abtler 4.511 Geplaatst: 2 december 2024 Geplaatst: 2 december 2024 Vorige week zonder afspraak gegaan en tweede auto in rij. 1ste keuring voor de Mercedes .... en rode kaart Kapje van het slot van de veiligheidsriem achter was kapot (2 helften haken niet meer in elkaar). 14 dagen voor herkeuring. Vrijdag as. nieuw slot erin en terug voor herkeuring. Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 2 december 2024 Geplaatst: 2 december 2024 Maar jij mag nog rijden ondertussen. Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 2 december 2024 Geplaatst: 2 december 2024 In Juni de Triumph TR7 verkocht, een onding van 4500 € dat nooit in de showroom had mogen staan. In Juni nog naar de keuring maar afgekeurd op chassis nummer dat door vorige klant zelf is ingeslagen (Amerikaanse versie en dus enke chassis nummer op plaatje) en er zit geen attest bij. Maar zeggen ze, tegenwoordig hebben ze de "Fastlane" website van de overheid waar je alle papieren kan oploaden en dus niets meer moet opsturen. Diezelfde week en dus in Juni ook nog alles via die website geupload. Heel July geen antwoord en ook op de website geen nieuws. Midden Augustus toch maar eens naar het telefoon nummer gebeld van op die website, eens daar binnen wisten ze me te vertellen dat de zaak nog niet afgesloten is en de enige persoon die dat nakijkt tot 3 September op verlof is . Midden September nog steeds geen antwoord en dus terug gebeld en dan vertelde dat ze ermee bezig zijn en mij snel gaan contacteren. 3 dagen later eindelijk een maild dat ik de week er op woensdag naar de keuring in Malle kan komen zodat er iemand van de overheid de wagen kan nakijken. Oke, ik dus naar daar, kerel kijkt de wagen na en het papier werk en we krijgen een akkoord om een nieuwe chassis nummer in te slaan. Ik vraag wie dat dan moet doen en krijg het antwoord dat iedereen dat mag doen als het maar minimum 7 mm is. Nu weet ik iemand dat zo een machine heeft om chassis nummers in te slaan dus proper in laten slaan in de schokdemper toren aan de andere kant en de andere met XXXX onklaar gemaakt. Ik terug naar de keuring waar ze de chassis nummer goedkeuren maar niet het type plaatje . Ik zeg dan, maar iedereen was er bij en toen hebben jullie daar niets over gezegd. Station chef toch ook beetje verveelt en zegt dan dat zij het gaan indienen en mij gaan laten weten als het in orde is. En zegt dan ook dat hij de sterretjes (ter vertificatie) naast het chassis nummer er dan nog gaat inslaan. Ik krijg wel een groene kaart die 3 maanden geldig is, maar zo kan ik de auto nog steeds niet leveren aan de nieuwe eigenaar. Bon terug naar huis dus en weer wachten en ondertussen ook op verlof. Terug van verlof vind ik een mail terug dat ze het type plaatje toch zo gaan goedkeuren en ik enkel het papier werk moet in orde laten brengen. Maar mits de stationchef toen de sterretjes niet heeft ingeslaan moet ik dus weer naar daar rijden. Alles wordt dus goedgekeurt en dus enkel nog de sterretjes inkloppen....makkelijkere gezegd dan gedaan, ze krijgen het er niet ingeklopt, schokdemper toren is niet sterk genoeg. Uiteindelijk zeggen ze van we keuren het goed en de sterretjes kan je net beetje zien. (maar ik verwacht hier bij de volgende keuring nog wel problemen mee). En hop bijna 6 maanden laten een inscgrijvingsformulier. Gelukkig snapte de klant het want 9/10 hadden gewoon hun geld terug gevraagd. Maar winst dat er op de wagen was is volledig weg dankzij dit allemaaL Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 2 december 2024 Geplaatst: 2 december 2024 10 uren geleden, tuscani zei: 11u45 een afspraak, om 12u50 is het aan u. Wat is het nut van een afspraak? Ik heb nog nooit een afspraak gemaakt om naar de keuring ge gaan en ik heb ook nog nooit zo lang gewacht op de keuring. Altijd binnen en buiten, maximum een klein half uurtje wachten. Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 3 december 2024 Geplaatst: 3 december 2024 Vorige week, toen de kleine haar rij-examen moest gaan doen, (zitten op dezelfde site als de keuring) stonden er minstens 50 auto’s aan te schuiven in de rijen zonder afspraak. Dat was al een hele tijd zo, zei de examinator Quote
josenjef 435 Geplaatst: 3 december 2024 Geplaatst: 3 december 2024 Ik ben de laatste keren tegen sluitingsuur geweest op vrijdag en dan was ik er snel geholpen. 1 keer had ik 8 keurders voor 1 wagen. Wel een herkeuring aan mijn been gehad voor een "vloeistoflek", thuis de terrasreiniger er eens ondersteboven ondergeschoven en groene kaart 2 Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 17 december 2024 Geplaatst: 17 december 2024 Terug met mijn verboden tot verkeer moordwapen. Direct naar de put ( na het aanschuiven natuurlijk, want op uur waren ze weer niet) poep omhoog en met 2 staan op kijken. "Rode Koni´s, mijnheer?" Lap sebiet weer afgekeurd dacht ik. "Ahja, dat is ne Abarth, die veren zijn anders dan bij een gewone 500." ( had de garagist ook verteld tegen mij. Reden dat het wat langer ging duren wegens niet binnen.) "Ze zijn idd wat lager, die rode veren. ´t is in orde, rij maar door. " Ik wist het zelf niet dat er nu dus rode Koni´s onder zitten. ( beetje deftig?) En voor de rest best grappig. Ik mocht direct naar buiten rijden en gaan betalen. Lichten checken op stand en werking, of uitstoot hoefde niet meer. Zaken die normaal na de vering gecontroleerd worden en ze dus vorige keer niet gedaan hadden, wegens afgekeurd onderweg. Quote
thiva 169 Geplaatst: 17 december 2024 Geplaatst: 17 december 2024 9 uren geleden, tuscani zei: Terug met mijn verboden tot verkeer moordwapen. Direct naar de put ( na het aanschuiven natuurlijk, want op uur waren ze weer niet) poep omhoog en met 2 staan op kijken. "Rode Koni´s, mijnheer?" Lap sebiet weer afgekeurd dacht ik. "Ahja, dat is ne Abarth, die veren zijn anders dan bij een gewone 500." ( had de garagist ook verteld tegen mij. Reden dat het wat langer ging duren wegens niet binnen.) "Ze zijn idd wat lager, die rode veren. ´t is in orde, rij maar door. " Ik wist het zelf niet dat er nu dus rode Koni´s onder zitten. ( beetje deftig?) En voor de rest best grappig. Ik mocht direct naar buiten rijden en gaan betalen. Lichten checken op stand en werking, of uitstoot hoefde niet meer. Zaken die normaal na de vering gecontroleerd worden en ze dus vorige keer niet gedaan hadden, wegens afgekeurd onderweg. Ze keuren toch niet af “onderweg”? Afin in Tienen toch niet. Je doorloopt de volledige keuring en pas aan ‘t einde van de lijn krijg je het verdict. Quote
Fr79 506 Geplaatst: 17 december 2024 Geplaatst: 17 december 2024 Herkeuring kijken ze alleen naar hetgeen herkeurd moet worden, de rest moet niet meer worden doorlopen. Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 17 december 2024 Geplaatst: 17 december 2024 Op 3/12/2024 om 07:26, ex-Mooseman zei: Vorige week, toen de kleine haar rij-examen moest gaan doen, (zitten op dezelfde site als de keuring) stonden er minstens 50 auto’s aan te schuiven in de rijen zonder afspraak. Dat was al een hele tijd zo, zei de examinator Dat is soms inderdaad enorm druk. Heb zo al gehad dat ik niet aan de poorten geraakte, volledige inrit stond vol... Daar sta je dan met je afspraak. Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 17 december 2024 Geplaatst: 17 december 2024 42 minuten geleden, thiva zei: Ze keuren toch niet af “onderweg”? Afin in Tienen toch niet. Je doorloopt de volledige keuring en pas aan ‘t einde van de lijn krijg je het verdict. 22 minuten geleden, Fr79 zei: Herkeuring kijken ze alleen naar hetgeen herkeurd moet worden, de rest moet niet meer worden doorlopen. Geen lichten of uitstoot gedaan vorige keer. Ik weet het omdat we dan gevraagd worden om in de wagen te gaan zitten en de lichten op te zetten net zoals de pharen en nadien met de stekker in de poep je toerental op 2000 toeren te brengen. Quote
gTa 28.019 Geplaatst: 17 december 2024 Geplaatst: 17 december 2024 Op 2/12/2024 om 14:51, ICM zei: Daar hebben ze eens de binnenmaat van de laadruimte gemeten van een Renault Master om zeker te zijn dat die meer was dan de helft van de wielbasis. Je gaat ze daar niet liggen hebben met valse lichte vracht! Hoe schrijnend is dit........ Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 18 december 2024 Geplaatst: 18 december 2024 Hier de afgelopen weken toch positieve ervaringen in Alken. 2 (3 x met herkeuring) x op vrijdagmorgen gepasseerd zonder afspraak. Max 2-3 auto's voor me en vlotte (en vriendelijke) doorgang. Resultaat was minder Mercedes afgekeurd op kapje gordelslot achterbank dat kapot was. Ondertussen hersteld en herkeuring zonder probleem. Mini verbod op verkeer ... "slicks" zijn schijnbaar niet toegelaten op straat Herkeuring vanmiddag met nieuwe banden. @tuscani hier doen zij alles zelf incl. lichten testen etc. Buiten binnen en buitenrijden zit de eigenaar niet in de auto. Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 18 december 2024 Geplaatst: 18 december 2024 In Moorsele mag je sinds Corona niet meer bij je auto blijven: je geeft de auto af bij het binnen rijden, je moet bij de kassa gaan wachten, ondertussen doen ze de keuring, parkeren de wagen, en krijg je nadien je sleutels terug. Mijn Z4 kon ik auditief volgen. Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 18 december 2024 Geplaatst: 18 december 2024 5 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Mijn Z4 kon ik auditief volgen. *boenk* *knal* *kraak* Een paar krassen meer of minder maakt niet uit, en die velgen waar ook niet nieuw he. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 19 december 2024 Geplaatst: 19 december 2024 Op 17/12/2024 om 22:15, tuscani zei: Geen lichten of uitstoot gedaan vorige keer. Ik weet het omdat we dan gevraagd worden om in de wagen te gaan zitten en de lichten op te zetten net zoals de pharen en nadien met de stekker in de poep je toerental op 2000 toeren te brengen. Zeker van? Hier ist gewoon sleutels afgeven en aant einde van de lijn terug oppikken Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 19 december 2024 Geplaatst: 19 december 2024 Op 18/12/2024 om 11:00, ex-Mooseman zei: In Moorsele mag je sinds Corona niet meer bij je auto blijven: je geeft de auto af bij het binnen rijden, je moet bij de kassa gaan wachten, ondertussen doen ze de keuring, parkeren de wagen, en krijg je nadien je sleutels terug. Mijn Z4 kon ik auditief volgen. Die keurders zijn daar niet rouwig om denk, niemand die op de vingers kijkt. Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 24 juli 2025 Geplaatst: 24 juli 2025 Maat van me komt zijn Touran binnen doen voor onderhoud en zegt dat hij net groene kaart heeft gekregen bij de keuring maar dat ik wel wat moest opletten met mijn voorste banden. Dat ze dit een groene kaart geven snap ik dus echt niet he. draad zit er net niet door aan de binnenkant. Gaat in Augustus op reis. Heb er maar 2 nieuwe opgezet en naar zijn voeten gegeven dat hij zijn bandenspanning te weinig nakijkt. Quote
mrbbs 2.789 Geplaatst: 24 juli 2025 Geplaatst: 24 juli 2025 Op 18/12/2024 om 11:00, ex-Mooseman zei: In Moorsele mag je sinds Corona niet meer bij je auto blijven: je geeft de auto af bij het binnen rijden, je moet bij de kassa gaan wachten, ondertussen doen ze de keuring, parkeren de wagen, en krijg je nadien je sleutels terug. Mijn Z4 kon ik auditief volgen. Ik blijf overal bij. Ken al genoeg gevallen met schade aan een voertuig na keuring. Als ze moeilijk doen laat ik hen de chef erbij halen. Quote
gTa 28.019 Geplaatst: 27 juli 2025 Geplaatst: 27 juli 2025 Op 24/7/2025 om 09:58, Bjorno zei: Maat van me komt zijn Touran binnen doen voor onderhoud en zegt dat hij net groene kaart heeft gekregen bij de keuring maar dat ik wel wat moest opletten met mijn voorste banden. Dat ze dit een groene kaart geven snap ik dus echt niet he. draad zit er net niet door aan de binnenkant. Gaat in Augustus op reis. Heb er maar 2 nieuwe opgezet en naar zijn voeten gegeven dat hij zijn bandenspanning te weinig nakijkt. Lijkt me niet zozeer aan bandenspanning maar aan uitlijning/rijstijl te liggen? Als 't echt de flankjes zijn zoals hier en de rest is mooi egaal afgesleten (binnenste 2 longitudinale groeven zijn even diep als buitenste 2) zal dat wel door snedig bochtjes te nemen zijn. Ik herken dat goed vanop onze '6. Die rijdt altijd met correcte bandendruk maar ook daar zijn de buitenste randjes bijna helemaal op, vnl. door 't wijzigend camber bij stuurhoek & snel genomen bochten. (Mijn madam zwiept graag met gezwinde bravoure doorheen trage bochten, zeg maar. ) Nogal vaak ook opvallend aan 1 zijde (binnen- of buitenkant) en duidelijk minder aan de andere kant. Heb net hetzelfde gehad: diezelfde strook bijna kaal, groene kaart op keuring met opmerking "staat voorbanden te bewaken" (oid). Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 27 juli 2025 Geplaatst: 27 juli 2025 1 uur geleden, gTa zei: Lijkt me niet zozeer aan bandenspanning maar aan uitlijning/rijstijl te liggen? Als 't echt de flankjes zijn zoals hier en de rest is mooi egaal afgesleten (binnenste 2 longitudinale groeven zijn even diep als buitenste 2) zal dat wel door snedig bochtjes te nemen zijn. Ik herken dat goed vanop onze '6. Die rijdt altijd met correcte bandendruk maar ook daar zijn de buitenste randjes bijna helemaal op, vnl. door 't wijzigend camber bij stuurhoek & snel genomen bochten. (Mijn madam zwiept graag met gezwinde bravoure doorheen trage bochten, zeg maar. ) Nogal vaak ook opvallend aan 1 zijde (binnen- of buitenkant) en duidelijk minder aan de andere kant. Heb net hetzelfde gehad: diezelfde strook bijna kaal, groene kaart op keuring met opmerking "staat voorbanden te bewaken" (oid). Hier was het vooral de binnenkant van de banden die weg was. Maar buitenkanten waren ook redelijk weg. Stond ook maar 1,5 bar op dus in dit geval lijtk het mij wel vooral bandenspanning te zijn. De eerste BMW Active Tourer had ook veel last van buitenkanten die afsleten, vooral de Hankook banden. Doordat mensen denken dat ze met een BMW rijden ze die in de bochten kunnen smijten. Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 18 uren geleden, Bjorno zei: Hier was het vooral de binnenkant van de banden die weg was. Maar buitenkanten waren ook redelijk weg. Stond ook maar 1,5 bar op dus in dit geval lijtk het mij wel vooral bandenspanning te zijn. De eerste BMW Active Tourer had ook veel last van buitenkanten die afsleten, vooral de Hankook banden. Doordat mensen denken dat ze met een BMW rijden ze die in de bochten kunnen smijten. BMW is sportief he. Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 9 minuten geleden, ICM zei: BMW is sportief he. Active Tourer?? 0% sportief aan 0% freude am farhen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.