Ga naar inhoud

BMW G80/G81/G82/G83 M3 & M4

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
33 minuten geleden, Rabbit zei:

Die peetie van Carwow haalt ermee 0-60 in 3.66s :o zogezegd de RWD variant. Dat kan toch bijna niet dan dat die auto in het geniep ook wat vooraan trekt. Dat lijkt me toch fysisch bijna niet mogelijk 3.66 ?

C63S deden ze in 3.9

Geplaatst:
6 uren geleden, Thebiemerke zei:

Verliezen tegen een 5j oude Alfa Romeo. Wow.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
19 minuten geleden, William Blake zei:

Verliezen tegen een 5j oude Alfa Romeo. Wow.

Vond ik toch ook wel frappant ?  EN dan de spec van die persauto. Vuilzakgrijs met oranje kuipstoelen ?

Geplaatst:

Okay, nevermind, forget what I said. Het kan erger

image.thumb.png.0f8e59dc4e7a6fd6ce825851a05f46cf.png

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 8
Geplaatst:
1 uur terug, Rabbit zei:

De kans is reëel dat we 't gewoon niet snappen...
Maar dat er wel een marktonderzoek aan voorafging...
Waarschijnlijk iets voor deze mensen:

shopping?q=tbn:ANd9GcSTpS5yI6eG-QnLqPg-t 

?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 uren geleden, Rabbit zei:

Die peetie van Carwow haalt ermee 0-60 in 3.66s :o zogezegd de RWD variant. Dat kan toch bijna niet dan dat die auto in het geniep ook wat vooraan trekt. Dat lijkt me toch fysisch bijna niet mogelijk 3.66 ?

Bwa da's 96 per uur, en launch gebeurt in tweede dus dat moet eventueel niet schakelen. En op cups ofzo?

Geplaatst:
44 minutes ago, Logic said:

De kans is reëel dat we 't gewoon niet snappen...
Maar dat er wel een marktonderzoek aan voorafging...
Waarschijnlijk iets voor deze mensen:

shopping?q=tbn:ANd9GcSTpS5yI6eG-QnLqPg-t 

?

@walter aan de kassa gevraagd.

• Grappig 1
Geplaatst:

Hoe kan een RWD nu in 't geniep vooraan trekken :D 

Je zit wel met 500 pk he. Als mijne 1 het al in 4.4 kan klaren tot 100, zal die M3 het wel een stuk sneller kunnen, en tot 96, zeker?

Geplaatst:
2 uren geleden, Rabbit zei:

Über-BMW fanboy.

Verschrikkelijk dat interieur, maar gelukkig kan het anders.

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Je zit wel met 500 pk he. Als mijne 1 het al in 4.4 kan klaren tot 100, zal die M3 het wel een stuk sneller kunnen, en tot 96, zeker?

zijn UK-spec M3/4 niet steeds AWD wegens Competition?

Geplaatst:
12 minuten geleden, ir_fuel zei:

Gewoon dat dat gwn een en al software is. Altijd xdrive qua hardware maar de X ligt zogezegd af bij de rwd versie. ?

Met zuiver rwd zit je toch echt ergens aan een limiet in mijn opinie. Cfr mijne maat zijn getunede m140i @ 480pk, een m5 f10

Geplaatst:
Just now, Rabbit said:

Gewoon dat dat gwn een en al software is. Altijd xdrive qua hardware maar de X ligt zogezegd af bij de rwd versie. ?

Dat zou wel heel straf zijn :lolz: 

Geplaatst:
5 uren geleden, Rabbit zei:

Vroeger konden ze er toch ook al wel wat van... En dan spreek ik over +15j geleden

Screenshot_20210310-205822_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20210310-210133_Samsung Internet.jpg

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Zwart is de kleur. Spijtig van die automaat, intussen is die ZF8 ook al enkele jaren oud... vond die in de M5 ook tegenvallen.

Geplaatst:

Coole reviews van die gast. 

Geplaatst:
12 uren geleden, William Blake zei:

Zwart is de kleur. Spijtig van die automaat, intussen is die ZF8 ook al enkele jaren oud... vond die in de M5 ook tegenvallen.

Los van het feit dat het een kermis auto is en er belachelijk uitziet: die ZF vind ik nu net niet tegenvallen.. is inderdaad een ouder type bak, maar ivgl met de concurrentie doet hij nog steeds mee met de top imo. Die 9 traps (heb ik nog net meegemaakt)  vond ik nu ook niet bepaald een technologisch mirakel qua rijgedrag. 

Vergelijken met een DGK/DCT/DSG is sowieso niet aan de orde, het is gewoon een ander concept en daar kan je niks aan veranderen. 

Geplaatst:
4 minuten geleden, Jan zei:

Los van het feit dat het een kermis auto is en er belachelijk uitziet: die ZF vind ik nu net niet tegenvallen.. is inderdaad een ouder type bak, maar ivgl met de concurrentie doet hij nog steeds mee met de top imo. Die 9 traps (heb ik nog net meegemaakt)  vond ik nu ook niet bepaald een technologisch mirakel qua rijgedrag. 

Vergelijken met een DGK/DCT/DSG is sowieso niet aan de orde, het is gewoon een ander concept en daar kan je niks aan veranderen. 

Ik heb nu wel met de meest recente amg producten gereden, en ik vind die Mercedes AMG Speedshift toch sterker voor de dag komen. Ik kan niet zeggen wat, maar ik vind hem leuker en alerter.

Geplaatst:
33 minuten geleden, Rabbit zei:

Ik heb nu wel met de meest recente amg producten gereden, en ik vind die Mercedes AMG Speedshift toch sterker voor de dag komen. Ik kan niet zeggen wat, maar ik vind hem leuker en alerter.

En heb je al gereden met die M8HP75 die momenteel in de F90/G8x ligt? Geen 8HPTU zoals 95% van de 8 traps binnen het BMW wagenpark.

Geplaatst:
1 uur terug, Jan zei:

Dat zeg ik net... doet afbreuk aan de beleving. M3 Competition DKG vond ik echt leuk, droog en direct...

Objectief is die bak top, maar niet voor een sportieve wagen, hoe snel die ook schakelt.

Akkoord dat die beter is dan de 9G van Benz. AMG niet meegerekend. (MCT dan hé, de TCT is op niveau van de ZF8)

1 uur terug, Rabbit zei:

Is scherper qua feeling. Wat meer mechanisch gevoel...

Geplaatst:
3 minutes ago, William Blake said:

Dat zeg ik net... doet afbreuk aan de beleving. M3 Competition DKG vond ik echt leuk, droog en direct...

Enerzijds is dat droge, brute een pluspunt. In zijn snelste stand is dat een serieuze patat bij volgas. Machtig snel.

Anderzijds kwam daarop ook een terechte kritiek dat wanneer je dat doet op een oneffen, natte of niet-rechte baan, die kar zich soms wel eens durfde verzetten. Wat Harris letterlijk beschrijft. Je bent er niet helemaal gerust in.

De SMG uit de CSL had ook zijn voor- en nadelen. Dus ja, wat moesten ze doen? Wordt allemaal wat softer. Maar ook wat bruikbaarder, voorspelbaarder zeker?

Geplaatst:

Moderne auto's verliezen aan karakter.

Niks moet perfect zijn.

• Vind ik leuk 5
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
16 minuten geleden, William Blake zei:

Objectief is die bak top, maar niet voor een sportieve wagen, hoe snel die ook schakelt.

Akkoord dat die beter is dan de 9G van Benz. AMG niet meegerekend. (MCT dan hé, de TCT is op niveau van de ZF8)

Is scherper qua feeling. Wat meer mechanisch gevoel...

Ik vermoed dat dat komt door het ontbreken van een koppelomvormer. MCT is in theorie een automaat met een natte koppeling (simplistisch gezien). Ergens tussen een DKG en automaat in dus. 

Gezien het gewicht van die nieuwe generaties vraag ik me af hoe “sportief” dat nog is, ze gaan eerder richting de sport limo’s van 5j geleden. Kleine noot:  Ik heb er nog geen meter mee gereden. Dus op gebied van sportiviteit kan ik er nog geen echt oordeel over vellen. 

Ik ben ook DKG/DCT fan, al waren er evenzeer mensen die er niet tevreden van waren, het schokkerige gedrag, on/off effect bij filerijden. Misschien is dat op gebied van marketing een betere zet is. Hopen dat de M2 wat betere looks krijgt zeker :lol:.

Geplaatst:
1 uur geleden, Jan zei:

En heb je al gereden met die M8HP75 die momenteel in de F90/G8x ligt? Geen 8HPTU zoals 95% van de 8 traps binnen het BMW wagenpark.

In alle eerlijkheid: nope :) 

Geplaatst:
2 hours ago, ICM said:

Enerzijds is dat droge, brute een pluspunt. In zijn snelste stand is dat een serieuze patat bij volgas. Machtig snel.

Kloppen in een versnellingsbak, bij het opschakelen, leg me daar eens het nut van uit?

Geplaatst:
3 uren geleden, Rabbit zei:

3 uren geleden, Jan zei:

1 uur terug, Rabbit zei:

In alle eerlijkheid: nope :) 

Euh.. ok dan

@ir_fuel

Artificiële sportiviteit :lol:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid