The Swede 6.662 Geplaatst: 3 december 2020 Geplaatst: 3 december 2020 17 hours ago, Marvin said: Meer moet dat voor mij niet zijn Vind het eenvoudig design ook wel erg mooi. Met aluvelgen, passen de alu raamomlijstingen ook wel mooi. Geven je een meer klassieke uitstraling. Ha ja, en de striping op de voordeur Quote
Marvin 250 Geplaatst: 4 december 2020 Geplaatst: 4 december 2020 Nog een paar foto's. Weet niet of iedereen wild zal zijn van het interieur. Ik zou waarschijnlijk iets donkerder nemen. Het is vooral onderaan het dashboard waar ik geen fan ben van lichte kleuren. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 4 december 2020 Geplaatst: 4 december 2020 Heel knap zo’n beige interieur. 1 Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 4 december 2020 Geplaatst: 4 december 2020 1 uur terug, BMWMB zei: Heel knap zo’n beige interieur. Ook mijn goesting. Dat of een full bruin interieur zoals van @Naish, 'k zou verdorie twijfelen... 1 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 4 december 2020 Geplaatst: 4 december 2020 Eigenlijk is dat geen beige in die blauwe Porsche. Dat is Island green. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 4 december 2020 Geplaatst: 4 december 2020 We hebben hier ooit eentje gehad met beige interieur, als je nu ergens vuil en slijtage op ziet...... ik vind het wel mooi, maar ik zou het niet meer terug moeten hebben. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 4 december 2020 Geplaatst: 4 december 2020 49 minutes ago, Jokke_vlo said: We hebben hier ooit eentje gehad met beige interieur, als je nu ergens vuil en slijtage op ziet...... ik vind het wel mooi, maar ik zou het niet meer terug moeten hebben. Ai ai, @gTa @Bompa GO! 3 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 4 december 2020 Geplaatst: 4 december 2020 (aangepast) Bij leer hangt het van de kwaliteit af. Dat goedkope leer van onze gezinsboot daar komt niks aan. Het zachtere duurdere leer in de mijne slijt en wordt vuil. 4 december 2020 aangepast door Le Capri Mauve Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 4 december 2020 Geplaatst: 4 december 2020 14 minuten geleden, ir_fuel zei: Ai ai, @gTa @Bompa GO! Gij zijt en blijft een stokerke he Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 4 december 2020 Geplaatst: 4 december 2020 Van zulk licht interieur zou ik ook steevast schrik hebben... Ik koop namelijk al mijn broeken in de Zeeman en die zijn ni echt kleurvast... 1 Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 4 december 2020 Geplaatst: 4 december 2020 Ik heb ook mixed ervaringen met beige. Goedkoper beige leder, dat is mega eenvoudig in onderhoud. Enige "probleem" is dat je (zoals met de broeken van -krikmans-) je daar wel kleuraftekening op ziet, na verloop van tijd. Dat "eist" dus "regelmatig" (1 keer in de 2 à 3 maand) een onderhoud van de zetels met een lederreinigingsproduct ... kuisen kan zelfs met een vochtige microvezel ... nabehandelen met een ledersealant. Klaar. Lichtgekleurd nappaleder heb ik ook de ervaring dat dat veel teerder is, vooral naar slijtage. Zelf vastgesteld op de nappalederen zetelranden in mijn '1 destijds, idem dito bij de nappalederen '6 van m'n ma. Beige tapijt is qua onderhoudsvriendelijkheid top. Je ziet er veel minder snel stof en steentjes op, dan op zwart. En met de juiste aanpak houd je dat even proper als zwart tapijt. Maar 'k heb de indruk dat full beige steeds minder gekozen wordt, dus vaak in combinatie met zwart tapijt. 3 Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 4 december 2020 Geplaatst: 4 december 2020 Geef mij maar zwart. Toch zeker de stoelen... Ge moest eens weten hoeveel bruine strepen ik heb en op zwart zie je daar niks van. Altijd klote as ge ergens +200 aan het doen zijt en één of andere achterlijke ingenieur of architekt moet een bocht op het einde van een absoluut perfecte rechte baan tekenen... Al paar keer serieus m'n billekes moeten toeknijpen om die onverwachte bocht aan die vitesse te pakken. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 4 december 2020 Geplaatst: 4 december 2020 Ik vind beige leder zeer knap, en daarom heb ik het ook al zo dikwijls gehad. Er is inderdaad iets meer onderhoud aan, maar toch blijft zo’n beige proper en knap. Bij mijn 530d was na 185k km het Oyster nappa nog steeds heel proper, met natuurlijk wel wat gebruikssporen, maar dat heb je na zoveel km bij zwart ook. Als een beige interieur proper is, dan zie je dat ook. Bij een zwart interieur weet je het nooit zeker...Mijn Tesla heeft Vegan nepleder, en dat is na 85k km ook nog perfect. Enkel heeft deze ook een volledig beige vloer, en dat wil ik nooit meer. Er was toen geen andere keuze als je beige zetels wilde, wat ze ondertussen alweer veranderd hebben naar een zwarte vloer. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 4 december 2020 Geplaatst: 4 december 2020 Ik net wél volledig beige (tapijten), dat is echt onderhoudsvriendelijker dan zwart. Ik heb nu een zwarte kofferruimte en dat is NOOIT proper, het minste stofje, aardestof, steentje e.d. zie je meteen. Terwijl een volledig beige kofferruimte pas vuil begint te zien als 't ding vol met stof ligt of als je echte moddervegen hebt. Dit vind ik zo extreem aangenaam, zo'n hyperpropere beige breakkoffer: Dat is de mijne, toen die 7 jaar en 240.000 km oud was. En die ketel is zéér intens gebruikt (verbouwingen, reisen met tjokvolle koffer, ...). Om maar te zeggen dat full beige dus echt superlang als nieuw te houden is: Nu, ik moet er wel bij vertellen: de E61 (facelift!!) was qua tapijtkwaliteit wel duidelijk hoogwaardiger dan de opvolger F11 (en de huidige G31 is nog minder, zelfs). Het gaat op dat vlak dus zienderogen achteruit met de materiaalkwaliteit van BMW, en dat zie je ook aan de slijtvastheid en duurkwaliteit. Op het huidige zwarte tapijt (het enige dat nog te krijgen is, er is geen beige meer) zit een zeer synthetisch aandoende (en cheap ogende) glans. Dat was 10 jaar geleden toch het geval niet. 't Voordeel aan bovenstaand interieur is dat het nog gebroken wordt door het zwart dat er ook in zit. Bij Porsche moet je, als je beige tapijt zou willen, dat full beige interieur speccen. Dat zit nu ook al niet meer in het aanbod, maar vroeger wel ... en dan wordt het wel héél erg beige: Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 4 december 2020 Geplaatst: 4 december 2020 3 uren geleden, ir_fuel zei: Ai ai, @gTa @Bompa GO! No. 1 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 4 december 2020 Geplaatst: 4 december 2020 Mijn tapijt is ook nog wel proper, behalve aan de voetsteun. Zonde dat er hier geen PVC bekleding is. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 4 december 2020 Geplaatst: 4 december 2020 Eens een extractor op gebruiken. Ik heb zo'n "tornador"-ding (dat je op een luchtcompressor moet aansluiten, wel eentje met serieus wat debiet). Daar haal je (of blaas je, in 't geval van zo'n tornador) alle vuil mee uit je tapijt. Werkt echt extreem goed. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 4 december 2020 Geplaatst: 4 december 2020 Eens googlen... merci voor de tip. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 4 december 2020 Geplaatst: 4 december 2020 4 minuten geleden, BMWMB zei: Eens googlen... merci voor de tip. 240.000 km oud en intens gebruikt, ge zou 'm dat niet aangeven, mijn gedacht: En ja, éérste/originele mattenset. Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 4 december 2020 Geplaatst: 4 december 2020 27 minuten geleden, BMWMB zei: Mijn tapijt is ook nog wel proper, behalve aan de voetsteun. Zonde dat er hier geen PVC bekleding is. Zeg gierige, ge had beter zo van die optionele Tesla Sport alu pedaalkes gepakt eh. Dan heb je ook een alu voetrust. In den otto 5 verkopen ze da ook trouwens... 1 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 4 december 2020 Geplaatst: 4 december 2020 1 uur geleden, gTa zei: Om maar te zeggen dat full beige dus echt superlang als nieuw te houden is: Ja okee, maar om dat tapijt nu ook op uwe garagevloer te leggen! Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 4 december 2020 Geplaatst: 4 december 2020 1 uur terug, Le Capri Mauve zei: Ja okee, maar om dat tapijt nu ook op uwe garagevloer te leggen! Ze doen daar nogal de moeite hé zeg, bij wijkopenautos.be, om u t'ontvangen in alle luxe! Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 4 december 2020 Geplaatst: 4 december 2020 Merk wel op: beide met manuele bak Quote
krikke 116 Geplaatst: 5 december 2020 Geplaatst: 5 december 2020 Moest ik het geld voor een S hebben dan zou het zonder twijfel een manuele zijn, met als grootste voordeel het gratis verwijderen van dat sullige pookje. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 6 december 2020 Geplaatst: 6 december 2020 On 12/5/2020 at 2:25 PM, krikke said: Moest ik het geld voor een S hebben dan zou het zonder twijfel een manuele zijn, met als grootste voordeel het gratis verwijderen van dat sullige pookje. Ha ! Ge zijt van gedacht veranderd. Toch éne in de familie daar die een rijbewijs heeft dus Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.