Ga naar inhoud

BMW ALPINA G20/G21 B3


Rabbit

Aanbevolen berichten

Gisteren gekeken. Prachtige kist, de B3, en sowieso begeerlijker dan de toekomstige M3 Touring. De voorkant van de Audi is minder knap geworden dan voor de facelift. Het nadeel qua interieur dat de Fxx had is volledig weggewerkt, en het scherm in de Audi is te groot geworden om gewoon op 't dashboard te mikken. 

Had het verschil in de staande km wel groter verwacht met 100 Nm extra voor de Alpina, al zaten beide waarschijnlijk constant in het toerentalbereik waar het vermogen van tel is. De RS4 kan zich voor z'n leeftijd wel nog goed verweren! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
41 minutes ago, stradge said:

Zou je als je het heel lief vraag geen chromeline kunnen krijgen? Past beter op een Alpina.

Aluminium gesatineerd bedoel je. Ge kunt dat misschien wrappen… :supercool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Phil zei:

Aluminium gesatineerd bedoel je. Ge kunt dat misschien wrappen… :supercool:

Wat is er mis met ouderwetse "chroom bagetten", of word ik oud 👴

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, stradge zei:

Wat is er mis met ouderwetse "chroom bagetten", of word ik oud 👴

Daar is helemaal niks mis mee, maar op de modellen die std M Pack hebben zijn die vaak niet meer te kiezen, wel nog de (namaak) "geborsteld alu" lijstjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Martini Racing zei:

Die velgen staan veel beter dan de klassieke alpina meerspaaks.

Vind ik ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, stradge said:

Wat is er mis met ouderwetse "chroom bagetten", of word ik oud 👴

Niks, maar 't zou minder 'kloppen'. Om te beginnen is de B3/D3 gebaseerd op een auto met M-pakket, waarbij je nooit chrome line kunt krijgen (eigenlijk een M340i/d en daar kan zelfs geen alu satiné, maar dat terzijde). Daarnaast past het beter bij de alu satiné dakails. :D 

1 hour ago, gTa said:

Vind ik ook niet.

Idem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Martini Racing zei:

Die velgen staan veel beter dan de klassieke alpina meerspaaks.

Die meerspaaks zijn ondertussen veel te groot geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 hours ago, gTa said:

 

$_57.jpg

 

Het zou een elegantere wagen geweest zijn mocht Alpina nog steeds voortborduren op de versie zonder M-pack.

aangepast door Super95
Link naar reactie
Delen op andere sites

Agreed. Zou (een pak) knapper zijn ... maar de klant wil blijkbaar anders, of BMW wil het (owv homologatieredenen of wat dan ook) niet toestaan...?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Agreed. Zou (een pak) knapper zijn ... maar de klant wil blijkbaar anders, of BMW wil het (owv homologatieredenen of wat dan ook) niet toestaan...?

 

Zou dat niks te maken hebben met motorkoeling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Zou dat niks te maken hebben met motorkoeling?

Dat is mogelijk; gebaseerd op de M340i en die komt bij BMW niet zonder M Pack ... dus ... ligt het technisch argument alvast klaar. Of het nu écht zo is, of niet. Kan je makkelijk een eerder commercieel ingegeven keuze, of een kostengerelateerde, achter verbergen.

Ik betwijfel echter of dat, moest je dat echt tot op het bot uitspitten, zo zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

@B3noît aan de kassa gevraagd.

Ik weet waar je op doelt (B58 vs S58) maar die motoren zijn extreem nauw verwant aan elkaar én de B3 is effectief op de M340i geënt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Maar ze passen niet de motor van de M340i aan, ze leggen er die van de X3M in.

Ja OK maar zit een gewone bumper dan potdoe en de M-bumper niet?
Nee toch? Helft van die "roosterkes" zijn fake.
En de nieren hebben van die aero-louvres (misschien de Alpina niet, dunno actually).

Vroeger legden ze een V8 in een '3, officieel paste dat er zelfs niet in. Ging ook.

> Lijkt me vooral een keuze, op basis van meerdere elementen gebaseerd, niet in 't minst eenvoud/kost/vraag/... en misschién ook technisch (koeling).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid