Ga naar inhoud

LEZ in Europe, hoe werkt het?


The Swede

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden, Order66 zei:

Zelfde mensenkloterij met lez en oldtimer liefhebbers trouwens. Hoeveel % is dat maar, dan nog niet over de weinige kilometers gesproken. Het is altijd door mensen die een bepaald statuut misbruiken, dat er regelneverij komt, en ze een excuus hebben om geld te pakken.

gaat ook zo zijn in 2022 wanneer de motorfietsen naar de keuring moeten, weer extra kassa kassa

Link naar reactie
Delen op andere sites

FB "Matthias Diependaele: Uitpersen? De kleine man? Een pick-up van meer dan 40.000 euro? Het aandeel pick-ups is echt klein. Ik viseer dus niet de gebruikers, wel het oneerlijk systeem. Iemand die een pick-up inschrijft als lichte vracht betaalt veel minder dan iemand die met een Volkswagen Golf of Fiat 500 (middenklasse!) rijdt. Vindt u dat eerlijk?"

Wat heeft die >40.000 nu weer met het zogenaamde 'eerlijkheidsprincipe' (grote auto moet meer betalen dan kleine) waar hij mee schermt te maken ?! Zit daar, als ik eens door de reacties op zijn fb post scrol, misschien het probleem. Zouden we dan niet beter gewoon op basis van cataloguswaarde BIV/belasting gaan betalen want (aja!) de rijke mens kan meer betalen dan de gewone burger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

FB "Matthias Diependaele: Uitpersen? De kleine man? Een pick-up van meer dan 40.000 euro? Het aandeel pick-ups is echt klein. Ik viseer dus niet de gebruikers, wel het oneerlijk systeem. Iemand die een pick-up inschrijft als lichte vracht betaalt veel minder dan iemand die met een Volkswagen Golf of Fiat 500 (middenklasse!) rijdt. Vindt u dat eerlijk?"
Wat heeft die >40.000 nu weer met het zogenaamde 'eerlijkheidsprincipe' (grote auto moet meer betalen dan kleine) waar hij mee schermt te maken ?! Zit daar, als ik eens door de reacties op zijn fb post scrol, misschien het probleem. Zouden we dan niet beter gewoon op basis van cataloguswaarde BIV/belasting gaan betalen want (aja!) de rijke mens kan meer betalen dan de gewone burger.
Als reactie op de beschuldiging van "de kleine man uit te persen" kan ik die link naar de budgetten die dergelijke wagens vragen wel ergens begrijpen.





Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, josenjef zei:

Als reactie op de beschuldiging van "de kleine man uit te persen" kan ik die link naar de budgetten die dergelijke wagens vragen wel ergens begrijpen.





Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Ja, want er is geen 2dehands markt🤔... . Pick-ups (L200, navarras), etc) zijn eigenlijk vrij goedkoop naar zowat alle ratio's die je kan opnoemen.

Wat met grote gezinnen die iets à la Citroen Jumper e.d. aanschaffen?  6 plaatsen en fiscaal gunstig... Wat is hun alternatief? 

aangepast door kurbelwelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, want er is geen 2dehands markt[emoji848]... . Pick-ups (L200, navarras), etc) zijn eigenlijk vrij goedkoop naar zowat alle ratio's die je kan opnoemen.

Wat met grote gezinnen die iets à la Citroen Jumper e.d. aanschaffen?  6 plaatsen en fiscaal gunstig... Wat is hun alternatief? 

Uiteraard wel, maar mijn Vito of mijn broer zijn L200 zijn niet onbetaalbaar als ze geen lichte vracht zijn [emoji6] fijn is het niet, maar het is niet onoverkomelijk.

 

Een Jumper als gewone auto kost 500 meer per jaar?

 

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, kurbelwelle zei:

 

Wat met grote gezinnen die iets à la Citroen Jumper e.d. aanschaffen?  6 plaatsen en fiscaal gunstig... Wat is hun alternatief? 

Minder kinderen maken!

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is t zelfs niet meer als juist dat daar ergens voor die voertuigen een compensatie komt als ge dat niet proffesioneel nodig hebt.

Waarom moet daar geen BIV op betaald worden, en dan ook nog es relatief weinig verkeersbelasting? Ge gebruikt de weg toch ook?

 

Grote gezinnen? Die ne Jumper of jumpy of Caddy kopen, kopen een personenwagen uitvoering en hebben geen fiscaal voordeel.
Want echt praktisch is zo'n grote camionette niet meer als ge EN 6 zitplaatsen EN genoeg laadruimte voor het als LV te zien, Dan komt ge al bij verlengde jumpers en probeer zoiets maar es op de parking van den aldi kwijt te geraken.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Joske zei:

Eigenlijk is t zelfs niet meer als juist dat daar ergens voor die voertuigen een compensatie komt als ge dat niet proffesioneel nodig hebt.

Waarom moet daar geen BIV op betaald worden, en dan ook nog es relatief weinig verkeersbelasting? Ge gebruikt de weg toch ook?

 

Grote gezinnen? Die ne Jumper of jumpy of Caddy kopen, kopen een personenwagen uitvoering en hebben geen fiscaal voordeel.
Want echt praktisch is zo'n grote camionette niet meer als ge EN 6 zitplaatsen EN genoeg laadruimte voor het als LV te zien, Dan komt ge al bij verlengde jumpers en probeer zoiets maar es op de parking van den aldi kwijt te geraken.

Ik schiet in mijn eigen voet (na m'n tweede LV) maar ik ben het hier mee eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, josenjef zei:

Als reactie op de beschuldiging van "de kleine man uit te persen" kan ik die link naar de budgetten die dergelijke wagens vragen wel ergens begrijpen.

 

40 minuten geleden, josenjef zei:

Uiteraard wel, maar mijn Vito of mijn broer zijn L200 zijn niet onbetaalbaar als ze geen lichte vracht zijn emoji6.png fijn is het niet, maar het is niet onoverkomelijk.

Ik verwijs naar de aanschafwaarde die onze "waarde" politieker geeft om "zijn volk" op te zetten tegen de "zware overtreder". Ik zie daar geen link tussen aanschafbudget en feit dat de eigenaar minder betaald. 

Zelf heb ik er bij aanschaf rekening mee gehouden dat er ooit betaald ging moeten worden (zelfs ervan uitgaande dat ik zou moeten gaan betalen ondanks reeds in bezit). Reden om geen V8 Amerikaan te pakken maar een 2.0 Tdi Amarok.

Dus het gaan moeten betalen snap ik volledig (of ik het leuk vind is wat anders maar dat is mijn keuze om met zoiets te rijden) maar het "inzetten" van het volk niet. Nu is dat natuurlijk waar politiekers van moeten leven want over het algemeen komen er niet veel zinnige zaken uit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk is het zo simpel als pompwater: het belastingsvoordeel voor LV moet gewoon verdwijnen, want het is nu eenmaal niet eerlijk. Waarom zou een zware pickup minder moeten betalen terwijl hij meer schade doet aan de wegen door zijn gewicht?

Klinkt als tjevenstreken, ik weet het. But hear me out:

Schaf dat voordeel voor LV's af, net zoals je de dure taksen afschaft voor sportwagens en dikke karren. Op die manier dokt iedereen weinig, ist eerlijk voor allemaal, kan de zelfstandige zijn kraantje trekken met zijn 5L en de vervuiler betaald nog altijd dankzij de taksen op benzine. Iedereen gelukkig behalve de groene, maar daar kan ik mee leven.

  • Vind ik leuk 4
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, PJH said:

Uiteindelijk is het zo simpel als pompwater: het belastingsvoordeel voor LV moet gewoon verdwijnen, want het is nu eenmaal niet eerlijk. Waarom zou een zware pickup minder moeten betalen terwijl hij meer schade doet aan de wegen door zijn gewicht?

Klinkt als tjevenstreken, ik weet het. But hear me out:

Schaf dat voordeel voor LV's af, net zoals je de dure taksen afschaft voor sportwagens en dikke karren. Op die manier dokt iedereen weinig, ist eerlijk voor allemaal, kan de zelfstandige zijn kraantje trekken met zijn 5L en de vervuiler betaald nog altijd dankzij de taksen op benzine. Iedereen gelukkig behalve de groene, maar daar kan ik mee leven.

Hangt ervan af van wat je wil. 

Wil je een taks om de wegen te bekostigen en wil je dat die taks "sociaal gelijk is"? Dan moet je gewoon een bijtelling doen gebaseerd op de nieuwprijs. Eenmalig bij eerste inschrijving in Belgie. Net als de Nederlanders.

Of wil je een taks die de vervuiling vermindert? In dat geval heb ik er geen probleem mee dat de taks op nieuwe wagens gebaseerd is op uitstoot. Maar dan moet men voor tweedehandswagens wel die taks aanzienlijk naar beneden laten gaan want tweedehands kopen, is (in mijn boekje althans) ook milieuvriendelijker want je verplicht de industrie geen nieuwe auto te maken.  
Verplaats de taksen ook meer richting taks op brandstofprijs. Dan gaat degene die hard rijdt en meer vervuilt meer betalen dan de zuinige chauffeur. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, josenjef zei:

Uiteraard wel, maar mijn Vito of mijn broer zijn L200 zijn niet onbetaalbaar als ze geen lichte vracht zijn emoji6.png fijn is het niet, maar het is niet onoverkomelijk.

 

Een Jumper als gewone auto kost 500 meer per jaar?

 

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

 

 

 

Hoe langer hoe meer is 500 euro / jaar veel geld voor het doorsnee gezin.

Stel je beschouwt alle LV's in de Belgische fleet. Je tekt daar de mensen af die het professioneel nodig hebben. Dan nog eens minus hobbiesten (paarden, oldtimers, 4x4, caravanisten). Wat schiet er dan nog over? Mensen die een LV kopen om dan per definitie enkel alleen maar belastingen te ontduiken. Hoe groot is die groep? Die groep zal bijster klein zijn.  Ik help mijn familie/vriendengroep meestal in het zoeken naar een nieuwe wagen. Nog nooit heeft iemand na mijn aanraden nog maar een LV overwogen. Nooit. 

Resultaat is dat er weer nieuwe regels worden geintroduceert die alles nog maar is complexer gaan maken. Op het einde van de rit stijgen de kosten significant voor kleine zelfstandigen en hobbiesten zonder noemenswaardig effect op het millieu. Vermits de groep bijzonder klein is en/of omdat hoe dan ook dit type voertuig een noodzaak blijft voor de hobby of het werk. 

 

Mijn voorstel:

Laten we een groep aanpakken waarvoor een auto louter een noodzakelijk kwaad is om van A naar B te geraken, de grootste groep dus:

Men had beter het SUV fenomeen aangepakt: elke grijze muis rijdt tegenwoordig met een Cashqai,  T-roc, Tiguan etc. Waarom? Omdat het de mode is en in onze instagram cultuur past? Deze wagens verbruiken meer dan een klassieke golf of passat. Als je van deze SUV's en nep 4x4's de target maakt en zeg maar, +100 tot 200 euro per jaar aan belastingen meer laat betalen, dan zal het effect op milieu zeer groot zijn. Deze mensen schakelen van een T-roc zonder probleem over naar een golf of golf + zonder morren.

Die enkele Dodge RAM's eruit halen en stigmatiseren ipv elke Jan Modaal met zijn Tiguan 4x2 bekt en verkoopt beter natuurlijk, alhoewel het effect zich na de komma bevindt.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, The Swede zei:

Hangt ervan af van wat je wil. 

 

Wat ik wil: dat iedereen 250 euro BIV moet leggen voor het papierwerk, en dat de VB 0 is voor alles. Maar dat gaat blijkbaar niet :( want ze hebben onze centjes nodig.

De belg moet gewoon eens inzien dat hij niet altijd moet zagen omdat een ander iets meer heeft dan hem. Als iemand een nieuwe Ferrari koopt heeft hij al een deel BTW mogen betalen, hij heeft al belastingen mogen leggen op zijn loon en wat nog allemaal. Elke liter dat hij opbrandt met zijn bazen-V12, en het zijn er veel, is ook nog eens zwaar belast enz. De vervuiler moet al genoeg betalen....

Het moet bovendien eens gedaan zijn met altijd iedereen een schuldgevoel op te zadelen als iemand eens iets koopt of doet. We werken al hard genoeg, we mogen er ook iets aan hebben imo.

Dat ze eens beslissingen maken die effectief waarde hebben:
- Zet in op openbaar vervoer, ipv auto's zwaarder te belasten. Er moet geen straf zijn omdat je de auto kiest, er moet een makkelijker alternatief zijn die goedkoper en beter is. Mensen gaan het comfort van hun auto niet opgeven voor een paar 100 euro meer, dat hebben we nu al vaak genoeg gezien. Mensen veranderen hun gedrag als ze een makkelijkere oplossing hebben -> voorzie die, ipv iets moeilijker te maken die wel goed werkt (zet anders nog wat bloembakken op straat grrrrr).
- Als ze het milieu willen redden gaat oldtimers verbieden en pick-ups meer laten betalen niks oplossen. Je moet je structurele problemen aanpakken door infrastructuurwerken. Meer treinen, meer wegen, hoofdwegen die niet dwars door een centrum lopen, ....
- Je moet geen taksen heffen op die, zoals ze het zelf zeggen, paar 1000 pick-ups omdat ze meer vervuilen dan een gewone wagen. Je moet de CO2 reduceren op manieren dat het effectief uitmaakt: bouw kerncentrales ipv gascentrales en laat treinen rijden voor vrachtvervoer op die CO2 neutrale elektriciteit.
- Je moet niet naar de pijpen dansen van uw volk, want uw volk is dommer dan een emmer stront gemiddeld gezien. We zijn een bende janetten hier in België, continue jaloers zijn op een ander. Als je een belastingvoordeel voor pick-ups afschaft (of bedrijfswagens ofzo) omdat de meeste dat zien als oneerlijk omdat ZIJ HET NIET HEBBEN, dan kun je evengoed al die andere voordelen ook afschaffen. Ik kan zo ook beginnen kakken dat er met mijn geld: uitkeringen betaald worden die ik niet heb omdat ik wel werk, kindergeld weggegeven wordt aan Franske van achter den hoek omdat hij zijn piezewieter niet in zijn broek kon houden, ik meebetaal aan de huizen van anderen door de gesubsidieerde woonbonus, ... Wat maakt het uit dat mijn kinderloze buurman in zijn huurhuis met een Dodge Ram rijdt en hij daarom wat minder taksen moet betalen. Het compenseert de rest dat hij niet heeft nog niet voor de helft. Maar daar denkt de doorsnee vlaming niet bij na want "het is normaal dat wij dat krijgen, maar wat hij heeft, dat is een schande!".
- Ze hebben een spel gemaakt met daarin bepaalde spelregels. Een speler kan de regels ten volle benutten, da's eigen aan elk systeem. Je moet dus niet zagen als iemand het spel speelt.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe langer hoe meer is 500 euro / jaar veel geld voor het doorsnee gezin.
Stel je beschouwt alle LV's in de Belgische fleet. Je tekt daar de mensen af die het professioneel nodig hebben. Dan nog eens minus hobbiesten (paarden, oldtimers, 4x4, caravanisten). Wat schiet er dan nog over? Mensen die een LV kopen om dan per definitie enkel alleen maar belastingen te ontduiken. Hoe groot is die groep? Die groep zal bijster klein zijn.  Ik help mijn familie/vriendengroep meestal in het zoeken naar een nieuwe wagen. Nog nooit heeft iemand na mijn aanraden nog maar een LV overwogen. Nooit. 
Resultaat is dat er weer nieuwe regels worden geintroduceert die alles nog maar is complexer gaan maken. Op het einde van de rit stijgen de kosten significant voor kleine zelfstandigen en hobbiesten zonder noemenswaardig effect op het millieu. Vermits de groep bijzonder klein is en/of omdat hoe dan ook dit type voertuig een noodzaak blijft voor de hobby of het werk. 
 
Mijn voorstel:
Laten we een groep aanpakken waarvoor een auto louter een noodzakelijk kwaad is om van A naar B te geraken, de grootste groep dus:
Men had beter het SUV fenomeen aangepakt: elke grijze muis rijdt tegenwoordig met een Cashqai,  T-roc, Tiguan etc. Waarom? Omdat het de mode is en in onze instagram cultuur past? Deze wagens verbruiken meer dan een klassieke golf of passat. Als je van deze SUV's en nep 4x4's de target maakt en zeg maar, +100 tot 200 euro per jaar aan belastingen meer laat betalen, dan zal het effect op milieu zeer groot zijn. Deze mensen schakelen van een T-roc zonder probleem over naar een golf of golf + zonder morren.
Die enkele Dodge RAM's eruit halen en stigmatiseren ipv elke Jan Modaal met zijn Tiguan 4x2 bekt en verkoopt beter natuurlijk, alhoewel het effect zich na de komma bevindt.
Een SUV rijder betaald per definitie al meer via zijn verbruik en gebruikskosten die hoger liggen. Is trouwens ook een vuistregel die voor pickup rijders ook telt. Als ik kijk naar mijn oprit met 308, 5008 en Vito, en voor de vergelijking de L200 van mijn broer er in gooi, dan staan ze netjes in volgorde van wat ze aan verbruik en gebruik kosten. Alleen hebben de laatste 2 een voordeel van een paar 100 euro per jaar. En niemand is daar afgunstig over ... Mocht daar een RAM of iets dergelijks bijstaan zou dat misschien lichtjes anders zijn. Maar dat is alleen maar zeer beperkt in bepaalde middens ...

Veel gedoe over niets zeg ik dan. En die paar die voor die RAM kunnen gaan die hebben heus nog wel opties [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is heel gemakkelijk om de auto te viseren, ook omdat ze weten dat je een auto nodig hebt. Maak openbaar vervoer 24 op 24, en veiliger en properder en zorg ervoor dat in de kleinste veldweg van Belgie een bus komt die de jeugd of de werkmens kan nemen.

Net hetzelfde met dat bericht over de tolweg die het Brussels gewest zou willen invoeren...

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/brusselse-tolheffing-dreigt-pendelaar-tot-2-500-euro-per-jaar-te-kosten~af25ff8d/

dat ze eens een wegenvignet voor buitenlanders maken. Ipv altijd de eigen inwoner van het land te viseren. Niet moeilijk dat zoveel mensen emmigreren 

bericht uit 2017 wel: https://www.standaard.be/cnt/dmf20170214_02729751

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, josenjef zei:

Een SUV rijder betaald per definitie al meer via zijn verbruik en gebruikskosten die hoger liggen. Is trouwens ook een vuistregel die voor pickup rijders ook telt. Als ik kijk naar mijn oprit met 308, 5008 en Vito, en voor de vergelijking de L200 van mijn broer er in gooi, dan staan ze netjes in volgorde van wat ze aan verbruik en gebruik kosten. Alleen hebben de laatste 2 een voordeel van een paar 100 euro per jaar. En niemand is daar afgunstig over ... Mocht daar een RAM of iets dergelijks bijstaan zou dat misschien lichtjes anders zijn. Maar dat is alleen maar zeer beperkt in bepaalde middens ...

Veel gedoe over niets zeg ik dan. En die paar die voor die RAM kunnen gaan die hebben heus nog wel opties emoji6.png

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Akkoord, maar mijn punt is dat de laatste 15 jaar de fake SUV's zijn geexplodeerd in aantal terwijl de "sensibilisering" voor het milieu dat ook geweest is. Hoe komt dat beide zijn gestegen?

Waarom heb jij geen C4 grand spacetourer ipv een 5008? De eerste is functioneel en de 2de is een modegril. We leven in een tijd waar  eco zo belangerijk is en waar wordt op gehamerd langs alle kanten. Parellel daarmee stopt VW zijn Touran en de Tiguan kan het laten floreren? Kan je dat geloven? Ik sta daar verstelt van. Ik heb een kennis die een Tiguan all space kocht. Ik vroeg hem waarom geen Touran? Die is op alle fronten beter gezien zijn 3 kinderen en ook nog goedkoper/zuiniger. Antwoord: dat is belachelijk als ik daar alleen in zit wanneer ik naar het werk rij..... . Maak aub een taxregeling die zulke mensen sensibiliseert. Hoeft maar €100/ jaar te zijn zodat iedereen desondanks alsnog zijn keuze kan maken.

Ik wil niet op de man spelen, maar ik hoop dat het punt enigzins duidelijk is.

 

aangepast door kurbelwelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Polygoon zei:

Kan je dit staven?

in welke zin? 

Als je kijkt naar de cost of living in een ander land en zeker voor alleenstaande of zelfstandige...dan is belgie niet direct land nummer 1. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zijn er maar weinig landen. Ik heb nog geen zelfstandige horen zeggen dat hij naar nederland, frankrijk of duitsland is verhuist omdat het dar goedkoper en beter is.

Luxemburg ja, en dan is het veelal verhuizen op papier. In al die oostbloklanden moet je lokale connecties hebben of ze werken je tegen (of groot genoeg zijn en direct een hoopje mensen van werk voorzien)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

in welke zin? 

Als je kijkt naar de cost of living in een ander land en zeker voor alleenstaande of zelfstandige...dan is belgie niet direct land nummer 1. 

In de zin van: "niet moeilijk dat er zoveel mensen verhuizen". 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Polygoon zei:

In de zin van: "niet moeilijk dat er zoveel mensen verhuizen". 

ik denk dat er vele oorspronkelijke Belgen verhuizen, bv na hun pensioen, naar een ander land waar het leven goedkoper is of het weer beter. Dat het gras overal even ros is en je de gradaties in de rosheid moet zoeken, daar komen de meeste vermoedelijk wel snel achter. Maar omdat het hier een autominded website is richten we ons tot auto's: als je in Spanje een dikke naft of diesel inschrijft betaal je 250 euro taks bv. Als je in Duitsland een Mustang 5.0 inschrijft is het 550 euro en hier 15 000 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Liquid Li0n zei:

ik denk dat er vele oorspronkelijke Belgen verhuizen, bv na hun pensioen, naar een ander land waar het leven goedkoper is of het weer beter. Dat het gras overal even ros is en je de gradaties in de rosheid moet zoeken, daar komen de meeste vermoedelijk wel snel achter. Maar omdat het hier een autominded website is richten we ons tot auto's: als je in Spanje een dikke naft of diesel inschrijft betaal je 250 euro taks bv. Als je in Duitsland een Mustang 5.0 inschrijft is het 550 euro en hier 15 000 euro

dat is iets anders dan zelfstandigen die verhuizen.

De zuidkust van Spanje draait op dat soort gepensioneerden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk als zelfstandige dat je dan beter naar Amerika of de Arabische Emiraten verhuist, veel uren kloppen wordt daar eerder beloond en je hoeft geen ziekteverzekering dus tussen je 20 en 50 kan je dat 30 jaar lang uitsparen, hier betalen we dat maar. Gaan we bv naar een parodontoloog op vraag van de tandarts tik je +1000 euro af zonder dat je er iets voor terugkrijgt. (eigen ondervinding)

Best wel tegen dat je 60 bent best terug naar europa komen voor de sociale zekerheid. :P 

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid