Ga naar inhoud

Laadpassen voor elektrische auto's

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
3 minuten geleden, PJH zei:

Mobiflow niet idd, maar de laadsessie zal toch stoppen op een gegeven moment? 

Stel ik kom thuis 's avonds, het is al donker. Ik plug de wagen in en zeg: laad op zonnestroom. Zal die dan blijven hangen tot de volgende dag om dan pas te laden, of zal de sessie verlopen omdat het laden maar niet begint?

Er zijn laadsessies waar je ook betaalt per minuut/uur dat je laadt (om idle laders te vermijden).
Ik denk dat het systeem er op voorzien is om de laadsessie aan te houden, ondanks geen laden.

Maar best te checken met je installateur.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 7/12/2023 om 11:41, Naish zei:

En beste wet die er zou kunnen komen is dat iedere EV verplicht een koppeling moet hebben met een betaalprovider.

Want op dit moment als er bvb geen internet beschikbaar is voor de paal, dan kan die niets controleren.

Tsss, kan dat internet niet werken via een Powerline adapter'ke. 

Geplaatst:
4 uren geleden, Polygoon zei:

Er zijn laadsessies waar je ook betaalt per minuut/uur dat je laadt (om idle laders te vermijden).
Ik denk dat het systeem er op voorzien is om de laadsessie aan te houden, ondanks geen laden.

Maar best te checken met je installateur.

Die is daar op voorzien, wanneer ik s'morgens mijn voorverwarming opzet dan komt dat verbruik gewoon bij de sessie die s'avonds gestart is.

Geplaatst:
5 uren geleden, Polygoon zei:

Maar waarom zou je dat gebruiken, met analoge teller?
Heeft toch geen meerwaarde?

De loadbalancer zorgt dat de electriciteit niet afslaat bij veel verbruik, dus die heeft altijd zijn nut  

Geplaatst:
Zojuist, josenjef zei:

De loadbalancer zorgt dat de electriciteit niet afslaat bij veel verbruik, dus die heeft altijd zijn nut  

Ja, ik had het niet op de loadbalancer, maar op enkel opladen bij zonne energie :D.
Momenteel kost mijn elektriciteit bij afname evenveel als dat het opbrengt bij injectie dus geen idee waarom ik tegen lage snelheid zou laden.

Steek hem nu gewoon elke keer aan 11kW in.

Geplaatst:

Geen schrik van capaciteitstarief? Ik laat hem gewoon aan 2kW laden en soms 3 of 4 in de zomer. 

Geplaatst:
3 minuten geleden, tuscani zei:

Geen schrik van capaciteitstarief? Ik laat hem gewoon aan 2kW laden en soms 3 of 4 in de zomer. 

Een analoge meter kan geen maandpieken registreren. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 8/12/2023 om 15:41, Polygoon zei:

Ja, ik had het niet op de loadbalancer, maar op enkel opladen bij zonne energie :D.
Momenteel kost mijn elektriciteit bij afname evenveel als dat het opbrengt bij injectie dus geen idee waarom ik tegen lage snelheid zou laden.

Steek hem nu gewoon elke keer aan 11kW in.

Voor uw facturen maakt het inderdaad geen bal uit. Als ik echter (mijn analoge is nu al wel vervangen door een slimme) altijd gewoon snel even 11 kW ga laden, dan slaat mijn hoofdzekering er hier 10 keer per dag uit denk ik. Ik zit zonder wagen al aan pieken van 7-8 kW. Aansluiting is maar 3*400 20A, dus dat is oppassen.

Geplaatst:
1 minuut geleden, glennvc zei:

Voor uw facturen maakt het inderdaad geen bal uit. Als ik echter (mijn analoge is nu al wel vervangen door een slimme) altijd gewoon snel even 11 kW ga laden, dan slaat mijn hoofdzekering er hier 10 keer per dag uit denk ik. Ik zit zonder wagen al aan pieken van 7-8 kW. Aansluiting is maar 3*400 20A, dus dat is oppassen.

Zit hier met 32A. Nog geen enkele keer laten afslagen. Welke toestellen geven jouw die pieken?

Geplaatst:
Op 8/12/2023 om 15:41, Polygoon zei:

Uh, care to explain?
De zuivere energiekost misschien, maar bij afname betaal je distributietarief/taksen/... Dus volgens mij loont zelf-consumptie nog steeds tov pakken van het net en op ander moment weer liggen injecteren.

Geplaatst:
24 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Uh, care to explain?
De zuivere energiekost misschien, maar bij afname betaal je distributietarief/taksen/... Dus volgens mij loont zelf-consumptie nog steeds tov pakken van het net en op ander moment weer liggen injecteren.

Terugdraaiende teller.

Geplaatst:
7 minuten geleden, Polygoon zei:

Terugdraaiende teller.

ahja juist :D my bad. Dan maakt het idd allemaal nog niets uit

Geplaatst: (aangepast)
2 uren geleden, Polygoon zei:

Zit hier met 32A. Nog geen enkele keer laten afslagen. Welke toestellen geven jouw die pieken?

Warmtepomp hier is een oud model (bouwjaar 2009 ofzo) en moduleert niet, 5 kW on-off. Smijt daar nog eens een boilerke in de keuken (2kW) een kookplaat en een oven bij en je bent er al. Ik ga mijn paal volgende week installeren, maar hij zal vaak dicht geknepen moeten worden. Capaciteitstarief lig ik niet vreselijk wakker van, dat is niet het grote geld per jaar. Ik dacht dat het 50 euro was op jaarbasis per kW piek. Aan 5 zit "iedereen", aan 10 kW komt "niemand". Voor die 250 euro per jaar...

aangepast door glennvc
Geplaatst:
21 uren geleden, tuscani zei:

Als je aan zo'n laag vermogen gaat laden, dan is het rendement een pak lager. Kans is groot dat het je meer kost aan verliezen, dan het capaciteitstarief.

Geplaatst:
2 uren geleden, Soundstorm zei:

Als je aan zo'n laag vermogen gaat laden, dan is het rendement een pak lager. Kans is groot dat het je meer kost aan verliezen, dan het capaciteitstarief.

Maar die verliezen zijn voor de werkgever, terwijl capaciteitstarief je zelf mag dokken ... (nu niet in tuscani zijn geval, in mijn geval)

Geplaatst:
2 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Maar die verliezen zijn voor de werkgever, terwijl capaciteitstarief je zelf mag dokken ... (nu niet in tuscani zijn geval, in mijn geval)

Correct. Maar was hier inderdaad naar @tuscani en andere 'zelfbetalers' gericht.

Geplaatst:

Capaciteitstarief verhoging komt toch ook uit mijn zak?  (Allez van de winkel als je dat wilt zeggen, maar dat is ook mijn portemonnee.  :D )

Geplaatst:
23 uren geleden, tuscani zei:

Capaciteitstarief verhoging komt toch ook uit mijn zak?  (Allez van de winkel als je dat wilt zeggen, maar dat is ook mijn portemonnee.  :D )

Ja, dat is het punt net. Dat je net zo weinig mogelijk uit je zak moet halen.

Geplaatst:

't is eens iets anders dan een laadpas voor een laadpaal

Geplaatst:

Cool concept wel, geen idee of dat makkelijkt schaalt.
Die batterij die ze er uit halen, moet ook laden natuurlijk. Dus enkel de gebruiker wint tijd :D 

Ik denk ook niet dat ze zo 50 van die batterijen kunnen stockeren.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Bij de nieuwe snellaadpalen op de parking van de lokale supermarkt staat nu ook het tarief bij.
AfbeeldingvanWhatsAppop2024-01-10om14_56.29_ad266806.jpg.0e5b980f0459d239169d061cb2c6fbc1.jpg

Ware het niet, dat dit geen rekening houdt met roamingkosten (?):
AfbeeldingvanWhatsAppop2024-01-10om14_58.06_27658884.jpg.5d067406bed9743046e89efd6f4cca9e.jpg

Ik lig er niet wakker van, omdat ik het niet zelf moet betalen.
Maar logisch is het allemaal toch niet.

Geplaatst:

Tenzij enkel dat laatste icoontje laadpassen is en dat tweede icoontje van iets anders is.
No clue.

Geplaatst:

Volgens mij komt dit omdat de roaming kost bepaald wordt door de operator van de laadpas, en niet door de operator van de laadpaal. Roaming kan dus verschillen per laadpas aan dezelfde paal, of zo begrijp ik het toch.

Geplaatst:
15 minuten geleden, ir_fuel zei:

WTF zijn roaming kosten?

Laadpas van provider A gebruiken op het laatnetwerk van provider B ofzoiets.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid