Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

1 uur terug, ir_fuel zei:

Een Carrera GTS dus

Is ook dik, maar qua looks niet zo dik als een GT3 touring.

Kijk eens naar de stance van dit ding. 🤩 

Eigenlijk zouden ze een GT2 touring moeten uitbrengen.

image.png

1 uur terug, Niko80 zei:

Een Gt3 zonder spoiler maar dan wel in een flashy kleur...

Geen te flashy kleur meer voor mij.

48 minuten geleden, Jules_W zei:


mijn ballen zijn naar binnen geschoten bij het lezen van deze post

Waarom? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

 

Als er iets is wat je niet moet kopen voor de m'as-tu vu dan is het wel een 911. Ga met dat geld een (okkazie) Aston Martin Vantage kopen, ge gaat 100 keer meer bekijks hebben dan met zo een 911 die op elke hoek van de straat staat.

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/12/2020 om 08:58, BMWMB zei:

Ik zou nog wel een GT3 willen, omdat ‘m qua looks toch wel specialer blijft dan een gewone 911, maar dan wel zonder vleugel, een touring dus. Als ik hier naar de spypics kijk van de nieuwe touring, dan ben ik al verliefd. Wat ik ook niet meer wil, dat is een manuele versnellingsbak. Als de nieuwe GT3 touring er gaat komen met PDK, dan gaat het bij mij toch kriebelen. Langs de andere kant kan ik echt genieten van de brutaliteit van de turbomotor. Dus nog beter zou een GT3 touring zijn met PDK en turbomotor. emoji2.png

 

Sorry, maar bovenstaande valt echt niet te begrijpen..

GT3 Touring

- Manueel

- Atmo

- Kuipen

Dat zijn net de eigenschappen waarom je voor touring gaat. 🤦‍♂️

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Touring wil toch net zeggen minder hardcore, minder puur sportief, net om veel kilometers op de openbare weg af te leggen, met dat beetje meer comfort, dus daar passen imo perfect een PDK bij en de ‘gewone’ Sport Plus stoelen. De motor van de GT3 is wel een essentieel onderdeel, maar dat zou van mij ook die van de GT2 mogen zijn. Turbopower. [emoji7]

 

Als je een GT3 met kuipen koopt, dan wil je op circuit gaan rijden, en dan vind ik dat er ook een kooi in moet staan, en er achteraan een vleugel moet zijn, zodat ‘m veiliger is, en de perfecte downforce heeft. De keuze tussen manueel en PDK is dan afhankelijk van wat je op circuit wil bereiken, meer fun, meer werken, of de beste rondetijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Maverick zei:

Sorry, maar bovenstaande valt echt niet te begrijpen..

GT3 Touring

- Manueel

- Atmo

- Kuipen

Dat zijn net de eigenschappen waarom je voor touring gaat. 🤦‍♂️

ik kan me daar wel wat mee voorstellen : niet te opvallend aan de buitenkant, maar voor de rest heel pure wagen zonder compromis

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, BMWMB zei:

Touring wil toch net zeggen minder hardcore, minder puur sportief, net om veel kilometers op de openbare weg af te leggen, met dat beetje meer comfort, dus daar passen imo perfect een PDK bij en de ‘gewone’ Sport Plus stoelen. De motor van de GT3 is wel een essentieel onderdeel, maar dat zou van mij ook die van de GT2 mogen zijn. Turbopower. emoji7.png

 

Als je een GT3 met kuipen koopt, dan wil je op circuit gaan rijden, en dan vind ik dat er ook een kooi in moet staan, en er achteraan een vleugel moet zijn, zodat ‘m veiliger is, en de perfecte downforce heeft. De keuze tussen manueel en PDK is dan afhankelijk van wat je op circuit wil bereiken, meer fun, meer werken, of de beste rondetijden.

Ik kan je hierin echt niet volgen.

Minder hardcore omwille van de looks volledig akkoord, maar verder is dit exact dezelfde auto. Waarom deze dan minder sportief zou zijn of meer comfort zou hebben klopt al helemaal niet. Integendeel, de "standaard" GT3 kan je nog PDK krijgen.. je zou dus kunnen zeggen dat deze meer op comfort kan bieden.

Dat je bij circuit gebruik een kooi neemt kan ik ergens wel begrijpen, maar dat wij (het grootste deel van de GT3 kopers) als amateurs een verschil merken geloof ik werkelijk niets van. Degene welke een verschil voelen zullen volgens mij ook wel wat anders kopen.

 Volgens mij moet je gewoon naar een GTS kijken, sportiever maar veel meer comfort en met een turbo motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gt3 touring met alle onnodige gt3 shit op maar:

-met pdk

-met achterbank

-mag 3.0 carrera s motor zijn met +-500pk

Die atmo zegt me geen bal... En is bovendien fiscaal veel te onvriendelijk.

Bovenvermeld pakket voor +- 150k... Denk toch dat ik een bon zou tekenen.  Maar het kan zijn dat ik hier net de specs van de gts zet zoals @Maverick al liet vallen? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat krijgen we hier toch allemaal te lezen....

Blijkbaar is de bedoeling van de Touring niet bij iedereen binnen gekomen. Misschien eens de filmpjes terug opzoeken. Een Touring is een (ja zelfs) puurdere GT3 zonder vleugel, met minder isolatie en manueel. Juist om puur te zijn! En ja uiteraard minder downforce, dus minder snel op circuit, maar zeker niet minder puur op de weg dan de gewone GT3. En dan zelfs wat minder grip, dus speelser, puurder. En daar mogen dus zeker kuipen in, ook zonder kooi. Gewoon om vaster te zitten, meer connectie met de auto te hebben, ik zou altijd kuipen kiezen, ook zonder op circuit te gaan rijden. Zeker voor een niet-daily auto.

Sorry, maar daar hoort dus geen PDK in en ook geen turbo motor. Als je die dingen wil, zijn er genoeg andere 911 modellen om uit te kiezen.

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor sommigen is de touring idd een GT3 voor mannen die van hun vrouw geen GT3 mogen bestellen met spoiler. [emoji23]

 

En dat een touring puurder en speelser is dan een gewone GT3, daar geloof in geen kl@te van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, BMWMB zei:


Voor sommigen is de touring idd een GT3 voor mannen die van hun vrouw geen GT3 mogen bestellen met spoiler. emoji23.png

Eigenlijk moet de 911 heel goedkoop beginnen en een hele hoop zware upgrades bieden zonder dat het uiterlijk sterk verandert.

Zij: waarom moest ge nu per se een nieuwe hebben? Die ziet er ver hetzelfde uit als de vorige?

Och, wat opfrissen kan geen kwaad. Die euronormen ook eh.

of sterker

Zij: dat rijdt precies zo anders dan anders, is daar iets mee gebeurd  of zo?

Nee hoor, alleen maar op onderhoud.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh je hebt autoliefhebbers en autoliefhebbers eh.  De categorie waar ik in zit trekt zich van dat pure en bla bla bla zeer weinig aan.  Ding moet gewoon gaan en ja ik zal dan wel een oppervlakkige klant zijn volgens sommigen hier.  Of daar nu een 3.0 biturbo of 3.8 of 4.0 atmo in ligt, ik lig er niet wakker van.  Idem voor de specifieke gt3 'upgrades' waar je op de openbare weg toch niet ten volle van kunt genieten.

Ik geef een voorbeeld: stel je rijdt in een groep een zeer sportieve rondrit en je zit op een zeer kronkelende baan waar je 70km/h mag.  Als ge op die baan nipt de bochten kunt houden aan (ik zeg maar wat) 110km/h in een 911 S, dan wil ik die gt3 voor of achter mij toch eens tegenkomen dat diezelfde bochten 'aan zijn max' van bv 119km/h gaat nemen omdat meneer uniballs en een andere sporing heeft en/of spoilers heeft voor extra downforce...  Het kan al heel goe zijn dat meneer gt3 over mij al zegt: 'wa ne maft is dat, dat die bochten neemt aan 110km/h!'

Ik wil maar zeggen dat als ge ni op circuit zit en ge geen fastlaps aan't klokken zijt, ge met die gt3 imo echt geen extra voordeel gaat hebben tijdens uw sportieve roadtrips.  Dat ge ooit ne kerel tegenkomt met een gt3 dat wel die bochten a la limite neemt aan zijne limiet van 119km/h dat kan heel goed zijn, maar ik garandeer u, de groten hoop gaat echt zijn gt3 ni pushen tot aan die verhoogde limiet.  En al zeker ni op de gewone wegen.

Soit we kunnen hier nog uren over en weer lullen maar voor mij is een gt3 gewoon de overtreffende trap waar ik 1) de 40k extra niet voor over heb en 2) de skills niet heb of ook geen interesse in heb om nog zotter mee rond te racen en effectief die voordelen te benutten en tenslotte 3) ik niet het type hardcore autoliefhebber ben die klaarkomt op zijn uniballs of atmo 3.8/4.0 als ge gewoon 'zeer vlot tot zot' aan het rijden zijt op de openbare weg aan 4-6k rpm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puur en speels is niet gelijk aan snelste.... meestal juist het tegendeel. Maar het komt altijd op hetzelfde uit, sommige mensen willen iets puur en speels, anderen willen het snelste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, BMWMB zei:

 

En dat een touring puurder en speelser is dan een gewone GT3, daar geloof in geen kl@te van.

Op rennlist zijn er eigenaars welke beide hebben. En touring zou speelser zijn maar vooral ook luider binnenin. Staan zelf ergens foto’s met db metingen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit topic verdient VAIF STERRE!

 

Men leest hier toch weer wat :lolz: 

BMWMB moet hem gewoon een Carrera S kopen, laten chippen en dan ergens bij een tuner een widebody kit steken, zonder spoiler :D

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was eens benieuw als morgen Porsche bij de gewone carrera de optie ‘touring-pack’ zou aanbieden, met de buitenzijde dezelfde look als de GT3 touring, maar voor de rest dus een gewone 911, hoeveel kopers dit zouden kiezen.
En natuurlijk mag er een gewone GT3 touring komen voor die een puurdere 911 willen met manuele bak en atmo motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid