Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Als die 30/40k geen verschil maakt, pak dan de turbo.  Manueel is immers toch maar voor wannabe piloten die het 'pure' nastreven maar bleiten als ze een deftige misshift doen. (€)

Maar dan heb je natuurlijk geen Turbo S wat mij zot zou maken wetende dat er nog ne straffere is... 😆

Eigenlijk zijde dus best af met ne manuele Carrera S gij. Ni te duur, manueel en toch een deftige 911 voor uwe nek.  🤣

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf erbij: turbo(s) en gt3(rs) en gt2(rs) zijn in de meeste gevallen emotionele aankopen voor mensen die het echt gewoon graag zien of willen laten tonen dat ze het kunnen.
Tenzij je effectief circuit doet met zulke auto's zie ik de functionele meerwaarde er echt niet van in.  Tenzij je erop kickt om in de file aangestaard te worden of lekker te genieten van je alcantara zooi en andere race prul zoals centerlocks waar je op de openbare weg geen bal mee bent.

Uiteraard is dat voor een (groot) stuk een emotionele aankoop. Maar .... als je nu een 911 wil kopen EN je wil een atmosferische motor onwille van emotie, geluid, sensatie,.... wat moet je dan doen? Inderdaad een GT3 (RS) model kopen. Dan gaat het niet alleen over gezien worden of “hebben” maar over persoonlijke voorkeur van een soort techniek.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die upgrade van 40k (992 s carrera naar 992 gt3) u da waard is om enkel als hoofdreden een atmo te hebben... by all means go for it zou ik zeggen.

Het is dat wat ik wil zeggen... hoe graag zie je iets en wat heb je er voor over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, -krikke- said:

Als die 30/40k geen verschil maakt, pak dan de turbo.  Manueel is immers toch maar voor wannabe piloten die het 'pure' nastreven maar bleiten als ze een deftige misshift doen. (€)

Maar dan heb je natuurlijk geen Turbo S wat mij zot zou maken wetende dat er nog ne straffere is... 😆

Eigenlijk zijde dus best af met ne manuele Carrera S gij. Ni te duur, manueel en toch een deftige 911 voor uwe nek.  🤣

 

Turbo s en een chipje d’er in jonge!

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieje nieje, geen chipje!  Ge ga met een Turbo S al snel genoeg in de vangrail plakken.  Da chipke is waste of money.

Een uitlaatje daarentegen.... 😆

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/12/2020 om 14:30, The Swede zei:

Als je een 992 kan kopen, ga je geen pauperhobby als fietsen hebben.

Als ik het even statistisch bekijk ben je volledig mis...

Case 1: rijdt niet met de fiets, heeft geen 911 (case 1 kan jij zien in de spiegel :D)

Case 2: rijdt met de fiets en heeft ook een 911 

:lolz:

Op 8/12/2020 om 17:12, -krikke- zei:

Er zijn twee sportdesign packages en twee aerokit packages:

-sportdesign package twv €4416,50

(zonder sideskirts)

-sportdesign package in zwart hoogglans twv €6062,10

(inclusief sideskirts)

Het aerokit pakket twv €6207,30 is met de achtervleugel en is zonder sideskirts.

Het aerokit in zwart hoogglans twv €7.865 is dan weer met achtervleugel én sideskirts

De sideskirts kun je ook gewoon los bestellen.  Deze kosten dan €1161,60.

Kijk het is simpel...

Wil je een vleugel, dan koop je een GT3.

Wil je sportdesignpakket, dan koop je beter een standaard 991 want die lijkt sprekend op een 992 met sportdesign pakket

Wil je een mooie 992, dan pak je de sideskirts alleen :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Wat je dus zegt is, als rijplezier en -gevoel centraal staan, koop eerder een atmo 991 (als je het recent wil houden) dan een 992 ?

Nee dan koop je iets als een Lotus :)

Heel leuke discussie hier trouwens, en ik merk dat velen  heel realistisch zijn (en dat vind ik leuk). Je hebt met name toch redelijk veel mensen (outside AM) welke hun auto dingen toedichten die er gewoon niet zijn, of niet juist zijn. Gewoon "mijn auto, beste auto".

De afweging bevat meer dan of een auto "goed rijdt", ik zou zelf ook een 992S kopen ipv een 991GTS bv. Gewoon om recenter, nieuwer, meer luxe te hebben.

Het rijden zelf daar is minder plaats voor het pure genot op de ow. Op circuit is iets anders..... daar ga je wel voor de scherpste en BEST RIJDENDE auto.

Eigenlijk wel straf dat we hier op AM een grote meerderheid hebben die ondertussen dat onderscheid kunnen maken ! 

 

En ja ik zou ook de Turbo S kopen, om Krikke te kunnen kloppen aan de rode lichten ! Alleen wat me bij de Turbo (heel erg) of Turbo S enorm stoort is de gigantische drop in waarde. Dat is niet alleen in aankoop zot duur, het verlies is nog gekker. En toch zou he mijn keuze zijn (jong tweedehands). 

Nog zoiets en een andere discussie. Als ik niet op de firma koop (lease), ga ik toch voor jong tweedehands. De drops die sportwagens krijgen eens ze de garage uitrijden zijn echt gigantisch tegenwoordig.  

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Capitol zei:


Uiteraard is dat voor een (groot) stuk een emotionele aankoop. Maar .... als je nu een 911 wil kopen EN je wil een atmosferische motor onwille van emotie, geluid, sensatie,.... wat moet je dan doen? Inderdaad een GT3 (RS) model kopen. Dan gaat het niet alleen over gezien worden of “hebben” maar over persoonlijke voorkeur van een soort techniek.

Dit. 👆

Een “gewone” 911 doet me persoonlijk bijzonder weinig. Een GT3 (RS) daarentegen zou ik wel graag in mijn garage hebben om de redenen hierboven aangehaald. Heeft niets met posen te maken.

aangepast door thiva
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, thiva said:

Dit. 👆

Een “gewone” 911 doet me persoonlijk bijzonder weinig. Een GT3 (RS) daarentegen zou ik wel graag in mijn garage hebben om de redenen hierboven aangehaald. Heeft niets met posen te maken.

Zo zie je maar, ik zou zelf een GT3 laten staan voor een gewone Carrera. Ieder z’n voorkeur.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 hours ago, -krikke- said:

Ik blijf erbij: turbo(s) en gt3(rs) en gt2(rs) zijn in de meeste gevallen emotionele aankopen voor mensen die het echt gewoon graag zien of willen laten tonen dat ze het kunnen.

Tenzij je effectief circuit doet met zulke auto's zie ik de functionele meerwaarde er echt niet van in.  Tenzij je erop kickt om in de file aangestaard te worden of lekker te genieten van je alcantara zooi en andere race prul zoals centerlocks waar je op de openbare weg geen bal mee bent.

Typische reactie van iemand met een basismodel, kijkt naar uwe kozze die weet wel hoe het moet. Mvg een sukkelaar met oud Mazda'tje.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nog wel een GT3 willen, omdat ‘m qua looks toch wel specialer blijft dan een gewone 911, maar dan wel zonder vleugel, een touring dus. Als ik hier naar de spypics kijk van de nieuwe touring, dan ben ik al verliefd. Wat ik ook niet meer wil, dat is een manuele versnellingsbak. Als de nieuwe GT3 touring er gaat komen met PDK, dan gaat het bij mij toch kriebelen. Langs de andere kant kan ik echt genieten van de brutaliteit van de turbomotor. Dus nog beter zou een GT3 touring zijn met PDK en turbomotor. [emoji2]

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ook mijn dreamspec zijn maar ik heb die 40k opleg er niet voor over.

Ik zal na e jaar of drie diene van u of jokke wel overpakken aan 140k :)

PS: pak da nieuw blauw voor mij eh, anders zette hem maar op mobile tussen die 200 andere advertenties.  😁

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, The Swede said:

Uiteraard is er het prestige, de m'as-tu vu factor, de "ik wil de grootste hebben". Maar goed, ik ben ***** niet.  

Jij doet precies of een emotionele aankoop van een auto heeft altijd te maken met "hoe kom ik over op anderen". Is dat een vorm van projectie? Dat is hetgene jij er namelijk altijd bij sleurt.

Als er iets is wat je niet moet kopen voor de m'as-tu vu dan is het wel een 911. Ga met dat geld een (okkazie) Aston Martin Vantage kopen, ge gaat 100 keer meer bekijks hebben dan met zo een 911 die op elke hoek van de straat staat.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Lefty said:

Dus geen atmosferische Turbo met vleugel 🤓

 

Ze zouden dat moeten maken zodat je die vleugel makkelijk kan verwijderen en terugsteken :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minutes ago, -krikke- said:

Zou ook mijn dreamspec zijn maar ik heb die 40k opleg er niet voor over.

Ik zal na e jaar of drie diene van u of jokke wel overpakken aan 140k :)

PS: pak da nieuw blauw voor mij eh, anders zette hem maar op mobile tussen die 200 andere advertenties.  😁

 

Een Gt3 zonder spoiler maar dan wel in een flashy kleur...

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik zou nog wel een GT3 willen, omdat ‘m qua looks toch wel specialer blijft dan een gewone 911, maar dan wel zonder vleugel, een touring dus. Als ik hier naar de spypics kijk van de nieuwe touring, dan ben ik al verliefd. Wat ik ook niet meer wil, dat is een manuele versnellingsbak. Als de nieuwe GT3 touring er gaat komen met PDK, dan gaat het bij mij toch kriebelen. Langs de andere kant kan ik echt genieten van de brutaliteit van de turbomotor. Dus nog beter zou een GT3 touring zijn met PDK en turbomotor. emoji2.png

 

Uw volgende dus sowieso een 992 GT3 Touring met PDK! ❤️

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, ir_fuel zei:

Jij doet precies of een emotionele aankoop van een auto heeft altijd te maken met "hoe kom ik over op anderen". Is dat een vorm van projectie? Dat is hetgene jij er namelijk altijd bij sleurt.

Als er iets is wat je niet moet kopen voor de m'as-tu vu dan is het wel een 911. Ga met dat geld een (okkazie) Aston Martin Vantage kopen, ge gaat 100 keer meer bekijks hebben dan met zo een 911 die op elke hoek van de straat staat.


Ga dat eens op de Lippenslaan verkondigen 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Capitol zei:


Uiteraard is dat voor een (groot) stuk een emotionele aankoop. Maar .... als je nu een 911 wil kopen EN je wil een atmosferische motor onwille van emotie, geluid, sensatie,.... wat moet je dan doen? Inderdaad een GT3 (RS) model kopen. Dan gaat het niet alleen over gezien worden of “hebben” maar over persoonlijke voorkeur van een soort techniek.

Dit dus 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid