets van leren. Denk wel dat icm de turbo motor de PDK de betere keuze zal zijn.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, gTa zei:

Deed ik al eens. Heb me al enkele keren bezig gehouden om een statistiekje op te maken daarover, zelfs, op basis van turven. :D  Inclusief taartdiagrammetje. (Meerdere keren exterieurkleuren, maar 1 keer interieurkleur.)  Nu zou je 't al sneller kunnen doen, want mobile.de biedt enkele interieurkleuren als selectecriterium aan.

Snel even gedaan.

Selectie op 991 carrera en 991 turbo (zodat de GT3 e.d. die enkel met zwart interieur verkrijgbaar zijn, er niet bij zitten).

image.png.7531e7cd7f607a96b8e6cc3d356101b0.png

Van 1.654 auto's:

  • 1.241 met zwart interieur
  • 60 met grijs interieur
  • 57 met beige interieur
  • 101 met bruin interieur
  • 156 met 'andere' interieur

Dus 75% met zwart. Da's veel, maar omgekeerd: er zijn er ook best wat met anderskleurig interieur. Dat is bij Audi of Mercedes niet het geval... (Ben momenteel een Q5 en een E-klasse aan 't zoeken en beide kopers expliciteren de wens voor een beige interieur ... zo goed als niet te vinden.)

Voor Audi is echt triest op dat vlak. (Nu ja, als je 't mij vraagt is heel dat merk in-triest geworden...)  Zelfs bij BMW, waar toch ook nog redelijk wat interieurkleuren aangeboden worden, is het gene vetten. Voor de '6 van mijn moeder b.v. was 't echt zoeken... Idem mijn '5, ze lopen nog veel minder dik gezaaid dan 25%

Link naar reactie
Delen op andere sites

Benieuwd naar de verdeling in take rate 4 vs. 2. Zeker nu de optische redenen om voor de 4 te kiezen (wat naar mijn persoonlijk aanvoelen meestal de hoofdredenen waren) weg komen te vallen, immers: ook de 2 heeft de brede kont en de doorlopende lichten. Een 4 is nu niet absurd veel duurder en er heersen nogal wat misverstanden over het nut van 4WD tov RWD (zelfs bij Porsche-kopers en -rijders zijn er nog altijd (veel te) veel die denken dat een 4 zoveel sneller de bocht om kan enz.), dus dat zal sowieso nog wel z'n klanten vinden, maar echt benieuwd naar de evolutie 991->992 op dat vlak.

Volgens mobile.de:

  • van de 1.917 Porsche 991 (tem 451pk dus alle GT's en turbo's er af, wegens geen keuze inzake aandrijving mogelijk) zijn er 864 met 4x4 = 45%
  • van de 1.083 Porsche 997 (tem 421pk dus alle GT's en turbo's er af, wegens geen keuze inzake aandrijving mogelijk) zijn er 416 met 4x4 = 38%

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, PJH zei:

zot eigenlijk.

Ergens wel ... tot je bedenkt dat die Carrera GT geen sprintwonder was (moeilijke launch wegens carbon koppeling). En natuurlijk manueel vs. PDK met launch control + RWD vs. 4WD.

Maar inderdaad. Wat een cijfers. :silly: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel je dat eens voor zeg.... je staat daar met je bak van een miljoen, met F1 derived V10 engine en race suspension en en en en en.....

En dan trekt de instap911je er gewoon los vanaf.

Hoeveel pijn moet dat doen bij de doorsnee patser?

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, PJH said:

Stel je dat eens voor zeg.... je staat daar met je bak van een miljoen, met F1 derived V10 engine en race suspension en en en en en.....

En dan trekt de instap911je er gewoon los vanaf.

Hoeveel pijn moet dat doen bij de doorsnee patser?

Ik zou het gewoon niet proberen, een Carrera GT launchen aan de lichten. Beetje te veel slip en je koppeling is aan gort. Kostelijke affaire :lol: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, PJH zei:

Stel je dat eens voor zeg.... je staat daar met je bak van een miljoen, met F1 derived V10 engine en race suspension en en en en en.....

En dan trekt de instap911je er gewoon los vanaf.

Hoeveel pijn moet dat doen bij de doorsnee patser?

Veel, maar die rijdt (gelukkig) niet met een Carrera GT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, gTa zei:

Veel, maar die rijdt (gelukkig) niet met een Carrera GT.

Correct, die staat aan de lichten te wachten met een blauwe EV Potvis om iemand z'n broek af te trekken...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, PJH zei:

Stel je dat eens voor zeg.... je staat daar met je bak van een miljoen, met F1 derived V10 engine en race suspension en en en en en.....

En dan trekt de instap911je er gewoon los vanaf.

Hoeveel pijn moet dat doen bij de doorsnee patser?

Doortrekken naar 200, dat zal de 911 niet lukken in minder dan 10 seconden... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

Ik zou het gewoon niet proberen, een Carrera GT launchen aan de lichten. Beetje te veel slip en je koppeling is aan gort. Kostelijke affaire :lol: 

 

RIP Paul Walker

  • Grappig 1
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Damn wat is die wagen geslaagd! :shock:

Voor mij graag een Aventurine Green Metallic met vollederen Truffle Brown interieur en, omdat het kan, Racing Yellow veiligheidsgordels. De velgen mogen de Carrera Exclusive Design velgen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knap, maar ik vind die bekerhouder wel erg opvallend. Ik ben ook benieuwd hoe je daar nog een manuele pook in krijgt en vind het dashboard niet geslaagd. Ik begrijp ook niet waarom dat weer jaren moet duren voor de hybride versie er is. Hebben ze bang dat de verkoop van hun hybride Panamera in mekaar zakt ofzo? Of gewoon niet genoeg batterijen beschikbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid