Ga naar inhoud

LEZ in Europe, hoe werkt het?


The Swede

Aanbevolen berichten

10 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Als je in Duitsland een Mustang 5.0 inschrijft is het 550 euro en hier 15 000 euro

En als je in Frankrijk een Caterham 485 van 70k inschrijft zou het binnenkort 40k taks moeten zijn...

De wereld is gewoon omzeep, met dat groene gezeik

  • Boos 1
Link naar reactie
Delen op andere sites




Men had beter het SUV fenomeen aangepakt: elke grijze muis rijdt tegenwoordig met een Cashqai,  T-roc, Tiguan etc. Waarom? Omdat het de mode is en in onze instagram cultuur past? Deze wagens verbruiken meer dan een klassieke golf of passat. Als je van deze SUV's en nep 4x4's de target maakt en zeg maar, +100 tot 200 euro per jaar aan belastingen meer laat betalen, dan zal het effect op milieu zeer groot zijn. Deze mensen schakelen van een T-roc zonder probleem over naar een golf of golf


Mijn T-Roc verbruikt 0.2l meer als de Golf van mijn vader, beiden benzine en 150pk.

Moet ik nu zwaar gestraft worden voor die 0.2 meer?


Alle dan [emoji57]




Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, gewoon ik said:

dat is iets anders dan zelfstandigen die verhuizen.

De zuidkust van Spanje draait op dat soort gepensioneerden.

 

Maar dan wel terugvliegen naar België als ze medische hulp nodig hebben ....

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Luv4DLM zei:


 

 


Mijn T-Roc verbruikt 0.2l meer als de Golf van mijn vader, beiden benzine en 150pk.

Moet ik nu zwaar gestraft worden voor die 0.2 meer?


Alle dan emoji57.png



 

 

Pas op voor de taalpolitie 😁 (als/dan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Maar dan wel terugvliegen naar België als ze medische hulp nodig hebben ....

dat is idd wat ik zei in mijn vorige post...zo zijn mensen he.

en dat is met die pickups en leasewagens net hetzelfde. 

Toen ik vroeger als 25 jarige een nieuwe VW Jetta had gekregen als leasewagen kwam de overbuurvrouw ook af, en niet om te feliciteren dat de gewone man eens iets kreeg als een deel van zijn loon: maar in de zin van, oh heb je een leasewagen...waarom geven ze je zo een auto, je geraakt er toch ook met een Polo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Akkoord, maar mijn punt is dat de laatste 15 jaar de fake SUV's zijn geexplodeerd in aantal terwijl de "sensibilisering" voor het milieu dat ook geweest is. Hoe komt dat beide zijn gestegen?
Waarom heb jij geen C4 grand spacetourer ipv een 5008? De eerste is functioneel en de 2de is een modegril. We leven in een tijd waar  eco zo belangerijk is en waar wordt op gehamerd langs alle kanten. Parellel daarmee stopt VW zijn Touran en de Tiguan kan het laten floreren? Kan je dat geloven? Ik sta daar verstelt van. Ik heb een kennis die een Tiguan all space kocht. Ik vroeg hem waarom geen Touran? Die is op alle fronten beter gezien zijn 3 kinderen en ook nog goedkoper/zuiniger. Antwoord: dat is belachelijk als ik daar alleen in zit wanneer ik naar het werk rij..... . Maak aub een taxregeling die zulke mensen sensibiliseert. Hoeft maar €100/ jaar te zijn zodat iedereen desondanks alsnog zijn keuze kan maken.
Ik wil niet op de man spelen, maar ik hoop dat het punt enigzins duidelijk is.
 
Die 5008 is van mijn vrouw, ik ben geen SUV mens. Maar veel MPV zijn SUV geworden, kijk naar espace, 5008, ..

De stijging komt dus door het aanbod en de reden dat dat zo is is globalisering. Mijn neef koopt in Paraguay een Ford EcoSport, 15 jaar geleden kon ik nooit hetzelfde model rijden als hij.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

De discussie ging over belastingvoordeel op LV. Nie over iemand die ne SUV koopt omdat dat 'sjiek' is. :)

Een 'ideale' oplossing bestaat er niet, en ze gaan altijd iets willen doen om nog wat meer geld uit de gouden autokoe te halen. Nu zijn t overmaatse pickups die eraan moeten geloven. En zoals hier al ergens staat, de mens met zijn Navarro of Hilux die koopt dat ook als hem daar gewoon op belast wordt, dat zijn nog "gewone" krachtbronnen, en geen 6liter-V8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De regering zal altijd genoeg achterpoortjes open laten, en mensen zoeken hoe ze het systeem kunnen omzeilen. Zo zullen er altijd veel profiteurs zijn, en mensen die onterecht gekloot worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Maar dan wel terugvliegen naar België als ze medische hulp nodig hebben ....

je bedoelt, zich laten repatriëren

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Liquid Li0n said:

ik denk als zelfstandige dat je dan beter naar Amerika of de Arabische Emiraten verhuist, veel uren kloppen wordt daar eerder beloond en je hoeft geen ziekteverzekering dus tussen je 20 en 50 kan je dat 30 jaar lang uitsparen, hier betalen we dat maar

Amai, je kan er niet meer naast zitten :D 

Enig idee wat een standaard tandartsbezoek daar kost? :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Amai, je kan er niet meer naast zitten :D 

Enig idee wat een standaard tandartsbezoek daar kost? :lol: 

doemme...ik had mijn tandarts situatie er niet mogen bijzetten haha 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/10/2020 om 06:58, abtler zei:

🥺 

Zat er natuurlijk al jaren aan te komen en ook begrijpelijk als je naar bv milieu kijkt. Flauwekul is natuurlijk als je  zegt dat het niet om de extra inkomsten gaat. 

In NL hebben ze dat al jaren geleden aangepakt, om de belasting die ze misten toch te innen, waardoor toen met name de grijze kopjes in hun Berlingo geraakt werden. In de loop der jaren zijn aansluitend telkens zaken ingevoerd (verhoogd dak, minimale lengte laadvloer etc.) om zelfs bedrijfsmatig bepaalde keuzes te ontmoedigen.

'Het is niet de bedoeling dat wie al een pick-up heeft gestraft wordt. De maatregel geldt alleen voor nieuw ingeschreven voertuigen', zegt Diependaele.

🧐 Dan toch nog snel inwisselen voor een V6 (of v8 als dat zeker zou zijn dat ze niet terugkijken 🤔 😀

Enige struikelblok is dat je hem daarna niet meer verkocht krijgt gezien de volgende eigenaar wel zal moeten betalen voor een milieuverontreinigendmoordwapen.

 

Zal wel meevallen denk ik. Zelfstandige gaan het nog mogen inschrijven. Een Tundra 1794 crew max wil ik wel nog van je over kopen binnen x jaar :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Polygoon said:

Kan je dit staven?

Er zitten hier al 3 emmigranten op dit forum. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, gewoon ik said:

Dan zijn er maar weinig landen. Ik heb nog geen zelfstandige horen zeggen dat hij naar nederland, frankrijk of duitsland is verhuist omdat het dar goedkoper en beter is.

Luxemburg ja, en dan is het veelal verhuizen op papier. In al die oostbloklanden moet je lokale connecties hebben of ze werken je tegen (of groot genoeg zijn en direct een hoopje mensen van werk voorzien)

 

FYI: de wereld is groter dan Duitsland, Frankrijk, Holland en België ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/10/2020 om 14:05, Joske zei:

Een LV is voor mij mijn Partner die ik gebruik om naar t containerpark te rijden, of om de hond in te steken om aan de zee te gaan wandelen. Dat ding is door de contstructeur als LV bedoeld. Als ik daar vollepot BIV op moest betalen kon en deed ik dat ook.

Een Partner is voor mij een valse LV die mensen kopen om geen taks te betalen. Je hond uitlaten kan je in je X5 ook :D

Nu, daar spreken ze in de media toch niet over e, die Partners aan 65euro taks. Ken er genoeg die dat gewoon hebben om goedkoop naar het werk te bollen. En buiten het Partner gebeuren, geef ik hun daar ook gelijk in. Vanaf je loon op je rekening staat ben je al genoeg gesjost. 

20 uren geleden, abtler zei:

FB "Matthias Diependaele: Uitpersen? De kleine man? Een pick-up van meer dan 40.000 euro? Het aandeel pick-ups is echt klein. Ik viseer dus niet de gebruikers, wel het oneerlijk systeem. Iemand die een pick-up inschrijft als lichte vracht betaalt veel minder dan iemand die met een Volkswagen Golf of Fiat 500 (middenklasse!) rijdt. Vindt u dat eerlijk?"

Wat heeft die >40.000 nu weer met het zogenaamde 'eerlijkheidsprincipe' (grote auto moet meer betalen dan kleine) waar hij mee schermt te maken ?! Zit daar, als ik eens door de reacties op zijn fb post scrol, misschien het probleem. Zouden we dan niet beter gewoon op basis van cataloguswaarde BIV/belasting gaan betalen want (aja!) de rijke mens kan meer betalen dan de gewone burger.

Ze zouden eens moeten weten hoeveel er al boven de 100k zitten. Ze krijgen wss een stijve nog voor ze beginnen typen. En de gemiddelde burger laat hem daar allemaal aan vangen. Triestig eigenlijk. Iedereen ziet wat je hebt, niemand wat je er voor doet. 

9 uren geleden, kurbelwelle zei:

Hoe langer hoe meer is 500 euro / jaar veel geld voor het doorsnee gezin.

Stel je beschouwt alle LV's in de Belgische fleet. Je tekt daar de mensen af die het professioneel nodig hebben. Dan nog eens minus hobbiesten (paarden, oldtimers, 4x4, caravanisten). Wat schiet er dan nog over? Mensen die een LV kopen om dan per definitie enkel alleen maar belastingen te ontduiken. Hoe groot is die groep? Die groep zal bijster klein zijn.  Ik help mijn familie/vriendengroep meestal in het zoeken naar een nieuwe wagen. Nog nooit heeft iemand na mijn aanraden nog maar een LV overwogen. Nooit. 

Resultaat is dat er weer nieuwe regels worden geintroduceert die alles nog maar is complexer gaan maken. Op het einde van de rit stijgen de kosten significant voor kleine zelfstandigen en hobbiesten zonder noemenswaardig effect op het millieu. Vermits de groep bijzonder klein is en/of omdat hoe dan ook dit type voertuig een noodzaak blijft voor de hobby of het werk. 

 

Mijn voorstel:

Laten we een groep aanpakken waarvoor een auto louter een noodzakelijk kwaad is om van A naar B te geraken, de grootste groep dus:

Men had beter het SUV fenomeen aangepakt: elke grijze muis rijdt tegenwoordig met een Cashqai,  T-roc, Tiguan etc. Waarom? Omdat het de mode is en in onze instagram cultuur past? Deze wagens verbruiken meer dan een klassieke golf of passat. Als je van deze SUV's en nep 4x4's de target maakt en zeg maar, +100 tot 200 euro per jaar aan belastingen meer laat betalen, dan zal het effect op milieu zeer groot zijn. Deze mensen schakelen van een T-roc zonder probleem over naar een golf of golf + zonder morren.

Die enkele Dodge RAM's eruit halen en stigmatiseren ipv elke Jan Modaal met zijn Tiguan 4x2 bekt en verkoopt beter natuurlijk, alhoewel het effect zich na de komma bevindt.

Mijn stem heb je!

 

7 uren geleden, Luv4DLM zei:


 

 


Mijn T-Roc verbruikt 0.2l meer als de Golf van mijn vader, beiden benzine en 150pk.

Moet ik nu zwaar gestraft worden voor die 0.2 meer?


Alle dan emoji57.png



 

 

Neen, niet voor dat verbruik, enkel omdat je met een T-roc rijd. Maar ik vermoed dat je ballen afsnijden al pijnlijk genoeg was dus we zullen je er niet verder voor straffen. 

7 uren geleden, josenjef zei:

Die 5008 is van mijn vrouw, ik ben geen SUV mens. Maar veel MPV zijn SUV geworden, kijk naar espace, 5008, ..

De stijging komt dus door het aanbod en de reden dat dat zo is is globalisering. Mijn neef koopt in Paraguay een Ford EcoSport, 15 jaar geleden kon ik nooit hetzelfde model rijden als hij.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Waar zit m in Paraguay en wat doet m daar? 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites



Waar zit m in Paraguay en wat doet m daar? 


Carmen del Parana de meeste. Mijn overgrootvader is naar daar ooit geëmigreerd en een deel is teruggekomen en enkele gebleven [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Polygoon zei:

Op 300 leden (1400 in totaal zelfs).

Volgens de media zou dat enorm veel zijn! Zonet zegde ze dat 3,7% te snel reed op de flitsmarathon. Van de 35000! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik wil: dat iedereen 250 euro BIV moet leggen voor het papierwerk, en dat de VB 0 is voor alles. Maar dat gaat blijkbaar niet [emoji20] want ze hebben onze centjes nodig.
De belg moet gewoon eens inzien dat hij niet altijd moet zagen omdat een ander iets meer heeft dan hem. Als iemand een nieuwe Ferrari koopt heeft hij al een deel BTW mogen betalen, hij heeft al belastingen mogen leggen op zijn loon en wat nog allemaal. Elke liter dat hij opbrandt met zijn bazen-V12, en het zijn er veel, is ook nog eens zwaar belast enz. De vervuiler moet al genoeg betalen....
Het moet bovendien eens gedaan zijn met altijd iedereen een schuldgevoel op te zadelen als iemand eens iets koopt of doet. We werken al hard genoeg, we mogen er ook iets aan hebben imo.
Dat ze eens beslissingen maken die effectief waarde hebben:
- Zet in op openbaar vervoer, ipv auto's zwaarder te belasten. Er moet geen straf zijn omdat je de auto kiest, er moet een makkelijker alternatief zijn die goedkoper en beter is. Mensen gaan het comfort van hun auto niet opgeven voor een paar 100 euro meer, dat hebben we nu al vaak genoeg gezien. Mensen veranderen hun gedrag als ze een makkelijkere oplossing hebben -> voorzie die, ipv iets moeilijker te maken die wel goed werkt (zet anders nog wat bloembakken op straat grrrrr).
- Als ze het milieu willen redden gaat oldtimers verbieden en pick-ups meer laten betalen niks oplossen. Je moet je structurele problemen aanpakken door infrastructuurwerken. Meer treinen, meer wegen, hoofdwegen die niet dwars door een centrum lopen, ....
- Je moet geen taksen heffen op die, zoals ze het zelf zeggen, paar 1000 pick-ups omdat ze meer vervuilen dan een gewone wagen. Je moet de CO2 reduceren op manieren dat het effectief uitmaakt: bouw kerncentrales ipv gascentrales en laat treinen rijden voor vrachtvervoer op die CO2 neutrale elektriciteit.
- Je moet niet naar de pijpen dansen van uw volk, want uw volk is dommer dan een emmer stront gemiddeld gezien. We zijn een bende janetten hier in België, continue jaloers zijn op een ander. Als je een belastingvoordeel voor pick-ups afschaft (of bedrijfswagens ofzo) omdat de meeste dat zien als oneerlijk omdat ZIJ HET NIET HEBBEN, dan kun je evengoed al die andere voordelen ook afschaffen. Ik kan zo ook beginnen kakken dat er met mijn geld: uitkeringen betaald worden die ik niet heb omdat ik wel werk, kindergeld weggegeven wordt aan Franske van achter den hoek omdat hij zijn piezewieter niet in zijn broek kon houden, ik meebetaal aan de huizen van anderen door de gesubsidieerde woonbonus, ... Wat maakt het uit dat mijn kinderloze buurman in zijn huurhuis met een Dodge Ram rijdt en hij daarom wat minder taksen moet betalen. Het compenseert de rest dat hij niet heeft nog niet voor de helft. Maar daar denkt de doorsnee vlaming niet bij na want "het is normaal dat wij dat krijgen, maar wat hij heeft, dat is een schande!".
- Ze hebben een spel gemaakt met daarin bepaalde spelregels. Een speler kan de regels ten volle benutten, da's eigen aan elk systeem. Je moet dus niet zagen als iemand het spel speelt.

Mocht je in de politiek zitten, ik stemde voor jou. :D

In België (zeker in Vlaanderen) zijn ze altijd jaloers op wat de ander heeft of voor z'n deur heeft staan...

Waarom kopen de tegenstanders dan zelf geen zo'n pick-up?

Hetzelfde zie je bij mensen die zitten af te geven op leraren 'met al hun verlof'. Maar als je ze dan vraagt waarom ze zelf geen leraar worden, is het stil... Idem met niet-zelfstandigen die jaloers zijn op zelfstandigen etc.

Is dit trouwens pas beslist of was dit al lang op voorhand geregeld? Want ze zijn er wel zeer snel mee opeens dan.
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Mocht je in de politiek zitten, ik stemde voor jou. default_biggrin.gif

In België (zeker in Vlaanderen) zijn ze altijd jaloers op wat de ander heeft of voor z'n deur heeft staan...

Waarom kopen de tegenstanders dan zelf geen zo'n pick-up?

Hetzelfde zie je bij mensen die zitten af te geven op leraren 'met al hun verlof'. Maar als je ze dan vraagt waarom ze zelf geen leraar worden, is het stil... Idem met niet-zelfstandigen die jaloers zijn op zelfstandigen etc.

Is dit trouwens pas beslist of was dit al lang op voorhand geregeld? Want ze zijn er wel zeer snel mee opeens dan.
Dus een misbruik aankaarten is jaloezie? De verminderde sociale lasten in het voetbal kan ik geen mening over geven zonder dat het jaloezie is?
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

emmigranten

Wat hebben mensen die weglopen van het podium waar ze een film- of TV-onderscheiding hebben gekregen, hier nu mee te maken?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, josenjef zei:
2 uren geleden, Ian zei:

Mocht je in de politiek zitten, ik stemde voor jou. default_biggrin.gif

In België (zeker in Vlaanderen) zijn ze altijd jaloers op wat de ander heeft of voor z'n deur heeft staan...

Waarom kopen de tegenstanders dan zelf geen zo'n pick-up?

Hetzelfde zie je bij mensen die zitten af te geven op leraren 'met al hun verlof'. Maar als je ze dan vraagt waarom ze zelf geen leraar worden, is het stil... Idem met niet-zelfstandigen die jaloers zijn op zelfstandigen etc.

Is dit trouwens pas beslist of was dit al lang op voorhand geregeld? Want ze zijn er wel zeer snel mee opeens dan.

Meer tonen  

Dus een misbruik aankaarten is jaloezie? De verminderde sociale lasten in het voetbal kan ik geen mening over geven zonder dat het jaloezie is?

voetbal mag 7000 bezoekers hebben, maar een ander buitenevent maar 400...dat is ook zo iets wat niet te begrijpen valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, josenjef zei:
11 uren geleden, Ian zei:

Mocht je in de politiek zitten, ik stemde voor jou. default_biggrin.gif

In België (zeker in Vlaanderen) zijn ze altijd jaloers op wat de ander heeft of voor z'n deur heeft staan...

Waarom kopen de tegenstanders dan zelf geen zo'n pick-up?

Hetzelfde zie je bij mensen die zitten af te geven op leraren 'met al hun verlof'. Maar als je ze dan vraagt waarom ze zelf geen leraar worden, is het stil... Idem met niet-zelfstandigen die jaloers zijn op zelfstandigen etc.

Is dit trouwens pas beslist of was dit al lang op voorhand geregeld? Want ze zijn er wel zeer snel mee opeens dan.

Meer tonen  

Dus een misbruik aankaarten is jaloezie? De verminderde sociale lasten in het voetbal kan ik geen mening over geven zonder dat het jaloezie is?

Het is toch geen misbruik?

Je koopt een pick up en de staat zegt dat het een LV is. Dus tarief x is geldig. Wat is daar nu misbruik aan? 

Het ergste van al is dan nog eens dat ze "normaal" gebruiken in de zin dat zo een voertuig normaal +10k aan biv kost. Wtf is daar normaal aan? 

We leven in een klein land, maar toch dicht bevolkt. Een auto kost eigenlijk veel aan taks, veelal zelfs niet in verhouding TOV het voertuig. 

Vrachtwagens mogen nu ook continu dokken en toch is ons wegennet, niet in de staat dat het zou moeten zijn. 

Dan begrijp ik eigenlijk niet waarom iedereen op dat LV gebeuren zit te roepen terwijl het gewone taks systeem eigenlijk volledig van de pot gerukt is. 

 

Kennis van mij heeft trouwens boerderij om u tegen te zeggen in Paraguay. Laatste 40km geen aangelegde wegen. Eens taxi genomen van in Brazilië naar Paraguay, eigenlijk gewoon grens over omdat een auto huren in Brazilië en er mee tot daar rijden een no go was :D

Nog als illegale dat land betreedt ook :D en op straat komen ze daar gewoon de tasers tonen op dezelfde manier dat ze hier rozen verkopen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, indien de taksen niet zo van de pot gerukt waren, zouden er ook minder mensen zijn die bereid zijn een achterbank op te offeren. Ook het BIV-systeem is een echte geldkoe.. Telkens de auto op een andere naam ingeschreven wordt, dient er weer opnieuw BIV betaald te worden.. En hoe ouder, hoe meer etc..

 

De exporteurs gaan weer gouden zaken doen want niemand raakt nog zijn auto kwijt op de 2dehandsmarkt voor een faire prijs, door die pestmaatregelen van de roverheid. Het ergste van al is dat ze inmiddels maar al te goed weten dat de auto helemaal niet zo'n zware invloed heeft op de luchtvervuiling, vergeleken met de grote industrie. Tijdens de corona periode waar er amper nog verkeer op de baan was, was er geen verschil te merken in de lucht. En in begin kon men nog het excuus gebruiken dat je daar na één of twee maanden nog niet meteen verschil in ging kunnen zien, maar na 3 of 4 maand?

 

Ze zouden beter eens iets doen aan de overproductie en overmatig gebruik van plastic (waar nieuwe auto's ook vol van zitten) en wegwerpplastic en wegwerpproducten. Dat heeft een veel zwaardere invloed op mens en milieu, maar is natuurlijk 'onzichtbaar' en wereldwijd, en op korte termijn kan je niet zo snel cashen als bij auto's belasten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/18/2020 at 9:04 AM, Polygoon said:

Hier blijft het toch de norm. 2 weken thuis, 1 week op kantoor. 

Ik ben sinds het begin van de lockdown niet meer op kantoor geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid